No SSO cookie

Renault Clio GT Line 1,5 dCi EDC

voteaza
(0/ 0)
Un model subcompact cu atuurile unui vehicul de clasă superioară
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Renault Clio GT Line 1,5 dCi EDC

Încă de la sfârșitul anilor 1940, gama Renault a beneficiat de o selecție vastă de mașini din clasa mică, interesante din punctul de vedere al publicului țintă, dintre care Clio a fost una dintre cele mai de succes, mai mult de 12 milioane de exemplare găsindu-și un proprietar de-a lungul istoriei sale. În mare parte acest succes se bazează pe faptul că și-a construit în timp o imagine tinerească, vibrantă, căreia este greu să-i reziste un client al acestui segment.

Renault a dezvăluit actuala generaţie a lui Clio în anul 2012 și atunci a fost, la fel ca și acum, un model accesibil și cu un design atrăgător pentru publicul tânăr, pe care francezii mizează pentru a aduce volume mari de vânzări. Cea de-a patra generație este şi prima  care aduce renaşterea designului Renault, inspirat de Lauren van den Acker, şeful de design al francezilor, cel care a conturat modele precum Renault Captur sau Renault Twizy.

Clio este asamblat fie în Franţa, la uzina din Flins, fie în Turcia, la uzina din Bursa. Prima generație a fost vândută în 4 milioane de exemplare, iar cea de-a doua generație a avut 4,5 milioane de clienți. Cea de-a treia generație a avut peste 1,5 milioane de clienți, iar Clio este succesorul lui Renault 5 și a debutat pe piață în 1990. La aproape 3 ani de la prezentarea oficială a celei de-a patra generații Clio, cei de la Renault continuă să aibă vânzări foarte bune pentru acest model de segment B în România.

În anul 2014, conform datelor oficiale ale celor de la DRPCIV, Renault a vândut în România 1.528 de Clio, cifră de vânzări depășită în cadrul acestui segment doar de Sandero (2.460 unități). Vânzările modelului francez au fost mult mai bune față de concurenți precum Volkswagen Polo (823 unități), Hyundai i20 (767 unități), Skoda Fabia (741 unități), Peugeot 208 (414 unități), Toyota Yaris (403 unități), Seat Ibiza (67 unități), Citroen C3 (38 unități) sau Alfa Romeo MiTo (14 unități).

Chiar dacă designul modern al subcompactei este foarte îndrăzneț, noi am testat versiunea cu design sportiv care face trecerea între echipările normale și modelul RS, echipată cu pachetul GT Line și motorul 1,5 dCi de 90 CP, alături de transmisia automată EDC.

 

MOTOR

Am testat timp de câteva zile clasicul motor K9K al celor de la Renault, prezent de asemenea și pe modelele Mercedes-Benz cu transmisie manuală, unde dezvoltă 109 CP. Este cel mai eficient propulsor din gama actuală disponibilă pe Clio și vorbim aici mai exact despre dieselul Energy dCi 90 de 1,5 litri. Cu 90 CP şi 220 Nm la activ, acesta va indica un consum de doar 3,7 litri/100 km în regim mixt. Pentru și mai mult confort, am testat versiunea dCi 90 cuplata la cutia de viteze EDC, lansată pe piață în anul 2013.

Motorul prezentat este bazat pe best-sellerul 1,5 dCi, produs de-a lungul timpului în peste un million de exemplare, iar cei de la Renault au creat astfel un nou motor, Energy dCi 90, mai performant, mai silențios, mai economic și mai plăcut în utilizare, mai ales dacă vine la pachet și cu transmisia cu dublu ambreiaj EDC. Inovațiile tehnologice ale acestui motor sunt întărite și de fiabilitatea pe care și-a demonstrat-o de-a lungul timpului și împreună permit obținerea de performanțe bune, în contextul reducerii consumului și a emisiilor de CO2.
Pentru a obține aceste performanțe, motorul Energy dCi 90 reunește o serie de tehnologii noi precum: Start & Stop, Recupararea energiei la frânare, termo-management, valvă EGR de presiune joasă și altele. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 48 Euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 5, nivelul de emisii de CO2 fiind doar 95 g/km. Motorul și-a arătat în timpul testului toate calitățile sale, impresia generală fiind că poate fi foarte potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde cuplul maxim de 220 Nm, disponibil de la 1.750 rot/min, îi oferă un răspuns dinamic foarte bun începând de la turații joase. În extraurban, datorită masei proprii de doar 1.152 kg, motorul prezent pe mașina de test nu se simte depășit de situație, însă având în vedere că nu există altă alternativă Diesel pe care se poate monta cutia de viteze EDC, poate fi comandat în această configurație fără nicio teamă că va fi nevoie de mai multă putere. Acest motor are montat un sistem de gestiune inteligentă a energiei denumit ESM, care cuprinde o baterie îmbunătățită ce permite alimentarea consumatorilor electrici chiar și în timpul funcționării motorului și în acest mod pierderile datorate sarcinii alternatorului sunt reduse și în consecință, se va reduce consumul de combustibil. De asemenea, la decelerare este stocată energia cinetică în baterii pentru a fi reutilizată ulterior. O comparație de la momentul lansării sale, între motorul 1,5 dCi de pe Clio și alte motoare asemănătoare, ne demonstează că acesta stă foarte bine la raportul CP/emisii CO2, ceea ce înseamnă că îmbină cu succes emisiile poluante scăzute cu puterea suficient de mare.

Automobil

Putere maximă [CP]

Emisii CO2 [g/km]

Raport putere/CO2 [CP/g]

Kia Rio 1.1 CRDi Motion

75

85

0.8824

Renault Clio 1.5 dCi

90

89

1.0112

VW Polo 1.2 TDI Blue Motion

75

89

0.8427

Skoda Fabia 1.2 TDI

75

89

0.8427

Seat Ibiza 1.2 TDI e-Ecomotive

75

89

0.8427

Fiat Punto 1.3 Multijet

85

90

0.9444

Opel 1.3 CDTi Ecoflex

95

94

1.0106

Peugeot 207 Blue Lion 1.6 HDi

92

98

0.9388

Citroen C3 1.6 HDi

90

98

0.9184

Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

95

98

0.9694

Mazda 2 1.6 MZ-CD

95

100

0.9500

Toyota Yaris 90 D – 4 D Active

90

103

0.8738

 

COMPORTAMENT

Chiar dacă Clio nu oferă precizia direcției precum Ford Fiesta, se simte ușor și sigur pe virajele abordate corect, în ciuda ruliului normal pentru această clasă. Pachetul GT Line nu aduce doar modificări de design, agrsivitatea sporită atunci când este privit din exterior fiind completată de suspensiile mai rigide față de modelul de serie. Tocmai din acest motiv stabilitatea pe autostradă este impresionantă, însă unele gropi întâlnite pe drumurile românești pot produce o senzație de disconfort pasagerilor, deoarece suspensiile modelului testat lucrează un pic cam zgomotos. Cu toate acestea, denivelările sunt bine filtrate, chiar și cele mai pronunțate, raportul confort/stabilitate fiind realizat foarte bine de către inginerii francezi, chiar mai bine față de Peugeot 208. Chiar și la o viteză de autostradă, stabilitatea lui Clio este remarcabilă, vântul venit din lateral nereușind să modifice traiectoria micului model francez, iar asta se întâmplă datorită reglării suspensiei într-un mod corect, care alături de motorul silențios fac dintr-o plimbare extraurbană o plăcere și transferă către șofer o senzație de control a mașinii.

Motorul de 1,5 litri și 90 CP, testat de noi, are principalul avantaj relaxarea și confortul pe care îl simte șoferul atunci când rulează în regim de croazieră, pentru că puterea maximă și cuplul maxim sunt poziționate într-o zonă care generează disponibilitatea lor pe o plajă largă.

Dacă este folosit în mare parte în oraș, Clio pare a fi alegerea potrivită pentru un șofer tânăr, pentru care design-ul exterior și ușurința în conducere sunt calitiăți importante atunci când alege o mașină nouă.

Un echilibru corect al comportamentului dinamic este ceea ce caută mulți clienți în clasa supermini, iar Clio plusează la capitolul raport comfort/sportivitate, fiind unul dintre modelele care își merită un loc pe lista de comparație a unui viitor posesor de automobil din această clasă.

Accelerația este mai bună față de oricare model pe benzină, iar de multe ori la un kickdown, transmisia automată EDC cu dublu ambreiaj nici nu retrogradează, având suficiente resurse de putere pentru a menține treapta.

Direcția este setată pe confort, foarte potrivită unei rulări urbane, unde este nevoie de multe manevre în spații restrânse, însă nici pe autostradă nu se simte nevoie unei întăriri suplimentare, datorită cantității suficient de mare de feedback pe care o transmite.

Pentru că nu există padele pe volan, sunteți nevoiți să folosiți maneta cutiei de viteze EDC pentru a realiza în mod manual schimbarea treptelor de viteză, iar acest lucru nu ne-a încurcat deloc pe parcursul testului, pentru că după câteva zeci de ori în care se acționează aceste comenzi, vă obișnuiți foarte ușor și puteți menține un ritm constant în schimbarea manuală.

Revenind la manevrarea modelului testat prin oraș, putem să afirmăm că poate fi condus cu un minim de efort în traficul aglomerat, datorită preciziei accelerației și frânei, transmisiei automate care schimbă treptele foarte lin și a unghiurilor moarte foarte puține.

Cutia de viteze EDC cu șase trepte și dublu ambreiaj este foarte plăcută în utilizare și cu excepția micului delay la schimbarea treptei în cazul unui kickdown, poate fi catalogată ca fiind perfectă pentru cei care caută un condus plăcut și practic în toate împrejurările, dar sunt interesați și de reducerea impactului asupra mediului, fiind foarte confortabilă în utilizare, atât în cazul acționării automate a treptelor, cât și în situația utilizării modului manual. Schimbarea treptelor se face lin și fără sincope, putând fi pusă în comparație fără nicio problemă cu alte cutii de viteze asemănătoare prezente chiar și pe modele premium.

Conform datelor oficiale, consumul este de 4,3 l/100 km în regim urban, în regim extraurban 3,3 l/100 km, iar cel mixt este de 3,7 l/100 km. În timpul testului consumul mediu a fost de 5,1 litri l/100 km, realizat în 530 km, în proporţie de aproximativ 30% urban - 70% extraurban, cu un stil de condus economic şi cu aerul condiţionat pornit tot timpul. Într-un București aglomerat, consumul a fost în jur de 7 l/100 km. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 12,9 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 178 km/h, masa totală a maşinii fiind de 1.152 kg.

 

DESIGN

Având în vedere că în segmentul subcompact avem nevoie de proporţii potrivite pentru a putea sublinia faptul că un design exterior este de succes, se pare că noul Clio vine cu o siluetă echilibrată şi bine proporţionată, care denotă un dinamsim sporit, grație pachetului GT Line. În partea frontală avem o emblemă supradimensionată, poziţionată central pe calandru, în poziție aproape verticală, alături de elemente de design de culoare negară lucioasă, această combinaţie fiind preluată de pe conceptul DeZir.

Designul părții din față este completat de către blocurile optice expresive, cu un design modern și premium, specific farurilor full LED, deși sunt echipate doar cu becuri halogen. Au un contur inferior realizat din elemente cromate și generează un aspect plăcut întregii părți frontale, alături de luminile de zi pe bază de LED-uri, poziționate în cazul pachetului GT Line în zona prizelor de aer laterale, nu în lateralele siglei ca la versiunile de serie.

Chiar și partea posterioară a lui Clio echipat cu pachetul GT Line dezvăluie un design foarte agresiv, completat de blocurile optice moderne și simple din punctul de vedere al construcției. Monograma GT Line prezentă la loc de cinste pe hayon, alături de eliminarea inscripției motorizării îi va face pe mulți români fericiți, pentru că partenerii de trafic vor crede că au în fața lor un model cu un motor puternic.

Pentru că noua generaţie a lui Clio nu a venit numai cu modificări de design exterior, iată că și câteva modificări structurale au fost aplicate, cea mai importantă fiind faptul că deși până la generația a 3-a existau atât versiuni cu 3 uşi, cât şi cu 5 uşi, noul Clio este acum disponibil cu un singur tip de caroserie, cel cu 5 uşi. Datorită operării acestei modificări la nivelul caroseriei, au fost înglobate mânerele portierelor spate în zona vitrată a ușilor, element ce pare a fi inspirat din designul italienilor de la Alfa Romeo.

Din orice unghi este privit, Clio emană un aer sportiv şi dinamic, completând perfect comportamentul său pe asfalt. Pentru acest lucru s-a lucrat puțin la trenul de rulare, astfel că are o gardă la sol mai coborâtă față de generațiile anterioare, dar şi un ecartament mai lat, cu roțile împinse spre exteriorul aripilor.

Pe lângă încărcarea facturii finale cu 500 Euro, pachetul GT Line aduce la nivel estetic o  diferenţiere clară față de versiunea standard prin pachetul aerodinamic agresiv, elementele gri de design prezente în partea frontală și laterală, capacele oglinzilor de culoare gri, sistemul de evacuare cu ieșire ovală, difuzorul de aer spate şi este completat de jantele GT Line de 17 inch, disponibile pentru 300 Euro.

Ceea ce se dorește a fi o trecere de la versiunile standard la gama RS, pachetul GT Line transformă un model simplu într-unul cu un design foarte atrăgător, pentru o sumă destul de mică, dar care merită achitată, având în vedere faptul că asamblarea elementelor se face direct pe linia de producţie a uzinei Renault, iar clienţii primesc din start un model personalizat cu elemente sport și finisat la standarde de fabrică, nefiind nevoiți să monteze ulterior diverse soluții aftermarket de o calitate îndoielnică.

Privit din orice unghi, acesta are un design mai agresiv față de o versiune de serie, dar mai cuminte față de RS, însă modelul pare să îşi dorească o apropiere mai sesizabilă de valorile de familie, fapt dovedit şi de comportamentul mult mai confortabil față de modelul sportiv al gamei.

Cu o lungime puțin peste 4 metri, mai exact 4.063 mm, Clio are aceleași dimensiuni cu Alfa Romeo MiTo și este mai mare față de toate celelalte modele din clasa supermini, respectiv Toyota Yaris (3.885 mm), Seat Ibiza (4.052 mm), Opel Corsa (3.999 mm), Hyundai i20 (3.940 mm), Dacia Sandero (4.057 mm), Citroen C3 (3.941 mm), Volkswagen Polo (3.970 mm), Skoda Fabia (4.000 mm), Audi A1 Sportback (3.954 mm) și Peugeot 208 (3.962 mm).

Există diferențe mici de proproție față de vechea generație, cei de la Renault reușind să mărească ampatamentul față de Clio III cu 14 mm, până la 2.589 mm, dar acest lucru ar putea fi sesizat ușor în cazul diminuării comportamentului dinamic, nefiind ajutat în acest caz de dispunerea roților către extremități, lungimea totală crescând cu 30 mm.

Față de concurenții direcți, la capitolul ampatament stă foarte bine, fiind egalat doar de Dacia Sandero și având un avantaj major față de toți ceilalți.

Înălțimea lui Clio a scăzut cu 45 mm față de generația anterioară, acum măsurând nu mai puțin de 1.448 mm, fiind depășit în segmentul subcompact de către Toyota Yaris (1.510 mm), Opel Corsa (1.488 mm), Hyundai i20 (1.490 mm), Dacia Sandero (1.523 mm), Citroen C3 (1.524 mm), Skoda Fabia (1.498 mm) și Peugeot 208 (1.460 mm).

Cu toate acestea, Renault a dorit să maximizeze caracterul dinamic al noii generații și a aplicat o reducere a greutății totale cu aproximativ 100 kg față de modelul precedent, platforma fiind aceeași cu a generației a 3-a.

Capitolul exterior este completat cu succes de multiplele modalități de personalizare a diferitelor elemente, care încadrează perfect subcompacta franțuzească în segmentul unde clienții doresc să își pună amprenta foarte mult pe noua lor mașină. Elementele ce pot fi personalizate sunt carcasele oglinzilor retrovizoare exterioare, calandrul, bara spate, elementele de protecție a portierelor, culorile jantelor și plafonul.

Modelul francez abordează personalizarea într-un mod original și vă oferă un mod simplu de a alege dintre aceste opțiuni, oferindu-vă posibilitatea să dați frâu liber imaginației atunci când vă aflați în showroom și realizați configurarea și să alegeți astfel elemente precum stripping-urile pavilionului, capacele retrovizoarelor exterioare, conturul calandrului, bara spate sau chiar barele de protecție laterale.

Dintre opțiunile de personalizare disponibile amintim cele 5 teme grafice exterioare care evidențiază personalitatea Renault Clio, cele 5 tipuri de finisări exterioare Chrome, Negru, Roșu, Albastru și Fildeș, cele 3 modele de stripping-uri pentru pavilion "French Touch", “Dots” și “Sport” și cele 2 nuanțe disponibile pentru jantele de 16”, respectiv Negru și Fildeș.

 

INTERIOR

Cele mai plăcute surprize ni se dezvăluie odată ce pătrundem în habitaclu, acolo unde putem observa foarte ușor că a fost stilizat un interior care poate fi catalogat și de cei mai mari critici ai mărcii ca fiind ergonomic, inspirat şi modern.

Consola centrală, chiar dacă are o suprafaţa neagră lucioasă care poate fi mai greu de întreținut, fiind predispusă la zgârieturi și acumulând praf, totuși are o simplitate modernă și alături de celelalte linii de la nivelul interiorului întăresc caracterul practic al modelului. Întregul sistem multimedia care domină consola centrală este nimeni altul decât clasicul R-Link, disponibil opţional pentru suma deloc neglijabilă de 400 Euro. Sistemul cuprinde în mare un display touchscreen de 7 inch şi are drept avantaj principal faptul că deține un home page personalizabil, pentru ca proprietarul să-şi poată seta accesul rapid spre cele mai importante şi utilizate funcţii. Sistemul poate fi operat și cu ajutorul deja clasicelor comenzi vocale, fără ca cel de la volan să fie nevoit să-şi ia privirea de la drum. R-Link integrează şi un sistem de navigație TomTom.

Personalizarea interiorului vine în completarea numeroaselor dotări opționale disponibile pentru modelul francez și premite alegerea între nu mai puțin de 7 culori pentru ornamentele bordului şi ale feţelor de uşi. Cei de la Renault oferă şi 7 variante de personalizare a tapițeriei pentru ca orice client să plece mulțumit după ce își configurează noul autoturism.

Nivelul insonorizării este unul dintre punctele slabe ale modelului testat, deoarece nivelul de zgomot resimțit în habitaclu la viteze de autostradă este semnificativ crescut față de alte modele concurente, însă cel obținut din turarea motorului în mediul urban este estompat cu succes în mare parte.

Atât amplasarea comenzilor, foarte ergonomică, cât și simplitatea interiorului sunt principalele părți pozitive în habitaclul modelului testat și ne fac să completăm aceste afirmații și cu faptul că interiorul lui Clio beneficiază de materiale foarte bune pentru clasa din care face parte și mai ales pentru gama de preț din care face parte, asortate cu bun gust, întreg interiorul reuşind să creeze o atmosferă extrem de plăcută, foarte potrivită unui tânăr care caută să-și cumpere o mașină pentru folosință urbană, dar care la nevoie să îl poată conduce în siguranță către o destinație din alt oraș, cu un consum mic și care să beneficieze totodată de taxe foarte mici.

Interiorul lui Clio, deși colorat, are atuurile unui vehicul de clasă superioară, respectiv spațiul la cap este foarte bun pentru toți pasagerii, iar spațiul la genunchi pentru ocupanții locurilor spate este mai mult decât decent. De altfel, în spate pasagerii beneficiază de suficient confort și de libertate de mișcare, datorită banchetei cu spătar înclinabil, care poate fi și rabatată 1/3-2/3 pentru a transporta obiecte voluminoase.

Numărul mare al spațiilor de depozitare prezente în interior ne arată că aspectul practic nu a fost neglijat, astfel că veți găsi locuri unde să vă puteți pune diverse obiecte pe fețele de uși, pe consola centrală și veți avea parte de un spațiu suficient de mare pentru ochelarii de soare sau telefon în spatele manetei cutiei de viteze.

Portbagajul lui Renault Clio este unul dintre cele mai mari din segment, cu 300 litri disponibili, putând transporta mai multe bagaje față de concurenți precum Volkswagen Polo (280 litri), Alfa Romeo MiTo (270 litri), Audi A1 Sportback (270 litri), Toyota Yaris (288 litri), Seat Ibiza (292 litri), Opel Corsa (285 litri), Hyundai i20 (295 litri). Se află la egalitate la acest capitol cu Citroen C3 și are un volum mai mic față de Dacia Sandero (320 litri), Skoda Fabia (315 litri) și Peugeot 208 (311 litri). Încărcarea obiectelor mari sau având forme neregulate este foarte ușoară, hayonul cu deschidere largă facilitând acest aspect.

Chiar dacă spătarul banchetei din spate nu se pliază complet pentru a genera un spațiu de încărcare plat, spațiul disponibil în această configurație este de 1.146 litri și ar trebui să fie suficient de mare chiar și pentru transportul unor obiecte personale mai mari, precum o bicicletă sau piese de mobilier.

Este lesne de înțeles că odată pătruns în habitaclu vă puteți da seama că a fost gândit de la început cu un potențial puternic de personalizare, lucru care îi pune în evidență polivalența și puterea de seducție, mai ales pentru publicul feminim.

Pentru personalizarea interiorului sunt disponibile 4 tipuri de ambianță interioară, disponibile doar pe versiunea Dynamique: Negru, Roșu, Albastru și Havane, care includ părți din planșa de bord, portiere și tapițerie. Fiecare tip de ambianță poate fi completat de un covoraș asortat din oferta de acesorii. Volanul, mânerele portierelor, cadrul schimbătorului de viteze și conturul aeratoarelor pot fi individualizate cu ajutorul a 7 versiuni de personalizare în 4 culori (Negru, Roșu, Albastru și Fildeș) și 3 motive decorative (French Touch, Dots și Sport), imprimate direct în material, cu tehnologia de tip “in mold”.

Vizibilitatea la exterior este foarte bună, poziția la volan fiind ușor înaltă, iar montanții C nu pun atât de mari probleme la ieșirea din parcări, având montată camera pentru mersul înapoi.

Si nu în cele din urmă, îmbunătățirea ergonomiei îi permite șoferului să se concentreze la drum, iar pentru asta s-a dorit ca afișajul informațiilor de pe bord să fie mai lizibil. Astfel, acesta a fost regândit pentru a deveni mai clar și mai atrăgător din punct de vedere grafic.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul confort, cea de-a 4-a generație a lui Clio dispune de card de acces și demaraj cu funcția ”Mâini libere”, pilot automat, senzori de lumină și ploaie și sistem Handsfree.

În plus, modelul testat, are pe lângă echiparea Dynamique și aer condiționat cu reglaj automat, sistem multimedia R-Link și senzori de parcare spate.

Deja binecunoscutul sistem de infotainment R-Link preia informații și de la diversele sisteme electronice ale maşinii şi poate furniza informaţii despre stilul de condus, prrin funcţia Driving Eco, care poate analiza comportamentul şoferului în condus, furnizând sfaturi pentru atingerea unei maniere mai eficiente de condus. În plus, R-Link este bazat pe Android și poate accesa un magazin de aplicaţii propriu, numit sugestiv R-Link Store, de unde proprietarii de modele Renault îşi pot descărca contra cost diverse aplicaţii, obţinând noi funcţii în maşina lor. Cei de la Renault au ales să renunţe la clasicele CD-uri şi acum sistemul audio permite conectarea unui stick USB, dar şi ascultarea muzicii utilizând funcția Bluetooth.

Comenzile audio din spatele volanului, mai exact satelitul de comandă deja clasic pentru fanii Renault, facilitează preluarea apelurilor telefonice fără niciun efort, în timp ce funcția de recunoaștere vocală permite apelarea telefonica sau setarea unei destinații pentru sistemul de navigație. În plus există opțiunea "Text to speech" care permite redarea vocală a unui text scris, cum ar fi un e-mail, o pagină web sau un feed RSS, opțiunea fiind disponibilă doar când mașină este în mișcare. Sunt disponibile conexiunea Bluetooth, un port USB și un port Jack.

În cadrul sistemului R-Link este disponibilă funcția ”Driving Eco2”, care evaluează comportamentul șoferului, informându-l cum poate reduce consumul de carburant și oferindu-i un bilanț al călătoriei, din punctul de vedere al eficienței față de mediu.

Sistemul de navigație integrat în R-Link este dezvoltat în colaborare cu Tomtom și beneficiază de un ecran de 7 inch perfect integrat în consola centrală și are parte de comenzi extrem de intuitive.

Lista cu opționale nu este foarte bogată pentru că există numeroase dotări în pachetul standard.

 

SIGURANTA

Cea de-a patra generație a lui Clio a fost testată de către EuroNCAP în anul 2012 și a obținut un scor de 5 stele, cu un punctaj de 88% pentru ocupanţii adulţi, 89% pentru copii, 66% pentru protecţia pietonilor şi 99% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale pentru locurile din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), asistent la frânarea de urgenţă (AFU), repartitor electronic al forței de frânare (EBD), controlul dinamic al traiectoriei (ESP), toate asigurând stabilitatea vehiculului în condiții de drum dificile.

Asistența la urcarea în pantă, disponibilă standard, se activează automat și împiedică orice mișcare înapoi a autoturismului pentru un interval de timp suficient pentru a reporni din pantă fără a recurge la frâna de parcare.

Pentru reducerea eforturilor în eventualitatea unui impact și pentru asigurarea susținerii ideale a corpului, Clio dispune de centuri cu dublă pretensionare pentru scaunele din față și cu pretensionare și limitator de efort pentru locurile laterale din spate. Are de asemenea martori vizuali care atenționează pentru prinderea centurii de siguranță, cu funcție sonoră pentru toate locurile.

Locurile laterale din spate sunt prevăzute de asemenea și cu sistemul ISOFIX, pentru fixarea în siguranță a unui scaun pentru copii.

 

CALITATE-PRET

Renault Clio pornește în România de la 10.850 Euro, inclusiv TVA pentru versiunea Life cu motorizarea pe benzină 1,2 16v și cutie de viteze manuală în 5 trepte, iar în această perioadă beneficiază de un discount de 2.450 Euro, ajungând la 8.400 Euro, inclusiv TVA.

Modelul testat costă în standard 15.800 Euro fără reducere, dar dispune de numeroase opționale adăugate și ajunge să coste nu mai puțin de 17.180 Euro, iar cu discount-ul oferit de Renault România ajunge la 14.730 Euro, inclusiv TVA, un preț foarte corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune.

Chiar dacă modelul este oferit doar în versiunea de caroserie cu cinci uşi, oficialii mărcii au promis o configurație a exteriorului care să nu necesite prezența altor versiuni și acest lucru poate fi văzut clar prin designul modern. Cei de la Renault și-au pus mari speranțe în această creație dedicată clasei subcompacte și se pare că nu au greșit, vânzările noii generații fiind foarte bune.

Faptul că nu prezintă nicio urmă de stridență sau agresivitate în liniile fluide întâlnite pe versiunea de serie, fără pachetul GT Line, precum și repartiția echilibrată a volumelor și partea frontală extrem de expresivă, materializează spiritul și emoția viitorilor posesori ai săi, un public tânăr și rafinat.

Modelul testat, pe lângă faptul că are atuurile unui vehicul de clasă superioară, arată faptul că Renault se îndreaptă către un design care să provoace emoție și care să poată fi descris în trei cuvinte: simplu, senzual, cald. Cu liniile sale fluide și culoarea albastră, Clio exprimă pasiunea pentru automobile, fiind totodată propulsat de un motor diesel foarte rafinat care oferă o notă de eleganță întregului autoturism și în același timp respect pentru mediu.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5105 :: 21.11MB