No SSO cookie

MINI Cooper F56

voteaza
(0/ 0)
Un model cu design sportiv, modern și nonconformist
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

MINI Cooper F56

Marca premium MINI, parte a BMW Group, își dorește să crească numărul de modele vândute la nivel mondial, iar ca ținta de vânzări să poată fi atinsă ușor au lansat în anul 2013 noul MINI Hatchback cu 3 uși, cea de-a treia generație a subcompactei premium cu origini englezești. Acesta a fost prezentat oficial în noiembrie 2013, chiar în ziua în care se împlineau 107 ani de la nașterea celui care a dat viață brandului britanic, Alec Issigonis și a avut parte atunci de un debut oficial la Salonul Auto Los Angeles și Salonul Auto Tokyo.

Prima variantă de caroserie a noului MINI (denumită F56) oferă 3 uși, precum şi spaţiu extins pentru pasageri şi bagaje, fiind primul autoturism construit pe noua platformă denumită UKL a grupului BMW, care se caracterizează prin arhitectura sa modulară, putând să găzduiască modele cu tracțiune față sau integrală.

La 14 ani de la relansarea mărcii în 2001 și la 56 de ani de la lansarea inițială a mărcii, am testat noul MINI în echiparea Cooper, cu o mulțime de opționale montate și o vopsea metalizată care se potrivește perfect stilului nonconformist al autoturismului britanic, British Racing Green, nuanță ale cărei origini se leagă de motorsportul britanic dintre anii 1900 și 1960, atunci când toate mașinile care participau la raliuri din partea Marii Britanii sau care aveau un pilot britanic erau vopsite complet în această culoare.

 

MOTOR

În prezent, MINI cu trei uşi poate fi achiziționat cu unul dintre cele 7 motoare din noua generaţie, cu trei sau cu patru cilindri, precum şi tehnologie MINI TwinPower Turbo, având puteri cuprinse între 75 CP şi 192 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul în 3 cilindri de 1,5 litri cu 136 CP, disponibili între 4.500 și 6.000 rpm. Cuplul de 220 Nm își face simțită prezența încă de la 1.250 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale noii generații de motoare, caracterizată prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de go-kart specific modelelor mărcii.

Cuplat la transmisia manuală cu 6 trepte disponibilă standard și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de doar 1.160 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este extrem de economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 105 g/km și normei Euro6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru nu se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, valoarea fiind 0.

Noul motor MINI garantează că vă veți bucura de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban, datorită puterii sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat.

Datorită insonorizării bune a habitaclului și construcției motorului care generează foarte puțin zgomot, nivelul de sunet resimțit în interior este foarte diminuat, fiind unul foarte fin și plăcut.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul posesorilor MINI Cooper pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții normale.

Combinația dintre motorul de 1,5 litri turbo și cutia de viteze manuală este foarte reușită, însă dacă veți rula preponderent în mediul urban ar fi indicat să luați în calcul achiziționarea unei transmisii automate Steptronic pentru 1.789 Euro, chiar dacă renunțați în acest fel la alte opționale dorite.

 

COMPORTAMENT

Combinaţia de elemente tehnice și tehnologice ce colaborează perfect întru bunăstarea proprietarului, furnizează un nivel remarcabil al performanţelor, preciziei şi agilităţii și garantează siguranță în orice moment al călătoriei.

Datorită transmisiei manuale cu 6 trepte de viteză disponibilă standard, veţi descoperi un

ansamblu de noi performanţe dinamice, perfect adaptate sentimentului de go-kart specific MINI, graţie schimbării rapide, precise şi de calitate a treptelor de viteză, neegalată până în prezent de niciun model MINI precedent.

În noul MINI hatchback nu este necesară acţionarea frânei de mână pentru pornirea în pantă, deoarece sistemul disponibil standard de asistenţă la pornire în rampă se ocupă de păstrarea vehiculului pe loc până demarați.

Modelul testat beneficia de modurile de condus MINI, opțiune inclusă în pachetul Chili, iar cu ajutorul unui comutator rotativ poziționat la baza manșonului schimbătorului de viteze se pot schimba modurile disponibile. În modul MID automobilul se va comporta extrem de echilibrat și veți beneficia de sentimentul de go-kart specific MINI, acesta fiind și cel care se activează implicit la fiecare pornire a motorului. Modul GREEN este conceput special pentru a economisi combustibil prin eficientizarea diferitelor funcții, iar modul SPORT poate fi activat atunci când doriți să beneficiați de un sentiment de go-kart maximizat, obținut printr-un răspuns mai rapid din partea accelerației, printr-o rigiditate superioară din partea suspensiei adaptive Electronic Damper Control (EDC), disponibilă opțional contra sumei de 526 Euro și printr-o asistare redusă din partea servodirecției, pentru a oferi o cantitate mai mare de feedback.

Direcția micului model testat de noi se prezintă într-o formă foarte incisivă și poate fi catalogată încă după primii kilometri rulați în compania modelului produs în Oxford ca fiind precisă, iar feedback-ul transmis către șofer este mai mult decât mulțumitor, completându-se perfect cu suspensia rigidă și contribuind la transmiterea unei informații subliminale de siguranță și control deplin.

Suspensiile MacPherson de pe puntea față și multi-link pe spate au fost revizuite față de generația anterioară, pentru a menține comportamentul dinamic specific mărcii și contribuie la oferirea sentimentului de siguranță către șofer, dar totodată generează și un comportament rutier închegat.

Consumul mixt de 4,5 l/100 km, anunţat de către producător ca valoare oficială, nu am reuşit să-l obţinem, însă cu puţină grijă se poate realiza o valoare apropiată de aceasta. Consumul urban declarat este de 5,7 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 3,8 l/100 km, ce poate fi atinsă foarte ușor rulând în treapta a 6-a cu 80-90 km/h.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 7,5 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost în jur de de 4,5 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile unui condus preponderent în modul GREEN, cu aerul condiţionat tot timpul pornit şi utilizând un stil de condus relaxat şi economic.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 7,9 secunde, iar viteza maximă declarată de producător a acestei motorizări este de 210 km/h.

Din păcate, pe drumurile românești chiar și în modul MID suspensia tot rămâne tare, denivelările mai pronunțate fiind resimțite puternic în habitaclu chiar și la viteze normale de oraș, însă în schimb micile imperfecțiuni ale drumului sunt mai bine atenuate, acestea fiind foarte puțin transferate către pasageri.

În modul SPORT, atunci când suspensia își modifică foarte perceptibil rigiditatea, devine extrem de potrivită în acest fel unei rulări pe autostradă sau pe drumuri virajate.

Plăcerea de a conduce un MINI hatchback este indusă și de mişcările de ruliu şi tangaj nesemnificative, care alături de raportul de demultiplicare variabil al servodirecției îmbunătăţesc astfel controlul asupra autovehiculului şi siguranţa la rulare.

În concluzie putem afirma că sentimentul de go-kart a fost păstrat, beneficiind de același comportament ferm în viraje, în principiu datorită masei reduse și suspensiilor modificate de inginerii mărcii.

 

DESIGN

Noul MINI a crescut în dimensiuni față de generația precedentă (R56), fiind mai lung cu 98 mm, cu 44 mm mai lat și cu 7 mm mai înalt. Odată cu noua generație F56 și introducerea platformei UKL avem un șasiu realizat din oțel de înaltă rezistență pentru a mări rigiditatea modelului și un ampatament mărit cu nu mai puțin de 28 mm ceea ce înseamnă un spațiu interior mai mare, însă prin acest aspect se minimizează puțin comportamentul dinamic pentru că restul de 70 mm care au fost adăugați lungimii se află în zonele consolelor.

Prizele largi de aer situate în partea frontală, componentele din plastic şi eleronul montat pe hayon sunt departe de a fi doar simple figuri de stil ale designului, toate având un rol funcţional foarte important în ceea ce priveşte aerodinamica, răcirea sau chiar reducerea masei.

Partea din spate a plafonului, prelungită cu un eleron, oferă o notă de dinamism atunci când modelul britanic este privit din lateral. Principalele caracteristici ale părţii din spate care definesc un MINI sunt banda cromată ce se află deasupra numărului de înmatriculare, lampa de ceață situată central în partea inferioară şi protecţia suplimentară de plastic negru în partea inferioară. Partea posterioară a mașinii, compactată, denotă stabilitate, creează un sentiment de siguranță și prefigurează o ținută de drum remarcabilă.

Aspectul incisiv al părții frontale, foarte bine echilibrată din punct de vedere vizual și completată de farurile rotunde cu estetică unică, alături de lămpile spate cu design vertical, arcele roților evazate ce includ semnalizatoarele laterale de direcție cu design tip branhii, linia laterală cu formă dreaptă și ornamentele din plastic negru din partea inferioară fac parte de asemenea din puritatea stilului unic caracteristic MINI și ajută la o foarte simplă recunoaștere a modelului.

Într-o perioadă în care majoritatea companiilor din domeniul auto rivalizează pentru clienți folosindu-se de cele mai interesante și impresionante artificii de design, MINI nu a realizat modificări majore ale design-ului exterior sau interior, semn că elementele clasice ale mărcii sunt foarte bine primite de către potențialii clienți și că o modificare a acestora ar dăuna nivelului vânzărilor.

Clasicele faruri rotunde cu becuri halogen atrag privirile printr-o estetică unică şi eleganţa pretenţioasă a transparenţei acestora, înglobând totodată sigla mărcii în partea superioară și contribuind la un aspect premium prin faptul că pe toată lungimea notei cromatice a semnalizatoarelor de direcţie avem de-a face cu o zonă albă și nu portocalie cum ne-am fi așteptat. Acestea pot fi comandate și în varianta cu LED, oferind astfel o iluminare mai puternică şi în acelaşi timp mai confortabilă și un inel cu LED în partea superioară a blocurilor optice, pentru luminile de zi, contra sumei de 831 Euro sau 1.042 Euro inclusiv TVA, pentru cele adaptive.

La capitolul exterior merită menționat un detaliu interesant ce ține de istoria modelelor MINI și anume faptul că în timpul proiectării primei generații (R50/R53), modelul din lut după ce a fost terminat nu avea proiectată evacuarea și pentru a grăbi procesul de design a fost aplicată în zona inferioară a parții spate o doză de suc din aluminiu pentru a simboliza evacuarea. Efectul, chiar dacă ușor diminuat, s-a păstrat până la generația actuală, forma țevii de eșapament fiind vizibil asemănătoare cu partea superioară a unei doze de suc.

Pe lângă nenumăratele tipuri de vopsea și jante dintre care se poate alege, noul MINI poate fi personalizat la exterior în foarte multe moduri în ceea ce privește culoarea acoperișului, capacele oglinzilor sau se pot adăuga chiar dungi albe sau negre pe capotă.

Atât proporţiile tipice unui autoturism din clasa supermini cât şi partea frontală distinctă specifică mărcii britanice scot în evidenţă caracterul său independent şi hotărât și creează o siluetă ușor de recunoscut în trafic și simbolizează perfect sloganul unei campanii publicitare MINI foarte cunoscută la nivel mondial, “NOT NORMAL”. Însă noul MINI Hatchback nu este un simplu autoturism subcompact, ci mai înainte de toate este un MINI, lucru evidențiat și de linia de design care se întinde de la nivelul farurilor, spre partea laterală şi până la puntea spate.

Indiferent de unghiul din care priviţi cea de-a treia generație a modelului britanic, veţi găsi mici indicii despre trecutul mărcii și anumite elemente comune, precum capota structurată a motorului cu linii proeminente, care se văd foarte frumos din postul de conducere şi grila radiatorului cu trei lamele vopsite în argintiu mat și care conferă părţii frontale un aspect deosebit de lat, chiar dacă lățimea modelului este de doar 1.727 mm, mai mică cu 13 mm față de Audi A1, dar mai mare cu 12 mm față de DS3. Cu o lungime de 3.821 mm este devansat de ambii concurenți ai săi, pentru că Audi A1 vine cu 3.973 mm și DS3 are 3.948 mm. Ampatamentul lui MINI de 2.495 mm este mai mare față de competitorii săi, deoarece Audi A1 are 2.469 mm și DS3 vine cu numai 2.452 mm.

 

INTERIOR

Odată pătrunși în habitaclul modelului britanic cu influențe germane observăm materiale de calitate adaptate clasei premium din care face parte și suntem întâmpinați de un spațiu interior peste media clasei subcompacte, poate chiar cel mai bun din acest segment. Senzația de interior premium este dată în primul rând de către ornamentele cu aspect de lemn prezente pe planșa de bord.

Întreg interiorul este dominat de un sentiment de control și de ergonomie asupra organizării spațiului disponibil, beneficiind de o plansă de bord inovatoare ce înglobează clasicul “ceas” central, care acum nu mai servește drept vitezometru, ci este gazda display-ului de 6,5 inch sau 8,8 inch al sistemului de infotainment.

Chiar dacă interiorul modelului testat pare monoton la prima vedere datorită nuanțelor de gri care acoperă majoritatea materialelor prezente, putem afirma că aparențele înșeală pentru că sistemul de LED-uri prezent pe panourile ușilor, la plafonieră, la picioarele ocupanților locurilor din față și pe consola centrală contribuie la crearea unei ambianțe cu adeăvrat premium și personalizabilă în funcție de dorințele fiecăruia, datorită posibilității de schimbare a culorii și răspândesc o lumină subtilă, dar prezentă în tot habitaclul, fiind completate de către lămpile LED care luminează zona din imediata vecinătate a ușii și zona mânerului, pentru un plus de confort la accesul pe timp de noapte.

Odată cu noua generație, MINI a transferat și butoanele pentru deschiderea geamurilor de pe consola centrală pe ușă.

Pentru a spori și mai mult senzația de confort şi a oferi un plus de vizibilitate atât șoferului cât și pasagerilor, ecranul sistemului de infotainment este instalat în centrul planşei de bord și este înconjurat de o bandă LED interactivă ce își schimbă culoare în funcție de mai mulți factori precum temperatura setată, apropierea de obsatcole dacă există sistemul de senzori de parcare montat sau chiar evenimente precum ieșirea de pe autostradă, iar după ce mașina a fost încuiată inelul LED pulsează cu o lumină roșie pentru a simboliza că MINI este blocat și în siguranță. Tot sistemul de LED-uri din habitaclu, inclusiv banda situată în jurul display-ului central se pot opri în cazul în care vă deranjează la condus.

Deja clasicul sistem de climatizare automată cu două zone oferă mai mult confort și o ergonomie mai bună datorită comenzilor intuitive și ușor de manevrat, situate de fiecare parte a planşei de bord și fiecare beneficiind de cifre mari pentru a nu distrage atenția de la drum pentru mult timp.

Panoul de bord situat în fața șoferului oferă informaţii privind rularea (viteza, turaţia, martorii de bord), în timp ce nivelul de combustibil este afișat separat printr-un sistem de 8 LED-uri portocalii, iar informațiile computerului de bord sunt afișate în interiorul vitezometrului, pe un display dedicat.

Scaunele sport prezente pe modelul de test și comandate opțional în cadrul pachetului Chili (3.199 Euro, inclusiv TVA) chiar dacă beneficiază de un șezut dur care la un drum lung poate deveni inconfortabil, au un suport lateral foarte bun și oferă o poziție corectă la volan sau pe locul din dreapta.

Într-un MINI cu 3 uși spaţiul interior este o valoare esenţială pentru toţi cei 4 pasageri inclusiv șoferul, pe care poate să îi găzduiască, astfel că până și pasagerii spate stau foarte confortabil pe cele două scaune independente din spate. Oficialii mărcii spun că noua generație a venit cu un șezut mai lung cu 23 mm și cu o poziție mai confortabilă pentru ocupanții locurilor din spate, portbagajul fiind și el mai mare cu 51 litri față de generația anterioară.

Cu 4 persoane la bord, volumul total al portbagajului de sub capacul rigid, ce poate fi eliminat, este de 211 litri, însă beneficiază de un spațiu ce poate fi extins până la 731 litri prin rabatarea banchetei din spate. Un spațiu suplimentar, mochetat la fel ca și portbagajul și foarte generos ca volum este disponibil sub podeaua portbagajului, fiind utilizabil pentru a adăposti cu discreţie chiar și bagaje voluminoase, precum 3-4 rucsacuri pline.

Comparativ cu Audi A1 (270 litri) sau DS3 (285 litri), MINI cu ai săi 211 litri are un mic dezavantaj însă trebuie să luăm în calcul că aceste cifre oficiale nu includ spațiile suplimentare, iar MINI are aici un avantaj major, pentru că spațiul de sub podeaua portbagajului este foarte mare și practic va ieși cel puțin la egalitate cu rivalii săi.

În partea dreaptă a planşei de bord, imediat sub airbagul pasagerului față, se află un compartiment de depozitare care poate găzdui lucruri precum actele sau o sticlă cu apă și care nu dispune de iluminare interioară sau capitonaj antiderapant, precum torpedoul cu sistem de ventilare disponibil în subcompacta britanică.

Un spaţiu suplimentar de depozitare este disponibil în cotiera centrală, acolo unde se află și un sistem Snap-in de montaj al telefonului.

 

TEHNOLOGIE

Puteți urmări traseul călătoriei pe ecranul central de 8,8 inch care nu dispune de funcție tactilă, alături de mesaje informative, selecţii muzicale, informaţiile din agenda telefonică sau cea personală şi puteți vedea chiar şi ce se întâmplă în spatele maşinii datorită camerei video pentru marşarier, puteți citi e-mail-urile direct de pe display sau le puteți auzi în sistemul audio, datorită funcției de redare a textului.

Echipat cu sistemul de navigație Professional, inclus în pachetul Wired care costă 1.779 Euro, modelul testat dispune de opțiunea de afișare 3D a terenului și clădirilor, ale cărei hărți nu sunt tocmai actualizate pentru România, cel puțin pentru zonele din exteriorul Bucureștiului. Acest sistem include 20 GB spațiu de stocare pentru diferite fișiere audio sau video, dar și controllerul cu funcție tactilă, foarte intuitiv și perfect funcțional, deoarece nu am întâlnit în timpul testului situația în care o literă scrisă cu degetul pe acest controller să nu fie recunoscută corect. Este completat de către funcția de redare vocală a literei scrise, care vine în completarea interactivității la bordul MINI. Funcția Splitscreen a sistemului Professional merită toate laudele pentru că se pot afișa în același timp două tipuri de informații ale sistemului de infotainment.

MINI Connected oferă un flux important de informaţii pentru cei care nu se pot desprinde de mediul digital nici la volan, astfel că puteți urmări ultimele postări ale prietenilor pe Facebook, pe Twitter sau puteți comunica destinaţia de călătorie pe Foursquare. În același mod puteți fi ținuți la curent cu cele mai recente ştiri prin RSS feed, puteți asculta muzica de la posturile de radio din întreaga lume prin intermediul funcţiei de radio pe internet, sau puteți căuta diverse lucruri utilizând funcţia de căutare online. Cu varietatea din ce în ce mai mare de aplicaţii MINI Connected Ready puteți beneficia de o conexiune cu mediul online din ce în ce mai puternică la bordul subcompactei britanice. Pentru România sunt disponibile în acest moment aplicaţiile audio Deezer, AUPEO!, Stitcher, TuneIn, Audible şi Snippy, dar şi aplicaţia social media de comunicare a poziţiei Glympse sau chiar aplicația GoPro pentru controlarea camerei video. Alte funcţii exclusive pentru MINI sunt Driving Excitement, Mission Control, Dynamic Music şi MINIMALISM.

Funcţia Driving Excitement este cel mai simplu mod de a spori distracţia în călătoriile cu MINI, pentru că funcţia Excitement Analyser poate evalua cât este de sigur pentru conducătorul auto să accelereze şi să vireze sau cât de bine sunt planificate schimbările de viteză şi frânările. Funcţia MINIMALISM Analyser din sistemul infotainment înregistrează diferite date de condus care vor ajuta șoferul să-şi eficientizeze stilul de condus în aşa fel încât să se distreze şi să protejeze mediul înconjurător. Stilul de condus poate stabili ritmul audio utilizând funcţia Dynamic Music și poate alege una dintre cele 13 piese create exclusiv pentru MINI. Funcţia Mission Control oferă șoferului posibilitatea de a interacţiona direct cu automobilul său, pentru că poate afișa pe display-ul central temperatura aerului din exterior sau poate aminti acestuia să-şi fixeze centura de siguranţă, precum şi alte mesaje în funcţie de situaţie.

Toate laudele aduse acestui sistem de infotainment prezent pe MINI merg în parte și către echipele de programatori români care lucrează în compania cu sediul în București, responsabilă cu realizarea unei părți importante a părții software prezentă în sistemul disponibil pe piață în acest moment.

 

SIGURANTA

MINI Cooper a fost testat în decembrie 2014 după noile reguli de către cei de la EuroNCAP și a obţinut 4 stele, cu un punctaj de 79% pentru ocupanţii adulţi, 73% pentru copii, 66% pentru protecţia pietonilor şi 56% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dacă aveți nevoie de ele, cele 6 airbaguri amplasate în tot habitaclul vă vor proteja întotdeauna, pentru că în standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta, airbag-uri laterale pentru locurile din față și airbag-uri cortină. Capitolul de siguranță pasivă este completat de dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță care au rolul de a ține pasagerii în scaun și de a evita un eventual contact cu  tabloul de bord sau spătarul scaunelor din față.

Oțelul de înaltă rezistență prezent în construcția caroseriei modelelor MINI are un impact foarte mare în reducerea greutății autoturismului și este proiectat pentru un singur scop, acela de a vă păstra în siguranță în cazul unui accident.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt sistemul pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) și controlul dinamic al stabilității (DSC).

La capitolul siguranță activă pot fi comandate opțional sisteme precum Pilotul automat cu funcție de frânare, Driving Assistant sau Asistentul la parcare.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui MINI este de 16.926 euro inclusiv TVA pentru MINI ONE FIRST pe benzină, cu transmisie manuală cu 6 trepte. Versiunea testată de către noi, MINI COOPER, costă în standard 20.894 euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la nu mai puţin de 28.955 euro, inclusiv TVA.

Designul sportiv, modern și nonconformist al întregului exterior, habitaclul complet echipat și cu materiale premium şi instinctul pentru aventură şi acţiune se completează perfect cu puterea impresionantă a noii game de motorizări, conducând la o stare de bine în timpul condusului care ar putea fi cu greu descrisă, iar odată cu noua generație MINI a făcut un pas important țintind spre un viitor plin de inovaţii.

Noul MINI este cumpărat nu doar pentru că este un automobil sportiv, gata de aventură, cu spațiu pentru 4 pasageri, puternic și cu atitudine urbană, ci pentru că oferă cumpărătorilor șansa de a-și exprima personalitatea atât prin elementele ce pot fi personalizate la exteriorul automobilului, cât și prin elementele interioare ale acestuia.

În peisajul gri al unui București care așteaptă primăvara, cea de-a treia generație MINI aduce un suflu de dinamism și de îndrăzneală prin design-ul său nonconformist și prin multiplele posibiltăți de personalizare, iar trăsăturile specifice mărcii cum ar fi farurile rotunde și liniile drepte în lateral accentuează caracterul sportiv al micului model britanic.

Ar fi bine să menționăm că, în ciuda aparențelor, MINI în 3 uși este un automobil creat pentru a transmite posesorilor că trebuie să fie încrezători şi pregătiți să meargă oriunde, oricând, depăşind orice obstacol și bucurându-se în orice moment al călătoriei de o prezență modernă și nonconformistă, deseori admirată în trafic.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5578 :: 17.96MB