No SSO cookie

Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY

voteaza
(0/ 0)
O surpriză plăcută în segmentul compact premium
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY

Mercedes-Benz a avut întotdeauna o gândire alternativă, specifică nemţilor, care a adus în faţa publicului modele interesante, atât tehnic cât şi estetic şi datorită cărora ocupă primele locuri la vânzări în segmentele premium şi de lux.

Clasa A nu face excepţie de la tradiţia constructorului din Stuttgart, având un design modern, un interior premium şi motorizări eficiente, atât din punctul de vedere al performanţei cât şi al consumului de combustibil.

La nivel global, Clasa A a fost un succes încă de la lansarea primei generaţii, în anul 1997 şi care datorită conceptului unic de design, a creat un sub segment al clasei sale. A doua generație lansată în 2005 a fost comercializată în peste un milion de exemplare la nivel global, iar odată cu lansarea noii generații, Clasa A a continuat să fie un model extrem de popular, înregistrând o creștere semnificativă a vânzărilor.

În continuare vom vorbi despre un Clasa A 180 CDI BlueEFFICIENCY cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi tracţiune faţă.

 

MOTOR

Modelul testat, A 180 CDI BlueEFFICIENCY, are un motor de 1,5 litri Diesel cu o cilindree de 1.461 cc, care dezvoltă 109 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu maxim de 260 Nm disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de doar 50 euro.

Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 5, nivelul de emisii de CO2 fiind de 98 g/km, iar pentru eficientizarea valorilor de consum şi emisii poluante este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, toate motorizările noii Clase A oferind în standard această dotare.

În plus, şoferul primeşte informaţii referitoare la eficienţa stilului său de conducere prin intermediul afişajului ECO din panoul de instrumente, acesta oferind o motivaţie în plus pentru adoptarea unui stil de conducere cât mai economic.

180 CDI este un motor foarte bine adaptat deplasărilor urbane, valorile ridicate de cuplu disponibile încă de la turaţii joase, pe o plajă largă şi consumul redus sunt principalele atuuri ale sale, dar luând în calcul şi masa de 1.395 kg pe care trebuie să o propulseze, rezultă un motor cu un comportament orientat către eficienţă şi mai puţin către putere în cazul reprizelor la viteze mai mari, în extraurban, unde cel mai potrivit ar fi un 200 CDI.

 

COMPORTAMENT

Mercedes-Benz a reuşit ca, pe lângă designul atrăgător şi cu accente sportive, să aducă în faţa publicului şi o ţinută de drum de excepţie.

Suspensia Clasei A a fost gândită pentru confortul pasagerilor, denivelările autohtone sunt extrem de bine atenuate şi oferă modelului o manevrabilitate sporită şi un sentiment de suspensie de calitate, fără zgomote nedorite. Totodată s-a reuşit menţinerea ruliului în limite acceptabile, iar raportul confort/sportivitate este poate cel mai bun din clasă. Sentimentul avut în timpul rulării este cel de plutire asupra carosabilului, specific tuturor modelelor Mercedes-Benz, lucru resimţit datorită configuraţiei cu amortizor cu tub dublu pentru ca între forţele de tensiune și compresie să existe un raport de 3 la 1, scăzând astfel şi fluctuaţiile sarcinilor pe roţi şi realizând un impact pozitiv asupra dinamicii de conducere şi manevrabilităţii în condiţii de siguranţă.. Practic noul model german permite un stil de conducere dinamic fără ca acest fapt să implice scăderea nivelului de confort al pasagerilor şi fără a neglija siguranţa acestora.

Având în vedere că suspensia standard se caracterizează printr-o cursă a arcurilor suficient de mare şi o foarte bună compensare a denivelărilor de orice fel, putem spune că A-ul se poate folosi fără nicio problemă în ceea ce priveşte confortul sau siguranţa şi pe drumuri neasfaltate.

Direcţia transmite impresionant de mult feedback, are o precizie bună şi nu există un compromis la viteze mici, unde este şi foarte manevrabilă, în concluzie inginerii constructorului din Stuttgart au găsit echilibrul perfect al nivelului de asistare.

Cutia de viteze manuală cu 6 trepte se armonizează perfect cu puterea motorului, este bine etajată, cursa schimbătorului este scurtă şi precizia nu lasă de dorit, lucru întâlnit la aproape orice model din acest segment de preţ.

Sistemul Start-Stop pentru economisirea carburantului şi reducerea emisiilor poluante este bine realizat, nevoia dezactivării sale intervenind doar atunci când se circulă în coloană, în rest îşi face treaba într-un mod neintruziv.

Având în vedere atât efortul fizic foarte redus necesar pentru virarea la viteze mici cât şi nivelul crescut de cuplu disponibil la turaţii joase, modelul devine foarte potrivit deplasărilor urbane şi se adresează cu precădere publicului tânăr sau unei şoferiţe care vrea să facă drumurile prin oraş cu stil şi în condiţii perfecte de confort şi siguranţă.

Indicativul 180 CDI se referă la un motor diesel de 1,5 litri cu 109 CP, care excelează la capitolul eficienţă, acceleraţiile fiind rezonabile, o depăşire putându-se efectua cu un minim de efort, cuplul de 260 Nm contribuind la acest aspect.

BlueEFFICIENCY reprezintă anumite optimizări ale diferitelor aspecte care contribuie la reducerea consumului de carburant şi diminuarea impactului negativ asupra mediului înconjurător. Managementul inteligent al energiei şi pneurile optimizate cu rezistenţă redusă la rulare sunt unele dintre aceste optimizări.

Modelul dotat cu o transmisie manuală cu 6 trepte şi tracţiune faţă accelerează în 11,3 secunde până la 100 km/h şi are o viteză maximă de 190 km/h, consumul mixt declarat fiind de 3,8 litri / 100 km. Consumul din timpul testului, după aproximativ 500 km parcurşi a fost în jur de 5 litri / 100 km, în regim mixt, folosind tot timpul aerul condiţionat şi adoptând un stil de condus relaxat.

Are un coeficient aerodinamic foarte bun de 0,27 şi o masă totală de 1.395 kg.

 

DESIGN

Designul cursiv, sportiv şi identitatea vizuală specifică acestui model fac orice proprietar să nu treacă neobservat pe străzile oricărei metropole, linia geamurilor asemănătoare unui coupé fiind prima trăsătură distincă care individualizează modelul de clasă compactă.

Adăugând aici şi promisiunea celor de la Mercedes de a produce maşini cu un caracter sportiv pronunţat, nu ar trebui să surprindă pe nimeni ruperea de forma monovolumelor şi trecerea la linia de design a unui hatchback autentic cu puternice accente dinamice, a Clasei A.

Având o înălţime cu 160 mm mai mică faţă de precedentul model, actuala generaţie transmite senzaţia de dinamism încă de la prima vedere, reflectând totodată noua strategie de design a celor de la Mercedes-Benz.

În componenţa designului exterior se remarcă formele bine proporţionate, accentele discrete şi imaginea de marcă exterm de puternică. Majoritatea luminilor de la exterior sunt de tip LED şi oferă modelului o notă de modernism, contribuind la aspectul practic al maşinii prin caracteristicile acestui tip de lumini.

Atunci când priveşti modelul german din lateral observi cu uşurinţă liniile accentuate caracteristice şi aripile spate puternic reliefate, iar toate acestea creează impresia de mişcare, chiar şi atunci când autovehiculul stă pe loc.

Partea posterioară a maşinii cu jumătatea superioară mai îngustă şi cea inferioară semnificativ mai lată şi eleronul integrat în hayon subliniază ideea de stabilitate şi sportivitate, în ton cu restul exteriorului, iar lipsa evacuării vizibile la această motorizare oferă un aer elegant.

Partea frontală conferă maşinii o puternică şi reuşită identitate vizuală, prin grila de dimensiuni generoase, sigla supradimensionată şi farurile Bi-Xenon cu luminile de zi cu tehnologie LED.

Suprafeţele exterioare cu linii concave şi convexe sunt completate de forma ce aduce aminte de litera “V” a părţii frontale, de farurile cu design modern şi de calandrul dominat de celebra stea în trei colţuri de dimensiuni mari, precum şi de prizele de aer suplimentare în parţile laterale, toate conferind dinamism şi sportivitate şi întregind silueta unui autoturism care nu trece neobservat în traficul cotidian.

Mercedes-Benz Clasa A este bazat pe platforma MFA (Modular Front Architecture), pe care o împarte cu Clasa B, CLA şi GLA. Are o lungime de 4.292 mm, o lăţime de 1.780 mm şi o înălţime de 1.433 mm.

Noua Clasă A surprinde prin designul exterior sportiv şi inedit şi este de lăudat acţiunea celor de la Mercedes-Benz de a introduce trăsături distinctive în clasa autovehiculelor compacte, mai ales că noul model a fost proiectat de la zero şi nu este doar o simplă restilizare a unui model existent.

Chiar şi alegerea unei nuanţe de caroserie mai excentrică, precum cea prezentă pe maşina de test, Albastru South Sea metalizat, este bine privită din punct de vedere vizual.

Modelul A180 CDI este unul dintre cele mai eficiente din gama producătorului german, nu numai din punctul de vedere al eficienţei motorizării, ci şi pentru că 20 de componente, reprezentând în total 20,8 kg, sunt produse folosind materiale naturale, cu o creştere de 36% faţă de modelul anterior. De exemplu un biopolimer este utilizat pentru prima dată în producţia pe scară largă la Mercedes-Benz şi intră în componenţa capacului de pe motorul noii clase A, iar restul componentelor astfel produse fiind realizate din aproximativ 70% materii prime vegetale şi reducând cu aproximativ 40% cantitatea de dioxid de carbon necesară producţiei unor astfel de subansamble.

 

INTERIOR

Finisajele impecabile şi designul incitant nu sunt singurele puncte forte ale interiorului Clasei A. Acesta are un habitaclu cu design modern, îngrijit şi concentrat pe eficienţă şi ergonomie. Toate materialele prezente în interior prezintă o senzaţie de plastic moale, plăcut la atingere şi de calitate, ceea ce era de anticipat având în vedere că avem de-a face cu o maşină premium.

Afişajul multifuncţional, amplasat între cadranele de bord, prezintă o navigare uşoară prin meniu cu ajutorul butoanelor de pe volan, este uşor de citit şi are o mulţime de funcţii ce se pot afişa. În schimb, display-ul central al sistemului Audio 20 sau COMAND ar fi putut beneficia de o soluţie mai bună de integrare în planşa de bord.

Ergonomia este una dintre calităţile de necontestat ale modelului german, toate comenzile fiind uşor de găsit şi intuitiv de acţionat.

De departe cel mai mare plus al interiorului se regăseşte la materialele folosite, respectiv la cele cu aspect de aluminiu, întreg interiorul fiind decorat cu elemente reale din metal, cu efect „cool touch”, iar felul în care acestea au fost proiectate şi îmbinate nu lasă loc niciunui reproş.

Deşi suprafeţele vitrate sunt mici, dispunerea corectă a lor face ca vizibilitatea să fie bună, iar montantul A nu creează atât de mari probleme în virajele strânse, fiind destul de subţire.

Scaunele din faţă prezente pe modelul testat sunt mai confortabile decât am putut intui iniţial, au un design sport şi beneficiază de o profilare bună, dar nu ar fi recomandată alegerea suprafeţei textile de pe mijloc de culoare albă, deoarece în utilizarea cotidiană nu va rezista foarte bine murdăriei.

Spaţiul interior este generos pentru pasagerii din faţă şi mai mult decât suficient, cel puţin la nivelul genunchilor, pentru cei trei adulţi care pot ocupa locurile din spate.

Un Clasa A are un volum al portbagajului de 341 litri, acceptabil pentru un a satisface nevoile publicului ţintă, această valoare fiind tipică segmentului din care face parte. Concurenţii direcţi, BMW Seria 1 cu 5 uşi şi Audi A3 Sportback, au un volum apropiat, de 360 litri, respectiv 380 litri.

Antifonarea este reuşită, sunetul motorului diesel fiind resimţit foarte puţin, iar rularea pe autostradă devine o plăcere, chiar şi în condiţii de vânt puternic.

În concluzie, habitaclul modelului german continuă designul dinamic şi simplu al exteriorului, afişând o combinaţie interesanta între sobrietate şi spirit tineresc.

 

TEHNOLOGIE

Printre elemente ce ţin de tehnologie se numără climatizarea automată THERMATIC, sistemul Audio 20 cu radio, CD, MP3, port USB, display cu diagonală de 14,7 cm şi conexiune Bluetooth, sistem de aprindere automată a farurilor HEADLAMP ASSIST şi volan multifuncţional cu 12 butoane, iar Clasa A este dotată bine chiar şi în echiparea standard.

Chiar dacă sistemul multimedia prezent pe modelul de test era Audio 20, nu COMAND, interfaţa disponibilă este bună şi intuitivă, însă se simte destul de accentuat lipsa navigaţiei.

Navigarea prin meniu este rapidă, iar comanda sistemului multimedia este simplă, totul realizându-se cu ajutorul comutatorului rotativ poziţionat pe tunelul median, deja clasic pentru fanii mărcii.

Funcţia de încălzire electrică a scaunelor din faţă, disponibilă opţional şi montată pe modelul de test, permite încălzirea individuală a scaunelor pe mai multe niveluri şi reprezintă una din dotările ce ar trebui să se regăsească neapărat pe lista de opţionale, fiind foarte utilă în sezonul de iarnă.

Volanul multifuncţional facilitează accesul la numeroasele setări, sisteme şi funcţii ale autovehiculului, toate informaţiile relevante referitoare la acestea fiind afişate pe ecranul panoului de instrumente. Volanul multifuncţional cuprinde un număr de 12 butoane, gruparea de butoane de pe partea stângă fiind folosită pentru accesarea meniului de setări, iar cea de pe partea dreaptă pentru funcţiile audio şi de telefonie integrate.

Ecranul color TFT montat central, de 14,7 cm în cazul maşinii de test, integrează şi afişează informaţii de la toate sistemele maşinii, respectiv de la navigaţie, sistemul audio, computerul de bord şi telefonul conectat prin Bluetooth. Design-ul său şi mai ales modul de montare nu sunt cele mai fericite, o integrare în bord cel mai probabil se va realiza odată cu lansarea unei noi generaţii şi va rezolva acest impediment.

Conexiunea telefonului la sistemul multimedia se realizează facil, calitatea sunetului în timpul convorbirii este foarte bună, iar redarea melodiilor preferate de pe un stick USB se realizează fără vreo dificultate, mufele USB şi Aux-in fiind uşor accesibile prin poziţionarea lor în cotieră.

Blocurile optice Bi-Xenon cu spălător de faruri încorporat merită fiecare euro cheltuit pentru ele, deoarece furnizează o lumină mult mai puternică şi mai focalizată faţă de un bec cu halogen, obişnuit. Am testat acest lucru şi pe faza lungă, pe un drum liber din afara oraşului, iar vizibilitatea este perfectă cu aceste faruri opţionale.

Senzorii de parcare, prezenţi atât în faţă cât şi în spate, ce prezintă pe lângă sunetele clasice şi câte un sistem de LED-uri de diferite culori ce se aprind progresiv odată cu apropierea de obiectele din jur, sunt foarte utili în utilizarea cotidiană şi merită un loc pe lista de opţionale.

Dorinţa Daimler de a atrage clienţi cât mai tineri pentru Clasa A se vede în tehnologizarea modelului încă din echiparea standard, dar totuşi acest aspect este redat într-un stil mai discret.

 

SIGURANTA

Dotările de siguranţă activă prezente pe Clasa A sunt cele 7 airbag-uri (2 frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, 2 laterale faţă, 2 cortină faţă/spate şi 1 pentru genunchi la şofer), controlul dinamic al stabilităţii (ESP), controlul dinamic al anti-patinării roţilor (ASR), ABS ce include BAS, asistare dinamică în curbe (ESP Curve Dynamic Assist), asistentul pentru prevenirea accidentelor (Collision Prevention Assist) şi asistentul pentru menţinerea atenţiei (Attention Assist).

Clasa A este echipată standard cu un sistem de avertizare a coliziunilor iminente, cu funcţionare pe bază de radar şi sistem adaptiv Brake Assist, care, împreună, scad riscul producerii accidentelor. Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST este capabil să atenţioneze şoferul Clasei A vizual şi auditiv pentru a-l alerta în cazul în care detectează posibilitatea producerii unui impact şi pregăteşte sistemul Brake Assist pentru un răspuns cât mai rapid al sistemului de frânare, însemnând că acestea vor opera la capacitate maximă imediat ce şoferul acţionează pedala de frână indiferent de gradul de apăsare al acesteia. ATTENTION ASSIST, sistemul de detectare al oboselii, este şi el oferit standard şi afişează o atenţionare pe display-ul multifuncţional atunci când detectează scăderea repetată a vitezei de reacţie la anumite situaţii din trafic.

O dotare de siguranţă ce ar trebui să ocupe unul din primele locuri pe lista de opţionale a unui viitor posesor de Clasa A este DISTRONIC PLUS, un sistem care a primit în ultima perioadă numeroase îmbunătăţiri şi care acum poate ajuta şoferul menţinând automat o anumită distanţă faţă de autovehiculul din faţă şi contribuind la minimizarea pericolului de coliziune din spate, în acest fel identificând situaţiile potenţial periculoase şi reacţionând în mod corespunzător. Acesta poate frâna autovehiculul până la oprirea completă atunci când este necesar şi poate accelera din nou.

În cadrul testelor EuroNCAP a obţinut rezultate bune, mai exact 5 stele şi punctaje de 93% pentru ocupanţii adulţi, 81% pentru copii, 67% pentru pietoni şi 86% pentru sistemele de siguranţă disponibile.

 

CALITATE-PRET

Clasa A are în România un preţ de pornire de 25.197 euro, inclusiv TVA, pentru modelul A 180, echipat cu transmisie manuală cu 6 rapoarte.

Modelul testat, respectiv A 180 CDI porneşte în standard de la 26.505 euro, inclusiv TVA şi ajunge în echiparea prezentată la aproximativ 31.000 euro. Vă puteţi juca în configuratorul de aici pentru a face diverse simulări de culori şi opţionale.

În toate aceste preţuri este inclusă garanţia de 2 ani fără limită de kilometri.

Putem spune că Mercedes-Benz Clasa A reprezintă o surpriză plăcută în segmentul compact premium, având un design sportiv şi atrăgător, un interior etalon pentru constructorul german, cu materiale de calitate şi tehnologie de ultimă oră şi care poate inspira lux atunci când se apelează la lista de opţionale. Faptul că beneficiază de toate gadgeturile prezente şi pe celelalte modele ale mărcii reprezintă un mare avantaj.

Pentru cine vrea o compactă premium foarte bună pe şosea, agilă şi uşor de manevrat în oraş şi care poate aborda la nevoie drumuri neasfaltate, Clasa A reprezintă o opţiune care trebuie în mod cert luată în considerare.

Locaţie foto: Clubul Rezidenţial Stejarii

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4044 :: 17.94MB