No SSO cookie

Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC

voteaza
(0/ 0)
Un model performant şi impunător
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC

De curând am testat o maşina care te ajută atunci când simţi nevoia să fii diferit şi în acelaşi timp să faci o alegere inspirată care să îţi caracterizeze spiritul liber, dornic de aventură.

În segmentul poate deja saturat al crossoverelor compacte îşi mai face simţită prezenţa un model, poziţionat în zona premium, care vine să încerce câştigarea unei lupte înverşunate în mult disputatul segment şi îşi atinge multe dintre obiectivele bine stabilite de către cei de la Daimler, fiind încă de la lansarea din 2008 de la Beijing Auto Show, o reţetă de succes.

Modelul caracterizat în acest fel este nimeni altul decât Mercedes-Benz GLK, iar testul prezintă ideile care gravitează în jurul tău atunci când eşti la volanul unui GLK 220 CDI 4MATIC, echipat cu transmisia automată 7G-TRONIC-PLUS.

 

MOTOR

Motorizarea testată este 220 CDI BlueEFFICIENCY, care se traduce într-o cilindree de 2.143 cc ce oferă 170 CP între 3.000 şi 4.200 rpm şi un cuplu excelent de 400 Nm disponibil între 1.400 şi 2.800 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 305 euro.

Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 5, nivelul de emisii de CO2 fiind 160 g/km.  În plus, este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare.

220 CDI este un motor potrivit mai mult deplasărilor urbane, având valori foarte bune de cuplu disponibile de la turaţii joase, pe o plajă largă şi un consum redus, dar punând totodată în ecuaţie şi masa de 1.880 kg pe care trebuie să o propulseze. În cazul reprizelor la viteze mai mari, în extraurban, ar fi mai potrivit un 250 BlueTEC 4MATIC cu ai săi 204 CP şi 500 Nm.

Combinaţia dintre motorul 220 CDI, transmisia 4MATIC şi cutia de viteze cu dublu ambreiaj 7G-TRONIC PLUS este extrem de reuşită, toată puterea transferându-se perfect către şosea, schimbările de trepte fiind aproape insesizabile şi consumul fiind foarte bine menţinut la valori reduse. Aşteptăm totuşi montarea noii transmisii 9G-TRONIC pentru a optimiza şi mai mult cifrele de consum şi pentru reprize la viteze mari mult mai bune. Probabil că la următorul facelift vom avea îndeplinită şi această dorinţă.

 

COMPORTAMENT

Suspensia reprezintă un comporomis foarte bun între confort şi sportivitate, fiind orientată mai mult pe confort, iar maşina se comportă foarte bine pe viraje, în ciuda dimensiunilor.

Senzaţia în timpul rulării este aceea întâlnită în aproape toate modelele Mercedes-Benz, respectiv o senzaţie de plutire deasupra carosabilului, chiar şi pe drumurile româneşti, datorită realizării impecabile a şasiului.

Un labirint de străzi, un labirint de case şi blocuri vopsite pestriţ, specific Bucureştiului, acompaniate de un trafic intens specific unei zile dinaintea unei minivacanţe şi o oră de vârf. GLK reuşeşte însă să înfrunte toate aceste impedimente graţie unei foarte bune coordonări între motorul ce livrează puterea şi cuplul foarte devreme şi cutia de viteze ce schimbă lin şi eficient. Odată ajuns la destinaţie poţi afirma că ai mers prin oraş într-o zi de duminică, judecând după starea de relaxare pe care ţi-o oferă GLK-ul.

Tradus, asta înseamnă că având în vedere atât dimensiunile nu foarte mari ale modelului german, suprafeţele vitrate generoase şi corect poziţionate, cât şi valorile bune de putere şi cuplu oferite, GLK se evidenţiează printr-o manevrabilitate excelentă în oraş, fiind ajutat la acest capitol şi de cutia de viteze 7G-TRONIC PLUS. GLK se simte uşor în condus şi nu trădează deloc cele aproape 1,9 tone pe care le are. Consider că de fapt aceasta este limita de dimensiune şi masă până la care un SUV ar fi manevrabil şi sprinten în oraş.

Toate modelele 4MATIC sunt echipate cu 7G-TRONIC PLUS standard. Transmisia automată cu 7 trepte se dovedeşte a fi foarte rafinată şi transferă mult mai eficient puterea motorului către roţi, îmbinând cu succes schimbarea extrem de lină a treptelor de viteză în modul ECO cu consumul redus de carburant şi nivelul scăzut de emisii de CO2. Indicativul PLUS din denumirea noii transmisii automate arată că aceasta a suferit numeroase modificări în comparaţie cu versiunea anterioară, cele mai importante aplicându-se exact caracterisitcilor enunţate anterior, respectiv schimbarea lină a treptelor de viteză, consumul redus de carburant şi nivelul scăzut de emisii de CO2.

În modul S (Sport) schimbarea treptelor de viteză se realizează lin însă sunt schimbate mult mai eficient din punctul de vedere al puterii şi cuplului, practic transmisia automată stoarce toate resursele puse la dispoziţie de motor, fără un delay semnificativ la kick-down. În modul ECO există uşoare tendinţe de subturare în rampă, care nu se manifestă însă şi în modul S.

Pentru un stil de conducere mai dinamic, treptele de viteză pot fi selectate manual, utilizând padelele DIRECT SELECT aflate pe volan.

Suspensia asigură un confort sporit la conducere prin reducerea vibraţiilor pneurilor, amortizare şi stabilizare în funcţie de starea carosabilului, graţie sistemului Agility Control, disponibil standard pe GLK şi care rezolvă în mare parte problemele de ruliu şi stabilitate specifice SUV-urilor.

"G"-ul din denumirea modelului are rolul de a aduce aminte de regele neîncoronat al off-road-ului, Clasa G, iar modelul din test oferă o tracţiune foarte bună în principal datorită  consolelor scurte, gărzii la sol mai mult decât generoase şi tracţiunii integrale 4MATIC, cu distribuţie variabilă a cuplului între punţi. În funcţie de situaţie, între 50% şi 100% din cuplul disponibil poate fi distribuit către puntea faţă şi între 0 şi 50% către puntea spate. Ca urmare, sistemul de tracţiune integrală se adaptează în mod flexibil şi imperceptibil la situaţia de conducere respectivă, iar în mod normal raportul este de 45% pe faţă şi 55% pe spate.

Chiar dacă nu avem la dispoziţie un reductor sau diferenţiale blocabile, văzând capacităţile 4MATIC, completate de unghiurile de atac şi degajare de 23, respectiv 25 grade, intuiesc un comportament decent chiar şi pe un teren foarte accidentat, însă proprietarii de GLK nu vor testa acest lucru prea des.

Dimensiunile sale compacte şi vizibilitatea foarte bună, combinate cu o poziție de conducere confortabilă şi înaltă sporesc gradul de utilizare cotidiană al modelului german şi garantează o conducere relaxată.

Media de 6,1 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă cu puţină grijă se poate realiza o valoare apropiată de aceasta. Consumul urban declarat este de 7,0 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 5,5 l/100 km.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 8 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost de 6,4 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile unui condus în modul ECO, cu aerul condiţionat tot timpul pornit şi utilizând un stil de condus relaxat şi economic.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,7 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 205 km/h.

Sistemul de direcţie DIRECT STEER transferă către şofer un feedback suficient de bun, acesta oferind un raport de demultiplicare variabil adaptat la unghiul de rotire a volanului. Precizia este de asemenea foarte bună, pe drumurile virajate simţindu-se din plin acest aspect, practic tot timpul te simţi în deplin control.

 

DESIGN

Fiind dezvoltat pe platforma vechii Clasa C W204, GLK a primit de-a lungul timpului câteva modificări de design exterior care l-au adus în rând cu modelele noi lansate de cei de la Mercedes-Benz, iar exteriorul afişează acum o combinaţie foarte reuşită între muchiile drepte şi curbele armonioase.

Liniile expresive şi foarte pronunţate care domină suprafețele uşilor între pasajele la fel de proeminente ale roţilor şi care beneficiază de continuitate atât în partea frontală, cât şi posterioară sunt un punct culminant al design-ului exterior şi subliniază caracterul său foarte individual, contribuind totodată la forma exteriorului foarte uşor de recunoscut în trafic.

Modelul excelează în primul rând datorită unei gărzi la sol mult mai generoase faţă de cerinţele clienţilor de crossover.

Noile faruri inteligente cu un design aparte şi lămpile de zi cu lumini LED aduc propria lor notă de dinamism părţii frontale şi generează o primă impresie bună.

Designul modern care exprimă rezistenţă şi prezintă accente agresive în partea frontală reprezintă exact ceea ce îşi doreşte publicul ţintă de la o maşină pentru evadările de weekend pe drumurile mai puţin umblate şi pentru rularea urbană.

Ornamentele cromate abundă, fiind dispuse pe întreg exteriorul modelului german şi oferind toate un aspect premium la prima vedere. Conturul luminilor de zi, partea inferioară a barei faţă, grila de pe calandru, barele de pavilion, zona de încărcare în portbagaj şi terminaţia ramei geamurilor sunt astfel înfrumuseţate.

Partea frontală inspiră agresivitate datorită farurilor alungite care încadrează grila de dimensiuni generoase cu design tipic Mercedes-Benz, în mijlocul căreia stă sigla cromată a constructorului german. Privit din lateral nu are un design aparte, care să atragă atenţia într-un oraş mult prea aglomerat, însă partea frontală merită toate laudele aduse designerilor care au proiectat-o, pentru că este foarte bine proporţionată şi este foarte frumoasă.

În spate, partea superioară mai îngustă şi partea inferioară vizibil mai lată alături de blocurile optice mari cu LED-uri formează un design plăcut şi sunt încadrate de numeroasele linii curbe foarte bine gândite, alături de luneta impresionantă din punctul de vedere al dimensiunii şi de ţeava de eşapament dublă cu elemente de design de formă trapeziodală, care îi oferă o notă sportivă, subliniind totodată şi atitudinea elegantă de care se va bucura orice posesor al acestui model.

Noua margine de încărcare a portbagajului şi țeava de eșapament alături de zona adiacentă, toate îmbrăcate în crom sunt în continuare îmbunătățiri vizuale de efect, în timp ce stopurile au fost complet reproiectate odată cu ultimul facelift, atât la capitolul ​​aspect cât şi funcționalitate.

La capitolul dimensiuni exterioare, mai exact la lungime, nu se impune în segmentul său, fiind diferenţe destul de mici, e adevărat. Lungimea lui GLK este de 4.536 mm, pe când concurenţii direcţi din nişa premium a segmentului au 4.657 mm (BMW X3), 4.629 mm (Audi Q5) şi 4.644 mm (Volvo XC60). Însă, după cum vom vedea în prezentarea interiorului, dilema privind spaţiul redus în habitaclu nu îşi are rostul.

Designul exterior al crossoverului german, privit în ansamblu, arată extravagant şi îţi inspiră încrederea pe care o vrea un client familist, curburile fiind proiectate pentru a atrage clienţi şi din cadrul publicului feminin.

Jantele din aliaj de 19" cu design în 5 spiţe completează aspectul agresiv şi totodată elegant al modelului, cu preţul celor 1.240 euro plătiţi pentru această dotare opţională.

Pragurile din oţel cu aspect de aluminiu şi cu inserţii din cauciuc, disponibile opţional contra sumei de 582 euro sunt o combinaţie foarte reuşită cu restul exteriorului, creează întregii maşini un aspect plin de atitudine şi nu trebuie neglijată nici latura funcţională.

Formele îndrăzneţe, alături de caracterul puternic şi liniile inconfundabile, combinate cu eleganţa şi sentimentul premium specifice Mercedes-Benz îi oferă GLK-ului o distincţie inconfundabilă.

 

INTERIOR

GLK prezintă un spaţiu interior peste media clasei şi care te face să te simţi foarte bine odată pătruns în interior. Poziţia înaltă la volan acompaniată de parbrizul cu un unghi foarte mic de înclinare, care stă practic drept în faţa ta, montanţii subţiri şi capota înaltă cu aspect pătrat te fac să te simţi ca şi cum te-ai fi urcat într-un G Class.

Întreg interiorul a fost modificat ca urmare a facelift-ului din 2012, designerii Mercedes-Benz din Sindelfingen reproiectând complet chiar şi tabloul de bord cu această ocazie.

Scaunele oferă un suport lateral optim şi evidenţiază caracterul sportiv al modelului GLK, iar pielea Artico neagră, disponibilă opţional pentru 558 euro impresionează prin faptul că la o sumă nu exagerat de mare se poate achiziţiona un material care nu favorizează atât de mult senzaţia de căldură pe timpul verii, datorită perforaţiilor prezente pe aproape toată suprafaţa.

Caracterul practic vine în completarea sentimentului premium pe care îl ai odată ce te urci la volanul lui GLK. Acesta se laudă cu 450 litri disponibili în portbagaj, volum care poate fi mărit la 1.550 litri prin rabatarea banchetei spate. Sumedenia de spaţii de depozitare poziţionate corect şi locul suplimentar de depozitare de sub podeaua portbagajului contribuie de asemenea la susţinerea afirmaţiilor de mai sus, iar odată cu mutarea selectorului pentru cutia de viteze automată pe coloana de direcţia, compartimentul rezultat pe tunelul median este foarte generos.

Utilizarea aproape a tuturor comenzilor de bord este intuitivă şi la acest aspect contribuie butoanele de comandă rotative ergonomice şi plăcute la atingere ale unităţii centrale şi ale sistemului de climatizare, comenzile centrale şi volanul multifuncţional, îmbrăcat în piele şi care beneficiază de o priză bună.

Planşa de bord domină întreg habitaclul şi se prelungeşte optic foarte plăcut cu panourile uşilor faţă. Trebuie apreciată calitatea asamblării şi a materialelor folosite, pentru că se vede cu ochiul liber că nu s-a făcut deloc rabat în această privinţă, ceea ce este şi normal, având în vedere că vorbim de un model premium.

Interiorul poate găzdui chiar şi 5 pasageri adulţi, locul central din spate fiind operabil în cele mai bune condiţii de confort şi spaţiu.

Pentru o experienţă şi mai intensă în habitaclu, se poate monta opţional pentru 1.760 euro o trapă panoramică glisantă cu deschidere largă sau înclinată, acţionată electric.

Insonorizarea este foarte bine realizată, zgomtele pătrunse în interior fiind semnificativ reduse chiar şi la viteze de autostradă, tipic Mercedes-Benz.

La interior lipsesc butoanele de reglaj electric ale scaunului poziţionate clasic pe uşă, în acest moment acestea fiind situate pe partea laterală a scaunului, reglajul longitudinal fiind manual.

Unul din puţinele minusuri ale modelului german este poziţionarea nu tocmai corectă a pedalei care acţionează frâna de mână, riscând de multe ori când coborâţi din maşină şi nu o acţionaţi să vă murdăriţi sau chiar să vă rupeţi pantofii sau pantalonii, atunci când mutaţi piciorul de pe suportul de relaxare către exterior.

Interiorul cu design nou împreună cu noul tablou de bord, volanul multifuncţional şi fantele de aer rotunde stabilesc noi standarde în termeni de calitate și caracter.

Ambianţa interiorului, cu accent pe spaţiul generos oferit pentru a reda ideea de funcţionalitate, stilizarea modernă a suprafeţelor şi calitatea materialelor utilizate demonstrează faptul că designul elegant Mercedes-Benz se regăsește nu numai la exterior ci şi în interiorul modelului german.

 

TEHNOLOGIE

Pe partea de confort GLK dispune de sistem de ştergătoare cu senzor de ploaie, scaune electrice faţă şi climatizare automată pe două zone (THERMATIC). Desigur, totul disponibil standard, aşa cum se cuvine unui model premium. Opţional sunt disponibile, fiind montate şi pe maşina de test, oglinzile interioară şi exterioară stânga heliomate şi oglinzile exterioare rabatabile electric (558 euro), pachetul de iluminare interioară şi iluminare ambientală (272 euro) şi scaune faţă încălzite (403 euro).

Echipamentul de infotainment disponibil standard pe GLK cupride un sistem Audio 20 cu 6 difuzoare, radio, CD Player şi posibilitatea de redare a MP3-urilor, precum şi o interfaţă Bluetooth pentru conectarea telefonului şi un display central de 5,8 inch cu rezoluţie de 800x480 pixeli.

Conectivitatea are, de asemenea, un loc de cinste în GLK-ul testat datorită COMAND Online şi browser-ului web integrat, care vine la pachet cu un display generos de 7 inch, această dotare fiind disponibilă opţional contra sumei de 3.038 euro.

O unitate mixtă DVD/CD integrată, cu locaş suplimentar pentru cardul de memorie SD este compatibilă cu fişierele în format MP3 şi WMA, precum şi cu fişierele video, iar hard disk-ul cu o memorie de 80 GB pentru muzică şi fişiere media elimină în mare parte nevoia de a schimba discurile în timpul unei călătorii. Există şi posibilitatea conectării unui stick USB în cotieră.

Sistemul de navigaţie integrat în sistemul COMAND Online accesează, de asemenea, datele de pe acest hard disk, iar actualizarea automată a hărţilor este foarte utilă pe termen lung datorită simplităţii în operare.

Sistemul Inteligent de Iluminare (ILS) cu faruri Bi-Xenon (1.729 euro) şi asistentul adaptiv pentru faza lungă (Adaptive Main Beam Assist – 124 euro) ar trebui să ocupe unele din primele locuri pe lista de opţionale ale unui viitor proprietar de GLK sau alt model Mercedes-Benz, alături de asistentul activ la parcare, inclusiv PARKTRONIC (905 euro) şi de camera pentru deplasarea în marşarier (496 euro), datorită funcţionării impecabile în orice situaţie rutieră actuală de pe drumurile româneşti.

 

SIGURANTA

GLK a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2010, cu un punctaj de 89% pentru ocupanţii adulţi, 76% pentru copii, 47% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri pentru şofer şi pasager dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag), airbag-uri laterale şi pentru zona pelviană pentru şofer şi pasager dreapta şi airbag genunchi pentru şofer.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), sistem de control al tracţiunii (ASR), program electronic de stabilitate (ESP), asistent la frânarea de urgenţă (BAS).

Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Sunt disponibile Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist, DISTRONIC PLUS cu PRE-SAFE Brake, Brake Assist Plus, Active Blind Spot Assist şi Lane Keeping Assist Active.

PARKTRONIC este disponibil cu funcţia avansată Active Parking Assist pentru manevrarea automată la parcări laterale, fiind montat şi pe maşina de test contra a 905 euro.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui GLK este de 38.824 euro inclusiv TVA pentru GLK 200 pe benzină, cu tracţiune spate şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte, iar în acest moment există o ofertă care include mai multe opţionale montate pe GLK 220 CDI, fiind vândut contra sumei de 40.907 euro, inclusiv TVA.

Versiunea testată costă în standard 44.082 euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la nu mai puţin de 58.075 euro, inclusiv TVA.

În concluzie, modelul asamblat în Bremen poate fi caracterizat pe scurt ca fiind performant şi impunător, în traficul cotidian impresionând de la prima vedere.

Se potriveşte de minune atât unui public format din tineri, cât şi celor trecuţi de prima tinereţe, care caută un model cu o ţinută de drum impecabilă, indiferent de starea carosabilului, un interior care excelează din toate punctele de vedere, capacitate de trecere decentă în off-road şi aspect elegant, elemente care îl propulsează în faţă majorităţii concurenţilor direcţi, fiind una dintre cele mai bune opţiuni din această clasă la ora actuală.

Cu propulsoare care oferă atât eficiență cât şi agilitate, în combinaţie cu numeroasele sisteme de asistenţă la condus şi design-ul nou, GLK subliniază ambiția sa de a fi în fruntea segmentului premium compact al SUV-urilor.

Și încă un lucru e clar: GLK este cu siguranţă un model polivalent, care se poate folosi atât pentru o deplasare de afaceri, pentru activităţi cotidiene şi chiar pentru activităţi de week-end, în off-road.

Locaţie foto: Clubul Rezidenţial Stejarii

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5776 :: 21.15MB