No SSO cookie

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDIS Elegance All-Grip

voteaza
(0/ 0)
Noul SX4 S-Cross realizează o evoluţie nu tocmai subtilă de la modelul SX4
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDIS Elegance All-Grip

Suzuki SX4 S-Cross şi-a făcut apariţia sub forma unui concept la Salonul Auto Internaţional de la Paris din anul 2012 şi a fost apoi transpus în ceea ce se vinde astăzi, având un succes relativ mare ca şi crossover de clasă compactă.

Acesta a evoluat cu mult faţă de modelul SX4, prezentând acum un design modern şi cu linii fluide, lucru ce poate fi observat foarte uşor la exterior.

În timp ce în ultima perioadă avem de-a face cu o multitudine de crossovere de oraş realizate ca versiuni modificate şi supraînălţate ale hatchback-urilor de clasă mică, niponii au creat un model “de sine stătător”, realizat simplu, fără multe artificii de design şi care mizează pe caracterul practic al unei astfel de maşini.

Modelul testat este un Suzuki S-Cross 1,6 DDIS în echiparea Elegance şi cu sistemul de tracţiune integrală All-Grip, de culoare Boost Blue Pearl Metallic.

 

MOTOR

Modelul de test era echipat cu un motor 1,6 DDIS (Diesel Direct Injection System) cu o cilindree de 1.598 cmc şi care produce 120 CP la 3.750 rpm şi un cuplu de 320 Nm prezent de la 1.750 rpm, precum şi o transmisie manuală cu 6 trepte, etajată corect în cazul primelor trepte şi mai puţin inspirat în cazul treptei a 6-a, cu o timonerie precisă. Una din cele mai importante aspecte observate în timpul testului este că treptele pot fi schimbate foarte uşor, fără a fi nevoie să fie depus un efort considerabil pentru această operaţiune şi fără o deplasare prea mare a schimbătorului datorată cursei scurte, ceea ce înseamnă că o rulare în mediul urban cu această cutie de viteze manuală va fi plăcută şi nu vă va solicita prea mult. Norma de poluare în care se încadrează toate motoarele prezente pe S-Cross este Euro 5.

Motorul diesel beneficiază de o turbină cu geometrie variabilă care asigură cuplu ridicat chiar şi la turaţii mici şi un condus lejer pe un spectru amplu de viteze de rulare.

Pentru motorizările diesel este disponibilă doar cutia de viteze manuală cu 6 trepte, alternativa automată CVT regăsindu-se doar pe variantele echipate cu motor pe benzină.

O comparaţie cu motorul 1,6 dCi al lui Nissan Qashqai, evidenţiază un cuplu identic de 320 Nm disponibil la aceeaşi turaţie de 1.750 rpm, însă o putere mai mică cu 10 CP în cazul lui S-Cross, ceea ce înseamnă un comportament dinamic aproape asemănător realizat cu un consum mai mic de combustibil, cel puţin teoretic.

 

COMPORTAMENT

Puterea motorului este suficientă pentru a ajuta S-Cross-ul să se descurce prin aglomeraţiile urbane, atunci când se rulează în treptele inferioare de viteză, cuplul mare disponibil de la turaţii joase fiind aici un avantaj. însă asta nu înseamnă că în extraurban nu are parte de reprize bune, ba chiar în treapta a 6-a, fiind mai scurtă, are suficientă forţă şi la o viteză de 110-120 km/h se poate accelera fără a retrograda.

Suspensia este setată mai mult pe confort, completând încă o dată caracterul practic al modelului şi absorbind cu brio denivelările din asfalt, însă totodată păstrează şi o doză de duritate specifică japoneză, pentru a nu uita în ce model te afli. Întreg trenul de rulare este proiectat parcă special pentru şoselele cu probleme din România.

Suspensia spate nu este independentă, ci foloseşte soluţia cu bară de torsiune, iar asta înseamnă că la unele denivelări pronunţate confortul pasagerilor are de suferit din această cauză, această soluţie penalizând în acelaşi timp şi puţin din comportamentul dinamic la viteze mari.

Direcţia este precisă, oferă o manevrabilitate bună în oraş, însă la viteze mari şi chiar în cazul unui condus mai dinamic feedback-ul este uşor redus.

Atunci când vine vorba de consum, S-Cross-ul stă foarte bine. Conform datelor oficiale, consumul este de 5,7 l/100 km în regim urban, în regim extraurban 4,0 l/100 km, iar cel mixt este de 4,6 l/100 km. În timpul testului consumul mediu a fost de 5,6 l/100 km, realizat în 400 km, în proporţie de aproximativ 50% - 50% în mediul urban şi extraurban, cu un stil de condus economic şi cu aerul condiţionat pornit tot timpul, având în majoritatea timpului cuplat modul AUTO al sistemului All-Grip, despre care vom vorbi puţin mai jos.

Valoarea cu doar 1 l/100 km mai mare decât cea oficială este foarte bună şi sub această valoare nu prea se poate coborî decât cu aerul condiţionat oprit.

Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 13,0 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 175 km/h, masa totală a maşinii fiind de 1.305 kg.

Sistemul de frânare este adaptat clasei din care face parte, maşina fiind echipată cu discuri ventilate pe faţă şi discuri pline pe spate.

Jantele de 17 inch ale modelului testat consider că nu îşi au rostul pe un asemenea model, cele de 16 inch disponibile standard cred că se pretează mult mai bine şi fac casă bună cu tracţiunea integrală şi suspensia uşor întărită.

Să trecem la ceea ce contează cu adevărat pentru acest model, mai exact la sistemul de tracţiune integrală, denumit All-Grip şi care beneficiază de un comutator situat pe tunelul median, imediat sub frâna de mână.

Cei de la Suzuki au încercat prin acest sistem să dezvolte o nouă generaţie a renumitelor sale tehnologii 4WD, care să ofere plăcere în timpul condusului şi siguranţă, în timp ce consumul de combustibil să fie menţinut la valori normale şi se pare că au reuşit.

Sistemul astfel dezvoltat beneficiază de patru moduri de operare: AUTO, SPORT, SNOW şi LOCK.

În modul AUTO prioritate are economia de combustibil, tracţiunea faţă fiind singura care funcţionează permanent atunci când aderenţa este suficientă, iar sistemul activează tracţiunea 4WD dacă detectează deraparea roţilor.

Modul SPORT utilizează permanent tracţiunea integrală şi îmbunătăţeşte comportamentul în viraje alocând mai mult cuplu roţilor din spate şi totodată îmbunătăţeşte răspunsul motorului prin optimizarea caracteristicilor accelerării şi cuplului.

Atunci când este selectat modul SNOW se poate rula în condiţii optime pe un carosabil acoperit cu zăpadă, nepavat sau pe alte suprafeţe alunecoase. Acesta creşte tracţiunea în timpul accelerării pe suprafeţe alunecoase şi sporeşte stabilitatea pe suprafeţe cu aderenţă redusă, folosind permanent tracţiunea 4WD.

Modul LOCK poate fi activat numai atunci când se selectează în prealabil modul SNOW şi se dezactivează automat la 60 km/h. Acesta blochează distribuţia cuplului între punţi şi este ideal pentru scoaterea maşinii din zone cu zăpadă, noroi sau nisip, optimizând totodată funcţionarea ESP-ului pentru deblocarea maşinii din acele zone dificile.

 

DESIGN

Chiar dacă nu se evidenţiază fără drept de apel în faţa principalilor concurenţi din segment, totuşi are un exterior corect proporţionat, cu accente moderne şi care inspiră soliditate.

Partea frontală este dominată de blocurile optice de dimensiuni generoase cu lumini de zi de tip LED şi de proiectoarele de ceaţă încadrate de ornamente cromate, o alegere inspirată care subliniază evoluţia noului model şi totodată reprezintă o alegere de bun gust pentru că prezenţa cromului nu este abundentă.

Grila faţă de dimensiuni reduse şi cu elemente de design poziţionate longitudinal prezintă un pronunţat caracter funcţional prin distribuirea aerului către compartimentul motor şi este lesne de înţeles că a fost gândită pentru funcţionalitate şi mai puţin pentru imagine.

Protecţiile cu aspect de aluminiu prezente pe bara faţă, pe praguri şi pe bara spate contribuie la imaginea generală dinamică, fluidă, chiar cu un uşor aspect sportiv şi merită apreciate pentru că atât în utilizarea cotidiană cât şi în parcurgerea unor trasee neasfaltate zonele respective sunt destul de uşor de atins, mai ales că unghiul de atac nu este atât de mare şi astfel bara faţă ar fi avut de suferit.

Pe lateral, bandourile au fost coborâte în partea de jos a uşii şi se continuă astfel cu protecţiile de aripi şi elementele nevopsite ale barelor faţă şi spate, toate aceste elemente întărind ideea de crossover autentic.

Partea din spate aduce în atenţia privitorului o evoluţie interesantă şi clară de la modelul SX4, stopurile din două bucăţi şi forma hayonului au o formă curată şi funcţională şi inspiră întregii zone posterioare un aspect îngrijit şi care se vede că a necesitat multe ore de muncă din partea designerilor Suzuki.

Jantele de 17 inch vopsite în gri mat şi dotate cu anvelope 205/50 R17, chiar dacă este normal să nu fie atât de confortabile pe denivelări, dau o notă de sportivitate modelului.

 

INTERIOR

Lucrurile bune continuă şi aici, unde majoritatea materialelor prezente au o textură interesantă şi prezintă un grad mare de rezistenţă în timp, întreg interiorul fiind concentrat pe funcţionalitate şi ergonomie.

Bordul, sau cel puţin partea superioară, este construit din materiale plăcute la atingere şi prezintă un design modern, încadrat în tendinţele actuale ale gamei crossoverelor, iar scaunele sunt tapiţate cu materiale durabile şi cu o textură bună.

Chiar dacă scaunele nu au cel mai bun suport lateral din industria auto, acestea plusează la capitolul structură şi astfel pasagerii beneficiază de un confort decent în timpul călătoriilor lungi.

Suzuki a făcut un pas mare în evoluţia interiorului, reuşind să ofere o ergonomie foarte bună, prin împărţirea butoanelor în trei zone principale distincte, sistemul audio, comenzile de climatizare şi comenzile funcţionale din partea stângă a bordului. Comenzile de pe volan chiar dacă la prima vedere par a fi numeroase, se pot reţine uşor şi ajută foarte mult în timpul condusului pentru că nu mai este nevoie să fie mutată privirea de la drum pentru accesarea cruise control-ului, sistemului audio sau telefonului.

Spaţiile de depozitare se regăsesc în număr mare la interiorul crossover-ului nipon, iar cotiera prezentă excelează nu prin dimensiuni, ci prin uşurinţa accesării frânei de mână sau comutatorului pentru sistemul All-Grip.

Cum te aşezi la volan remarci poziţia de condus destul de înaltă, dar parcă o idee mai rezonabilă decât cea din SX4, însă prin acest lucru se asigură o vizibilitate bună.

Insonorizarea este în limitele normale ale clasei şi ale preţului plătit pentru automobil, însă la viteze de autostradă şi nu numai, zgomotul produs de aer şi de motor se resimte destul de puternic în habitaclu, cei de la Suzuki putând să lucreze mai mult la acest capitol, fiind unul din puţinele minusuri ale modelului.

În ceea ce priveşte portbagajul, datele oficiale specifică un volum de 430 litri, care poate fi însă extins prin rabatarea banchetei spate, ajungând ulterior la 875 litri şi chiar la 1.269 litri prin eliminarea planşei despărţitoare şi încărcarea până la plafon. Hayonul are o deschidere amplă, iar asta prefigurează uşurinţa încărcării cu diverse obiecte de dimensiuni mai mari.

Pe bancheta din spate pot călători 2 pasageri în condiţii bune de confort şi de spaţiu, însă atunci când este nevoie de adăugarea celei de-a treia persoane, senzaţia de spaţiu insuficient se accentuează şi drumul parcurs nu mai este atât de plăcut, tunelul median destul de înălţat şi cotiera din faţă împinsă mult spre spate spunându-şi cuvântul în privinţa locului pentru picioare.

Sistemul de climatizare automată bi-zonă şi senzorii de ploaie şi lumină, ce se regăsesc în standard pe versiunea testată se situează peste nivelul aşteptărilor la un model de volum cum este acesta.

Capitolul interior se poate rezuma pe scurt, în favoarea S-Cross-ului, la o ergonomie excelentă, accente moderne şi materiale de calitate şi cu textură bună în cea mai mare parte.

 

TEHNOLOGIE

La acest capitol nu ar trebui să fie trecute cu vederea conexiunile pe care le are disponibile, conexiune USB în cotieră precum şi prizele de 12 V în număr de două, una pe consola centrală şi una în portbagaj.

CD Player-ul oferit standard pentru această echipare poate fi util celor care nu au trecut încă la a asculta muzică de pe stick şi preferă varianta CD-urilor.

Sistemul audio cu 4 incinte şi 2 difuzoare pentru frecvenţă înaltă se comportă decent, sunetul este destul de bun şi funcţionarea sa este intuitivă, acesta nevând un display color, ci numai un afisaj monocrom pe mai multe linii.

Afişarea datelor din computerul de bord se comandă cu ajutorul unui buton situat în extremitatea dreaptă a vitezometrului şi care prezintă un design uşor depăşit de situaţie.

Conexiunea cu telefonul se realizează prin intermediul Radio CD-ului cu MP3 şi Bluetooth integrat şi în lipsa afişajului color, dispune de aceleaşi funcţii standard precum alte modele, nelipsindu-i nimic la acest capitol.

Afişajul situat între cadranele ceasurilor de bord are o grafică actuală şi înglobează toate informaţiile necesare şofatului, cu o prezentare simplă şi intuitivă.

Oglinda interioară electrocromatică, farurile bi-xenon precum şi indicatorul pentru presiunea din pneuri sunt dotări standard ale modelului nipon în versiunea de echipare testată, Elegance.

Accesul şi pornirea keyless îşi dovedesc utilitatea în utilizarea cotidiană şi personal le apreciez foarte mult, mai ales că nu am întâmpinat probleme în utilizarea lor pe parcursul testului.

 

SIGURANTA

S-Cross a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2013, cu un scor de 92% pentru ocupanţii adulţi, 80% pentru copii, 72% pentru pietoni şi 81% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dotările de siguranţă activă sunt numeroase încă din nivelul de echipare de bază: airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, airbag-uri laterale faţă, airbag-uri cortină, airbag pentru genunchi la şofer, controlul dinamic al stabilităţii (ESP), precum şi ABS ce include EBD şi asistenţă la frânarea de urgenţă.

S-Cross beneficiază de rigiditate crescută, menţinând totodată masa proprie la un nivel scăzut. Caroseria este rigidă şi uşoară datorită oţelului cu nivel de torsiune ridicat folosit în componenţa sa. Acesta are ca rezultate un comportament stabil în special în off-road şi protecţie sporită în cazul unui accident.

Caroseria este dezvoltată respectând conceptul Suzuki TECT (Total Effective Control Technology) pentru o masă proprie redusă, siguranţa pasagerilor şi protecţia pietonilor în cazul unui impact.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire în România pentru S-Cross este de 15.300 euro pentru versiunea Start, ce este echipată cu motorul pe benzină de 1,6 litri care dezvoltă 120 CP, transmisie manuală cu 5 trepte şi tracţiune faţă. Preţul modelului testat, în configuraţia prezentată ajunge la 24.300 euro, preţul final cu reducerea de 2.000 euro inclusă fiind 22.300 euro, inclusiv TVA.

În aceste preţuri sunt incluse garanţia de 5 ani fără limită de kilometri şi garanţia anticoroziune de 12 ani.

Garanţia de 5 ani fără limită de kilometri este compusă din garanţia standard de 3 ani sau 100.000 km, iar la primul termen atins din cele două, durata garanţiei este automat prelungită cu 2 ani fără limită de kilometri.

Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt. Cele câteva minusuri ale interiorului şi ale suspensiei aproape că dispar odată ce treci la volan şi porneşti la drum, fiindcă modelul nipon se conduce bine, realizând o evoluţie nu tocmai subtilă de la modelul SX4.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4252 :: 17.1MB