No SSO cookie

Peugeot 2008 1,6 e-HDi Allure

voteaza
(0/ 0)
Un model ce deţine un design exterior foarte reuşit
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Peugeot 2008 1,6 e-HDi Allure

Noul 2008 este un model ce deţine un design exterior foarte reuşit, cu accente premium şi o ambianţă interioară foarte aproape de ceea ce oferă 308, chiar dacă platforma pe care este construit acest model este cea a lui 208.

Maşina este potrivită pentru cei care vor conduce în majoritatea timpului pe drumuri asfaltate, dar care vor să ştie că pot merge la ţară, pe drumuri cu macadam, fără să-şi facă griji că o să atingă maşina pe dedesubt. Garda la sol e suficient de mare pentru astfel de situaţii.

În continuare voi prezenta un Peugeot 2008 1,6 e-HDi cu 115 CP în echiparea de top Allure şi cu o transmisie manuală cu 6 trepte, singura disponibilă pentru această motorizare.

 

MOTOR

Modelul de test era echipat cu un motor 1,6 e-HDi cu o cilindree de 1.560 cmc ce dezvoltă 115 CP la 3.600 rpm şi un cuplu mai mult decât decent de 270 Nm ce îşi face simţită prezenţa începând de la 1.750 rpm, precum şi o transmisie manuală cu 6 trepte, etajată corect şi care se îmbină foarte bine cu motorul.

Sistemul micro-hibrid prezent pe acest model cât şi pe toate modelele ce au indicativul “e” în faţa tipului motorizării este format din sistemul Stop & Start care se află la a doua generaţie şi este foarte bine realizat, nu exagerez deloc dacă spun că este cel mai bine gândit dintre toate sistemele asemănătoare de pe piaţă pe care le-am testat până acum. Este construit cu ajutorul unui alternator reversibil şi un sistem e-booster, iar ambele reuşesc performanţa de a porni motorul în doar 0,4 secunde de la apăsarea pedalei de ambreiaj, ceea ce se traduce într-un timp foarte scurt de plecare de pe loc atunci când este necesar, iar eu am fost de multe ori în situaţia de a fi prima maşină la semafor şi am pornit cel puţin în acelaşi ritm faţă de maşinile de lângă mine, deşi ele nu aveau un sistem de oprire a motorului în timpul staţionării.

Pe lângă acestea există şi o baterie suplimentară ce transformă energia din timpul decelerărilor în energie electrică, iar astfel consumul de combustibil cât şi emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ în mediul urban în special.

 

COMPORTAMENT

Suspensiile lui 2008 sunt orientate spre confort, iar ruliul este la un nivel corect pentru un crossover urban, aşa cum este definit modelul de către producător.

Prin mediul urban, denivelările sunt filtrate bine. Pe secţiunile de drum virajat însă, ţinuta de drum implică abordarea virajelor cu o viteză nu foarte mare, supravirarea intervine destul de târziu iar nivelul de aderenţă în viraje este bun dacă sunt abordate corect. Se vede că s-a lucrat mult şi la direcţie, chiar dacă modelul prezentat mai are ceva lacune, precizia fiind foarte bună, însă la viteză de autostradă ar fi fost nevoie de o direcţie mai fermă. Chiar şi aşa, direcţia lui 2008 este o evoluţie clară, comparativ cu vechile modele Peugeot.

La viteze mici sau în staţionare, manevrarea volanului de dimensiuni reduse este foarte uşoară, astfel că orice parcare sau întoarcere se transformă într-o plăcere atunci când eşti într-un 2008.

Consumul declarat de producător este de 4,7 l/100 km în regim urban, în regim extraurban 3,6 l/100 km, iar cel mixt este de 4 l/100 km.

Consumul total obţinut în timpul testului este de 5,7 l/100 km, obţinut pe o distanţă de 540 km, din care aproximativ 450 km în regim extraurban, în special pe drumuri virajate, cu aerul condiţionat pornit tot timpul şi restul în Bucureşti, făcuţi în principal la ore de vârf, în aglomeraţie. Înseamnă că dacă se doreşte obţinerea consumului declarat este ceva mai greu, însă o valoare în regim mixt de 5 l/100 km consider că este uşor de atins prin rularea fără aer condiţionat şi cu un stil de condus economic.

Acceleraţia până la 100 km/h se realizează în 10,4 secunde, iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 188 km/h, masa totală a maşinii fiind de 1.180 kg, fiind doar cu 5 kg mai mare decât a unui Peugeot 208 echipat asemănător.

Timoneria cutiei de viteze manuale cu 6 trepte este foarte bună şi precisă, iar cuplarea treptelor este facilă, mai ales în mediul urban, unde este nevoie de schimbări dese ale treptelor de viteză.

Sistemul de frânare este eficient, maşina fiind dotată cu discuri ventilate pe faţă şi discuri pline pe spate.

Din păcate, Peugeot 2008 nu poate beneficia de tracţiune integrală în nicio variantă de echipare şi pentru nicio motorizare, dar putem să sperăm că în perioada următoare se va oferi şi această alternativă, cel puţin ca şi dotare opţională.

Recomand pe deplin acest motor 1,6 e-HDi cu 115 CP, modelul testat descurându-se foarte bine în depăşiri, deci înainte de achiziţionare ar fi bine să testaţi, în cazul în care nu aţi ales să optaţi pentru acest motor, atât motorizarea dorită cât şi aceasta pentru o comparaţie pertinentă în ceea ce priveşte dinamica.

Sistemul Grip Control al cărui comutator rotativ se găseşte în spatele schimbătorului de viteze este bazat pe ESP pentru a oferi mai multă aderenţă atunci când ai nevoie. Cu ajutorul comutatorului se pot alege cinci moduri de operare. Ideea generală este că se poate transfera tracţiunea, în proportie de 100%, pe oricare dintre cele două roţi. Bineînţeles că este vorba doar despre puntea faţă. Prin intermediul acestuia se optimizează tracţiunea roţilor faţă pentru o aderenţă bună pe orice suprafaţă de rulare.

În “Snow mode“ sistemul încearcă să ofere tracţiune roţii în alunecare pronunţată. Dacă avem de-a face cu nisip, avem un mod rezervat acestei suprafeţe ce permite o alunecare mai mare a roţii, tocmai pentru a nu o opri şi a ieşi din nisip. Mai avem setarea „Off road“ care ne asistă atunci când rulăm pe noroi, iarbă sau alte suprafeţe de acest gen, dar şi posibilitatea de a decuple total ESP-ul.

În concluzie, elasticitatea motorului este foarte bună, iar nivelul de zgomot este foarte redus, cel puţin la turaţii joase.

 

DESIGN

Exteriorul lui 2008 inspiră eleganţă şi calitate, lucru ce este lesne de înţeles, având în vedere noua linie de design a celor de la Peugeot, care încearcă aducerea automobilelor mărcii într-o zonă de design superioară celei tradiţionale a mărcii, practic pasul făcut de Peugeot în clasa crossover-elor compacte este unul uriaş, din punctul de vedere al designului.

Francezii demonstrează din nou că se pricep la designul şi la stilul maşinilor create şi prin faptul că îmbinările la nivelul caroseriei sunt realizate în cel mai frumos mod şi linia de design este una fluentă.

Culoarea maşinii de test era Brun Makaha, o vopsea metalizată care vă scoate din buzunar 291 euro, însă arată foarte bine în combinaţie cu designul maşinii şi cu acoperişul panoramic, precum şi cu geamurile spate şi luneta cu tentă fumurie şi jantele „Diamanté Hydre Anthra” de 16 inch, disponibile numai împreună cu sistemul Grip Control, echipate cu anvelope all-seasons 195/60/R16 89H.

Grila faţă de formă trapezoidală are dimensiuni reduse şi inspiră o notă de dinamism şi simplitate, dar totodată este încadrată perfect în designul întregii caroserii.

Blocurile optice faţă aduc exteriorului o notă de agresivitate, dat totodată aduc şi o tentă de eleganţă părţii frontale prin luminile de zi cu LED ce au o formă care se continuă cu linia caroseriei.

Conturul cromat al grilei frontale cât şi textul “Peugeot” gravat între calandru şi capotă pe o plăcuţă metalică redau sentimentul de calitate şi sunt de efect pentru partea frontală a crossover-ului compact. Cromul prezent din abundenţă pe echiparea Allure, chiar dacă ar putea induce o oarecare reticenţă la cumpărare pentru unii clienţi, arată foarte bine în realitate şi se încadrează perfect cu o vopsea de nuanţă închisă.

Spatele este şi el bine conceput, corect proporţionat în raport cu restul exteriorului, iar stopurile se ridică la nivelul impus de eleganţa şi sportivitatea care domină partea frontală.

Partea din spate păstrează linia generală cu tente moderne de design a modelului, dar se pot observa foarte uşor asemănările sale cu ‘fratele mai mic”, adică modelul 208.

Închei acest capitol prin a menţiona că 2008 are o caroserie compactă şi potrivită unui drum neasfaltat, din care reies o sumedenie de accente de agresivitate şi fac din acest model unul preferat atât de publicul masculin, cât şi de cel feminin.

Silueta modelului francez poziţionat în segmentul J este însă uşor de recunoscut. Şi a întors suficiente priviri pe stradă pentru a mă convinge că este un automobil frumos.

 

INTERIOR

Pe cât de atrăgător este exteriorul lui 2008, pe atât de primitor este şi interiorul, care se remarcă prin materialele de calitate, prin volanul de dimensiuni reduse, prin instrumentarul de bord care se observă pe deasupra volanului şi cel mai important şi care creează o notă distinctă de individualitate întregului interior, prin acoperişul panoramic, care se montează opţional şi costă 484 euro, dar merită fiecare bănuţ investit, mai ales că include şi o trapă de mascare electrică şi plafoniere cu LED.

Poziţionarea ceasurilor de bord deasupra volanului mi se pare foarte bine gândită şi îşi arată utilitatea mai ales la drum lung, atunci când se pot observa datele afişate pe acestea într-un timp foarte scurt şi fără a pierde din vedere traficul din faţă, iar volanul de dimensiuni reduse nu mi se pare deloc un compromis, ci din contră, pentru că în utilizare este cel puţin la fel de uşor de manevrat faţă de unul convenţional, iar pe drumuri virajate chiar îşi arată din plin avantajele.

Volanul, schimbătorul de viteze, bordul şi mai ales ceasurile de bord au un design atrăgător, ce se conformează în totalitate stilului pe care doreşte să îl inspire 2008, adică un stil cu accente moderne dar funcţionale, iar elementele din enumerarea de mai sus sunt îmbrăcate în materiale de calitate, plăcute la atingere, în mare parte. Câteva plastice din interior prezintă un material mai tare, însă din fericire nu sunt în număr mare şi pot fi trecute uşor cu vederea în utilizarea cotidiană. În plus, finisajele sunt atent realizate, amplificând senzaţia de calitate ce se regăseşte în interior.

Poziţia la volan este mai înaltă, specifică unui crossover, dar corectă, comenzile sunt amplasate ergonomic din punctul de vedere al şoferului, montantul A nu creează atât de multe probleme în virajele la stânga precum alte maşini, datorită suprafeţei vitrate de dimensiuni generoase din jurul acestuia. Pasagerii nu au probleme în interior, existând suficient spaţiu pentru cele cinci locuri din maşină.

Trebuie menţionat că 2008 oferă suficient de mult loc pentru pasagerii din spate, încât aceştia pot călători confortabil pe distanţe lungi, spaţiul pentru genuchi fiind suficient chiar dacă cel de la volan are o statură înaltă.  Antifonarea este bună, reuşind să estompeze cu succes majoritatea sunetelor neplăcute din mediul înconjurător, însă motorul şi mai ales suspensia se fac auzite destul de des. Motorul se face auzit doar cu sistemul audio oprit şi doar atunci când trece de jumătatea plajei de turaţii disponibile, iar suspensia se aude la denivelările mai pronunţate.

Comenzile ce se găsesc pe volan sunt utile în orice situaţie de trafic pentru că se pot schimba posturile radio cu ajutorul lor, se pot schimba melodiile, se poate mări sau micşora volumul sistemului audio.

Comenzile pentru cruise control şi limitator de viteză sunt regăsite în partea stângă a volanului, sub maneta pentru semnalizare şi acestea se accesează într-un mod intuitiv, astfel că după doar câteva ori în care se utilizează este foarte simplu de activat şi setat fiecare dintre aceste funcţii.

Display-ul generos de tip touch-screen rezistiv cu dimensiunea de 7” al sistemului multimedia este unul dintre cele mai bune din acest segment de preţ şi înglobează datele din computerul de bord, sistemul audio, conectivitatea cu telefonul şi setările diverselor funcţii ale maşinii, navigarea prin meniurile puse la dispoziţie de acest sistem fiind facilă şi rapidă.

Scaunele modelului de test sunt cele standard disponibile în echiparea de top Allure, au ţesătură “Oxford Mistral” şi inserţii de piele şi sunt dotate cu un suport lateral foarte bun, fiind în acelaşi timp şi foarte confortabile.

Sistemul de climatizare automată bi-zonă şi senzorii de ploaie şi lumină, ce se regăsesc în standard doar pe versiunea Allure, contribuie foarte mult la confortul interior.

Portbagajul are o capacitate de 410 de litri ce poate fi mărită la 422 litri prin ridicarea planşei de despărţire din partea superioară a spaţiului de încărcare, dar poate ajunge şi la 917 litri prin plierea banchetei spate şi chiar la 1.400 litri dacă este încărcat până la plafon cu bancheta pliată şi este unul dintre cele mai încăpătoare din segment.

În concluzie pentru acest capitol, 2008 pune accent pe senzaţia de confort interior oferită atât şoferului cât şi pasagerilor ce călătoresc într-un stil aparte obţinut cu   ajutorul ergonomiei bune a scaunelor şi a spaţiului oferit, dar şi a materialelor de calitate prezente la interior.


TEHNOLOGIE

Pe lângă elementele ce ţin de tehnologie pe care le-am prezentat pe parcursul acestui material ar mai trebui să menţionez conexiunile pe care le are disponibile, respectiv conexiune audio auxiliară şi conexiune USB, poziţionate foarte bine în faţa suportului de pahare, precum şi prizele de 12 V în număr de două, una pe consola centrală şi una pentru pasagerii din spate.

CD Player-ul care vine opţional şi aduce în plus un cost de 146 euro, prezent în torpedou, deşi ocupă mult spaţiu poate fi util celor care nu au trecut încă la a asculta muzică de pe stick şi preferă varianta CD-urilor.

Oglinzile pliabile electric şi ce pot fi setate să se plieze odată cu închiderea din telecomandă a maşinii merită menţionate pentru că în mediul urban sunt foarte utile.

Aprinderea luminilor de întâlnire din butonul plasat pe cheia cu telecomandă şi stingerea acestora în acelaşi mod, constituie o dotare chiar dacă nu foarte des folosită, cel puţin importantă.

Funcţia cornering a proiectoarelor de ceaţă ce este disponibilă standard pentru această echipare este iarăşi o dotare apreciată, pe străzile laterale slab iluminate din România îşi face cu brio treaba.

 

SIGURANTA

2008 a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2013, cu un scor de 88% pentru ocupanţii adulţi, 77% pentru copii, 72% pentru pietoni şi 70% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dotările de siguranţă activă se regăsesc în număr semnificativ încă din nivelul de echipare de bază pe acest model: airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, airbag-uri laterale faţă, airbag-uri cortină, controlul dinamic al stabilităţii (ESP), precum şi deja clasicul ABS ce include EBD şi asistenţă la frânarea de urgenţă.

Toate centurile de siguranţă de care beneficiază modelul francez sunt în 3 puncte şi au sistemul de pretensionare.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire în România pentru 2008 este de 13.731 euro pentru versiunea Access, ce este echipată cu motorul pe benzină de 1,2 litri care dezvoltă 82 CP şi transmisie manuală cu 5 trepte. Preţul modelului testat porneşte în standard de la 21.105 euro, iar până la 31 iulie 2014 preţul este redus şi ajunge la 20.050 euro, iar în configuraţia prezentată ajunge la 21.133 euro, preţul cu reducerea de 1.056 euro inclusă.

În aceste preţuri sunt incluse garanţia de 2 ani fără limită de kilometri, garanţia anticoroziune de 12 ani şi garanţia pentru vopsea de 3 ani.

Peugeot 2008 s-a depărtat ca şi dimensiuni şi design în comparaţie cu modelul pe care îl moşteneşte, însă nu a renunţat la valorile care l-au consacrat – confort şi design foarte plăcut. Crossover-ul compact franţuzesc arată foarte bine - atât la exterior, cât şi la interior şi oferă călătorii foarte confortabile, iar eu consider că ar trebui să fie o maşina care să se afle pe lista de comparaţie a oricărui viitor posesor de autoturism din această clasă.

Modelul francez rămâne un crossover realizat impecabil, cu o ţinută de drum ce se potriveşte foarte bine drumurilor din România, este unul dintre cele mai frumoase automobile din clasa sa, deci dacă sunteţi încântaţi de un autoturism ce deţine o personalitate aparte, după care să întoarcă lumea capul pe stradă, aceasta este alegerea ideală, mai ales că preţurile nu sunt deloc exagerate.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3170 :: 17.92MB