No SSO cookie

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

voteaza
(0/ 0)
Un SUV care se descurcă în off-road
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

Mitsubishi Outlander este, în esenţă, unul din modelele ce ar trebui să genereze cele mai mari vânzări în segmentul SUV, având toate atuurile pentru această performanţă.

Experienţa mărcii în domeniul 4x4 se vede atât în designul exterior, cu unghiuri de atac şi degajare suficient de mari cât şi în capabilităţile off-road, mândria acestui model.

În continuare voi prezenta un Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle 4WD, echipat cu transmisie manuală cu 6 trepte şi având echiparea de top Instyle.

 

MOTOR

Modelul testat dispune de un motor diesel de 2.2 litri cu patru cilindri în linie şi cu o cilindree de 2268 cmc. Acesta oferă 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu maxim de 380 Nm, disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în cazul cutiei de viteze manuale în 10,2 secunde, iar viteza maximă declarată este de 200 km/h. Nivelul emisiilor de CO2 ale acestei motorizări sunt de 138 g/km. Consumul oficial este de 6,5 l/100 km în mediul urban, 4,7 l/100 km în extraurban şi 5,4 l/100 km mixt.

La drum, Outlander se dovedeşte a fi un companion plăcut. Motorul este elastic şi oferă valori de cuplu decente încă de la 1.750 rpm, ceea ce face din depăşiri o joacă de copil, chiar dacă la prima vedere masa de 1.615 kg ar trebui să fie potrivnică unui comportament dimanic decent.

După o zi întreagă de condus prin Bucureşti, computerul de bord a afişat un consum de 7,5 l/100 km. Faţă de consumul oficial de 6,5 l/100 km, cred că este o valoare corectă, având în vedere că traficul din Bucureşti a fost unul foarte aglomerat.

 

COMPORTAMENT

Trecând nu foarte subtil mai departe şi ajungând direct la volanul Outlander-ului, trebuie remarcat că avem de-a face cu unul dintre SUV-urile despre care putem afirma că este uşor de manevrat prin oraş.

Resursele motorului sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase rapoarte, având o timonerie bună cu o cursă scurtă şi precisă a schimbătorului.

Suspensia îşi face foarte bine treaba atât în oraş, unde preia denivelările fără nici cea mai mică problemă, dar şi în off-road, unde se dovedeşte a menţine confortul pasagerilor chiar şi pe denivelări mai mari.

Ruliul este în parametrii normali pentru un SUV, atunci când nu se exagerează cu abordarea curbelor cu o viteză neadaptată acestora.

Direcţia nu este foarte fermă la viteze mari, dar în schimb este foarte moale la viteze mici, ceea ce uşurează deplasările urbane. Există suficient feedback din partea acesteia, iar precizia este bună.

La nevoie, Outlander poate fi băgat şi prin noroi, fără a avea nici cea mai mică problemă de a ieşi de acolo, însă trebuie ca şi anvelopele să fie corespunzătoare.

În comparaţie cu alte SUV-uri, maşina dă impresia că este uşoară, deşi masa declarată în datele tehnice contrazice acest aspect observat în cadrul testului.

Cel mai important aspect în privinţa comportamentului dinamic al modelului este ţinuta de drum foarte confortabilă şi sigură în off-road.

Outlander nu este o maşină care se pretează unui stil de condus sportiv, însă pentru drumuri lungi în mediul extra-urban, suspensia moale care reuşeşte să atenueze orice denivelare se dovedeşte un aliat important, iar pentru mediul urban, direcţia moale şi manevrabilitatea uşoară reprezintă un mare plus.

 

DESIGN

Dimensiunile sale sunt suficient de generoase pentru a te face să te simţi bine, mai bine decât în crossovere sau MPV-uri, însă maşina în sine nu este atât de mare încât să te intimideze atunci când vine vorba să o parchezi.

Din punctul meu de vedere, este exact genul de SUV cu care poţi trăi zi de zi fără nici un fel de probleme.

Designul generaţiei actuale a modelului japonez beneficiază de elemente discrete şi linii fluide şi este lesne de înţeles că nu s-a dorit un design care să epateze.

Partea frontală are un design inconfundabil, realizat cu ajutorul siglei şi grilei cu elemente cromate din jurul acesteia, care dau o senzaţie de premium.

Blocurile optice cu formă alungită care se continuă înspre aripă dau o notă de dinamism maşinii.

Lateralul şi spatele maşinii sunt elegante şi simple, în stilul caracteristic japonezilor şi nu se disting prin elemente aparte.

 

INTERIOR

Odată pătruns în habitaclu, eşti întâmpinat de scaune cu tapiţerie din piele şi de scaunul şoferului ce oferă o poziţie înaltă la volan şi poate fi observată o vizibilitate bună, realizată cu ajutorul suprafeţelor vitrate generoase. Dacă designul interior are accente premium şi inspiră calitate şi soliditate, unele materiale prezente nu sunt tocmai ce trebuie pe o asemenea maşină, însă din fericire puţine intră în această categorie, în special plasticele de pe tunelul median.

Reglajul electric al scaunului şoferului şi plierea electrică a oglinizilor sunt dotări ce ţin de confort şi care sunt perfect integrate cu aerul premium oferit de acest model.

Bancheta îmbrăcată de asemenea în piele şi cu înclinare ajustabilă şi cotieră cu suport pentru pahare se dovedeşte confortabilă în cazul călătoriilor lungi.

Instrumentele de bord sunt mai mult decât uşor de citit, în vreme ce consola centrală este completată cu ajutorul display-ului de 7 inch care facilitează interacţiunea cu sistemul de infotainment. Grafica afişată de ecran este plăcută, actuală, iar ecranul tactil răspunde prompt la comenzi, fără întârzieri.

Există suficient spaţiu pentru cap şi picioare încât să asigure un confort bun pentru trei persoane pe bancheta din spate. Scaunele sunt bine profilate, suportul lateral fiind suficient. Insonorizarea este bună, însă la viteze de autostradă zgomotul exterior începe să se mărească uşor, iar oglinzile de dimensiuni mari îşi spun cuvântul în sensul sunetului perceput la interior.

Chiar şi aşa, Outlander plusează în materie de caracter practic prin prezenţa numeroaselor spaţii de depozitare, prin cele 2 locuri suplimentare şi prin portbagajul încăpător, cu un volum de 591 litri.

În această echipare trapa de pe acoperiş acţionată electric este standard şi ajută foarte mult la iluminarea sau ventilarea habitaclului.

 

TEHNOLOGIE

În cazul versiunii de top există suplimentar Active Cruise Control (ACC), o dotare foarte relaxantă în cazul condusului extraurban.

Comenzile de care ai nevoie mai tot timpul sunt la îndemână şi te poţi obişnui cu ele repede: comenzile sistemului audio, comenzile pentru controlul telefonului şi comenzile cruise control-ului.

Sistemul de climatizare automat cu două zone se comandă foarte intuitiv cu ajutorul unor butoane amplasate pe consola centrală, nu cu ajutorul unor comutatoare rotative, precum majoritatea modelelor.

Accesul şi pornirea keyless îşi dovedesc utilitatea în utilizarea cotidiană şi personal le apreciez foarte mult.

De asemenea, acesta poate fi echipat cu Far Car Mode (FCM - sistem de protectie pentru impact frontal), care avertizează, apoi frânează automat autovehiculul în cazul unui impact iminent, precum şi cu Lane Departure Warning (LDW - sistem de avertizare pentru părăsirea benzii de rulare).

Senzorii de ploaie şi lumină merită aprecierea pentru funcţionarea perfectă în toate situaţiile.

Sistemul multimedia premium Rockford Fosgate cu o putere de 710W, montat standard în echiparea Instyle, cu display touch-screen, navigație, radio CD, conectivitate Bluetooth/USB şi cameră video pentru mers înapoi integrată are nu mai puţin de 8 difuzoare şi 1 subwoofer şi un meniu intuitiv şi uşor de accesat.

Sistemul de navigaţie are parte de hărţi actualizate chiar şi pentru România şi nu este deloc greu de utilizat, după ce te obişnuieşti cu el.

Portbagajul poate fi deschis sau închis electric, atât din telecomandă, cât şi din butonul de pe bord sau din cel de pe hayon.

 

SIGURANTA

La capitolul siguranţă modelul japonez stă extrem de bine, având 5 stele obţinute la testele EuroNCAP, cu un procentaj de 94% pentru ocupanţii adulţi, 83% pentru copii, 64% pentru pietoni şi 100% pentru sistemele de siguranţă.

Sunt disponibile standard ABS, EBD, Brake Assist, ASC+TCL+HSA, adică controlul activ al stabilităţii şi tracţiunii (clasicul ESP), precum şi asistenţă la plecarea din rampă, airbag-uri frontale cu deschidere în 2 trepte, airbag-uri laterale, airbag-uri tip cortină şi airbag pentru genunchi la şofer.

Dispune de asemenea de 3 funcţii de siguranţă: ACC (Cruise Control Adaptiv), FCM (Protecţie la impact frontal) şi LDW (Avertizare la părăsirea benzii de rulare).

 

CALITATE-PRET

Spațiul, siguranța și confortul sunt trei criterii de alegere a unei mașini noi de către familiile numeroase. Mitsubishi Outlander le are pe toate.

Mitsubishi Outlander este o alternativă bună pentru o familie numeroasă, modelul oferind şapte locuri prin intermediul unei minibanchete ascunse în podeaua porbagajului.

În România, Mitsubishi Outlander are un preţ de pornire de 24.676 de euro, inclusiv TVA, pentru versiunea 2.2 DI-D 4WD, de 150 CP, în echiparea Invite+. Cu motorizarea 2.2 DI-D 4WD, cutie manuală şi echiparea Instyle, mai exact nivelul de echipare al maşinii de test, preţul porneşte de la 33.480 de euro, inclusiv TVA.

Pentru cutia automată mai trebuie plusat cu 3.300 de euro, în cazul versiunii de top, însă sunt de părere că această dotare merită fiecare euro cheltuit, mai ales pentru o utilizare preponderentă în oraş.

Ca şi concluzie, Mitsubishi Outlander cu motor diesel şi cutie de viteze manuală este o maşină pertinentă, cu un comportament rutier bun, un comportament off-road foarte bun şi un interior de calitate.

Este un model ce merită cumpărat atât pentru exteriorul modern şi simplist cât şi pentru modul uşor în care se conduce.

Locaţie foto: Clubul Rezidenţial Stejarii

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5435 :: 16.54MB