No SSO cookie

Ford Focus sedan 1.6 Trend

voteaza
(0/ 0)
Cand pui porbagaj unui hatchback
Nota redactor
3.5
Nota cititor
0.0

Ford Focus sedan 1.6 Trend

Sa fim clari inca de la inceput: marii producatori au reusit, de-a lungul timpului, sa produca hatchback-uri de succes, ba chiar de un imens succes si in mod clar, primul exemplu care vine in mintea oricui, este Golf. Dar au constatat ca publicul, clientela, are nevoie de mai mult spatiu de depozitare. Si ce s-au gandit producatorii? Ia sa atasam un portbagaj la masina si dintr-un hatchback, cu un efort sitilistic si ingineresc minim, sa scoatem un sedan. Pe alocuri au schimbat si numele noului produs, care pana la urma, nu a fost si nu este decat un hatchback cu portbagaj. Exemple? Golf-Jetta, respectiv Bora sau Vento, Astra-Astra sedan, Focus-Focus sedan (despre care vorbim acum), iata cele cateva exemple epice ale transformarii unui hatchback de succes intr-un banal sedan.

MOTOR

Ford Focus sedan, testat de Masini.ro are sub capota motorizarea 1.6 Ti-VCT de 105 CP. Clasic si aspirat, intr-o asemenea masura, incat inca de la data testului stiam ca va fi inclouit de motorul 1.0 EcoBoost, fabricat la Craiova.
Cuplul motor,aflat la ani-lumina distanta de cel al motorizarii anterior prezentate, adica 1.6 EcoBoost, ofera doar 150 Nm, la 4000 rpm. Deci vorbim in termeni modesti, nu-i asa? Si cei 105 CP stau marturie suplimentara.
Lent si deloc agresiv, construit in jurul ideii de masina de familie, un pic puternic, un pic economic, un pic din toate, fara a excela la vreo categorie, acest motor se inscrie in tot mai rarul banal cotidian.
Fara sa luam in seama cifrele enuntate de constructor, Ford Focus 1.6 Ti-VCT ofera un consum in trafic preponderent urban, de 9,3 l/100 km, fara a abuza prea tare de pedala de acceleratie.

COMPORTAMENT

O masina clasica, cu un comportament clasic si deloc agresiv. Suspensia este cea care aduce un plus de confort, deoarece masina se duce catre segmentul banal, in detrimentul celui in care se inscrie hatchback-ul, adica segmentul celor care doresc sa iasa in evidenta sau cel putin vor sa fie cat mai exclusivisti, cu bani putini.
Confort, care alaturi de modificarea centrului de greutate si al intregii dinamici, prin adaugarfea portbagajului, se traduce intr-o manevrabilitate mai greoaie, dar si intr-o tinuta de drum mai putin dinamica. Apare ruliul, obligativitatea abordarii de viraje intr-un ritm mai putin alert, se revine cu picioarele pe pamant, intr-un mod aferent unei masini de familie.

DESIGN

De gustibus, insa ma repet: un hatchback reusit, la care ii adaugi un portbagaj, nu poate deveni decat un sedan banal. Este adevarat, Focus sedan reuseste sa depaseasca granita de maxima uratenie a generatiei sedan anterioare, trece si delimita inferioara a urateniei auto sedan, impusa de Peugeot 206 sedan sau de ce nu de terifiant de uratul Fiat Albea (e drept, e din alta clasa, dar tot un hatchback cu portbagaj se numeste).
Nu vorbim deci, despre un sedan frumos, putem doar nota ca avem in fata o incercare stilistica mai reusita decat a altor producatori. In rest, masina e cam aceeasi cu hatchback-ul.

INTERIOR

Globalizarea nu inseamna doar ca avem sansa sa conducem aceleasi masini ca americanii, ci si faptul ca desi vorbim de variante diferite, sau de ce nu, de modele diferite, cel putin la nivelul interiorului se pastreaza senzatia de deja-vu. Un aer familiar, pe care-l regaseai pana in prezenta cu precadere la modelele grupului Volkswagen, isi face asadar aparitia si la Ford.
Mai sarac decat Focus 1.6 EcoBoost, deoarece varianta sedan este in echipare Trend, nu Titanium, masina vine in plus cu ceva spatiu interior mai decent pentru picioarele pasagerilor din spate si evidfent cu spatiul de depozitare evident marit. In rest, aceeasi marie, insa mai saraca, fiind dotata mai slab.

TEHNOLOGIE

Si la acest capitol, Focus sedan sufera, din acelasi motiv, al echiparii inferioare. Insa chiar si asa, Focus vine cu cea ami bogata oferta de dotari standard din intreg segmentul sau, devanzand chiar traditionalii "gadgetisti" coreeni. Aer conditionat automat, insa doar monozonal, oglinzi si geamuri electrice, faruri de ceata, computer de bord, sistem audio cu  intrare auxialiara USB. Decent, generos fata de concurenta, insa sarac in comparatie cu ceea ce si-ar dori fiecare sa aiba la bord.

SIGURANTA

Nu mai este nevoie sa spun, insa EuroNCAP a oferit toate cele cinci stele, ca si la varianta hatchback. Focus este construit in jurul sigurantei. In standard, modelul vine cu ESP, ABS, controlul tractiunii, airbag-uri frontale, laterale si cortina pentru sofer si pasager, airbag-uri cortina pentru pasagerii din spate, sistem de control avansat al cuplului motor - Torque Vectoring, sistem de fixare ISOFIX.

CALITATE-PRET

La aceasta ora, versiunea testata nu mai exista in oferta Ford, deoarece asa cum spuneam, a fost inlocuita de cea cu motorizarea 1.0 EcoBoost. Chiar si asa, pentru cei care doresc sa aiba cei 1600 cmc sub capota, exista in continuare o versiune a acestui motor, care ofera acum 125 CP. La data testului masina avea un pret de pornire, in aceasta echipare, de 17.050 €. Astazi, la acesti bani poti comanda versiunea 1.0 Ecoboost 125 CP Start Stop -- M6, in timp ce 1.6 Ti-VCT 125 CP -- Powershift -- M6 Euro 5 4 usi costa  18.400 €.
In comparatie cu jucatorii din segment, Focus sedan are un pret apropiat doar de cel al celor dela Volkswagen, cu modelul Jetta, in timp ce Toyota Corolla, Renault Fluence sau Chevrolet Cruze au oferte de pret semnificativ mai mici.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4196 :: 21.11MB