No SSO cookie

Mitsubishi Outlander 2013

voteaza
(5/ 1)
Yoi ichi-nichi Mitsubishi-sama! Ce carte de vizita aveti: 2.2 DI-D 150 CP Instyle Navi 4WD!
Nota redactor
4.3
Nota cititor
5.0

Mitsubishi Outlander 2013

Mitsubishi a decis ca este cazul sa-l intinereasca pe Outlander-san, lucru care s-a petrecut la sfarsitul anului trecut. Outlander este optiunea Mitsubishi pentru un SUV de oras, care sa nu te lase la greu in cazul eventualelor iesiri pe drum accidentat, insa desi japonezii pretind ca e un all-road autentic, epoca acestora a apus, odata cu ultimii samurai veritabili, locul lor fiind luat de vehiculelel sport-utilitare, de care ti-a mai mare mila sa le afunzi in noroi sau sa le duci pe vreun drum forestier.
Tocmai de aceea, am ales ca loc de desfasurare a ostilitatilor cu aparatul foto, acelasi cadru select pe care-l ofera Domeniile Stirbey din Buftea, multumind pe aceasta cale conducerii selectei locatii pentru acceptul si colaborarea de care Masini.ro are parte. Un vehicul select merita o locatie selecta. Cum despre Domeniile Stirbey stiam ca fac parte din categoria mai sus mentionata, este timpul sa aflam de ce credem ca si noul Outlander merita acesta ridicare in rang.

MOTOR

Japonezii au ales sa puna sub capota modelului testat un motor de 2,2 litri, care in realitate are peste 2200 cmc, mai precis 2.268 cmc, ce dezvolta 150 CP la 3.500 rpm. Cuplul motor maxim este de 380 Nm la 1.750 rpm.
Aceste cifre inseamna un regres fata de ceea ce oferea 2,2 dieselul anterior, o pierdere de aproape 30 CP, in conditiile in care cilindreea este aceeasi. Castigulk este insa cuplul motor, care desi are aceeasi valoare, se resimte mai devreme, la 1.750 rpm, fata de cele minimum 2.000 rpm necesare inainte.
Avem asadar un motor mai cuminte, insa mai sprinten, capabil sa care namila de Outlander catre o viteza maxima de 200 km/h si o acceleratie de 0 la 100 km/ora in 9,7 secunde.
De-a lungul testului, efectuat in habitatul in care Outlander isi va petrece aproape intreaga viata, adica pe asfaltul urban, consumul inregistrat a fost de 11,7-11,8 l/100 km, fara a dezactiva vreodata modul ECO, care asigura, nu-i asa, un mers ecologic dar si economic, cel putin in brosura de prezentare.
Transmisia modelului testat este una manuala, in sase trepte, o bucurie pentru nostalgici, insa un chin pentru cei care realizeaza ca o transmisie automata de generatie moderna reprezinta garantia unei exploatari echilibrate si obtinerea unui randament maxim al masinii.
Tractiunea 4x4 se poate activa prin intermediul unui buton, care este responsabil dealtfel de toate tipurile de exploatare a masinii: 4x4: Eco, Auto si Lock. Evident ca am pastrat modul Auto, crezand ca micul japonez ascuns printre circuitele si firele computerului masinii, stie el ce face acolo, ca nu a fost pus degeaba in functia de responsabil cu bunul mers al noului Outlander.

COMPORTAMENT

Outlander are o tinuta de drum demna de un segment catre care aspira inca dinaintea concurentului sau, tot japonez, CR-V, insa de a carui cifra de vanzari nu se poate inca apropia. Un SUV elegant, cu o tinuta de drum remarcabila, care nu resimte trecerile peste denivelari sau apsarile bruste ale acceleratiei, totul raportat insa la caracteristicile unui SUV, nu comparat cu vreun GT-R.
Extrem de confortabil si usor manevrabil in conditii de trafic aglomerat, fara a da vreo senzatie de tangaj sau ruliu, Outlander este un bun compromis pentru orice tip de drum, atat timp cat proprietarul isi asuma costurile unei extravagante off-road.

DESIGN

Outlander-sama este mai lung si mai lat decat predecesoprul sau, prezentand o statura impozanta. Noua grila fata, care face trecerea la noul look de brand, este usor interpretabila, caci desi este de fapt o gaselnita de marketing, vechiul trapez parea mai interesant. De fapt, avem in fata un Outlander complet nou, nu un vehicul cu mici retusuri si cateva schimbari majore, ceea ce reprezinta un plus pentru SUV-ul japonez, dar si o dovada de curaj pe o piata in care toate costurile sunt reduse drastic.
Daca vorbim despre transformarea modelului, trebuie avut in vedere faptul ca realizarea se datoreaza interventiei designerilor japonezi, ale caror tuse nu cadreaza mereu cu gusturile europenilor. Si cum noul Outlander a devenit un model global, adica nu mai exista versiuni diferite pentru anumite piete ci european, american sau chinez, toti vor avea in showroom acelasi Outlander, s-ar putea ca acest aspect sa fie o mica problema.
Personal nu ma dau in vant dupa cum arata masina, preferand liniile americane sau europene in acest segment, insa de gustibus...

INTERIOR

Marea noutate a interiorului noului Outlander este aparitia celor doua locuri suplimenatre, care rasar din portbagajul suficient de mare pentru a fi transformat intr-o garsoniera din Tokyo.
In rest, desi nu am testat generatie precedenta, stand de vorba cu un proprietar al unui model respectiv, tot full-options, am ramas mirat sa aflu ca nu difera cu aqbsolut nimic. Poate ca japonezii au decis ca vorba neamtului care spune ca daca ceva merge bine, n-are rost sa intervii asupra lui, a capatat sens.
Interiorul este bogat in gadgeturi si in diverse facilitati care fac sa sporeasca confortul pasagerilor, iar spatiul interior da senzatia ca te afli intr-un SUV mult mai mare.
Materialele sunt de cea mai buna calitate, iar finsiajele si imbinarile, excelente.

TEHNOLOGIE

Ca orice vehicul japonez care se respecta, cam tot ce misca in domeniul electronicii si device-urilor de ultima generatie, si-a gasit loc in noul Outlander.
De la navigatie la scaune incalzite, de la camera video pentru mersul inapooi, la hayonul electric, de la cheia inteligenta la FCM, sistemul de protectie la impact frontal ce avertizeaza si apoi franeaza automat in cazul unui accident iminent, de la LDW care te avertizeaza ca ti-ai parasit banda de rulare, la sistemul audio cu hard-disk Rockford Fosgate, totul miroase a premium in aceasta echipare de top, Instyle Navi 4WD, care de fapt lasa la liber doar optiunea privitoare la culoarea masinii, restul fiind o lista atat de completa ca nu mai are nevoie de completari.

SIGURANTA

Noul Outlander, asa cum ne asteptam, a trecut de testul celor de la Euro NCAP si a primit in schimb 5 stele. La aceasta au contribuit, pe langa airbagurile laterale, frontale, cortina si pentru genunchi, sisteme precum ABS, ESP si asistenta la plecarea din rampa, dar si cele deja prezentate in capitolul precedent.

CALITATE-PRET

Poti sa-ti cumprei un Outlander cu numai 22.300 €, daca esti fan 2WD si motorizare pe benzina, iar bugetul iti este oarecum stramtorat. Insa daca vrei sa stai in fata, sa simti gustul rasfatului nipon, un model precum cel testat si prezentat aici, va trebui sa platesti 37.064 €, ceea ce nu este tocmai cea mai ieftina optiune de pe piata, in acest segment, insa cam umar la umar cu noul CR-V sau CX-7. Insa in afara de CR-V, niciunul dintre concurenti nu au, nici macar optional, echiparea cu sapte locuri.
In rest, ca argument pentru noul Outlander, este lista de dotari aferenta acestui nivel de echipare, o adevarata provocare pentru cei care simt nevoia sa carcoteasca si sa gaseasca ceva ce lispeste.
Este adevarat, intotdeauna se va gasi unul suficient de senil incat sa compare merele cu elefantii si sa afirme ca la banii astia iti iei un Duster pentru mers la pescuit si un Sandero pentru mersul zilnic la birou, dar tot asa de bine poti opta pentru un abonament RATB pe toate liniile...


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3038 :: 17.03MB