No SSO cookie

Nissan Navara V6 dCi

voteaza
(0/ 0)
Cel mai frumos pick-up de pe piata se prezinta.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
0.0

Nissan Navara V6 dCi

De-a lungul timpului am avut sansa sa probez aproape toate vehiculele din clasa pick-up de pe piata Romaniei, insa acest Navarra imi lispea dn colectia de trofee. Auzisem multe despre el, il vazusem pe strada, ascultasem voci care spuneau ca nu merita ca e slab, ca nu se compara cu alte japoneze, ca nu e fiabil, ca francezii de la Renault si-au bagat nasul si au stricat o treaba initial bine facuta, insa nu il testasem. Doream sa pot emite o parere proprie, nu ceva ce auzisem de la altii. Imi placea cum arata si eram curios cum e in habitaclu, cum te simti la volan, ce putere are... Stiam un singur lucru: de departe este cel mai frumos reprezentant al segmentului pick-up de pe piata noastra. Si asta este un aedvar indiscutabil.
Multumim pe aceasta cale Domeniilor Stirbey din Buftea pentru ca ne-au permis accesul in incinta in vederea realizarii galeriei foto.

MOTOR

Japonezii au decis ca pe versiunea de top din oferta Navarra trebuie musai si un motor godzillian, n-ajungea  o masina care arata astfel. Asadar, sub capota au asezat un V6 de 3.0 litri, o raritate in domeniu, cel putin pentru piata europeana, cuprinsa de febra down-size. Si din acest V6, Navarra a facut rost de nici mai mult, nici mai putin de 231 CP la 3750 rpm, devansand o concurenta care a ramas impietrita undeva la pragul celor 200  CP, considerati de unii ca fiind arhisuficienti.
In plus, inginerii pusi pe sotii, au atasat motorului o transmisie automata, cu 7 trepte, care sa dozeze energia oferita de motorul de 2991 cmc turbo, prevazut cu intercooler. Cuplul motor este si el godzillian, avand 550 Nm.
In plus, pebntru a fi diferit de cei mai multi constructori de pe piata, Navara a oprimit o tractiune integrala cuplabila manual, prevazuta cu reductor, numai buna de incercat oe trasee off-road adevarate, semn ca desi masina arata mai degraba a pick-up de lux, daca vrei sa vezi ce poti face cu cei peste 40.000 € si daca sunt cheltuiti cu cap, poti sa o tai cu Navara pe poteci montane, nimeni nu te va opri.
Masina este un monstru si la propriu si la figurat, ansamblul motor-transmisie-tractiune fiind un adevarat argument, prin cifrele pe care le ofera.
Suprinzator, consumul, in regim preponderent urban, nu a depasit pragul (psihologic pentru unii constructori) de 9,5 l/100 km, desi nu am prea menajat masina si desi are un ditamai motorul, care parca apartine unei ere apuse.

COMPORTAMENT

Pe strada, in viata de zi cu zi, Navara 3.0 dCi se comporta fix precum Godzilla in filmul pe care cu totii l-ati vazut. Maiestuos, impasibil si indiferent la ce misca in jurul sau, dominand prin prestanta si unde aceasta nu ajunge, o facand-o cu cei 550 Nm ai motorului, care odata turat scoate un muget amenintator.
Si pentru ca pana la urma este o autoutilitara, chiar daca dotarile existente scot modelul din sfera camionetelor obisnuite si o aseaza in cea de tip lifestyle, un camion este un camion si te astepti sa ai nevoie de trei benzi pentru o manevra de intoarcere dintr-o bucata. Eronat, surprize, surprize, Navara se manevreaza la fel de usor ca un SUV comun, sau chiar premium, adica nu ai nevoie de studii superioare celor necesare conducerii unui BMW X5, spre exemplu.
In rest, desi pare imposibil, Navara este extrem de confortabil, fiind la polul opus fara de noul Ford Ranger, care ramane o masina de mutat ficatii de la locul normal si este cu mult mai rapid si totodata economic fata de Toyota Hilux 3.0, care pe deasupra mai este si cu mult mai slab din punctul de vedere al celorlalte performante, comparat evident cu masina despre care discutam acum. Si daca e sa ne uitam si la mult mai recent lansatul Isuzu D-MAX, se poate spune ca acesta face parte  din alt film, desi este cel mai apropiat concurent, din punct de vedere al confortului si comportamentului.

DESIGN

In mod clar, Navara este cel mai frumos pick-up de pe scena, am spus-o si o repet. Si nu doar cand luam in discutie aceasta varianta high-end, ci chiar daca ne uitam la un Navara mai slab echipat.
Liniile sale masive, aerisirile radiatorului imense, din doua bucati, botul usor inclinat, pasajele de roti proeminente, care scot in evidenta o senzatie de musculatura supradezvoltata, fac din Navara un model agresiv, modern si impresionant.

INTERIOR

Continuarea in habitaclul al unei linii de design impresionante este ceva firesc. La care se adauga materiale de calitate premium, tapiterie din piele, imbinari japoneze si finizaje asijderea, spatiu cat sa cazezi o echipa de habdbal si o pozitie la volan care te face sa te crezi cel putin stapanul lumii. Iata definitia dintr-o fraza a interiorului acestui pick-up de-a dreptul premium.

TEHNOLOGIE

Lista de dotari de pe acest pick-up premium, pentru ca nu poate fi numit altfel, este impresionanta si face oricand concurenta unei liste apartinand unui SUV din clasa superioara celei in care se afla masinile Nissan.
Navigatie, touchscreen, clima bi-zonala, comenzi pe volan, camera video pentru mersul cu spartele, senzori de parcare, incalzire in scaune, iata o lista scurta a dotarilor existente pe Navara testata.

SIGURANTA

Acest argument este primul cand concurenta vorbeste despre Navara: are doar 3 stele EuroNCAP. Asa este, insa desi Navara are destule airbag-rui cat sa-i salveze de la moarte si pe cei din masina cealalta, japonezii nu au mai considerat necesara retestarea masinii si din anul 2009 in dreptul ei sta implacabil rezultatul de trei stele.

CALITATE-PRET

Sa dai 45.990 € penmtru un pick-up se poate traduce in doua feluri: pasiune sau nebunie. Ambele-s oricum vecine. Sa dai 45.990 € pentru un pick-up care nu are nicio legatura cu definitia de pick-up in sens de autoutilitara, inseamna lifestyle. Si acesta nu are pret, sau mai bine zis nu are limita de pret. Pragmatic vorbind, 45.990 € pentru un pick-up este mult.

Cristian Szilvassy

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2011 :: 17.02MB