No SSO cookie

Lexus GS 250 Luxury

voteaza
(4/ 2)
Japonezii contraataca in segementul sedan premium business si o fac bine de tot.
Nota redactor
4.5
Nota cititor
4.0

Lexus GS 250 Luxury

Pe o piata auto dominata de masinile germane, care chiar daca nu mai sunt ce au fost odata, tot fac regulile jocului, divizia de lux a companii Toyota a aruncat in lupta modelul GS, un fel de contraatac fata de BMW Seria 5, Audi A6, sau de ce nu, E-Klasse. Suprinzator sau nu, inca de la inceputul review-ului, pot sa emit o concluzie, ramanand ca pe parcurs sa o argumentez: Lexus GS nu este doar un simplu contraatac, Lexus GS este un paradox. Dupa ce-l conduci iti vei serios pune intrebarea daca la alegerea unei masini din acest segment, mai are vreun rost sa te uiti la oferta germana?

MOTOR

Modelul testat de Masini.ro este varianta mai cuminte a modelului GS, pusa in miscare de un singur motor, termic, asta deoarece mai exista si 450 h, care este evident hibrid si unde motorizarea termica este mult mai mare si mai puternica. La GS 250 avem un motor V6 de 2.5 litri care dezvolta 209 CP la 6.400 rpm si un cuplu motor de 253 Nm la 4.800 rpm. Motorul este aspirat natural, insa lipsa supraalimenatrii nu a constituit in nicio clipa vreun impediment, pe durata celor patru zile de drive test, cuplul motor demn de un diesel facand dealtfel toti banii.
Puterea ajunge la puntea spate prin intermediul unei transmisii automate cu sase trepte, imprumutata de la compania-mama, cutie care suprinzator, parca nu gandeste la fel de lung si des ca la Toyota. Probabil de aici si diferenta de pret...
GS 250 accelereaza pana la 100 km/h in 8,6 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h, cu pretul unui consum (cifre date de producator) de  8,9 litri la 100 km si un nivel al emisiilor de 207 g/km de CO2. In realitate, Lexus GS 250 a consumat - in trafic extraurban, pe autostrada, 11,4-11,5 l/100 km, avand doi adulti si doi copii la bord si cateva bagaje, fara salturi despte viteza maxima admisa pe strazile din Romania.
Lexus GS poate fi exploatat in patru moduri diferite: ECO, NORMAL, SPORT si SPORT PLUS. Comanda electronica transmite computerului selectia facuta de sofer si modifica functionarea suspensiei, dar si raspunsul acceleratiei, treapta de viteza in care se ruleaza, deschdierile supapelor, influentand nu numai perfomantele, dar si consumul de benzina. Intre modurile ECO si NORMAL nu se resimt diferente foarte mari, insa daca conduci cu ochii pe afisajul computerului de bord, consumul este diminuat semnificativ. Evident, nu se mai poate emite vreo pretentie sportiva, insa cand conduci o limuzina, nu acestea sunt asteptarile normale de la acest tip de vehicul.

COMPORTAMENT

Desi avem in fata o masina cu o greutate in jurul a doua tone, motorul nu resimte prea tare sarcina pe care trebuie sa o miste de pe loc. Dimensiunile sunt de asemenea mari, insa GS 250 este usor manevrabil iar diametrul de bracare al rotilor asigura intoarceri permise pana acum doar masinilor germane.
Confortul resimtit de pasageri este asigurat de suspensia fata de tip "Double wishbone", in timp ce spatele amortizeaza socurile cu ajutorul unei suspensii Multi-link.
Lexus GS 250 se comporta ca o nava amiral, in care plutesti in siguranta si confort, iar pe strada nu te simti niciodata mic, decat in cazul in care la o intersectie se aseaza langa tine un frate mai mare, din gama LS.

DESIGN

Japonezii au crescut enorm la acest capitol si in afara unor mici scapari tipic japoneze, Lexus GS arata la fel de bine ca orice sedan premium din clasa sa. Per ansamblu, GS este un model reusit, frumos, intrigant si elegant.
Partea frontala se inscrie, cu ajutorul grilei si a pozitionarii farurilor, in linia de brand aferenta generatiei actuale Lexus, imbinand armonios liniile agresive cu cele ale unei masini de lux, in timp ce partea din spate se incheie cu doua guri de evacuare enorme, care asigura un sunet suficient de agresiv cat sa avertizeze trecatorii ca masina nu doar promite, dar si poate.

INTERIOR

Lexus este divizia de lux, asadar in interior nu te poti simti decat ca atunci cand ai castigt un sejur la un hotel de cinci stele cu toate dotarile incluse si tot rasfatul pe care-l promite pachetul.
Piele de cea mai buna calitate, scaune cu n+1 modalitati de reglaj, trapa electrica, perdelute la geamurile laterale, actionate manuala, alaturi de perdeaua spate, care se actioneaza automat la comutarea in marsarier, pentru ca apoi sa revina la pozitia initiala, spatiu cat intr-o discoteca, bancheta spate prevazuta cu o cotiera de unde pasagerii isi pot alege muzica, postul de radio, sursa audio, nivelul temperaturii interioare, iata o succinta descriere a unui interior care pentru cei mai multi seamana cu un film SF.

TEHNOLOGIE

Evident ca nici la acest capitol lexus nu avea cum sa stea cu mainile incrucisate, iar inginerii au pus pe masina cam tot ce se poate pune la acest moment. Este adevarat, varianta testata este cea superioara, Luxury, iar lista dotarilor are vreo doua pagini. Nu lipseste nimic: head-up display, blind spot detection, display-ul Electro Multi Vision, care cu cei 12,3 inci ai sai este cel mai mare pe care l-am vazut montat pe vreo masina de serie, sistemul Mark Levison cu 17 incinte difuzoare, sistemul de climatizare S-flow, deja banala camera video pentru mersul inapoi, cu ghidare pentru parcare si night vision inclus, iata cateva repere care sa argumenteze de ce Lexus GS 250 a primit maxim de punctaj la acest capitol.

SIGURANTA

Actuala generatie GS nu a fost inca testata de Euro NCAP, insa daca este sa luam ca punct de pornire rezultetele obtinute de generatia GS din anul 2005, cand japonezii marcau un jalon de referinta cu rezultatul obtinut, cele cinci stele fiind o recompensa absolut normala, probabil ca nimeni nu s-ar astepta ca in anul 2012, sau 2013, Lexus GS, cu experienta acumulata, alaturi de progresu tehnologic existent, sa nu obtina din nou, cele cinci stele.
Pe langa numeroasele sisteme de siguranta activa (vezi lista de dotari aferenta), Lexus GS 250 vine, in echipare standard cu o sumedenie de airbaguri: airbag cortina, stanga si dreapta, airbag genunchi, sofer si pasager fata, airbag sofer si pasager fata, cu deschidere in 2 trepte, airbaguri laterale, sofer si pasager fata.

CALITATE-PRET

Pretul unui GS 250 este de 53.300 € pentru varianta de baza, Business. Pentru ce am testat noi, Luxury, unde lista de dotari este impresionanta, pretul de pornire este de 68.850 €.
Comparativ, cel mai ieftin Seria 5, 520i, pleaca de la  43.152 €, oferind 184 CP proveniti din motorul de 2 litri pe benzina, in timp ce Audi A6, 2.0 TFSI, 180 CP, are un pret de pornire de 40.190 €, iar la cel mai ieftin E-Klasse, pretul de start este de 41.695 €.
Cunsocand piata auto si mai ales metehnele nemtilor, unde si aerul consumat in habitaclu costa bani grei, indiferent la care dintre cei trei giganti auto ne raportam, pentru a atinge lista de dotari si performantele modelului Lexus GS 250 Luxury, nu exista nicio indoiala ca europenii nu au solutii. Si pare-se ca nici taxa suplimentara aplicata masinilor produse in afara spatiului european nu reprezinta un impediment prea mare pentru vrajitorii niponi, dar incercati sa va imaginati cum ar fi daca aceasta nu ar exista!

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3935 :: 21.06MB