No SSO cookie

Lexus GS 250 Luxury

voteaza
(4/ 2)
Japonezii contraataca in segementul sedan premium business si o fac bine de tot.
Nota redactor
4.5
Nota cititor
4.0

Lexus GS 250 Luxury

Pe o piata auto dominata de masinile germane, care chiar daca nu mai sunt ce au fost odata, tot fac regulile jocului, divizia de lux a companii Toyota a aruncat in lupta modelul GS, un fel de contraatac fata de BMW Seria 5, Audi A6, sau de ce nu, E-Klasse. Suprinzator sau nu, inca de la inceputul review-ului, pot sa emit o concluzie, ramanand ca pe parcurs sa o argumentez: Lexus GS nu este doar un simplu contraatac, Lexus GS este un paradox. Dupa ce-l conduci iti vei serios pune intrebarea daca la alegerea unei masini din acest segment, mai are vreun rost sa te uiti la oferta germana?

MOTOR

Modelul testat de Masini.ro este varianta mai cuminte a modelului GS, pusa in miscare de un singur motor, termic, asta deoarece mai exista si 450 h, care este evident hibrid si unde motorizarea termica este mult mai mare si mai puternica. La GS 250 avem un motor V6 de 2.5 litri care dezvolta 209 CP la 6.400 rpm si un cuplu motor de 253 Nm la 4.800 rpm. Motorul este aspirat natural, insa lipsa supraalimenatrii nu a constituit in nicio clipa vreun impediment, pe durata celor patru zile de drive test, cuplul motor demn de un diesel facand dealtfel toti banii.
Puterea ajunge la puntea spate prin intermediul unei transmisii automate cu sase trepte, imprumutata de la compania-mama, cutie care suprinzator, parca nu gandeste la fel de lung si des ca la Toyota. Probabil de aici si diferenta de pret...
GS 250 accelereaza pana la 100 km/h in 8,6 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h, cu pretul unui consum (cifre date de producator) de  8,9 litri la 100 km si un nivel al emisiilor de 207 g/km de CO2. In realitate, Lexus GS 250 a consumat - in trafic extraurban, pe autostrada, 11,4-11,5 l/100 km, avand doi adulti si doi copii la bord si cateva bagaje, fara salturi despte viteza maxima admisa pe strazile din Romania.
Lexus GS poate fi exploatat in patru moduri diferite: ECO, NORMAL, SPORT si SPORT PLUS. Comanda electronica transmite computerului selectia facuta de sofer si modifica functionarea suspensiei, dar si raspunsul acceleratiei, treapta de viteza in care se ruleaza, deschdierile supapelor, influentand nu numai perfomantele, dar si consumul de benzina. Intre modurile ECO si NORMAL nu se resimt diferente foarte mari, insa daca conduci cu ochii pe afisajul computerului de bord, consumul este diminuat semnificativ. Evident, nu se mai poate emite vreo pretentie sportiva, insa cand conduci o limuzina, nu acestea sunt asteptarile normale de la acest tip de vehicul.

COMPORTAMENT

Desi avem in fata o masina cu o greutate in jurul a doua tone, motorul nu resimte prea tare sarcina pe care trebuie sa o miste de pe loc. Dimensiunile sunt de asemenea mari, insa GS 250 este usor manevrabil iar diametrul de bracare al rotilor asigura intoarceri permise pana acum doar masinilor germane.
Confortul resimtit de pasageri este asigurat de suspensia fata de tip "Double wishbone", in timp ce spatele amortizeaza socurile cu ajutorul unei suspensii Multi-link.
Lexus GS 250 se comporta ca o nava amiral, in care plutesti in siguranta si confort, iar pe strada nu te simti niciodata mic, decat in cazul in care la o intersectie se aseaza langa tine un frate mai mare, din gama LS.

DESIGN

Japonezii au crescut enorm la acest capitol si in afara unor mici scapari tipic japoneze, Lexus GS arata la fel de bine ca orice sedan premium din clasa sa. Per ansamblu, GS este un model reusit, frumos, intrigant si elegant.
Partea frontala se inscrie, cu ajutorul grilei si a pozitionarii farurilor, in linia de brand aferenta generatiei actuale Lexus, imbinand armonios liniile agresive cu cele ale unei masini de lux, in timp ce partea din spate se incheie cu doua guri de evacuare enorme, care asigura un sunet suficient de agresiv cat sa avertizeze trecatorii ca masina nu doar promite, dar si poate.

INTERIOR

Lexus este divizia de lux, asadar in interior nu te poti simti decat ca atunci cand ai castigt un sejur la un hotel de cinci stele cu toate dotarile incluse si tot rasfatul pe care-l promite pachetul.
Piele de cea mai buna calitate, scaune cu n+1 modalitati de reglaj, trapa electrica, perdelute la geamurile laterale, actionate manuala, alaturi de perdeaua spate, care se actioneaza automat la comutarea in marsarier, pentru ca apoi sa revina la pozitia initiala, spatiu cat intr-o discoteca, bancheta spate prevazuta cu o cotiera de unde pasagerii isi pot alege muzica, postul de radio, sursa audio, nivelul temperaturii interioare, iata o succinta descriere a unui interior care pentru cei mai multi seamana cu un film SF.

TEHNOLOGIE

Evident ca nici la acest capitol lexus nu avea cum sa stea cu mainile incrucisate, iar inginerii au pus pe masina cam tot ce se poate pune la acest moment. Este adevarat, varianta testata este cea superioara, Luxury, iar lista dotarilor are vreo doua pagini. Nu lipseste nimic: head-up display, blind spot detection, display-ul Electro Multi Vision, care cu cei 12,3 inci ai sai este cel mai mare pe care l-am vazut montat pe vreo masina de serie, sistemul Mark Levison cu 17 incinte difuzoare, sistemul de climatizare S-flow, deja banala camera video pentru mersul inapoi, cu ghidare pentru parcare si night vision inclus, iata cateva repere care sa argumenteze de ce Lexus GS 250 a primit maxim de punctaj la acest capitol.

SIGURANTA

Actuala generatie GS nu a fost inca testata de Euro NCAP, insa daca este sa luam ca punct de pornire rezultetele obtinute de generatia GS din anul 2005, cand japonezii marcau un jalon de referinta cu rezultatul obtinut, cele cinci stele fiind o recompensa absolut normala, probabil ca nimeni nu s-ar astepta ca in anul 2012, sau 2013, Lexus GS, cu experienta acumulata, alaturi de progresu tehnologic existent, sa nu obtina din nou, cele cinci stele.
Pe langa numeroasele sisteme de siguranta activa (vezi lista de dotari aferenta), Lexus GS 250 vine, in echipare standard cu o sumedenie de airbaguri: airbag cortina, stanga si dreapta, airbag genunchi, sofer si pasager fata, airbag sofer si pasager fata, cu deschidere in 2 trepte, airbaguri laterale, sofer si pasager fata.

CALITATE-PRET

Pretul unui GS 250 este de 53.300 € pentru varianta de baza, Business. Pentru ce am testat noi, Luxury, unde lista de dotari este impresionanta, pretul de pornire este de 68.850 €.
Comparativ, cel mai ieftin Seria 5, 520i, pleaca de la  43.152 €, oferind 184 CP proveniti din motorul de 2 litri pe benzina, in timp ce Audi A6, 2.0 TFSI, 180 CP, are un pret de pornire de 40.190 €, iar la cel mai ieftin E-Klasse, pretul de start este de 41.695 €.
Cunsocand piata auto si mai ales metehnele nemtilor, unde si aerul consumat in habitaclu costa bani grei, indiferent la care dintre cei trei giganti auto ne raportam, pentru a atinge lista de dotari si performantele modelului Lexus GS 250 Luxury, nu exista nicio indoiala ca europenii nu au solutii. Si pare-se ca nici taxa suplimentara aplicata masinilor produse in afara spatiului european nu reprezinta un impediment prea mare pentru vrajitorii niponi, dar incercati sa va imaginati cum ar fi daca aceasta nu ar exista!

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3319 :: 17.92MB