No SSO cookie

Hyundai Veloster - The Double Face

voteaza
(5/ 1)
Din stanga coupe, din dreapta hatchback, din fata si din spate masina sport, in Romania penalizat din cauza prejudecatilor. Iata definitia Hyundai Veloster.
Nota redactor
4.4
Nota cititor
5.0

Hyundai Veloster - The Double Face

Jucaria cu trei usi de acces pentru pasageri nu este chiar o noutate in domeniu. MINI Clubman si Mazda RX-8 au incercat aceasta reteta si nu au reusit sa rupa gura targului. Probabil nici cei de la Hyundai nu vor avea mai mult succes, deoarece modelul este dificil de incadrat intr-o grupa, fiind coupe dar totodata fiind si hatchback, simultan si interdependent. Faptul ca pe partea dreapta exista doua portiere, cu deschidere normala, reprezinta o noutatem celelalte propuneri in domeniu oferind portiere cu deschidere antagonica si de dimensiuni inegale. aici avem doua portiere normale, daca ceva dela Veloster se poateincadra in sfera normalului.
Veloster a fost lansat cu deosebit tam-tam de catre cei de la Hyundai, la  Detroit Auto Show 2011, urmat de lansarea pentru piata europeana, de la Geneva 2011. In clipurile publicitare se prezenta un vehicul dinamic, rapid si agresiv, iar lansarea de la Geneva 2011 a fost si ea precedata de un intreg sir de clipuri virale si promisiuni de mega performanta. Astazi, avem Veloster in fata si tot ce putem spune despre el este ca reprezinta o masina a paradoxurilor contrastante. Dar face toti banii!
As mai putea adauga ca Sport Utility Vehicle nu inseamna ca avem de-a face cu o duba pentru marfa, asa cum eronat s-a mai tradus prin presa de "specialitate", ci cu un coupe care poate fi si util, nu doar sport.

MOTOR

In Romania, Hyundai Veloster este oferit cu o singura motorizare, 1,6 GDI, care ofera doar 140 CP, la o turatie extrem de ridicata, adica la 6.300 rpm. Nici cuplul motor nu este definit printr-o cifra care sa lase vrei gura cascata, fiind cotat la 156 Nm si prezent in intreaga-i maretie abia pe la 4850 rpm.
Este logic sa te intreb, unde este sportivitatea care ti-a fost promisa odata cu prezentarea caroseriei, sau unde este micul monstru din Veloster?
Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 9,7 secunde, iar viteza maxima, despre care credem ca a fost cineva totusi suficient de curios incat sa o testeze, se situeaza undeva la 201 km/h.
Cutia manuala, cu sase trepte, ofera rapoarte scurte, insa ineficiente din cauza lispei de dnamism a motorului. Probabil condus undeva la limita dintre 4 si 5.000 rpm, Veloster si-ar arata coltii, insa personal, nu am inima sa chinui un motor in asa hal!
Consmul, enuntat de producator, este de 7,8/5,1/6,2 l/100 km, in ciclu urban/extraurban/mixt. Ce putem adauga la acest capitol este conform datelor furinzate de computerul de bord al masinii: 11,3 l/100 km, in regim preponderent urban, fara incarcatura si cu aerul conditionat pornit.
Probabil daca am fi condus aceasa masina fara sa ii vede exteriorul, fara sa tinem cont de clasa din care face parte, ansamblul motor ni s-ar fi parut decent si arhisuficient. Insa am facut-o dupa cercetarea amanuntita a caroseriei si asta a lasat o amprenta puternica, iar concluziile devin subiective si usor influentate de aceasta. Cu totul alta ar fi fost opinia noastra daca sub capota se afla un motor care sa ofere vreo 200-250 CP< corespunzatori felului in care arata Veloster.

COMPORTAMENT

Se poate spune ca Veloster promite, intriga, atata, dar dezamageste in ceea ce priveste dinamismul, forta si dramatismul comportamentului sau, avand sub capota resurse insuficiente.
Fiind o masina usoara, cu o garda la sol redusa, acompaniata de o suspensie sport, Veloster este destinat 100% asfaltului.
Masina este stabila, intra voinceste in curbe si are doar un foarte slab comportament subvirator, la abordarea prea hotarata a curbelor. Insa cum nu toti suntem egalii lui Schummi, minusul poate trece neobservat.
Evacuarea, amplasata central, arata intr-un mare fel si suna suficient de agresiv, insa numai la turatii mici. Asputea fi convins ca imediat dupa cumpararea unui Veloster, orice tanar pasionat de masini si performante, va trece pe la un atelier de unde "sa elibereze fiara care nu maraie suficient din tobe".

DESIGN

Cand te uiti la Veloster, trebuie sa ai ceva impotriva marcii coreene, a dealerului lcal, sau poate impotriva importatorului marcii, ca sa ai ceva de comentat in defavoarea masinii.
Veloster este atat de frumos si de unic incat poti sta o zi intreaga sa-i studiezi liniile, spatiile create pentru circularea mai facila a aerului pe langa caroserie, potrivirea jantelor cu aspect de curse, cu linia spotiva, cortoborata cu utilitatea portierei spate dreapta si paradoxul creat de esapamentul cu iz de muscle car.
Designul, inscris de asemenea in trendul de sculptura fluida, rupe gura targului! Daca Veloster ar fi fost creat de o marca sport, sau de o marca premium, clientii ar sta la coada sa-l cumpere. Astfe, platese tribut lipsei de pedigree si acesta este un aspect de-a dreptul nedrept si deranjant, deoarece baietii germani ar trebui sa ia notite. Inca nu s-a nascut un VW, Audi, sau chiar BMW care sa prezinte un asemenea design, iar comparatia cu VW nu este intamplatoare, Veloster fiind concurentul de segment al modelului german Scirocco, insa pretentiile de A-lister in domeniu, al celorlalti doi jucatori de pe piata, sunt demult un fel de sistem de referinta, asa ca nu ii puteam ocoli.

INTERIOR

Supus confortului si functionalitatii, interiorul masinii coreene isi pierde din orientarea sportiva pe care o impune exteriorul, devenind domestic si util.
Calitatea materialelor este ridicata, departe insa de ceea ce ofera segmentul premium, insa la limita superioara a clasei din care face Veloster parte.
Ergonomia scaunelor, pozitia soferului, asezarea intrumentelor de control si de comanda, sunt excelente, insa, asa cum am precizat inca de la inceputul capitolului, Veloster isi pierde din farmecul si orientarea impusa de liniile exterioare si devine un paradox: afara sport, in interior util si facil.

TEHNOLOGIE

La acest capitol Veloster nu poate decat sa-si umileasca cocnurenta, deoarece, ca orice vehicul coreean, are mai multa multa tehnologie in dotarea standard decat ar avea vreun vehicul german in versiune full-options.
De la minunata camera video pentru mersul cu spatele, folosibila si noaptea, la aerul conditionat automat monozonal, sau la sistemul de monitorizare a presiunii pneurilor, ecran tactil, geamuri si oglinzi electrice, Veloster vine cu tot ce poate fi de dorit intr-un habitaclu al secolului 21, mai putin sistemul de navigatie.

SIGURANTA

Testat inca din anul 2011 de catre Euro NCAP, Veloster a obtinut cele cinci stele care au devenit piatra de hotar in alegerea unei masini sigure. Hyundai Veloster vine cu ESP in standard, airbag sofer+pasager, airbaguri cortina si laterale, centuri de siguranta fata pretensionate si centuri de siguranta spate.
La acest capitol nu are nimeni nimic de comentat, deoarece probabil ca mai degraba vom vedea porcii zburand, inainte ca un Hyundai sa obtina mai putin de cinci stele Euro NCAP.

CALITATE-PRET

Hyundai Veloster este oferit in doua niveluri de echipare. Masini.ro a testat varianta de top, denumita Highway, care costa, pret de catalog, 23.881 Euro cu TVA inclus. In urma unei promotii aplicate de Hyundai Auto Romania, acest vehicul, in dotarea respectiva, poate fi comandat pentru 19.137 Euro cu TVA, ceea ce il duce, ca pret, in sfera hatchback-urilor, nicidecum in cea a coupe-urilor. Asadar, este pentru prima data cand consider pretul unei masini corect, sau cu alte cuvinte, as fi dispus sa platesc suma ceruta. Si tot pentru prima data, ofer toate cele cinci stele aferente rubricii calitate-pret, desi sincer mi-as fi dorit cei 50-60 de cai-putere in plus.
Clientii de Veloster, nu foarte numerosi in Romania, stiu ca prin achizitionarea acestui model, devin unici si rebeli in comparatie cu masa, iar daca vrei sa fii remarcat si exclusivist, Veloster este alegerea perfecta, mai ales ca nu esti jefuit cand ti se prezinta nota de plata.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2724 :: 17.03MB