No SSO cookie

Dacia Sandero Stepway2

voteaza
(4/ 2)
Dacia Sandero Stepway2 - pentru cosmopolitul roman
Nota redactor
3.6
Nota cititor
4.0

Dacia Sandero Stepway2

Desi in intreaga Europa Sandero este cel mai bine vandut model, fiind prezent pe mai toate soselele unde se da ora exacta in lumea auto: Germania, Franta, Elvetia, urmat de MCV si Duster, in Romania primul hatchback
autohton sta foarte prost la capitolul popularitate, iar varianta de top a acestuia, Stepway, nu depaseste
contraperformantele versiunii de baza. inca de la inceput trebuie stiut ca Stepway nu este decat o varianta de
echipare, nu un model de sine statator si cu tot aspectul sau de crossover, Stepway nu este decat un facelift
reusit al unei versiuni de oras. insa cum tonul face muzica, asa si Stepway arata diferit pentru ca se adreseaza unei clientele diferite. Trist este ca romanii nu au invatat nimic din pragmatismul europenilor, dovada fiind apetenta lor pentru Logan, in pofida unui model mult mai reusit, Sandero.

MOTOR

Dacia Sandero Stepway2 este echipat cu deja celebrul  1,5 dCi de 90 CP, cuplat la o transmise manuala in cinci
trepte, combinatie care poate fi intalnita pe toata gama Dacia. Astazi, motorul este Euro V, avand in dotarea de serie si mult ravnitul filtru de particule, care nu reduce doar emisile nocive, dar reduce si taxa de inmatriculare.
Una pese alta, nici motorizarea, nici transmisia nu aduc mari noutati in peisaj, asa cum am mai spus fiind deja intalnite pe intreaga gama Dacia. Sandero Stepway2 este oferit in doar doua variante de motrizare: acest 1,5 dCi pe care l-am testat si o unitate pe benzina, de 1,6 litri, si 85 CP. Diferenta dintre ele este mare, chiar si daca privim numai prin prisma pretului de achizitie, unde dieselul este cel mai scump.
Consumul inregistrat de Stepway 2 este remarcabil. 620 kilometri cu un plin de motorina, iar la predarea masinii, in rezervor mai erau 12 litri. Cifre care spun multe despre capacitatile masinii, dar si despre satisfactia oferita clientelei acestui model. Asadar, 38 de litri, cu aerul conditionat pornit tot timpul, cu doi adulti si doi copii in habitaclu si bagaje ca pentru un weekend la mare, rezulta un consum de 6,12 l/100 km, consum in trafic combinat.
Ca minusuri, as remarca faptul ca motorul devine zgomotos dupa trecerea pragului de 130 km/h, sau in turatii ridicate, chiar daca este un common-rail, motorizare renumita pentru silentiozitatea sa, fata de generatia motoarelor diesel echipate cu sistemul pompa-diuza. De asemenea, cutia de viteze este deseori imprecisa, dand senzataia ca „agata” la trecerea intre viteze, insa daca readucem in duscutie faptul ca vorbim de o masina low-cost, este un neajuns ce poate fi iertat.

COMPORTAMENT

Sandero Stepway2 are garda la sol mai ridicata fata de versiunea de baza, fapt pentru care plateste tribut stabilitatii. Centrul de greutate fiind mai sus, masina fiind usoarea, fenomenul de ruliu si o oarecare instabilitate la viteze mari, in special combinat cu o serie de curenti de aer laterali, dau senzatia de barca pe valuri. Fenomenul se petrece in conditii speciale, dar nu imposibile, asadar ar trebui luat in seama.
Masina este insa vioaie si este un bun tovaras de dum, atat in trafic urban cat si pe autostrada.

DESIGN

Sandero Stepway2 nu aduce nicio schimbare la exterior fata de versiunea anterioara, Este identic cu primul Stepway, inclusiv ornamentele care fac diferenta dintre Stepway si Sandero basic.

INTERIOR

Diferenta intervine la interior, unde au aparut elemente de design imprumutate de la varul indepartat al companiei, Nissan Juke (pentru cei care nu stiu, Nissan este parte a Grupului Renault). Asadar, manerele portierelor pot fi comandate in argintiu, sau in cazul versiunii testate, intr-un rosu aprins, la fel si consola centrala si spita inferioara a volanului. Stepway2 vine cu un nou sistem audio, o noua tapiterie, de asemenea intr-o combinatie de rosu si elemente decorative cu inscriptia Stepway pe praguri, in partea interioara. intr-un cuvant, schimbarea vine numai la interior, care capata un look mai dinamic si mai tineresc.
Sistemul audio are conectivitate USB, si Bluetooth, iar comenzile pot fi realizate de la volan, care are in partea inferioara un sistem de comanda in stilul celor deja folosite de Peugeot si Ford.
Revenind la exteriorul neschimbat al lui Stepway, acesta este totusi cel mai reusit dn gama Dacia, imitand un crossover, inclusiv la garda la sol, care este mai ridicata cu aproape 3 centimetri fata de un Sandero normal.
Jantele de 15 inci, in dotare standard, intregesc aspectul mai agresiv al masinii, alaturi de barele longitudinale amplasate pe plafonul masinii, realizate dintr-un material argintiu, la fel ca protectiile scut fata-spate, sau manerele celor patru portiere.
Minusurile de ordin stilistico-functional sunt: insonorizarea ca pentru clientela low-cost, oglinzile reglabile manual si din interior, tehnologie apusa odata cu secolul trecut, antena radio, imprumutata de la Dacia 1310, deci la fel de lunga si inestetica si scaunele fata, prea inalte si incomode, fara vreun reglaj in afara celor doua mai mult decat clasice: spatar si apropiere/departare de pedale si volan.
Portbagajul este foarte incapator, cu 190 de litri mai mic fata de cel oferit de Logan,  320 de litri.

TEHNOLOGIE

Desi Dacia a montat pe Sandero Stepway2 tot ce avea mai bun si mai nou la momentul respectiv, nu avem navigatie, sistemul touch screen de la Lodgy lipseste, geamurile sunt actionate electric numai la portierele fata si asa cum am mai punctat, oglinzile sunt actionate manual. Sandero Stepway nu puncteaza asadar, la capitolul tehnologie, deoarce in ciuda aspectului sau care-l recomanda ca masna cu pretentii, face parte tot din segmentul low-cost.

SIGURANTA

Dacia Sandero a obtinut trei stele la testarile Euro NCAP efectuate in anul 2008. Punctajul se aplica tuturor versiunilor neechipate cu pachetul de siguranta in standard. Cum nici la Stepway2 ESP-ul nu se afla pe lista de dotari standard, la fel cum numarul de airbaguri este redus la unul doua, cele frontale, putem presupune ca versiunea de top a gamei Sandero nu depaseste pragul de trei stele. Si daca e sa fim malitiosi, dat fiind faptul ca versiunea are alta garda la sol, este posbil ca si resultatul deja obtinut sa fie sensibil alterat.

PRET DE ACHIZITIE

Dacia Sandero Stepway2 este un model spatios si ieftin, echipat cu un un motor diesel de 90 CP cu o serie de
dotari decente, situata la limita maxim superioara a segmentului inferior. Pretul modelului testat este de 12.480 €, cu cel putin 1.000 € mai coborat decat cel al primului concurent din segment. In grupa sa valorica, modelul putand fi achizitionat la 5.300 €, prin Programul “Rabla”, insa in versiunea basic, nu Stepway, Sandero pare a nu avea concurenti serosi.
Este adevarat, Stepway2 este mai elevat, deci si mai scump fata de Sandero clasic, insa chiar si asa, in aceasta varianta, se dovedeste a fi mai ieftin decat concurentele sale chiar si in echipari mai slabe.



Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2975 :: 21.04MB