No SSO cookie

Toyota Aygo facelift - Mandarinul cel viteaz

voteaza
(0/ 0)
Toyota Aygo facelift, editia Mandarin, este ca un strop de portocala intr-un vas cu peste si mujdei.
Nota redactor
3.4
Nota cititor
0.0

Toyota Aygo facelift - Mandarinul cel viteaz

Desi nu agreez masinile din clasa mini si supermini, datorita crizei mondiale si a recesiunii care i-a urmat, acest
trend din piata auto ia proportii alarmante pentru un om care adora masinile cu tenta vadit masculina. Si pentru ca asta e trendul, asta va oferim voua, cititorilor si potentialilor clienti, sau posesori de automobil, insa intotdeauna imi voi rezerva dreptul de a atrage atentia ca o masina mica nu inseamna mereu si costuri mici de exploatare si nici pe departe nu se apropie de avantajele unei masini din clasa celor cu cinci locuri reale si portbagaj adevarat.
Toyota Aygo, care a implinit recent sapte ani de la lansarea pe piata, timp in care sufera cel de al doilea
facelift, este inca unul dintre jucatorii de pe piata mini automobilelor. Este interesant ca desi Toyota este
prezent ca mare producator auto si peste ocean, acolo Yaris este cel mai mic exponent al sau, desi in Europa, Aygo si IQ sunt cele doua vehicule care asigura treptele 1 si 2 din ierarhia realizata in functie de dimensiuni.

MOTOR

Versiunea testata vine cu o echipare infama in trei cilindri, de 1.0 litri, benzina, aliniat in gama celebra a producatorului nipon, sub titulatura de VVT-i, este amplasat transversal, cuplat la o transmisie manuala, in cinci
trepte.
Motorul, care dezvolta 68 de cai putere disponibili undeva sus de tot, pe la 6000 de rotatii pe minut, este cel
putin ciudat de zgomotos, la primul contact, fiind convins ca stau intr-un mic diesel. La urcarea in ture, in dorinta de a simti umilul cuplu motor de 93 Nm, care se face simtit abia dupa ce turometrul atinge 3600 rpm,
senzatia din Aygo Mandarin Edition este aceea a unei mici masini de raliu care rupe asflatul la viteze ametitoare.
Este doar o senzatie...
Levierul schimbatorului de viteze nu este nici pe departe ceea ce ar trebui sa fie in dotarea unei masini din clasa mini, care este destinata exclusiv deplasarilor din marile aglomerari urbane, unde schimbarile de viteze sunt extrem de dese. La schimbari mai rapide, timoneria scoate niste sunete nedorite si suspecte, chiar daca la manevrarea ei s-a apasat in mod corespunzator pedala de ambreiaj.
Nici consumul nu este ceea ce ar trebui sa fie, desi Toyota promite un 5,2 l/100 km in trafic urban, cu corespondenti de 3,9, respectiv 4,4 in ciclu extraurban si mixt. In realitate, am inregistrat un consum de aproape 7 l/100 km in ciclu urban si 6,2-6,5 l/100 km in ciclu mixt, cu aerul conditionat pornit, cu maxim doua persoane la bord si cu o viteza maxima, in ciclu extraurban, de 120 km/h.
Lipsa cuplului motor si al cailor putere se resimt la orice incercare de abordare mai viteaza a unui traseu, iar la
urcarea unei pante de 20-25 grade, cu doi adulti in masina, fara un demaraj consistent inaintea pantei, folosirea aerului conditionat poate fi un lux in detrimentul unei deplasari corespunzatoare.
Per ansamblu, da, se poate spune ca sistemul motric care echipeaza Aygo este cu un umar peste cel de pe Suzuki Alto si in mod clar cu doi umeri peste cel din dotarea Kia Picanto, dar cum nici cocosul nu-i gaina...

COMPORTAMENT

Zgomotos. Mic si zgomotos, asa as descrie, laconic, Toyota Aygo facelift. Desi este manevrabil si stabil, desi nu
subvireaza, iar ruliul nu exista, pentru ca este greu sa atingi parametrii in care Aygo sa devina instabil, desi este incapator si confortabil, cel putin pentru cei doi adulti de pe locurile din fata, desi vizibilitatea este foarte buna, raman la parerea ca Toyota Aygo facelift este mic si zgomotos.

DESIGN

Toyota Aygo este frate geaman cu Peugeot 107 si Citroen C1 si in competita cu acestia, este cel mai dezavantajat, designul europenilor fiind cu un pas inaintea celui nipon. Comparat cu productiile celor cu ochi oblici, cei de mai sus, adica Alto si Picanto, Aygo facelift este mult mai reusit, cu un aspect mai agresiv si mai modern, cu linii contemporane mai recente si un design fluid. Nu poti descrie Aygo ca pe o masina urata, insa gusturile nu se discuta.
Faceliftul a adus un spoiler nou, o grila de radiator noua, incadrata in designul de brand si un desen schimbat la nivelul lampilor spate. Culoarea portocaliu-metalizat, care este exclusiva editiei Mandarin, ii da un aspect rafinat si usor exclusivist.

INTERIOR

Atingerile de portocaliu se rasfrang si in interior, la nivelul scaunelor, ceasurilor de bord, al portierelor si al gurilor de ventilatie. Instrumentarul de bord care aduce vag cu cel propus de MINI este incadrat asadar in cercuri portocalii de culoarea caroseriei.
Sistemul de aer conditionat are o arhitectonica ciudata, aducand mai degraba cu cea a unei jucarii Lego, nu cu a
unei masini destinate totusi adultilor.
Spatiul este insa suficient, iar daca la volan nu se afla vreun baschetbalist, Aygo poate fi cu siguranta masina cu care sa-ti duci dimineata copiii la scoala.
Se remarca calitatea destul de slaba a materialelor si surprinzator, o oarecare insuficienta la finisajul lor si la imbinari.

TEHNOLOGIE

In mod clar nu este niei pe departe punctul forte al masinii. Tehnologic vorbind, am fost frapat de sistemul de
reglare al oglinzilor, care se rezuma la un mic maner metalic care asigura manevrarea manuala a oglinzilor. Si lipsa unui buton suplimentar care sa permita deschiderea ambelor geamuri fata de catre sofer mi s-a parut un minus deranjant.
Sistemul de aer condtionat a fost gandit doar la nivel de design, in rest difuzoarele prezente in masina raspandesc aerul rece dupa cum le taie capul, varianta optima, in caz de ploaie si parbriz aburit, fiind mentinerea pe pozitia "totul sus".
Desi in echipare maxima, Aygo Luna, Mandarin Edition nua duce cu sine mai nimic, in afara unui sistem audio decent.
Nici macar posibilitatea de a interoga consumul instantaneu, sau mediu, nu este un lux prezent la nivelul dotarilor  tehnologice din habitaclul Aygo.
Lista elementelor cu care pucnteaza Aygo este cam aceasta: ABS + EBD + BA, aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata, inchidere centralizata cu telecomanda, Radio CD cu 4 difuzoare, volan cu reglare in inaltime.

SIGURANTA

Toyota Aygo nu a fost supus testelor Euro NCAP, insa fratele sau, Citroen C1 a trecut prin teste si a obtinut un
meritoriu punctaj de patru stele din cionci posibile. La acea data, specialistii organismului international de testare al sigurantei auto, au declarat ca atat Peugeot 107, cat si Aygo au aceeasi arhitectura si deci se asteapta la acelasi rezultat si din partea lor.

CALITATE-PRET

Toyota Aygo facelift, Mandarin Edition are un pret de vanzare, de 10.030 Euro cu TVA inclus, in urma unui program de discount aplicat de catre Toyota Romania, denumit Optimal.
Suprinzator, deoarece Toyota nu este deloc un brand ieftin, Aygo in aceasta echipare costa mai putin decat Kia
Picanto, insa este senzibil (pana in 1000 Euro) mai scump decat Suzuki Alto, sau Hyundai i10.
Insa cum orice masina din clasa mini care este destinata vanzarilor de volum si costa mai mult de 6.000 Euro, o consider personal o masina scumpa, acesta este si verdictul pentru Aygo.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4033 :: 21.04MB