No SSO cookie

Chevrolet Aveo sedan LTZ 1.6 DOHC 115CP AT6

voteaza
(4/ 1)
Definitia sedanului de familie capata noi dimensiuni. Chevrolet Aveo sedan este noul sistem de referinta.
Nota redactor
3.7
Nota cititor
4.0

Chevrolet Aveo sedan LTZ 1.6 DOHC 115CP AT6

Chevrolet Aveo a intinerit. Desi s-ar putea spune ca mai degraba a imbatranit, pentru ca e la a doua generatie, Aveo vine cu un look tanar, aliniat trendului auto actual. SI fara sa ma hazardez, pot afirma ca noul Aveo este frumos.
Ba mai mult, cei de la Chevrolet au depasit granitele vechiului Aveo, care din punctul meu de vedere, era atat de anost incat nu avea ce sa caute in alta companie decat cea a modelelor concurente, Fiat Albea, Nissan Tiida, Dacia Logan, adica de departe cele ma triste creatii contemporane. Insa astazi, Chevrolet Aveo emite pretentii si este indreptatit sa le emita, deoarece vine cu un design mai mult decat bine realizat, dar s cu dotri si performante notabile.

MOTOR

Unitatea de 1588 cmc care echipeaza modelul testat de Masini.ro, nu rupe gura targului cand vine vorba despre
puterea pe care o punela dispozitia soferului. Asta pentru ca astazi, orice constructor care se respecta, oferamai
mult de 115 CP, atat cat are Aveo, dintr-un motor de 1600 cmc.
Motorul se poate deci inscrie in categoria motoarelor decente. Nici prea prea nici foarte foarte. Nici cuplul motor
nu se inscrie intr-o cifra care emite pretentii. Doar 155 Nm, adica din nou putin, fata de cilindreea, care in
aceasta perioada de criza-recesiune economica, tinde sa devina un motor care se inscrie in categoria "motoare mari", chiar daca cu doar 10 ani in urma, un motor de 1,6 litri era considerat cel mult "normal", daca nu "mic".
Transmisia modelului testat, fiind varf de gama, este una automata, cu sase rapoarte, deci avem de-a face cu o transmisie din gereratia nou.
Dinamica ansamblului motor-transmisie nu este una care sa emita vreo pretentie sportiva, deci probabil daca veti vrea sa conduceti ceva mai agresiv, va trebui sa incercati varianta cu transmisie manuala, care atentie, are doar cinci rapoarte. Altfel, cu transmisia automata, veti atinge 100 km/h in 11,3 secunde.
Masina a fost creata mai degraba cu gandul la o exploatare familiala si cotidiana, deci ofera mai mult confort decat sportivitate, ceea ce nu-i radu deloc, in special pentru cei care asta cauta.
Consumul pe care l-am inregistrat, in trafic aproape exclusiv urban, se cifreaza undeva sub 10 l/100 km, mai exact 9,6 l/100 km. Daca este un cosum mare sau mic, este iarasi o chestie relativa si subiectiva, insa in acest caz nu mai tine de stilul de condus, deoarece vorbim despre o exploatare strict in modul automatic.
Un minus pentru acest tip detransmisie este amplasarea cuidata a pozitiei M (manual), in spatele pozitiei D (Drive), ceea ce face ca deseori, pana cand te obisnuiesti cu masina, sa comuti in manual, in loc de drive, prin miscarea fireasca de comutare in pozitia maxim-spate a levierului de comanda.
Cel putin interesant este modul manua, in care odata comutyat, vei schimba vitezele dintr-un buton amplasat in lateralul levierului, alta chestie inedita si cu care trebuie sa te familiarizezi.

COMPORTAMENT

Chevrolet Aveo sedan se comporta fix ca o masina din clasa medie, de familie. Nu te face de ras cand uiti piciorul pe acceleratie la abordarea unui viraj mai strans, desi nu scapi de ruliu, care apare  firesc, datorita existentei portbagajului. Nu poti evita ruliul cu un sedan, decat daca este special pregatit pentru asa ceva.
Vizibilitatea este buna, montantii A nefiind pozitionati intru obstructionarea vederii aproape panoramice pe care o ofera parbrizul.  
Directia se comporta vioi si raspunde imediat nevoilor soferului, fiind eprfect adaptata menirii masinii, adica aceea de masina de familie.

DESIGN

Partea unde Chevrolet Aveo sedan exceleaza este designul. Lampile fata, capota motorului care vine in prelungirea grilei fata, emana agresivitate, iar liniile laterale vin cu o nota de modernism placut ochiului. Intreaga infatisare sugereaza o oarecare noblete, intr-o incercare de depasire a conditiei segmentului dinc are Aveo face parte.
Spatele pierde putin din linia generala a masinii, amintind de vechiul model.
Completat cu jantele spitate din aliaj, intreaga masina ofera nu numai versatilitatea unei familiste dar si placerea privitului.

INTERIOR

Interiorul noului Aveo este de departe cel mai subiectiv punct al masinii. Aici exista doua variante: ori urasti din
start bordul cu instrumentele de control situate in jurul unui singur cadran cu afisaj electronic, imprumutat de la
Spark, ori il iubesti si-l consideri deosebit, in modul pozitiv.
Materialele nu sunt de o calitate care sa depaseasca conditia masinii, insa finisajele si gama de culori schimba
acesta prima impresie.
Spatiul este generos pentru o masina din clasa sedanurilor de clasa mica. Iar portbagajul, are ofera 502 litri
spatiu de depozitare este punctul forte al masinii, privita prin prisma utilitatii.
Lumina albastra a panoului de bord este vesela si interesanta, iar spatiul destinat celor cinci pasageri este real
si nu doar unul scris pe o brosura de prezentare in cautarea unui client usor de pacalit.

TEHNOLOGIE

Nefiind un produs premium, Chevrolet Aveo are in componenta elemente tehnologice de bun simt, iar la nivelul de echiopare full, pe care l-am testat, se poate spune ca soferului si pasagerilor masinii, nu le lipseste nimci din ceea ce ar fi imperios necesar sa nu le lipseasca. Mai mult, pentru a argumenta cele scrise, iata o selectie a ceea ce gasim in sedanul de clasa mica, destinat clientilor cu bugete nu foarte mari, insa in echiparea full: comenzi pe volan, pilot automat, senzori de parcare, ploaie si lumina, scaun si volan reglabile, oglinzi electrice volan si schimbator imbracate in piele, radio CD cu MP3 si conexiuni auxiliare pentru USB si iPod, instalatie de aer conditionat monozonala.

SIGURANTA

Recent testat, Chevrolet Aveo sedan Aveo sedan se alatura modelelor Chevrolet Captiva, Cruze, Orlando si Aveo hatchback, care au primit toate un punctaj de cinci stele. Asadar, spui Chevrolet, spui siguranta si asta nu trebuie sa mire pe nimeni, deoarece vorbim despre o masina a unui producator american, iar cei de peste Ocean pun extrem de mare pret pe siguranta pasagerilor unei masini.
Chevrolet Aveo vine cu o echipare standard greu de egalat chiar de catre constructori cu mare experienta in domeniul sigurantei auto, iar daca reducem putin criteriul de cautare la cel al segmentului din care Aveo face parte, vom avea surpriza sa avem in fata noastra un adevarat lider al acestuia. Iata ce ofera Aveo in echiparea standard: sase airbaguri, sisteme de asistenta, precum ESC si TCS, ABS cu EBD si BAS.

 

CALITATE-PRET

Modelul testat costa 15.205 Euro cu TVA inclus. Nu este deloc ieftin, daca e sa-l comparam cu Dacia Logan, care in varianta de top ajunge la 10135 Euro cu TVA inclus. Insa nici pe departe nu putem compara un Logan full-options (Laureate, culoare metalizata si motor 1.6 16 valve - varfuld e gama pe benzina), cu un Aveo full-options. Si nici nu este nevoie sa pomenim de faptul ca totusi Aveo vine cu o cutie automata de ultima generatie, in sase trepte.
Fiat Linea "My Life", in echiparea Dynamic, 1.4 l benzina, 77 CP, cutie manuala in cinci trepte, costa 12.100 Euro fara vreo promotie aplicata. Vorbim insa despre un model inferior si ca motorzare si ca nivel de echipare, iar cu doar 3.000 de Euro nu poti egala dotarile de pe Aveo.
Asadar, desi nu este ieftin deloc, in configuratia full-options, Aveo poate fi comandat si in versiunea entry-level, care costa incepand cu 10.900 Euro.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3309 :: 21.05MB