No SSO cookie

Peugeot RCZ 1.6 THP 200 CP

voteaza
(5/ 2)
Peugeot RCZ, The TT Killer
Nota redactor
4.7
Nota cititor
5.0

Peugeot RCZ 1.6 THP 200 CP

Daca stai sa privesti cu detasare industria auto si urmaresti ofertele, impreuna cu evolutiile marcilor, vei observa ca Peugeot, desi parte a PSA Peugeot-Citroen, unde cei din urma au pretentia de segment premium, ei bine, Peugeot este unicul "atacant" care ofera variante viabile contra celui mai apropiat producator premium european, Audi. De la bataile succesive la Le Mans, unde - culmea tupeului, Leul Francez a ingenuncheat in repetate randuri urmasul inventatorului motorului diesel, pana la 508 care se vrea si este o alternativa pentru A4, fiind clar peste Passat, Peugeot are o oferta evidenta: vrea felia de tort a celor de la Audi. Si pentru ca aceasta se poate realiza numai cu pasi marunti, francezii neavand resursele germanilor, Peugeot ataca unitate cu unitate, la modul punct ochit, punct lovit. Si unde sa-i lovesti pe germani, astfel incat sa-i doara? Evident, in modelele lor fanion, cum este cazul inegalabilului (in segmentul sau, in care concura de unul singur), Audi TT. Propozitia anterioara avea rol de definitie pana la aparitia RCZ, masina franceza care este un adevarat TT killer. Si pentru a putea afirma una ca asta, iti trebuie argumente, pe care vi le voi expune mai jos. Concluzia: Peugeot RCZ surclaseaza TT la aproape toate categoriile.
Adresam pe aceasa cale multumirile noastre conducerii Domeniilor Stirbey pentru punerea la dispozitie a minunatului cadru natural in care s-au efectuat sedintele foto cu modelul Peugeot RCZ.

MOTOR

Echipat cu unitatea de 1.6 litri THP de 200 de cai, avem primul semn ca e ceva "in neregula". 200 CP obtinuti din 1.6 litri, nu din 2.0 ca rivalul sau. Cutie manuala, super bine realizata de francezi, in sase trepte, cu timonerie, acces si raspuns fenomenal, care face sa paleasca de invidie orice cutie automata germana, daca treci peste efortul de a apasa o pedala si a muta un levier in treapta dorita.
Cei 200 CP proveniti din unitatea supraalimentata turbo se simt vii si prezenti inca de la la 2000 rpm, insa daca vrei sa vezi ce poate Leul Francez RCZ trebuie sa urci peste 4500 rpm, unde sunetul motorului, dublat de cel al evacuarii sport, accentueaza senzatia de torpila pe sosea.
Evident, la acest tip de exploatare ai si un consum pe masura, insa cei 12,6 l/100 km, in regim urban si supraturat peste pragul de 4000-4500 rpm, isi cer obolul si este normal sa fie asa. Altfel, in regim de exploatare decenta si legala (cine ar exploata o masina sport ca pe un bibelou de portelan?)
O sa spuneti ca si Audi TT are 200 CP, ba mai mult, generatia prezenta, cu motorizare 2.0 are chiar 210 CP. Da, asa este, insa RCZ obtine cei 200 CP din numai 1.6 litri, restul de 400 cmc fiind suficienti pentru a mai fabrica un motor!
Privind in urma, la testul efectuat cu Audi TT Roadster, observam ca si cifrele consumului sunt apropiate, ba chiar in favoarea RCZ: 6,9 litri/100 km in regim combinat, fata de 7,9 l/100 km cat are Audi TT 2.0 TFSI.
La capitolul acceleratie, RCZ pierde in fata germanului, care cu motorul sau mai mare reuseste sa accelereze cu o secunda mai rapid, francezul avand cifrele de 7,5 secunde pentru 0-100 km/h si o viteză maxima de 237 km/h.
Per ansamblu, combinatia motor-cutie de viteze prezente pe RCZ 1.6 THP - 200 CP, sunt de cinci stele, evident in contextul dat, si evident, necomparandu-le cu cele ale altor masini din alte segmente.

COMPORTAMENT

Anii de WRC si de motorsport in general, au adus constructorului francez o experienta bogata si un bagaj de cunostinte pe care acum le aplica cu deosebit succes pe modelele sale. RCZ nu face rabat: chiar daca la baza este, undeva bine ascunsa, platforma modelului 308, modificarile de natura sportiva aduse RCZ-ului nu fac acest fapt sesizabil. Unicul minus pe care-l are, ca stabilitate, RCZ-ul provine din echiparea sa cu acele infame cauciucuri (tot de sorginte franceza), care ofera un consum redus cu 5%. Si asta se realizeaza pierzand din aderenta, ceea ce este nepermis la un model sportiv.
In rest, subvirarea si ruliul sunt practic inexistente, pentru a le redescoperi fiind nevoie de un stil de condus pe care 80% dintre soferi nu il practica si nici nu il vor practica vreodata.
Suspenisa este rigida, sport, insa nu aduce cu sine si disconfortul aferent.

DESIGN

Capitolul la care RCZ este clar deasupra rivalului sau, Audi TT, este chiar acesta. Desi initial masinile seamana, avand acelasi  aspect de monococa, fiind coupe-uri cu doua portiere, proeminentele aripilor RCZ  fac diferenta. Masina este mult mai agresiva ca aspect decat rivala sa, iar daca ai suficienti bani cat sa-ti echipezi RCZ-ul cu ce poate oferi Peugeot ca extraoptiuni, cum ar fi linia plafonului in culoarea nisip auriu, jante multispite si alte gadgeturi, cu siguranta pus langa un TT, RCZ este regina balului.
Ar fi de adaugat la acest aspect diferentiator, plafonul rotunjit care prezinta doua umflaturi care imbraca cumva capetele celor doi ocupanti ai locurilor din fata. Aceste curbe de plafon, care se continua cu un geam spate deformat in continuare, sunt un alt punct de referinta si inca un semn ca designerii RCZ nu sunt niste ageamii, iar manusa aruncata nu a cazut din intamplare de pe masa.
Cu un asemenea aspect general, parca nici botul comun marcii Peugeot, care nu este cel mai frumos din lume, nu mai deranjeaza, desi sincer, de gustibus, n-as fi folosit aceleasi faruri comune. Insa n-am sa sectionez din stele din cauze subiective, voi lua de bun ceea ce stiu si mai ales ceea ce am vazut pe strada: sute de capete intoarse dupa RCZ-ul negru in care eram, privirile invidioase ale celorlalti soferi sau comentariile amicilor: "si ce daca, nu e masina ta!" Asa este, insa eu am avut sansa sa o conduc, cei mai multi dintre noi abia daca o vor vedea pe strada, in trafic.
Era sa uit sa mentionez eleronul, chestie preluata de la Audi TT, acel mic eleron care actioneaza singur, insa daca vrei sa fii mai cool, il poti actiona si din buton. La Audi TT acesta se ridica la viteze de peste 120 km/h, la RCZ, 120 km/h fiind considerata viteza de croaziera, eleronul se ridica automat la peste 140 km/h. Ca la Porsche!

INTERIOR

Aici am singura obiectie fata de RCZ. Desi un interior diferit de restul ofertei Peugeot, desi alcatuit din materiale premium si finisajele aferente, interiorul este sarac, in comparatie cu cel german de pe TT, ceea ce este un semn de exclamare, deoarece, pana acum, eram convins ca lipsa de imaginatie apartine strict germanilor. Din nou chestie de gust, insa vizibila.
Spatiul este arhisuficient pentru cei doi ocupanti ai locurilor fata, bancheta spate reprezentand un accesoriu (care costa si el ceva bani), insa unul necesar in anumite tari. In UE se practica un impozit mai ridicat pentru automobilele de lux, categorie in care intra si cele care au doar doua locuri. Asadar, multi constructori echipeaza modelele lor cu banchete spate aparent inutile, sau inutile ca functionalitate.
Insa un coupe sportiv nu este destinat unui concediu cu nevasta, soacra si doi copii! Peugeot RCZ, cu al sau interior ergonomic, sportiv, bine inchegat si atractiv, este destinat pentru a fugi in lume cu amanta, sau a fugi in lume in cautarea ei.
De notat si spatiul extrem de generos al portbagajului. Cei 321 litri sunt cu mult mai mult decat ne-am fi asteptat sa gasim pe o masina din gama aceasta.

TEHNOLOGIE

Peugeot RCZ nu vine nici in oferta standard, dar nici in varianta pe care am testat-o, cu vreun pachet tehnologic de rupt gura targului. Standard avem senzori de parcare spate, Bluetooth si USB, eleron reglabil automat, proiectoare de ceata, oglinzi reglabile si pliabile electric, senzori de lumina si de ploaie si cruise control cu limitator de viteza. Optional avem sistemul audio JBL, reglaj electronic scaune fata, incalzire scaune si in general elemente de design. Asa inseamna ca Peugeot RCZ are o politica de marketing care se bazeaza pe altceva decat pe diferite gadget-uri care scot bani din buzunare si deseori nu sunt folosite. Aici puncteaza germanul.

SIGURANTA

RCZ vine in dotare standard cu airbag-uri frontale si laterale, ESP si ASR, Hill Assist, repartitie electronica a franarii, servodirectie, servofrana si sistem ISOFIX pentru fixarea scaunelor copiilor. Euro NCAP nu a testat inca modelul francez, insa pe baza dotarilor sale, coroborat cuf aptul ca de ani buni Peugeot n-a primit sub cele cinci stele, imi permit sa ofer acest calificativ maxim.

 

Calitate-Pret

29.769 de euro cu TVA inclus, atat costa Peugeot RCZ 1.6 l THP, in varianta testata de Masini.ro. Aceasta inseamna ca este cu 25% mai ieftin decat Audi TT, diferenta care, in mod evident nu se regaseste in putinele minusuri pe care le are fata de german.
Peugeot RCZ poate fi insa comandat si in versiunea mai putin performanta, de 156 CP si cu dotari mai putine. Insa tot nu veti cobori pretul atat de mult pe  cat ati spera. Veti porni de la peste 27.000 Euro. Insa, comparativ cu rivalul sau direct, RCZ este ceea ce englezii denumesc "the best money can buy" si asta spunem si noi.
Daca e sa ofer o parere personala, raspunsul meu la intrebarea "merita RCZ acesti bani?" ar fi, fara tagada, "eu mi l-as cumpara si azi, daca as avea banii necesari!"


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (4)

scris de elias19

ca si cum ai baga piciorul in galeata cu lapte,ce a vrust sa se scoata in evidenta ete faptul ca sau stors 200 de caluti dintr-un motor 1.6 ceea ce este fenomenal nemti ce au in afara de gadgeturi??????????

scris de blue65

Depinde din ce punct de vedere a "comparat" autoturismele

scris de Corvin_de_Hunedoara

Draga carmenflorin, asta mi se pare un comentariu pus ca sa fie. Review-ul iti explica pas cu pas de ce este Peugeot RCZ superior competitorului sau din aceeasi clasa, Audi TT si tu vii si o arunci asa, din fundul surii, ca nu se pot compara. Rogu-te, poti argumenta?

scris de carmenflorin

Foarte frumos arata masina, arata bestial dar o masina frantuzeasca nu poate fi comparata cu o masina nemteasca. Parerea mea!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5557 :: 21.06MB