No SSO cookie

Hyundai i30 facelift

voteaza
(0/ 0)
Hyundai i30 facelift hatchback
Nota redactor
3.3
Nota cititor
0.0

Hyundai i30 facelift

Masini.ro a avut in teste noul Hyundai i30 facelift, raspunsul coreenilor la hatchback-urile europene deja consacrate. Noul model iese in evidenta prin designul exterior mai sportiv si dotarile care nu pot fi trecute cu vederea. Modelul testat este dotat cu pachetul Comfort si are un pret lista de 14.570 euro, astfel ca ofera o serie de dotari generoase comparativ cu modelul standard.
Modelul Hyundai i30 facelift a fost oferit de catre Hyundai Carbenta, Oradea.

Motor

Hatchback-ul corean este propulsat de un motor de 1.4 litri capabil sa dezvolte o putere maxima de 109 CP la 6200 rpm si cuplu de 137 Nm disponibil la 5.000 rpm. Consumul declarat de producator este de 7.5 litri/100 km pentru ciclul urban, 5.3 litri pentru cel extraurban si 6.1 litri pentru cel mixt.
Personal am reusit sa scot un consum mediu de 7.5 litri/100 km, dar cu un stil de condus sportiv, atat in oras, cat si in afara orasului.  Propulsorul de 1.4 litri se simte extrem de vioi in oras, dar lasa putin de dorit in afara orasului. La viteze mai mari de 100 km/h trebuie sa fii dispus sa te bucuri de intreaga plaja de turatii oferite de micul propulsor pe benzina pentru a reusi depasirea dorita.
Transmisia manuala cu cinci rapoarte este extrem de precisa pentru o masina din segmentul acesta, schimbarea vitezelor fiind cursiva. Din pacate am ajuns la concluzia ca Hyundai trebuia sa opteze pentru o transmisie cu sase rapoarte. Acest lucru este evident la viteze mai mari de 120 km/h, atunci cand motorul este turat la 4.000 rpm si acest lucru se simte si in habitaclu. O treapta in plus ar fi imbunatatit atat consumul, cat si silentiozitatea habitaclului.

Comportament

Fiind obisnuit cu Ford Focus si Volkswagen Golf, am fost placut impresionat de tinuta de drum al noului Hyundai i30. Servodirectia lucreaza bine cu sistemele EBD si ESP, astfel ca rezultatul final este un control optim si stabilitate buna in curbe.
Testul a avut loc pe timp de ploaie, astfel ca am putut vedea cum se comporta hatchback-ul corean atunci cand aderenta nu este tocmai optima. Masina nu a dat niciodata senzatia ca sistemele electronice nu ar fi in control.
La viteze mai mari de 120 km/h incep insa sa se simt limitarile masinii, propulsorul parca ar avea nevoie de putin mai multa putere, iar faptul ca motorul este pe benzina se face simtit si in habitaclu.

Design

Noul i30l urmeaza liniile actualei filozofii de design Hyundai. Modelul facelift a primit un pachet aerodinamic mai sportiv si linii mai agresive. Primele deosebiri intre modelul facelift si vechiul model sunt cel mai evidente la partea frontala.
Printre modificari trebuie mentionata bara frontala, grila, proiectoarele de ceata, pragurile sportive si noua bara spate. Din punct de vedere al designului, noul i30 ofera un plus de sportivitate comparativ cu rivalii din acelasi segment.

Interior

La interior se poate observa clar noua directie aleasa de Hyundai. Consola centrala a fost modificata aproape complet, cadranele sunt mai bine lucrate, iar conectivitatea auxiliara si USB a fost mutata in partea de jos a consolei centrale.
Comenzile sunt toate la indemana, astfel ca nu necesita prea multa atentie in timpul condusului, iar cadranele cu tehnologie LED ofera o stare de relaxare. Comenzile pe volan sunt simple, dar eficiente, soferul putand controla cu usurinta muzica pe care doreste sa o asculte.
Scaunele sunt gandite pentru a oferi o sustinere laterala optima, un lucru foarte bun in special in curbe. Materialele sunt o combinatie intre ieftin si placut. Singurele minusuri fiind la volan si la cutia de viteze, acestea fiind imbracate in piele doar la versiunile superioare de dotare.
Spatiile de depozitare sunt cele clasice, suport de pahare, spatiu pentru ochelarii de soare, buzunarele usii, torpedo refrigerat si spatiul pentru maruntis si chei. In fata este loc suficient chair daca soferul sau pasagerul este putin mai inalt, dar nici pasagerii din spate nu vor putea spune ca sunt inghesuiti. Eu am 1.83 m si am avut loc cu succes atat la volan, cat si in spate.
Portbagajul ofera un spatiu de 340 litri cu scaunele in pozitie verticala si de 640 litri cu ele rabatate complet.

Tehnologie

Nol Hyundai i30 facelift ofera dotarile care au devenit absolut necesare oricarei masini. Dintre acestea amintim comenzile pe volan, cadranele cu tehnologie LED, clima automata, sistemul follow me home, mp3 player cu conectivitate USB 2.0 si Aux, computer de bord care indica schimbarea optima a vitezei, volan reglabil pe inaltime etc.
Sistemul audio s-a dovedit a fi suficient pentru nevoile de zi cu zi, acesta oferind calitate indiferent de volum la care a fost setat.

Siguranta

Capitolul siguranta este unul la care noul Hyundai i30 este in largul sau. Acesta este dotat cu ABS, ESP, EBD, airbag sofer si pasager, airbag-uri laterale si airbag-uri cortina si tetiere active.
Modelul i30 a primit cinci stele EuroNCAP si este printre cele mai sigure modele din segment.

Calitate-Pret

Modelul testat de noi are un pret lista de 14.570 euro, dar datorita unei oferte speciale ajunge la doar 12.958 euro. Pretul pentru modelul de baza 1.4 benzina este de 10.990 euro cu TVA inclus. Modelul Hyundai i30 facelift ofera un avantaj din acest punct de vedere
Rivali directi cu dotari asemanatoare:
Kia Ceed: 1.4 benzina 90 CP, 136 Nm costa 13.500 de euro
Ford Focus: 1.6 benzina 100 CP costa 16.000 euro
Volkswagen Golf: 1.2 TSI 85 CP costa aproximativ 18.000 euro
Renault Megane: 1.6 benzina 110 CP costa 15.000 euro
Opel Astra: 1.4 benzina 100 CP, modelul de baza porneste de 15.600 euro
 
Andrei Monenciu

Text: Andrei Monenciu
Foto: Marius Bulzan






 

Comentarii (5)

scris de Anonim

am i30 din aprilie 2008.insa am varianta diesel 1.6.115 cai putere si un cuplu ft bun de 255 nm. pot sa spun despre varianta diesel ca este foarte ok pt segmentul sau.i30 benzina am condus doar varianta de 1.6 masina unui prieten si pot sa spun ca desi este prima mea masina diesel dieselul de la i30 este peste benzinarul de la i30.cublul ft bun il ai cam de la 2000-2200 de turati nu de la 1800 cum scrie in cartea tehnica dar e ft ok.cat despre consum vreau sa va spun ca am facut 1040 de km cu un plin de motorina oradea-poiana brasov-oradea si inca 100 de km in oras(oradea).astea cu 4 persoane si portbagajul plin.

scris de Anonim

SALUTARE, eu am i30 de cateva luni. Cu unele lucruri din review sunt de acord dar cu altele nu. De exemplu consum, stilul sportiv asa este, 7.5 mixt, dar daca mergi economic (urmand toate regulile de condus economic) am scos asa : 7.1 in oras, 4.9 in afara si mixt 6,2. Mi se par excelente pentru o masina de acest gen. Asa este dupa 120km parca ai mai simtii nevoia la o treapta pentru putere, dar sa fim seriosi, unde-i dai peste 120km ? In Romania cel putin... (LEGAL :) nu 300 pe bulevard)

scris de Anonim

@luc, e putin greu sa faci foarte multe poze cand afara toarna bine de cateva zile. Ma bucur doar ca vine vara si pe masura ce timpul va fi mai frumos si pozele vor fi pe masura, nu deznadajdui :)

scris de Anonim

e bun review-ul, am condus si eu unul si sint in mare parte de-acord. dar pozele sint cam slabute...

scris de Anonim

@Ovi, consumul in afara recunosc ca nu l-am dorit foarte economic, avand masina pentru o zi intreaga am dorit sa surprind alte laturi. Consumul extra-urban declarat de tine cred ca e undeva pe la viteza maxima de 90 km/h, altfel nu-mi explic cum de e atat de mic. Iti doresc sa ai parte doar de bucurii cu masinuta ta, si pe mine m-a impresionat la cateva capitole.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.1817 :: 21.04MB