No SSO cookie

Fiat Doblo Panorama

voteaza
(0/ 0)
Pentru familisti adevarati!
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Fiat Doblo Panorama

Am fost entuziasmat de prestatia Noului Fiat Doblo Cargo si n-aveam cum sa ratez Noul Fiat Doblo Panorama. Am vrut ca cele doua review-uri sa fie cat mai apropiate ca spatiu temporal si mi-a iesit asta, oarecum.
Trebuie sa spun, inca de la inceput, ca din punctul de vedere al familistului, cu doi copii, Doblo Panorama este o alegere ideala si ca sunt indragostit de aceasta masina. Daca ar fi sa fac un top  personal, cu picioarele pe pamant, al masinilor care au pe langa functionalitate, aspect, utilitate, calitati tehnice si o minima apropiere fata de potenta financiara a romanilor, Fiat Doblo Panorama este alegerea ideala.
Intre Fiat Doblo Panorama si Fiat Doblo Cargo sunt o multime de similitudini. Asupra lor nu voi insista, ci, la fel ca si in alte cazuri, voi face simple trimiteri cu link catre textul deja scris.
Multumiri peaceasta cale Autoitalia, atat pentru punerea la dispozitie a modelului Cargo, cat si cel care face ovbiectul prezentului text, Noul Panorama.

Motor

Si acest model are sub capota aceeasi motorizare, 1.6 Multijet, cu tehnologia Start/Stop si cutia manuala cu sase rapoate. Despre acest ansamblu am vorbit in testul Doblo Cargo.
Surprinzator, desi Noul Panorama pare evident mai greu decat Noul Cargo, nu este asa, ci dimpotriva, este mai usor cu 6 kilograme. Sa fie acesta secretul care reduce consumul la numai 8,4 l/100 km, in regim strict urban, si fara menajamente, de genul "am o masina de familie, trebuie sa merg incet si pe prima banda!"? Desi Fiat anunta un consum urban de 6,2 l/100 km, in traficul din Bucuresti, in timp de iarna, adica luna februarie 2011, n-a fost chip sa scad cifra sub 8,2-8,4 l/100 km.
Si repet, din nou surprinzator, la mijloc de februarie au fost temperaturi scazute, sistemul Start/Stop a functionat, intreg misterul activarii sale fiind temperatura motorului. Cand aceasta a ajuns la cele aproape 90 de grade, Start/Stop a intrat fara menajamente in functiune, sfidand tehnologia germana, care are nevoie de cele 45 de variabile necesare activarii sistemelor.


Comportament

Noul Doblo Panorama este o masina mult mai inalta si mai lata decat versiunea precedenta. Este cu totul alta masina. Si pozitia la volan este una inalta si confortabila, cu o vizibilitate maxima, datorita imensei suprafete vitrate. La volanul Noului Panorama ai senzatia ca esti intr-un SUV, iar cel mai bine simti asta la drum lung, cand farurile celor din fata nu mai au acelasi efect asupra ta precum aravea la vlanul unui sedan, spre exemplu.
Fiind o masina de familie cu radacini autoutilitare, nu avem multe de spus in privinta performantelor sale. Este o masina decenta, cu o acceleratie normala, de 13,4 secunde pana la 100 km/h.
In rest nu exista diferente, la aces capitol, fata de Fiat Doblo Cargo.


Design

Noul Fiat Doblo Panorama este o masina care se inscrie in categoria "take it, or leave it", adica se adreseaza extremelor. Fie iti place, fie nu! Faptul ca a castigat titlul "Van of Year 2010" ar trebui sa spuna multe.
Eu cred despre Noul Panorama ca este o masina cu un design modern si reusit. Fata de varianta Cargo, diferenta consta in aparitia celor doua portiere glisante laterale, ceea ce incadreaza, totodata, masina in categoria autoturismelor. Cunoscatorii stiu ca vechiul Panorama era inscris in categoria autoutilitarelor, tocmai pentru ca ii lipsea una dintre portierele laterale, avand doar trei, in total, fara hayon. Si asta costa, atat la impozit, cat si la taxele de drum si asigurare.
Un alt plus care are atat valente stilistice, cat si utile, este inlocuirea celor doua usi batante de la spate, cu hayonul care ofera o deschidere ampla, pe toata partea din spate a masinii, adica 1,7x1,8 metri!
La acest nivel de echipare au aparut si farurile de ceata, care, de asemenea, au dublu rol, atat functional, cat si de aspect.


Interior

Aici se simte diferenta! Atat intre Cargo si Panorama, dar si intre Panorama si restul segmentului din care face parte.
Noul Panorama este construit sub semnul spatiului interior. Toti cei cinci pasageri au suficient loc sa-si intinda picioarele fara a se incomoda unii pe altii.
Calitatea materialelor, chiar daca nu se ridica la nivelul celor din segmentul premium, nu lasa de dorit, insa imbinarile de culori de la interior, impreuna cu ergonomia instrumentelor de control si de manevra, fac diferenta.
Trebuie spus, ca in varianta oferita pentru test drive, Noul Panorama are un al doilea rand de scaune in spate, avand in total 7 locuri. Insa aceasta varianta este utila pentru alte destinatii, nu pentru o masna de familie, pentru ca dispare aproape tot spatiul pentru bagaje.
Restul spatilor de depozitare precum si amanuntele de design interior se pastreaza identice cu ale variantei Cargo.
Ce mai avem in plus sunt radioul cu CD si MP3, cu interfata USB inclusa, clima automata monozonala si sistemul Blue&Me cu meniu in limba engleza.


Tehnologie

Lucrurile mici fac lumea sa se invarteasca! Nu avem de-a face cu un compendiu de tehnologie. Nu avem navigatie, display color, touchscreen, camere de vedere pentru parcare.
Insa cand parchezi cu spatele, daca ai stergatoarele de parbriz pornite, sistemul actioneaza automat stergatorul de pe luneta. Nu este ceva extraordinar, insa cum am mai zis: lucrurile mici conteaza.
Noul Panorama, cu nivelul de echipare Dynamic, adica varful de gama, are spalator de faruri, clima automata, ESP, Cruise Control, comenzi pe volan, Blue&Me, senzor acustic pentru parcare, incalzitor PTC, senzor pentru temperatura externa, sistem Follow me Home, faruri reglabile electric,  si nenumarate prize interioare, pentru 12V.
Totul este supus functionalitatii, necesarului si utilitatii, fara gadget-uri si fara tot ceea ce, desi e la moda, rareori folosim, dar si mai rar suntem dispusi sa platim.


Siguranta

Noul Doblo nu a fost inca testat de catre Euro NCAP, iar modelul precedent a avut o incadrare modesta, de numai trei stele.  
In plus fata de Cargo, avem airbaguri laterale, ceea ce nu ridica mult nivelul de punctaj al Noului Panorama. Si aici vorbim despre o masina destinata transportului de persoane, nu o autoutilitara.


Calitate-Pret

Noul Fiat Doblo Panorama are un pret  de pornire, pentru versiunea Dynamic 1.6 Multijet S&S, de 19.580 Euro cu TVA inclus. Autoitalia aplica  o reducere de 2050 Euro, astfel ca puteti incepe configurarea masinii de la 17.530 Euro cu TVA inclus. 
Fata de concurenta directa, unde intalnim VW Caddy Maxi 1.6 TDI  care, la un nivel mediu de echipare, este cu aproximativ 10.000 Euro mai scump. Peugeot Partner si Citroen Berlingo, desi din aceeasi clasa, nu suporta comparatia, deoarece nu ofera acelasi volum si spatiu interior.
Asadar, we have a winner!



Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (3)

scris de Anonim

Cristian.Szilvassy@informmedia.ro Dar asta nu este site de socializare. In plus, as dori sa va semnati si recomandati, asa cum ma semnez eu, nu cu pseudonime. Ptr ca nu-mi folosesc la nimic "impresiile" anonime, in speta daca nu-s argumentate.

scris de Anonim

Domnule Corvin (Cristian Szilvassy), lasati o adresa de e-mail sa va trimitem impresii... pe site nu am gasit.

scris de Anonim

Draga Corvin, am trimis ieri mail la adresele de mail pe care le-am gasit la "Contact" cu cateva precizari, dar se pare ca nu a ajuns la tine. Am dat acum Fw la adresa ta de mail. Sper sa tii cont de ele. Nu am scris direct pe site, deoarece caseta cu "Comentariu" nu permite scrierea prea multor caractere. Bafta!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4006 :: 21.05MB