No SSO cookie

MINI Cooper S

voteaza
(0/ 0)
MINI Cooper S - The Fashion Item
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

MINI Cooper S

Am iubit MINI Cooper, pentru ca am copilarit citind revistele vremii care relatau succesele masinii britanice. Am iubit posibilitatea oferita de MINI, aceea de a avea o masina sport care sa nu coste cat o casa, o masina care sa exprime spiritul rebel si sa ofere totdata performantele pe care tinerii nu si le puteau permite. Am iubit asta la MINI, la Golf, care a oferit tnerilor GTI-ul, apoi la Opel, cu al sau Manta, si mai apoi, Kadett GSI.
MINI a murit si a fost resuscitat de catre BMW. Primul MINI din noua era mi-a displacut. L-am considerat ca pe o cocota cu pretentii de doamna din inalta societate, fardata si machiata puternic, cu haine scumpe puse
peste un corp nedemn. Nici acesta, faceliftul nu s-a detasat de imaginea aproape preconceputa pe care o aveam. A trebuit sa-l conduc, sa-l am pret de cateva zile ca sa-mi dau seama ca ma inselasem. Si sa constat (a cata oara?) ca in relatia cu o masina nu ai dreptul sa vii cu pareri preconcepute.
BMW a transformat MINI in brand premium si probabil acesta a fost momentul in care si-au pierdut fanii istorici si au castigat altii noi. MINI cooper S este o masina fara echivoc: ori o iubesti, ori o urasti.
Sau cel putin asta cred toti pana cand... pun mana pe unul.
MINI Cooper S nu este doar o masina, este un fashion item. Si de aici incepem sa punem punctele pe i.

Motor

Dezvoltat impreuna cu francezii de la PSA, cei de la BMW au decis ca sub capota ar fi util un motor de 1.6 litri, evident supraalimentat cu un turbo twin-scroll.
Motorul dezvolta 184 CP ca 5500 rpm si un cuplu motor de 240 NM, disponibil de la 1600 rpm pana la 5000 rpm.
Chiar daca motorul este deosebit de puternic, pentru un 1.6 litri, iar masa maxima admisa este de numai 1580 kg, (1210 kg gol), aceeleratia 0-100 km/h  este de 7 secunde, ceea ce mi se pare destul de mult. Sincer ma asteptam la 5 secunde, dar asta e, nu le poti avea pe toate.
In schimb consumul, desi cifrele enuntate de producator suna bine, adica 7,3 l/100 km in ciclu urban, 5 l/100 km extraurban si 5,8 l/100 km mixt, intr-un trafic preponderent urban, nu am reusit sa cobor indicatorul sub 12,5 l/100 km.
Este adevarat ca la aceasta a contribuit din plin si descoperirea butonului "Sport" bine ascuns langa cel pentru dezactivarea sistemului Start/Stop. Acesta, butonul Sport, imbunatateste raspunsul acceleratiei, regland amestecul de carburant astfel incat -desi creste consumul- performantele sunt stoarse la maxim din
micul motor. De asemenea, la apsarea butonului, care nu corespunde cu niciun martor luminos de pe bord, veti constata o schimbare a sunetului evacuarii, prin prezenta, la relanti a unor usoare detonatii, iar la kick-down aparitia unor adevarate explozii insotite de mici flacari pe gurile esapametului.
Cei de la MINI pretind ca masina este prevazuta cu functia Overboost, care ar mari cuplul motor furnizat de unitate, pana la 260 Nm, printr-o simpla apasare, ceva mai ferma, a pedalei de acceleratie.
MINI Cooper S este dotat cu sistemul Start/Stop, preluat de la parintii germani cu pozitionare bavareza, despre care am mai vorbit, pe larg, cu ocazia drive-testului modelului BMW 320 Touring.
Acesta face exact ceea ce trebuie sa faca, adica intrerupe functionarea motorului in timpul stationarilor si-l repornese la apasarea ambreiajului, insa personal cred ca este un artificu inutil, deoarece MINI Cooper S este o masina destinata altei categorii de public decat cea care-si face griji in privinta consumului. Si totodata, cele doua functii, Start/Stop si Sport sunt paradoxale, antagonice  si incompatibile, cred eu.
Viteza maxima a masinii este de 228 km/h, ceea ce intareste oarecum cele afirmate mai sus.
Cutia de viteze este perfect adaptata motorului si intregii masini per ansamblu, fiind una manuala cu sase trepte. Reprizele sunt de-a dreptul incantatoare, treptele fiind scurte si gandite pentru a oferi maxim de potential in orice treapta. Este adevarat ca datorita cuplului motor mare, si disproportionat fata de masa masinii, se poate circula in oras in aproape orice treapta de viteza, chiar si a sasea, insa aceasta se va intampla in detrimentul performantei.

Comportament

MINI Coper S este un compromis. Nu este o super sportiva, insa nici o masina cuminte nu este. Fiind un fashion item, asa si trebuie sa fie. Ofera sportivitate peste masinile din clasa sa, care se inscriu insa si in categoria fashion item, ofera clasa, ceea ce este vizibil din prima clipa si intarit prin incadrarea sa in categoria premium.
Urban, masina se comporta ca un mic pradator. Este agil, foarte rapid, cele 7 secunde necesare atingerii celor 100 km/h pierzand importanta din prezentarea generala. De ce? Pentru ca aici avem de-a face cu un rulaj in treptele 2-3-4, unde cuplul motor este altfel dispus si deja prezent, turatia motorului fiind, in mod normal, peste cele 1600 rpm.
Mic si agil, extrem de manevrabil si stabil, in ciuda dimensiunilor mici, cu o portanta deosebita si cu un minim disconfort datorat suspensiei sport. Cam asa se poate sintetiza in cateva cuvinte, MINI Cooper S.

Design

De la precedenta generatie MINI Cooper S nu s-au schimbat atat de multe, faceliftul actualei generatii fiind unul minor si discret. Pentru conformitate, in galeria foto aveti cateva instantanee cu cele doua generatii MINI Cooper S side by side, gratie unui cetatean binevoitor care si-a lasat masina pozata pentru Masini.ro.
Au fost modificate forma, configuratia si pozitia farurilor, desenul grilei fata, al barii de protectie cu tot ce este inclus pe ea: guri de aer, faruri de ceata, suport de numar si desenul plus dimensiunea siglei MINI. De asemenea, capota motorului este mai lunga si au disparut gurile de admisie al aerului pentru instalatia de climatizare, iar stergatoarele de parbriz sunt acum "ascunse" adica au montajul efectuat sub capota, pe cand la vechea generatie erau vizibile, amplasate in mod clasic, in exterior. De asemenea, a fost modificat desenul eleronului spate si al semnalizatoarelor laterale, amplasate pe aripile fata ale masinii.
In rest s-a pastrat acelasi look vintage, care este de fapt esenta MINI Cooper, un remake al masinii anilor \'60.

Interior

Nota generala a masinii, desi este in continuare vintage, face loc notiunii de "uber qualitat". Si aici, ca si la exterior, motor, si de fapt in intreaga filozofie MINI actuala, se simte trecerea din mana britanica in cea germana a brandului.
Interiorul este clar pozitionat in categoria din care face parte masina, aceea de fashion item premium. Spatios, dar creat strstc pentru doua persoane adulte, interiorul da de inteles ca existenta banchetei spat estedoar un moft necesar datorita anumitor legislatii in vigoare. Anume, pentru cei care nu stiau, in Germania spre exeplu, tara actuala de origine a MINI coooper, impozitul este mult mai mare daca masina este prevazuta numai cu doua locuri. Chiar daca cele din spate sunt practic inutile, existenta lor incadreaza masina intr-o categorie mai usor accesbila, fiscal.
Intreg interiorul este realiza in cel mai clar stil vintage pe care l-am intalnit pana acum. De la bord si forma ceasurilor, la volan si desenul fetelor interioare ale portierelor, totul este un exercitiu stilistic de inalta clasa si desavarsit rafinament, care a dorit sa pastreze aspectul oldie insa fara a face rabat la confort si la tehnica necesara secolului in care traim. Sa vedeti butoanele de comanda!
Calitatea materialelor este ireprosabila, de cea mai inalta clasa, abunda pielea, in contrast cu elementele cromate, iar imbinarile si finisajele sunt iarasi, fara cusur.
Portbajaul de numai 160 de litri intregeste peisajul unei masini care initial s-a vrut populara si ulterior a devenit exclusivista. In traducere libera, un cuplu care pleaca in concediu la mare, se va ruga de vreme buna, pentru ca in afara a catorva tricouri si bermude, spatiile de depozitare nu permit mutarea intregii garderobe.

Tehnologie

MINI Cooper S este prin definitie o masina pentru distractie. Si in plus, datorita spatiului nu foarte generos, dar si al designului exclusivist, nici  gardgeturile nu isi prea gasesc locul in interior. Pe de o parte ar strica aspectul, pe de alta parte nu s-ar integra armonios, din alt punct de vedere, nu au efectiv loc in habitaclu.
Astfel, pe lista tehnologica putem enumera, in afara functiei Sport, a Overboost-ului si al sistemului Start/Stop, Radio CD MINI Boost cu MP3 si USB, sistem de asistenta la parcare, computer de bord care include functia de avrtizare a necesitatii schimbarii treptei de viteza, aer conditionat automat, kit Bluetooth hands free, dar si elemente tehnice precum controlul dinamic al tractiunii (DTC) si farurile cu Xenon.

Siguranta

"Barometrul" sigurantei auto, Euro NCAP a cotat MINI Cooper cu cinci stele, inca din anul 2007. Eu nu mai trebuie decat sa adaug ca masina vine cu sase airbaguri pentru cei doi pasageri din fata, cu sistemele ABS, DTC, ASC, complementare unui stil de condus sportiv, si necesare redresarii erorilor umane de pilotaj si cam atat.

Calitate-Pret

Tot ceea ce este bun, ori te omoara, ori ingrasa. Asta s-ar putea spune si despre MINI Cooper S. In configuratia testata (puteti parcurge lista in sectiunea dotari), MINI Cooper S testat de Masini.ro costa fix 33.537,04 Euro, TVA inclus. Sau cel putin, atat costa in clipa cand l-am testat. Un pret suficient pentru a fi nevoie, la aflarea lui, de un pahar cu apa si zahar, zic eu. Desi Mini Cooper S pleaca de la 19.740 de Euro, dotarile suplimentare costa.
Este drept ca vorbim despre un produs exclusivist, un produs premium si "uber qualitat". Daca-l raportam la Audi A1, pe care l-am testat, si care costa (in varianta 1.6 TDI), 26.511 Euro cu TVA, pot spune direct ca MINI Cooper S este incomparabil, si ca da, isi merita fiecare banut in plus.
Comparat cu Citroen DS3, care totusi, desi vaneaza segmentul premium, nu parcheaza sub acelasi soare cu MINI Cooper, lucru confirmat si in cazul Fiat 500, balanta pretului se inclina in favoarea celorlalte doua, adica a produselor francez si italian.
De ce fac aceasta comparatie? Pentru ca inevitabil, oricine va alege sa cumpere una dintre cele patru masini enumerate, o face cu gandul ca nu-si cumpara o simpla masina, cu care se duce din punctul A catre punctul B. Vorbim despre un fashion item, despre un icon, despre o imagine si o atitudine, despre exprimarea unei stari de spirit.
Toate acestea costa, insa la MINI Cooper se simte cel mai tare costul exclusivismului.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2907 :: 17.04MB