No SSO cookie

Honda CR-V

voteaza
(0/ 0)
Honda CR-v 2.2 i-DTEC AT
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Honda CR-V

Honda are in portofoliu un singur SUV, care a mai crescut nitel si a ajuns la a treia generatie. Intr-un segment din ce in ce mai populat, situat la granita dintre crossovere de mari dimensiuni si SUV-uri de mai mici dimensiuni, CR-V trebuie sa faca fata unei concurente acerbe. Cei mai mari producatori de automobile au trimisi in acest sector de front, sa-i amintim doar pe Nissan Qashqai, VW Tiguan, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4, ca sa nu intram pe terenul de joaca al celor mari, din gama premium, unde fiecare jucator important are cate o creatie, circumscrisa segmentului: GLK, X3, EX, Q5.
Honda CR-V a ajuns deci la a treia generatie, unde vine cu doar doua motorizari, insa la aceasta data, motorizarea diesel primeste, in sfarsit, o cutie de viteze automata, un adevarat must-have pentru a avea pretentii si succes in fata cumparatorilor europeni.
Masini.ro a testat, gratie Honda Trading Romania, versiunea diesel, 2.2 litri, cu transmisie automata si intr-o configuratie decenta,insa nu vorbim despre varianta top-end a modelului.
Multumim pe aceasta cale managerilor Domeniilor Stirbey pentru amabilitatea de a ne lasa sa realizam galeria foto si video pe proprietatea privata cu acelasi nume

Motor

Cei 2.2 litri asigura un numar confortabil de cai putere, anume 150. Insa si mai confortabil este cuplul motor, care are o cifra de-a dreptul frumusica, 340 Nm. Despre  motor nu ar fi multe de spus, pentru ca nu mai este demult o noutate. Cum am mai spus, cuplarea acestuia la transmisa automata este marea noutate de sub capota CR-V.
Totusi, pentru conformitate, iata si datele tehnice ale unitatii  de 2199 cmc diesel: puterea maxima, de 150 CP este atinsa la 4000 rpm, iar cuplul maxim este disponibil incepand cu 2000 rpm. Viteza maxima este de 187 km/h iar acceleratia se realizeaza in 10,6 secunde, ceea ce nu este deloc o cifra modesta, mai ales ca vorbim despre 1782 kilograme masa proprie. Adaugati si kilogramele soferului!
Cutia automata, este una clasica, in sensul ca nu exista optiunea de a comuta pe manual, nu avem posibilitatea de a schimba vitezele dn padele. Avem asadar, o transmisie cu cinci trepte. Are pozitiile clasice P-R-N-D, la care au reaparut - niste pozitii uitate demult, 1 si 2, aferente treptelor cu acelasi numar. In aceste doua pozitii, motorul se tureaza, insa nu depaseste treptele respective, fiind special create pentru circulatia in trafic extrem de aglomerat, sau in sarcina maxima, in cazul in care soferul s-a decis sa vada apusul soarelui din varf de munte.
Pentru depasiri, japonezii au ascuns un buton suplimentar, in lateralul levierului, care mentine cutia in treapta a treia de viteza, indiferent de turatia motorului.
Evident ca vor exista voci care vor gasi aceasta cutie de viteze de-a dreptul arhaica. Si periculoasa, pentru ca iti trebuie un adevarat curs de calificare pentru a folosi corespunzator treptele respective. Sa nu uitam ca pe lume mai exista si blonde, care vor uita masina intr-o treapta inferioara si-i vor scoate pistoanele prin capota. Dar japonezii au decis ca asta pot oferi, asta au pus deci, sub capota CR-V-ului.
Din acest punct de vedere, concurenta este cu mult departe si deasupra. Iar personal, n-am mai intalnit acest tip de transmisie automata de la Ssang Yong Musso, care nu se incadreaza in secolul 21, cel putin nu din punct de vedere tehnologic. 
Consumul este de 9,5/6,2/7,4 l/100 km in ciclu urban/extraurban/combinat, iar emisiile de CO2 sunt de 195 g/km.
Per ansamblu, motorul are un oarecare zgomot mai pregnant decat am fost obisnuit, cu ultimele dieseluri testate, insa nu suparator. Iar ca nota generala este un SUV destul de rapid si cu un comportament elastic al motorului, insa transmisia nu va fi pe placul iubitorilor de performante, deoarece exista un mic delay la schimbarea de viteze si in plus, scad perfomantele masinii, asadar acestia se vor orienta tot catre cutia manuala. Ira cei care nu concep o masina fara transmisie automata vor avea de comentat fata de sisemul arhaic de pe CR-V, obisnuiti fiind cu dublu ambreiaj, gestionare electronica si ale fineturi tehnologice cu statut de gadget in ochii unora.
In plus, transmisia 4x4 este permanenta, fara a exista posibilitatea comutarii pe 2x4. Toate acestea, transforma Honda CR-V intr-un vehicul destinat unui trafic, in proportie de 90% strict pe asfalt, restul fiind destinat macadamului si eventual drumurilor forestiere cu suprafata cat mai neteda si regulata, dar mai cu seama cu aderenta maxima.

Comportament

Honda CR-v 2.2 i-DTEC AT ofera sentimentul de confort si siguranta, care pana la urma sunt coordonatele principale care conteaza la achizitionarea unei masini. Coroborat cu performantele deloc neglijabile de care da dovada, CR-V este un vehicul de familie robust si incapator, rapid si economic dar nu in ultim rand, usor manevrabil.
Garda la sol, de 185 mm, nu-l recomanda iesirilor in off-road, cum nici lipsa reductorului, sau a posibilitatii setarilor manuale ale tractiunii, nu-l ajuta deloc in acest sens.
CR-V ofera insa stabilitatea si confortul necesar, asigurand acelasi sentiment atat la 70 km/h cat si la 150 km/h, iar suspensia a fost creata sa absoarba socurile, astfel ca in habitaclu sa nu existe probleme de disconfort.

Design

Japonezii au o proprie filozofie a designului auto, folosind un limbaj pe care europenii nu reusesc, deseori, sa-l cuprinda in totalitate. Modelul CR-V actual este varianta cea mai evoluata beneficiind de un ultim facelift care-l aduce mai aproape de sistemul nostru de valori. Insa a vorbi despre o masina in termeni de "frumos" sau "urat", tine de sbiectivismul fiecaruia.
CR-V are un design modern si placut ochiului, nefiind cu nimic mai prejos decvat RAV4 sau Tiguan.
Farurile ample si alungite pe aripile lateale, care incadreaza grila fata, asezata asupra unei guri de aerisire sub forma unui imens zambet, dau botului masinii un look agresiv si sportiv.
Designul, desi conservator, are accente sportive, insa fara a atinge exuberanta, afirmatie argumentata si de jantele din aliaj, cu design multi spite si dimensiuni de 18 inci.
Intr-o nota generala, Honda CR-V este o masina frumoasa si japoneza. Pentru ca din orice unghi ai privi-o, de la orice distanta, vei sti ca e o masina creata de japonezi.

Interior

Inca de la nivelurile de dotare inferioare, CR-V ofera, cel putin alcantara pe scaune. Modelul testata de Masini.ro vine cu tapiterie din piele, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, scaune fata incalzite, comenzi pe volan, insertii din aluminiu pe bord si multe spatii de depozitare.
Nota gemnerala a interiorului se afla la granita dintre un lux autoimpus, care nu prea are legatura cu masina per ansamblu si un nivel de dotare care sa asigure decenta impusa de piata auto a secoulului in care traim.
Panoul de bord este luminat in culori vesele si este foarte bine evidentiat.
Este interesanta pozitia levierului schimbatorului de viteze, amplasat in bord, dar deliciul il face manerul de actionare al franei de mana, care seamana cu o mansa de avion.
Insa total neplacuta este pozitionarea butoanelor de setare a oglinzilor retrovizoare laterale, grupate undeva in bord, in partea stanga, intr-un loc unde 80% dintre masini au butonul pentru actionarea luminilor.
Ca sa pastreze probabil aceasta traditie, japonezii au lasat in acelasi loc, langa reglajele pentru oglinzi, si reglajul pe inaltime al farurilor.
Calitatea materialelor este buna, finisajele si imbinarile, perfecte, iar acea anumita duritate, de care s-au plans unii, face ca aceste plastice din interior sa reziste in timp, fara a face rabat la aspect.
Cei cinci ocupanti au suficient spatiu, iar in plus, cei trei din spate, au la dispozitie o bancheta fractionata individual pentru fiecare dintre ei.
Volumul portbagajului este suficient, avand 442 de litri in standard si 995 litri cu bancheta spate rabatata.

Tehnologie

Honda CR-V nu este un compendiu tehnologic si nici nu avem de-a face cu o masina intesata de gadget-uri atat de iubite si de apreciate, insa atat de scumpe.
Lipsesc insa navigatia, ecranul central cu afisaj LCD, camera de vederi pentru mersul cu spatele. Aceasta din urma a fost suplinita de senzorii de parcare cu avertizare sonora, fara de care, parcarile cu spatele ar fi fost o problema.
Insa m-am bucurat de scaunele incalzite, clima bizonala automata, cruise control, senzorii de ploaie si de lumina, sunetul impecabil, sistemul care poate reda muzica de pe radio, CD, sau iPod, de oglinzile electrice, incalzite si evident rabatabile electric si nu in ultim rand de inchiderea centralizata si de cele patru geamuri actionate electric.

Siguranta

Din nefericire, Euro NCAP a cotat Honda CR-V cu doar patru stele. Cu toate acestea, CRV-v are o multime de airbaguri, de la cele standard, frontale, la cele laterale si cele de tip cortina. La acestea se adauga sistemele care ajuta soferul in situatii grele: ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), EBA (asistare la franarea de urgenta), VSA (controlul tractiunii si stabilitatii) si TSA (controlul stabilitatii la tractare)

Calitate-Pret

Pretul unui CR-V a scazut drastic, pe timp de criza. Astazi, un CR-v, in varianta entry level, pe benzna, costa 21.680 Euro fara TVA. Versiunea testata de Masini.ro costa 24.980 Euro fara TVA, ceea ce se traduce intr-un pret final de 30.975 Euro, cu toate taxele incluse, mai putin cele de prima inmatriculare, care de anul acesta, chiar daca vorbim despre un Euro 5, tot se platesc.
La 30.000 de Euro, piat auto nu este deloc saraca in oferte, chiar daca vorbim despre segmentul SUV. Astfel,
comparativ, un Outlander are un pret care incepe de la 23.478 Euro, unde veti primi ovarianta pe benzina, in timp ce entry levelul diesel costa 28.155.
La Toyota RAV4, lucrurile stau si mai trist. Aici iti poti permite un entry level pe benzina, cu tractiune 2x4, la pretul de 24.862 Euro, insa varianta asemenatoare ca echipare si putere cu modelul testat de Masini.ro, costa intre 34.562 si 38.000 Euro.
Surprinzator, un Tiguan cu un nivel maxim de echipare, la care se adauga transmisia automata, DSG cu 7 trepte, costa mai ieftin decat CR-V intr-o varianta de echipare de mijloc, avand un pret final de 30.500 Euro cu TVA. Insa reteaua de dealeri VW aplica o ampla reducere, chiar si la acest pret, care se ridica in jurul a 4-5000 Euro in minus fata de pretul final.
Nu vorbim asadar despre un model ieftin, per ansamblu, insa bine pozitionat ca pret, fata de concurenta.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (1)

scris de Anonim

unde fiecare jucator important are cate o creatie, circumcisa segmentului: GLK, X3, EX, Q5. atentie la limbaj domnilor.....

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3483 :: 21.09MB