No SSO cookie

Infiniti FX30d

voteaza
(0/ 0)
Downsize la samurai
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Infiniti FX30d

Infiniti FX30d este contopirea spiritului pragmatic dictat de cenusiile vremuri  prin care trecem si cel al existentei masinilor care costa cat o casa, dar ofera mult mai multe picanterii tehnologice decat aceasta.
Cu alte cuvinte, pentru a ramane pe piata jucatorilor din segmentul premium, Infiniti a fost nevoit sa alinieze nava-amiral, SUV-ul cu cele mai mari dimensiuni pe care-l produce, la niste standarde dictate numai din ratiuni economice.
Daca pana  acum opulenta era vizibila de la exterior la motor, sau invers, iata ca in vremurile de acum, a
fost necesar un downsize al motorului, care a fost redus la 3000 cmc si a capatat miros de motorina.
Masini.ro a testat si varianta top-end, Infiniti FX50S, iar diferenta fata de acesta se reduce strict in
jurul modficarii aparute sub capota. In rest, e aceeasi masina scumpa, super dotata, unica in segment.
Asa cum v-am obisnuit, amanuntele care coincid nu le voi mai repeta, pentru cei nefamiliarizati cu modelul existand cateva linkuri care duc catre ce s-a mai scris despre acesta.

Motor

Infiniti FX30d vine cu unitatea care echipeaza si suratele mai mici, M30d, si EX30d, adica un V6 turbodiesel de 3.0 litri, care produce 238 CP la 3750 rpm si 550 Nm, disponibili inca de la 1750 rpm.
3.0 litri este un deja-vu, pentru ca exista la mai toti competitorii, din segment, insa desi multe guri rele
afirma ca Infiniti e la inceput de drum, ca n-are experienta si ca e oricum primul diesel, deci n-are rost sa avem asteptari mari de la el, iata ca se uita un mic amanunt. Infiniti are sub capota un motor dezvoltat de o armata care are o intreaga istorie in spate si este formata din specialisti de la Nissan si Renault.
3.0 tubodiesel este de fapt un 3.0 dci, iar despre supletea s fiabilitatea motorizarilor dci, care stau in gat tuturor fanilor TDI, sau crdi, si chiar HDI, se va mai vorbi, inca multa vreme de aici incolo.
Desi, inevitabil, un 3.0 dci nu poate oferi aceleasi performante ca un 5.0 benzina, Infiniti FX30d nu este deloc modest. Se incadreaza cu succes intre competitori si ca sa vorbim in cifre, desi pe inscrisuri, japonezii dau un consum mai ridicat, pe teren, la buza asfaltului, germanii care detin suprematia in randul SUV-urilor premium, pierd la mustata atat din punctul de vedere al consumului, cat si al performantelor.
Unicul punct unde FX30d este un picut sub competitie, este demarajul, samuraiul avand nevoie de 8,3 secunde pentru a atinge 100 km/h.
Consumul din acte al SUV-ului nipon, este de 9 l/100 km in ciclu mixt. Masini.ro a realizat un consum de 14 litri la 100 km, in ciclu urban, ceea ce se incadreaza in limitele concurentei.
In plus, cutia atomata cu sapte rapoarte, face toti banii. Delay-ul este mic, iar daca suferiti de mania
persecutiei considerandu-va un mic pilot de curse nedescoperit, aveti la indemana atatmodul sprt, cat si cel manual, sau de ce nu, padelele de langa volan, care va dau posibilitatea de a va juca printre cele sapte trepte, relativ dupa pofta inimii.
Nu sperati sa duceti motorul numai in portiunea rosie a turometrului, deoarece "micul japonez" ascuns in computerul masinii va iesi si va va trage de urechi, preluand modul de gestionare al transmisiei de la manual la automat, protejand astfel investitia de aproape 70.000 de euro.
Un alt amanunt care se gaseste si la FX30d, la fel cum este si la EX37, sau FX50s, si despre care nu s-a prea scris, este ATTESA-ETS, sau ATTESA Electronic Torque Split. Acest sistem, o evolutie a clasicului ATTESSA, este oferit si de alti producatori, sub alte denumiri, si este  un sistem de transfer al cuplului de la cutia de viteze la o cutie de transfer dotata cu un diferential cu vascocuplaj.
ATTESA-ETS foloeste un microprocesor de 16 biti cere monitorizeaza miscarea masinii la o frecventa de 100 de ori pe secunda, pentru a detecta pierderile de aderenta. Un numar de trei senzori, montati in consola centrala, transmit impulsuri electrice catre ECU, continand date despre miscarea atat laterala, cat si longitudinala a masinii. In functie de aceste date, si de necestatile de pe teren, ECU poate interveni si directiona pana la 50% din putere catre rotile din fata. Cand este detectata o pierdere a aderentei, sistemul preia controlul si retrage cuplul directionat initial catre roata in cauza, si il redirectioneaza catre cele care au aderenta maxima.
Evident, ESP impreuna cu sistemul de control al tractiunii nu au disparut din schema, colaborand impreuna cu ATTESSA-ETS la o cat mai aproape de perfectiune gestionnare a tractiunii.

Comportament

Desi greutatea nu difera cu mult fata de fratele mai mare, adica FX50S, la motorizarea diesel apare o
oarecare senzatie de comportament greoi, cel putin la plecarea de pe loc.
Masivitatea masinii isi spune cuvantul, insa nu te face sa te simti incet, cel putin nu fata de restul masinilor din trafic. De fapt, daca nu ai condus FX50S, nu poti sesiza diferenta.
In rest, ai aceeasi senzatie de posesor al unui tanc de lux, inconjurat de tot ce-ti poate aduce mai bun, suma de bani pe care ai dat-o.
In Infiniti nu te simti pacalit.
Masina se conduce extrem de usor, directia raspunde la atingeri de doua degete pe volan, si in ciuda dimensiunilor sale, FX este o masina usor manevrabila.

Design

Cu siguranta cuvintele ar fi de prisos. Infiniti este inscris in categoria masinilor care nu lasa loc de compromisuri. Ori il iubesti, ori il detesti. Nu s-a schimbat nimic fata de versiunea pe benzina, doar sigla, care anunta ca e un motor diesel sub capota, este ceva diferit.

Interior

Si aici ne aflam "ca acasa". Nicio schimbare, aceeasi calitate superioara, si evident, ireprosabila a
materialelor, aceleasi imbinari de exceptie, aceleasi finisaje de bijutier, ca la FX50S. de fapt, daca ai avea acasa doua modele, cel pe benzina, si acest diesel, identice la culoare atat in interior cat si la
exterior, nu ai putea face diferenta intre ele decat in momentul in care ai pornit motorul. Si acelasi minus s-a pastrat si aici: portbagajul ramane cel mai mic din clasa sa: 410 litri.

Tehnologie

Un alt deja-vu! Nimic schimbat! Superlative adunate in acelasi habitaclu. Absolut tot ce exista in FX50S,
este la fel si la locul sau, in FX30d. De parca jponezii si-au pus in cap sa ofere masna sub semnul a tot
ce-i mai bun, contra banilor dumneavoastra!

Siguranta

Si aici, maxim. Infiniti a reusit sa culeaga toti laurii la Euro NCAP, deci are cinci stele. Inca un capitol la care nu mai ramane nimic de adaugat, decat poate maxima "Maxim! Maxim am spus!".

Calitate-Pret

Infiniti ofera FX30d in patru niveluri de echipare, carora le corespund, evident, patru niveluri de pret.
Entry-level este FX30d GT, care costa 60.350 Euro cu TVA inclus. Urmatorul este FX30d GT Premium, care este si versiunea testata de Masini.ro, pentru care un doritor va plati 66.325 Euro. Urmatoarele sunt S, si S Premium, cu preturi de 63.000, respectiv 68.975 Euro.
In concluzie, Infiniti FX30d, in echipare GT Premium, este mai scump cu vreo 7.000 Euro decat oricare
concurent, si aici vorbim despre concurenta reprezentata strict din jucatori germani. Unicul model fata de care este mai ieftin, insa diferenta este de ordinul a doar 1400 Euro, este Porsche Cayenne.
Desi diferenta de pret se poate pune pe seama faptului ca exista taxe suplimentare pentru masnile fabricate in afara Comunitatii Europene, realitatea este la purtator, adica clientul nu are nicio legatura cu asta, si plateste cat i se cere. Intr-o societate idlica, Infiniti FX30d si-ar spulbera probabil concurenta, in
Uniunea Europeana insa trebuie sa o faca doar prin prisma dotarilor si serviciilor suplimentare pe care le ofera, ce-i drept la bani mai multi, fata de piata de segment.


Corvin (Cristian Szilvassy)

Am mai testat
acelasi producator

Infiniti G37S coupe
Infiniti G37S sedan
Infiniti EX37
Infiniti FX50S

 

Comentarii (7)

scris de Anonim

e cea mai tare masi, am condus-o si nu am cuvinte, pot zice nota 20+

scris de Anonim

Asa-i Ovidiule, ce ar fi daca ne-am permite cu totii Infiniti, Mercedes, BMW si Audi? Probabil ne-am bate sa prindem un... Tata Nano? CA ASA E TRENDY: sa conduci ceea ce nu te reprezinta!

scris de Anonim

E misto,dar costa..tata:).E masina pentru oameni cu bani(cei din categoria ciobanilor convertiti in moguli imobiliari:),nu pentru lectorasi universitari parlitzi ca si subsemnatul:)

scris de Anonim

Formula 1 sauwrc nu sunt elemente de referinta in domeniul auto. Este vorba de cati bani sunt dispusi sa bage, piloti si altele. Daca ar fi sa luam in calcul ceva mai serios am lua cursele de anduranta si fiabilitate, curse in care sunt inclusiv persoane private. din punctul meude vedere Infinity tot un Nissan ramane, iar la capitolul manevrabilitate, experienta la volan, nemtii sunt de neegalat. Stiu ca este greupt unii sa accepte, dar oricat ar da- o de pamant tot nu va afi bmw sau mercedes.

scris de Anonim

@Rebel: in Romania, QX nu este disponibil, deci ne raportam la ce e in tara asta. @kappa: motorizarile Renault le stau in gat nemtilor, cam de cand ii cam bat francezii pe unde ii prind prin diferite competitii, incepand cu F1 si terminand cu WRC. Da' "e grele" astea....

scris de Anonim

....ai perfectă dreptate rebel. Și pe de altă parte, de când stă ''suplețea'' motorului 3.0 dci al celor de la Reanault în gât la TDI-ul de la Audi sau crdi-ul de la Mercedes...n-am prea înțeles. O comparație cam forțată.

scris de Anonim

Infinity produce SUV-uri si mai mari ca acesta, deci nu este cel mai mare SUV produs de Infinity.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3248 :: 17.04MB