No SSO cookie

KIA Venga 1.4 DSL

voteaza
(0/ 0)
Si MPV-ul poate fi  frumos!
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

KIA Venga 1.4 DSL

Masini.ro revine cu modelul Kia Venga, pe care l-am testat anterior, insa de aceasta data, am luat la
puricat versinuea care va fi, probabil, cea mai populara in Romania: 1,4 DSL, desi nu suntem siguri ca
echiparea Top Fever, adica un fel de full-options, va avea cea mai mare cautare, datorita, evident, pretului.
Trebuie sa recunosc, prima impresie pe care mi-a facut-o Venga a fost: "Meriva, care Meriva?". Chiar daca Meriva a fugit  din segmentul in care este Venga, si pentru a evita o concurenta atat de acerba a urcat o subclasa si 40 de centimetri in lungime (multumim Pasei pentru pont!). Pentru ca aici vorbim de o subcompacta de clasa B, adica Kia Venga.
Ca si la alte review-uri, dat fiind ca Masini.ro a mai testat acest model, in alta versiune, similitudinile nu vor fi repetate, in text existand link-uri de trimitere catre primul test drive.

Motor

Unitatea care pune in miscare Kia Venga testat de Masini.ro, este un 1,4 turbo diesel, situat undeva pe la mijlocul ofertei producatorului sud-coreean.
Cei 1396 cmc, produc o putere maxima de 90 CP, la 4000 rpm, si un cuplu motor de 225 Nm, disponibil intre 1750 si 2750 rpm.
Performantele sunt, in mod logic, modeste, Venga avand nevoie de 14,5 secunde pentru a atinge 100 km/h, in aceasta configuratie, si o viteza maxima de 167 km/h.
Insa recupreaza la consum, unde se prezinta astfel: urban/extraurban/mixt 5.6/4.3/4.7 l/100km. Ceea ce inseamna ca va puteti baza pe un consm real de 6-6,5 l/100 km, intr-un trafic cotidian, precum cel din Bucuresti, fara a trebui sa mergeti cu masina in stilul de condus "la consum".
In timpul mersului la drum intins, Venga beneficiaza de un gadget miraculos, care intrerupe angrenarea
alternatorului, in special cand asupra motorului se exercita sarcini mari, pentru a-i permite o functionare
mai facila. Implicit, acest amanunt imbunatateste consumul.
Transmisia este decenta si, surprinzator, in sase trepte, ceea ce este deja un prim pas facut in fata concurentei, care a introdus destul de tarziu echiparile cu mai mult de cinci viteze. Insa aici vorbim despre europeni, care fac totul mai greu, mai scump si iata, deseori, mai putin fiabil. Coreenii, la fel cu japonezii, de la care a pornit nebunia, stiu sa ofere "ceva in plus".
Cele sase rapoarte au fost gandite mai degraba pentru un mers echilibrat si un consum scazut de carburant, decat pentru a scoate fum din cauciucuri. Este adevarat ca de la cei 1,4 litri si 90 CP nu prea ai ce cere!
Motorul poate deveni, intr-adevar zgomotos, daca te incapatanezi sa il scoti din parametrii pe care ti i-a
pus fabricantul sub nas. Dar despre aceasta, in sectiunea destinata comportamentului masinii.
Ca nota finala, motorul 1,4 diesel, cuplat la tansmisia manuala in sase trepte, sunt o alegere echilibrata,
pentru oameni echilibrati, care cauta un cat mai bun compromis intre consum, taxe reduse, si pret de achizitie, coroborat cu o fiabilitate de exceptie, la care sta marturie temerara garantie de 7 ani.

Comportament

Avem asadar, de-a face cu un motor destinat si proiectat strict acestui tip de masina, adica un "family car", de la care, sincer, nu inteleg de ce unii s-au straduit sa ceara performante. Va imaginati oare, o mama cu doi copii pe bancheta din spate alergand cu 120 km/h prin oras?
A dori performantele unui GTI regasite pe Kia Venga 1,4 DSL e ca si cum te-ai intreba de ce nu e OK sa mergi la piata cu un Gallardo.
Motorul are un raspuns decent, este drept, cam lent daca ii ceri sa-si arate coltii, asta insemnand ca undeva peste limita legala de pe autostrada, ai ceva emotii daca incerci o depasire. Dar cine te pune sa
mergi cu peste 120-130 km/h?
Intr-adevar, daca intr-o clipa de reverie te crezi Schumacher, si uiti ce masina conduci, Venga poate capata un comportament subviratoriu, insa iarasi, vorbim despre teste care -de fapt- nu au ce cauta in acest context.
Vis a vis de clasa in care este incadrat, modelul coreean are o stabilitate demna, o tinuta de drum civilizata, si ofera un confort nesperat pentru o masina care are totusi dimensiuni destul de mici, gratie suprainaltarii de care dispune.

Design

La acest capitol nu s-a schimbat nimic fata de precedentul review. As putea puncta in plus, ca Venga este dovada vie ca un MPV poate fi frumos, si ca un vehicul din clasa subcompacta B, poate fi de asemenei atragator, si nu numai util.

Interior

Nici aici nu sunt schimbari majore, decat cele care corespund nivelului de echipare.
Au aparut asadar, navigatia, incorporata in consola centrala, dispusa pe ecranul de afisaj central, si camera video pentru mers inapoi, cu dispunere in oglinda retrovizoare.
Per ansamblu, este o masina destul de sobra interior, insa odata ce plafonul textil este retras, beneficiind de varianta cu plafon vitrat, totul se schimba in interior. Este deci recomandat sa alegeti versiunea top-end, daca doriti sa va bucurati pe deplin de ceea ce inseamna Venga.

Tehnologie

Cum am punctat si la capitolul anterior, modelul testat acum, are cateva mici amanunte care-l ridica fata de cel deja testat.
Aici luam in calcul sistemul de decuplare al alternatorului, AMS (Alternator Management System), pentru
eficientizarea functionari motorului in sarcina, si a consumului, navigatia, plafonul retractabil electric, dar si camera pentru marsarier, care insa, nu inteleg de ce, se murdareste suspect de repede, in comparatie cu toate celelalte masini testate, care agveau acest gadget. Deci daca optati pentru aceasta dotare, aveti grija sa curatati in prealabil camera, aflata pe hayon, in cazul in care v-ati deplasat pe drum cu ploaie si noroi, inainte de a va aventura la manevre cu spatele.
De remarcat sistemul de inchidere centralizata fara cheie, precum si pornirea, tot fara cheie.
Totusi, incadrarea masinii intr-o anumita clasa, trebuie sa joce un rol determinant si in punctarea acesteia. Iata de ce, fata de versiunea anterior testata, aici primeste o steluta in plus.

Siguranta

EuroNCAP  a revenit asupra deciziei de a puncta Venga cu doar patru stele,  care acum s-a ridicat, alaturi de competitie, la rangul de cinci stele pline.
Trebuie mentionat ca Venga are cel mai enervant sistem de avertizare sonora pentru necuplarea centurii de siguranta, un adevarat must-have pentru toate masinile, fiind totodata, unicul model caruia nu i-am putut rezsta: am cedat nervos si am circulat NUMAI cu centura pusa. Acest sistem este echipare standard, pentru toate modelele, insa nu acelasi lucru se poate spune si despre ESC (Electronic Stability Control), care este optional in patru tari europene, (din fericire nu si in Romania), la fel ca si limitatorul de viteza reglabil.

Calitate-Pret

Pretul modelului testat de Masini.ro este de 18719 €, cu TVA inclus, datorita unei promotii aplicate de catre KIA Romauto, dealerul oficial KIA in Romania. In cazul Programului Remat, pretul scade, devenind
16.068 €.
Fata de concurenta directa, adica Nissan Note, Citroen C3 Picasso, se incadreaza civilizat intre cele doua, venind insa cu un plus de dotari. Ina cei 7 ani de garantie, transmisibila, au un cuvant extrem de greu de spus.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4783 :: 21.11MB