No SSO cookie

VW Golf VI GTI

voteaza
(0/ 0)
VW Golf VI GTI
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

VW Golf VI GTI

Volkswagen Golf GTI a reprezentat, generatii la rand, optiunea tinerilor doritori de senzatii sportive, care
insa nu aveau banii necesari achizitionarii unei marci exotice. Desi este considerabil mai scump decat oricare alta varianta de Golf, GTI ramane o masina pentru care, daca iubesti motor sportul ai da oricand
banii. Si din nefericire, de la generatie la generatie, ajuns acum la cea de a sasea, GTI s-a scumpit de fiecare data. Masini.ro a testat VW Golf GTI, 2.0 TSI, gratie dealerului autorizat Volkswagen, Porsche Bucuresti Vest 1.

Motor

Masina avuta in teste este echipata cu motorizarea de ultima generatie, 2.0 TSI, cuplata la o cutie manuala cu sase trepte. Cei doi litri ai motorului furnizeaza o putere de 210 CP la 5300 rpm, si un cuplu motor de 280 Nm disponibil intre 1700 si 5200 rpm. Supraalimentarea face toti banii!
Golf VI GTI a castigat si la capitolul consum. Nu vom lua de bune datele publicate de constructor, pentru ca sunt irelevante. VW declara un consum mediu de 7,4 l/100 km. La GTI consumul este direct proportional cu stilul de condus, si dat fiind faptul ca vorbim de o masina sport, cu un oarecare pedigree, am testat-o ca atare. Schimband vitezele in jurul a 5000 rpm, adica un stil de condus de-a dreptul sportiv, consumul de benzina s-a situat, logic, in jurul a 12 l/100 km, in ciclu urban, scazand cu 1-2 litri in regim extraurban, in aceleasi conditii de folosire.
Acceleratie 0-100 km/h se realizeaza in 6,9 secunde, cu plecare de pe loc. Viteza maxima este de 250 km/h, limitata electronic, insa n-am incercat sa urcam acul kilometrajului mai sus de 210-230 km/h, asta si datorita faptului ca nu prea ai unde face asta, dar si pentru ca organele de politie nu sunt sensibile la argumentul "eram in drive test domnule!"
Cutia de viteze se comporta impecabil, primele trei trepte fiind vadit mai scurte, pentru realizarea unui
sprint remarcabil, urmand celelalte trei, progresiv mai lungi, cand masina a capatat deja viteza dorita, rolul lor fiind acela de a o pastra, si de a cobori consumul.
De mare efect este si evacuarea, cu doua tevi de esapament, care in momentele de decelerare, pe frana de motor, scoate niste rateuri disponibile doar adevaratelor masini de competitie. La turatii mari, de peste 3500 rpm, la schimbare de viteza in treapta superioara, cu efectul de kick-down aplicat temeinic, esapamentul poate produce si o mica explozie urmata de o flama discreta, dar pentru acest efect trebuie sa chinuiti un pic masina, ceea ce nu recomandam!

Comportament

La acest capitol nu putem spune decat: SPORT! VW Golf VI GTI este o masina sport. Chiar daca este derivat dintr-un model destinat altui scop, GTI-ul este totusi altceva!
Suspensia, mult mai rigida decat a modelelor de serie, coroborata cu excelentul diferential XDS, permite abordarea virajelor cu viteze ridicate, iar ESP-ul intervine in cazul in care esti mult prea hotarat.
Sistemele de control si siguranta instalate pe GTI devin un fel de copilot cu acces la controlul masinii, ceea ce pentru unii este un avantaj. Evindet ca pilotii de raliu ar dori ca toate aceste sisteme sa fie dezactivate sau inexistente, insa cu siguranta, oricat de dibaci ar fi, omul nu poate fi mai precis decat o masinarie! Cu ele, un sofer cat de cat experimentat si pasionat de viteza, se apropie vizibil de
performanta.
Motorul raspunde prompt apasarii pedalei de acceleratie, iar in cazul in care uiti sa schimbi treapta de
viteza, si ajungi sa supraturezi, desi esti avertizat de panoul de control central, computerul va avea grija sa-ti taie elanul, limitand turatia. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care doresti sa faci galagie
inutil, cu masina stand pe loc. Computerul nu-ti permite sa turezi in gol GTI-ul, parca cu gandul la
eventualele amenzi pe care le-ai putea lua daca ai locui intr-o tara civilizata.

Design

GTI nu difera mult fata de modelul de serie.
Ce-l diferentiaza insa, este garda la sol mai coborata cu cativa centimetri, jantele din aliaj - suficient
de aerisit desenate, incat sa se vada etreierii de culoare rosie, evacuarea sport, incadrata intr-un difuzor discret, insa vizibil, eleronul spate, forma proiectoarelor- mult mai ample, si alungite pe verticala, si grila fata, sub forma de fagure specifica GTI-urilor, cu dungile ei rosii si inscriptia brandului.
Un design discret, facut pentru cunoscatori, care stiu ce e un GTI, sau pentru cei care recunosc sportivitatea unui model fara a avea nevoie de umflaturi, spoilere si aripi deportante suplimentare.

Interior

Si la interior s-a pastrat cadenta impusa de modelul standard. Per ansamblu, inauntru este tot un Golf, insa in detaliu, veti observa ca sunt si niscai diferente.
In primul rand, calitatea materialelor si a finisajelor este superioara.
Scaunele sport, Recaro, vin cu desenul care s-a lansat odata cu prima generatie Golf GTI, cu tesatura cadrilata, in rosu. Si aripioarele laterale ale scaunelor fata, destinate unei mai bune fixari a corpului, sunt proeminente, si suplimentare modelului de serie.
Volanul si schimbatorul de viteze, apartin strict GTI-ului avand un design sport, piele si insertii rosii. Pedalierul este realizat in intregime din aluminiu, cu un design special, si suplimentar, Golf GTI are lumini ambientale la podul pedalier si la picioarele pasagerului din dreapta.
Toate cusaturile sunt realizate cu o ata rosie, pentru a evidentia aspectul de GTI.
Nu trebuie neglijat nici aspectul spatiului din portbagaj, care desi este al unei masini sport, are 350 de litri.

Tehnologie

GTI  a fost incontestabilul varf de gama al Golfului. Asta pana la aparitia R-ului, pe care speram sa-l testam intr-un viitor apropiat.
Asadar si lista de dotari este mult mai lunga decat la modelel de serie: sistem multimedia cu touch-screen, pozitionat central, climatronic bizonal, senzori de parcare, avertizare obstacole fata-spate, oglinda retrovizoare interioara cu sistem automat anti-orbire, sistem audio de calitate excelenta, oglinzi laterale reglabile electric si incalzite, torpedo cu sistem de refrigerare, faruri automate cu functia Coming/Leaving Home, senzori de ploaie, si de lumina.
La care se adauga excelentul motor 2.0 TSI de 210 CP!

Siguranta

Volkswagen Golf VI are toate cele cinci stele la testele EuroNCAP. Suplimentar, GTI-ul are diferentialul XDS, care ajuta sistemul ESP la pastrarea traiectoriei alese de sofer si la un control mai bun al modelului. De asemenea, GTI-ul testat are in dotare cate un airbag pentru sofer si pentru pasagerul din fata, airbag fata pentru cap, si airbag-uri laterale sofer si pasager fata.

Calitate-Pret

La acest capitol vom face un mic rabat. Vehiculul testat de Masini.ro, proprietatea PBV1, este un vehicul incadrat la categoria second-hand, fiind de vanzare.
Pretul cerut de dealerul VW este de 17.460 Euro fara TVA, ceea ce inseamna 21.650,40 Euro cu TVA inclus. Daca e sa luam in considerare faptul ca aceeasi masina, costa, noua, peste 25.000 Euro, cu TVA, putem insa trage concluzia ca nu vorbim despre ceva ieftin.
Fata de concurenta directa, care are nume sonore, precum Honda Civic Type R, Mazda3 MPS, Renault Megane RS, Ford Focus ST si RS, Golf GTI sta relativ bine. Este aproape la fel, ca pret, fata de Honda Civic Type R, care insa este un model de generatie mai veche decat cel despre care vorbim. In rest, cei aproximativ 30.000 Euro ceruti pentru un Focus RS, sau cei 20.490 Euro fara TVA, cat costa cel mai ieftin Focus ST, completeaza imaginea. Renault Megane RS costa, in cea mai ieftina varianta, 23.600 de euro cu TVA si ofera 260 CP.
Concluzia noastra: VW Golf GTI are un singur mare cusur: pretul este prohibitiv, si trebuie sa fii cu adevarat indragostit de marca, si de modelul in sine, ca sa scoti atatia bani din buzunar!

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (3)

scris de Anonim

Si aici nu inteleg..nu era de ajuns sa mergeti pe un drum care nu este public sau sa nu testati o viteza mai mare decat cea leagala? Bun review, dar pana cand se pomeneste cu nonsalanta sfidatoare ca s-a incalcat viteza pe drum public punand astfel in pericol viata celorlalti participanti la trafic! La Top Gear si in alte emisiuni/reviste DE CE se da dovada de MORALITATE? De ce trebuie sa va credeti un "Sena" pe drum public domnule Cristian Szilvassy? Si de ce credeti ca aveti mai multa LIBERTATE(cautati definitia in dictionar) decat ceilalti participanti in trafic si pietoni si sa incalcati legea? Sun destui care o fac, dar nu sunt ZIARISTI! Plus ca din cauza unor vitezomani mi-am pierdut unii prieteni, pt ca LIBERTATEA castigata in Decembrie 1989 nu e la fel pt toti? Pt ce au murit tinerii aia? Ca sa avem tampiti si "criminali cu permise" pe drumuri publice? Mergeti la Nurburgring pt teste de viteza si manevrabilitate!

scris de Anonim

Buna testarea, dar pozele pe camp cu golful sport nu prea se potrivesc....doar daca o fi si asta off-roader :))

scris de Anonim

frumoasa da scumpa

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2441 :: 17.02MB