No SSO cookie

VW T5 Furgon

voteaza
(0/ 0)
VW T5 GP Furgon LR
Nota redactor
2.9
Nota cititor
0.0

VW T5 Furgon

Masini.ro a testat un numar consecutiv de patru autoutilitare marca Volkswagen, pe care vi le prezentam intr-un mic serial de drive-test, in cele ce urmeaza. Primul model din serie, este VW T5 GP Furgon LR, sau mai pe scurt, un Transporter modificat astfel incata devina un autoatelier.
Punctajul obtinut nu este relevant, in comparatie cu restul punctajelor obtinute de celelalte masini testate de Masini.ro. Acest punctaj va avea relevanta in momentul compararii cu alte masini care se incadreaza in categoria autoutilitarelor.
VW T5 GP Furgon LR a fost pus la dispozitia Masini.ro de catre Porsche Bucuresti Vest1, Divizia Autovehicule Comerciale.

Motor

Echipat cu un motor de 2.0 l TDI, capabil sa dezvolte 102 CP, modelul T5 este totodata cel mai rapid din seria de patru masini testate. Motorizarea de pe T5, modelul testat, nu este nici pe departe cea mai puternica, dar nici cea entry-level. Pentru acest model, sunt disponibile inca doua variante superioare, de 140, respectiv 180 CP, dar si o versiune inferioara, de numai 84 CP.
Cuplul motor furnizat de motorul 2.0 TDI este de 250 Nm, disponibili de la o turatie joasa, adica 1500 rpm.
Asta inseamna ca, fara incarcatura, T5-ul se va misca sprinten prin oras, iar pe autostrada se va aseza fara emotii la drum.
Costul sprintenelii este evaluat, potrivt datelor furnizate de VW, la un consum mixt de 7,2-7,5 l/100 km, cifre depasite clar in traficul bucurestean si ajustate la un 10-11 l/100 km.
Marele plus al motorului este evident norma de poluare, Euro 5, care reduce cu 10% emisiile de CO2,adica 190-198 g/km, si la zero taxa de poluare, in vigoare in Romania.

Comportament

Masini.ro a testat comportamentul VW T5 in trafic urban, si dat fiind faptul ca ne referim la o autoutilitara care se incadreaza ca autoatelier, am supus-o si unor teste de rapiditate, cu gandul ca uneori va trebui sa ajunga contra cronometru la vreo interventie.
Cum am  punctat deja, T5 este rapid, cel putin in comparatie cu suratele ei din gama. Nefiind un vehicul cu dimensiuni iesite din comun, este si usor manevrabil.
Suspensia spate, desenata pentru a rezista la incarcaturi mari, poate juca unele feste in cazul in care masina nu are o anumita sarcina incarcata. Aceasta devine usor saltareata, si intreg ansamblul de sertare si sertarase, plus rampa demontabila, amplasate in spate, intervin in decor cu un sunet de metale nelalocul lor.
Trecand peste acest aspect minor, T5 se comporta ca o adevarata masina de interventie, rapida si sigura.

Design

Despre un microbuz, sau un van, nu se poate vorbi in termeni de frumos, sau urat, decat daca starnesc cu adevarat, si la extrem, una dintre senzatiile optice de mai sus. VW T5 este o masina reusita, care continua traditia Transporterului. Cum este vorba de o masina destinata une altfel de utilizari decat mersul la promenada, evident ca si liniile sale sunt simple si directe, fara derapaje.
Chiar si asa, daca e sa incadram T5 intr-una dintre cele doua categorii, nu putem spune ca este un van urat, dimpotriva.
Este deapreciat in special partea frontala, care inclinata si proeminenta, da un plus de agresivitate masinii, si o scoate din banalul cotidian al utilitarelor care au impanzit tara.

Interior

Partea frontala este, potrivit filozofiei germane intru fabricarea masinilor, austera si sobra. Pana si culoarea de baza, un gri petrol, duce cu gandul la direct sobrietatea prusaca.
Interesanta este transformarea acestui van intr-o autoutilitara, autoatelier, cu 5+1 locuri si un spatiu special amenajat si destinat atelierului. Acesta din urma, amplasat evident in spatele masinii, are ca acces usa din spatele vehiculului.
Aici segasesc numeroase spatii de depozitare pentru o multitudine de scule si unelte, dar si pentru suruburi, piulite si altele, pe marimi si dimensiuni. De asemenea, este loc suficient pentru o rampa, pe care se pot urca sau cobori, in partea din spate, diferite ansamble cu roti.
Accesul in atelier nu se poate face prin masina, din cauza banchetelor amplasate la mijlocul masinii, care ofera un spatiu generos pentru trei adulti.
Accesul ocupantilor locurilor din spate se face pe usa glisanta laterala, cu deschidere pe partea dreapta a vehiculului.
Si in final, cei trei ocupani ai locurilor din fata, au si ei destul spatiu, iar pozitia inalta a scaunelor, la un loc cu pozitia inalta a masinii pe ansamblu, ofera un plus de confort.
Spatiul de depozitare este de 6.7 metri cubi, iar sarcina maxima autorizata este de 2800 kg.

Tehnologie

Evident ca nu putem vorbi despre un cumul de gadgeturi pe o autoutilitara. Mai mult ca sigur, marele plus tehnologic il reprezinta dotarile ulterioare, in functie de destinatia masinii. Pana cand aceasta nu este definita, dotarile sunt generaliste.
Motorul se incadreaza si el ca un plus tehnologic, fiind vorba de ultima generatie de motorizari TDI common-rail.
In rest, potrivit celor cu care ne-a obisnuit constructorul german, lipseste cu desavarsire orice dotare muzicala, iar de navigatie nici nu poate fi vorba.

Siguranta

La testele EuroNCAP T5 nu a obtinut decat patru stele pentru protectia adultilor, patru pentru cea a copiilor si doar unul la protectia pietonilor. Si cum noua generatie T5, cea despre care vorbim acum, nu este decat un facelift, nici aici nu se intrevede vreo schimbare. Mai mult, autoatelierul testat nu are decat airbag sofer si, optional, airbag pentru pasagerul din dreapta. Are in schimb ABS, ASR si ESP cu asistenta la franare, in dotarea standard.

Calitate-Pret

Pretul de baza al vehiculului este de 23.750 Euro cu TVA inlcus. In acest pret se regaseste deja o promotie de 10% aplicata de catre cei de la Porsche Bucuresti Vest 1, Divizia Autovehicule Comerciale.
La acesti bani se mai adauga 3073 Euro pentru transformarea in Eurovan si inca 1985 Euro pentru cea in atelier mobil. Deci in total pretul se ridica la 28.808 Euro cu TVA inclus.
Comparativ, Scudo Furgone 2.0 Multijet 120CP Combi PL H1 5+1, costa 24.378 Euro, cu TVA inclus, dar
nu vorbim despre un autoatelier, ci de o gversiune de baza, cu nivel de echipare asemanator, desi
mult mai bogat in standard decat VW T5 testat.
Se cuvine insa adaugat, ca este primul din clasa sa cu motorizare Euro 5.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4711 :: 17.09MB