No SSO cookie

In viteza maxima spre premiera mondiala: MINI John Cooper Works GP

voteaza
(5/ 1)
In viteza maxima spre premiera mondiala: MINI John Cooper Works GP
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Doua locuri, 160 kW/218 CP, frane sport, jante de 17 toli, din aliaj, suspensie reglabila elemente aerodinamice suplimentare,  acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde, viteza maxima 242 km/h, cel mai bun timp pe un tur al buclei Nordschleife de la Nürburgring: 8m23s - acesta este cel mai rapid MINI construit vreodata. Premiera oficiala va fi la Salonul Auto de la Paris 2012 – urmand a fi produs intr-o editie limitata de maximum 2.000 de unitati, cu incepere din 2012. Debutul pe piata din Romania este anuntat la sfarsitul acestui an, pretul de inceput fiind de 34 285 Euro, fara TVA.

 
 

Automobil de strada produs in editie limitata cu tehnologie dezvoltata in motorsport, MINI John Cooper Works GP este cel mai sportiv si cel mai rapid model de productie fabricat vreodata sub emblema acestei marci premium din Marea Britanie. Premiera mondiala va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Paris (va avea loc intre 29 septembrie si 4 octombrie 2012), iar productia acestei editii limitata la doar 2.000 de unitati va demara spre finalul acestui an.

Vast echipat cu tehnologie John Cooper Works din motorsport, acest model cu doua locuri se bucura de performante remarcabile care sunt la acelasi nivel cu aspectul distinctiv. Motorul turbo cu patru cilindri, supus unor numeroase modificari si care acum dezvolta 160 kW/ 218 CP, suspensia reglabila, sistemul de franare sport foarte performant, jantele din aliaj specifice modelului si pneurile sport asigura o manevrabilitate de exceptie si o bucurie remarcabila a condusului. Disponibile standard, pneurile sport cu tractiune ridicata ofera o aderenta incredibila in viraje, o reactie impecabila la franare si performante impresionate. si pentru a completa toate acestea, cu o masa proprie de 1.160 de kilograme, MINI John Cooper Works GP este una dintre cele mai usoare masini sport din categoria ei.

Echilibrul dintre motor, suspensie si aerodinamica au fost reglate cu finete pe parcursul testelor intensive ce au avut loc pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, unde MINI John Cooper Works GP a inregistrat 8m23s pe cel mai bun tur al sau - infinit mai bine decat multe masini sport importante din segmentele superioare. Cu un sprint de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde si o viteza maxima de 242 km/h, GP aduce sentimentul autentic de masina de curse in traficul cotidian.

MINI John Cooper Works GP este ultima intrupare a traditiei sportive care dateaza de peste 50 de ani, atunci cand legendarul designer de masini sport John Cooper a dezvoltat o versiune a clasicului Mini ce avea sa devina masina de serie care oferea cea mai mare placere a condusului. Automobilul si-a creat si o cariera de succes in motorsport, unde a reusit sa castige de trei ori raliul Monte Carlo si a fost una dintre masinile care au dominat raliurile acelor vremuri. MINI din zilele noastre a continuat aceasta traditie: produsele si modelele John Cooper Works, care au o stransa legatura cu micutul automobil premium originar din Marea Britanie, continua sa fie sinonim cu un nivel inalt al ingineriei din motorsport. Cea mai impresionanta intruchipare de pana acum a acestei pasiuni comune pentru motorsport a fost modelul din 2006, MINI Cooper S, echipat cu kitul de tuning John Cooper Works GP. si acel model a fost produs intr-o editie limitata la 2000 de unitati si imediat a fost transformat intr-o piesa ravnita de colectionari.

Prin acest automobil deosebit de sportiv, marca John Cooper Works, acum un sub-brand MINI, a ridicat standardul inca o data - noul model a redus cu 18 secunde cel mai bun timp realizat de predecesorul sau pe bucla Nordschleife de la Nürburgring.

Raspunsul deosebit de prompt si capacitatea excelenta de a urca in ture ale motorului de 1,6 litri cu patru cilindri MINI John Cooper Works GP, sunt reflectate si de performantele impresionante. Acest caracter fervent este evidentiat si de pachetul ingineresc de avangarda si de transferul masiv de tehnologie din motorsport. Printre punctele de atractie sunt carterul din aluminiu si prinderile lagarelor, pistoanele armate, chiulasa mai rezistenta, arborele-cotit cu masa redusa si supapele de evacuare umplute cu sodiu. Turbocompresorul twin-scroll produce un nivel ridicat al presiunii de incarcare, iar injectia directa pe benzina asigura o furnizare precisa a combustibilului. Totodata, gestiunea integral variabila a supapelor - bazata pe tehnologia VALVETRONIC patentata de BMW Group - contribuie la maximizarea reactiei si eficientei motorului.

Propulsorul revolutionar reactioneaza instantaneu la comenzile acceleratiei si furnizeaza un cuplu maxim de 260 Nm de la 1.750 rpm. Pentru un impuls suplimentar in momentul accelerarii, varful curbei de cuplu poate fi urcat, pentru o scurta perioada, la 280 Nm de la 2 000 rpm, gratie functiei Overboost. Puterea maxima de 160 kW/218 CP este disponibila la 6 000 rpm. Aceasta este transferata spre roti prin intermediul unei transmisii manuale cu sase trepte care este adaptata cu precizie la caracteristicile de performanta ale motorului.

Cuplul impresionant permite ca MINI John Cooper Works GP sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde. Reprizele sunt si ele impresionante, timpul pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h - in treapta a cincea - este de 5,9 secunde. Viteza maxima este de 242 km/h. Motorul cu turbocompresor furnizeaza si o eficienta remarcabila. Aceasta este imbunatatita suplimentar de pachetul MINIMALISM, prin care consumul mediu reusit de MINI John Cooper Works GP in ciclul de testare EU este 7,1 l/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 165 grame per kilometru.

Tehnologia exclusiva a suspensiei MINI John Cooper Works GP se bazeaza foarte mult pe motorsport. in premiera pentru un model MINI, acesta dispune de suspensie cu arcuri elicoidale reglabile independent, ceea ce permite ca garda la sol sa fie redusa cu pana la 20 de milimetri. Printre altele, aceasta inseamna ca reglajul suspensiei poate fi ajustat cu finete in functie de conditiile circuitului, ori de cate ori MINI iese pe circuit.

Amortizoarele fata sunt montate invers in tub, tija pistonului efectuand cursa in jos pentru a spori rigiditatea longitudinala si laterala.

Unghiul de cadere al rotilor fata a fost marit in comparatie cu versiunea obisnuita MINI John Cooper Works, astfel incat potentialul de performanta al pneurilor sport - care difera semnificativ de cauciucurile de strada - sa poata fi utilizat la maximum, fara penalitati pentru subvirarea timpurile, care duce inevitabil la uzura pneurilor. Alte particularitati sunt convergenta redusa a rotilor fata si unghiul de cadere crescut pentru puntea spate, ceea ce modifica transferul spre in fata al masei pentru a oferi o viteza mai mare si un caracter mai neutru al directiei atunci cand se piloteaza la limita. in acelasi timp, convergenta redusa imbunatateste agilitatea in viraje.

Performantele remarcabile de franare sunt oferite de sistemul de franare MINI John Cooper Works GP derivat din curse, care dispune de discuri de frana - ventilate in fata - cu etriere cu sase pistoane fixe. Discurile fata au diametrul de 330 de milimetri si o grosime de 25 mm, in timp ce discurile de la rotile spate masoara 280 mm (diametru) x 10 mm (grosime). Din nou exclusiv pentru MINI John Cooper Works GP, jantele cu masa redusa - 17 toli, din aliaj - sunt echipate cu pneurile sport 215/40 R17 cu tractiune ridicata. Optional, pe aceleasi jante sunt disponibile si pneurile cu dimensiunea standard, 205/45 R17, ceea ce ofera un bun echilibru sportiv intre performante si manevrabilitatea buna in conditii de umezeala sau temperaturi joase. Jantele 7.5 x 17 H2 ET45, care au fost special dezvoltate pentru MINI John Cooper Works GP, sunt derivate de la modelul de curse MINI Challenge si dispun de contururi usoare pe muchii.

La MINI John Cooper Works GP, sistemul de control al stabilitatii (DSC / Dynamic Stability Control) nu este combinat DTC, asa cum ar fi cazul in mod normal, ci cu un mod special pentru curse GP. La conducerea brutala, pilotul poate deseori sa nu doreasca interventia ASC (reducerea puterii motorului), asa ca acest sistem ofera in schimb franare ASC, bazata pe subfunctia EDLC (control electronic al blocarii diferentialului). Programul EDLC franeaza rotile pe interiorul virajului, iar puterea care ar fi fost irosita cu aceste roti este redirectionata spre rotile exterioare, unde fortele de contact sunt mai mari.

Datorita aspectului sau vizibil si distinctiv, MINI John Cooper Works GP are chiar din start un avantaj al performantelor. Caroseria este vopsita in culoarea exclusiva Thunder Grey metalizat, cu rosu pentru conturul prizei de pe capota, precum si pentru capacele oglinzilor retrovizoare exterioare si prizele de aer laterale de pe eleronul fata. Emblema John Cooper Works apare pe priza de aer inferioara si pe hayon. Dovada suprema a identitatii este oferita de benzile laterale dintre pasajele rotilor fata si cele spate, pe care este inscris "GP". Echiparea standard MINI John Cooper Works GP include faruri xenon cu carcase negre, proiectoare de ceata, geamuri cu protectie solara, aer conditionat, DSC cu mod special GP si buton Sport. Componentele aerodinamice ale caroseriei, precum eleroanele mari in fata si in spate, pragurile laterale atractive si spoilerul pentru acoperis specific modelului, nu numai ca ofera o aparitie interesanta, ci joaca si un rol important in controlarea fluxului de aer. Difuzorul spate, panourile de dedesubt si spoilerul de la marginea acoperisului reduc forta de ridicare a puntii spate cu 90%, ceea ce ofera o manevrabilitate impecabila chiar si in virajele abordate la viteze mari sau cand se ruleaza la limita.

Reducerea cu sase procente a fortei de rezistenta este reflectata in imbunatatirea vitezei maxime si a economiei de combustibil. Curentul de aer din jurul partii frontale a masinii a fost imbunatatit semnificativ cu ajutorul unui eleron masiv si al etanseizarii aerodinamice complete a partii inferioare de la compartimentul motor. Acest scut aerodinamic nu numai ca reduce forta de rezistenta si ridicarea puntii fata, dar imbunatateste si curentul de aer prin compartimentul motor. Fantele din zona centrala a scutului contribuie la eliminarea aerului de la intercooler. Aceste fante sunt plasate in zona curentului rapid de aer si a fortei ridicate de vid, astfel ca aerul este aspirat din compartimentul motor, ceea ce face ca intercoolerul sa aiba performante mai bune.

Sentimentul de masina de curse este sporit o data in plus de ambianta interioara care, partial datorita absentei banchetei, pune accentul integral pe cerintele pilotului si ale "copilotului", ambii putand sa se bucure la maximum de performantele MINI John Cooper Works GP gratie scaunelor sport Recaro cu inscrisul GP brodat.

In situatii de condus sportiv, bagajele aflate in portbagaj nu pot aluneca in fata datorita sistemului de protectie cargo. Volanul John Cooper Works, cu rama groasa si imbracat in piele, si levierul schimbatorului cu inel cromat si diagrama rosie a vitezelor permit ca pilotul sa simta mai bine masina. in cele din urma, cu dotari precum tapiteria antracit a acoperisului, suprafetele interioare si manerele usilor de culoare negru pian, cadranele turometrului si vitezometrului de culoare antracit, interiorul contribuie la imbunatatirea atentiei pilotului si concentrarea asupra drumului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2608 :: 17.83MB