No SSO cookie

Timo Glock completează grila BMW în Campionatul German de Turisme

voteaza
(5/ 1)
Timo Glock completează grila BMW în Campionatul German de Turisme
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Timo Glock (Germania) revine în familia BMW şi va concura pentru BMW Motorsport în sezonul 2013 din DTM.

 
 

Astfel, formula de piloţi pentru noul sezon a fost definitivată. Alături de Glock, campionul en-titre DTM, Bruno Spengler (Canada), Augusto Farfus (Brazilia), Joey Hand (SUA),  triplul campion FIA WTCC Andy Priaulx (Marea Britanie), campionul de acum doi ani Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner (Germania) şi Marco Wittmann (Germania) vor ocupa cockpiturile celor opt modele BMW M3 DTM.

"Suntem încântaţi să-l avem din nou pe Timo Glock în cadrul BMW Motorsport", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "De-a lungul carierei sale, Timo a dovedit de mai multe ori cât de valoros este pentru orice echipă, datorită abilităţilor de pilotaj şi manierei deschise de a fi. Faptul că acum revine în familia BMW, la şase ani de la momentul în care a părăsit postul de pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team, face ca această întâlnire să fie şi mai plăcută. Sunt încrezător că Timo nu va avea nevoie de mult timp pentru a se adapta în DTM şi va oferit multe momente plăcute fanilor."

Cariera lui Glock în curse a început cu programul pentru tineri Formula BMW. În 2000, el a câştigat BMW ADAC Formula Junior Cup, iar un an mai târziu şi-a trecut în palmares şi titlul Formula BMW ADAC Championship. În 2004, la 22 de ani, el a debutat în Formula 1, cu ocazia Grand Prix-ului Canadei. Ulterior, în 2005, Glock a trecut în competiţia nord-americană ChampCar World Series, unde a încheiat sezonul pe locul al optulea şi a fost desemnat Rookie of the Year (Debutantul Anului). După revenirea în Europa, Glock a luat startul în GP2 Series - şi a câştigat titlul la cea de-a doua încercare, în 2007.

În acelaşi an s-a întors la BMW pentru prima dată după perioada de "ucenicie" în Formula BMW. Alături de Sebastian Vettel (Germania), triplu campion mondial în Formula 1, Glock a îndeplinit rolul de pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team. Această misiune a reprezentat rampa de lansare spre un loc de pilot titular la Toyota F1 Team în 2008. Glock a obţinut trei clasări pe podium pentru echipa japoneză, după care, din 2010, a concurat pentru Virgin Racing, cunoscută acum drept Marussia F1 Team. În total, Glock a luat startul în 91 de Grand Prix-uri de Formula 1.

"Pentru mine va fi foarte interesant să pilotez pentru BMW după atâţia ani - şi într-o competiţie de clasă precum DTM", a spus Glock. "Am avut o perioadă fantastică în Formula 1, dar acum sunt nerăbdător să lupt din nou pentru victorii alături de vechii mei prieteni de la BMW Motorsport. Aceasta este abordarea pentru care am acceptat provocarea DTM. Sunt conştient că sunt câteva domenii în care va trebui să trec prin perioada de adaptare. Nu toţi foştii piloţi de Formula 1 s-au regăsit imediat în DTM. Dar acest lucru reprezintă motivaţia mea principală. După ce a câştigat titlurile anul trecut, într-o manieră impresionantă, nu există nicio îndoială că BMW M3 DTM dispune de tot ce trebuie pentru a ne permite să fim şi în 2013 în partea din faţă a plutonului."

În cadrul testelor de la Valencia (Spania), care au avut loc miercuri şi joi, Glock a avut ocazia de a acumula prima experienţă la volanul BMW M3 DTM, iar germanul a impresionat imediat. De-a lungul săptămânilor următoare, el şi cei şapte coechipieri se vor pregăti intens pentru campania 2013. Conform tradiţiei, sezonul va începe la Hockenheim (Germania), la 5 mai 2013.

Cariera lui Timo Glock, pe scurt:

1998-1999 karting
2000 BMW ADAC Formula Junior Cup, locul 1
2001 Formula BMW ADAC, locul 1
2002 Campionatul Germaniei de Formula 3, locul 3
2003 Formula 3 Euro Series, locul 5
2004 Campionatul Mondial de Formula 1 (patru curse pentru Jordan)
2005 ChampCar World Series, locul 8 şi "Rookie of the Year"
2006 GP2 Series, locul 4
2007 GP2 Series, locul 1
pilot de teste pentru BMW Sauber F1 Team
2008 Campionatul Mondial de Formula 1 (un podium pentru Toyota)
2009 Campionatul Mondial de Formula 1 (două podiumuri pentru Toyota)
2010 Campionatul Mondial de Formula 1 (Virgin)
2011 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia-Virgin)
2012 Campionatul Mondial de Formula 1 (Marussia)

Timo Glock este al doilea pilot care completează grila BMW în 2013, după Marco Wittmann, pilot de teste al BMW în DTM în 2012. Astfel, BMW îşi extinde prezenţa în DTM cu o nouă echipă ajungând la un număr total de 4, la fel ca celelalte două mărci reprezentate în campionat.

În 2012, aliniind numai 6 piloţi, BMW reuşea să adjudece toate titlurile la o revenire după o pauză de 20 de ani în DTM. Astfel, canadianul Bruno Spangler a adjudecat titlul la piloţi, BMW titlul constructorilor şi la echipe s-a impus Team Schnitzer condusă de celebrul Charly Lamm. În final, toate titlurile puse în joc au ajuns l-a BMW, Augusto Farfus a luat premiul pentru cel mai bun debutant, în timp ce echipa de mecanici a lui Dirk Werner s-a impus la „cei mai rapizi mecanici“.

Calendarul sezonului DTM 2013

05 mai Hockenheimring Baden-Württemberg (D)
19 mai Brands Hatch (GB)
02 iunie Red Bull Ring Spielberg (A)
16 iunie Lausitzring (D)
14 iulie Norisring (D)
04 august Moskow Raceway (RUS)
18 august Nürburgring (D)
15 septembrie Motorsport Arena Oschersleben (D)
29 septembrie Circuit Park Zandvoort (NL)
20 octombrie Hockenheimring Baden-Württemberg (D)

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4334 :: 17.88MB