Cu o crestere de 10,6% la nivel mondial, BMW Group a incheiat un nou an record, depasind 1.845.186 unitati livrate in 2012 (1.668.982 unitati in 2011). Toate marcile grupului au incheiat anul cu performante istorice.
BMW Group la nivel mondial
BMW trece pentru prima data de cota 1,5 milioane unitati in urma unei cresteri de 11,6% (1.540.085 in 2012 vs. 1.380.384 in 2011). Aceasta ii permite marcii germane sa isi consolideze prima pozitie in segmentul premium. In anul lansarii, noul BMW Seria 3 Sedan a ocupat deja locul intai in segmentul limuzinelor de clasa medie (294.039 in 2012 vs. 240.278 in 2011), in timp ce, per ansamblu, BMW Seria 3 ramane cel mai de succes model al marcii cu un total de 406.752 automobile (2011: 384.464). Performantele BMW au fost sustinute de succesul noilor modele care capata recunoasterea pietei, BMW Seria 1 a inregistrat un plus de 28,6% la 226.829 automobile (2011: 176.481), BMW X1 de 16,9% la 147.775 automobile (2011: 126.429), in timp ce BMW Seria 6, beneficiind de lansarea versiunilor Coupe si Gran Coupe, dar si de disponibilitatea versiunilor cu tractiune integrala pentru prima oara in istorie, a inregistrat o crestere de 146,8% la 23.193 automobile (2011: 9.369).
MINI a depasit pentru prima data bariera de 300.00 de unitati, inregistrand 301.526 livrari in 2012 (+5.8%; 2011: 285.060). Un factor important de succes a fost MINI Countryman care a inregistrat o crestere de 14,8% la 102.250 automobile (2011: 89.036). Este de asteptat ca lansarea noului MINI Paceman in primavara acestui an sa impulsioneze suplimentar performanta marcii britanice.
„La nivel international succesul de vanzari asigura resursele pentru dezvoltare, BMW Group continunand planul de investitii in extinderea gamei de modele si dezvoltarea de noi tehnologii inovative. Avem o istorie de premiere care a transformat modul in care intelegem acum lumea auto, asa cum a fost sistemul iDrive in 2001 sau lansarea programului BMW EfficientDynamics in 2007, cu cativa ani inaintea competitiei, ca sa dau doua exemple recente importante.
Performanta la nivel local arata ca am reusit sa construim o oferta deosebit de atractiva pentru piata. Diferenta a fost facuta de pachetele de finantare BMW Financial Services, de costurile reduse de intretinere prin BMW Service Inclusive si prin eficienta remarcabila asigurata de BMW EfficientDynamics. impreuna acestea asigura un cost de utilizare deosebit de competitiv si au facut automobilul premium mai accesibil,“ a explicat Cristian Vlasin, sales manager BMW Group Romania.
Vanzari BMW in Romania
In Romania, in contextul unei scaderi pronuntate a pietei auto in general, marcile BMW Group au realizat al treilea an consecutiv de crestere. BMW isi mentine dominatia pietei premium de automobile cu un total de 2161 livrari (+6,56%, 2011: 2028). BMW X5 ramane si in acest an cel mai de succes model al marcii cu un total de 387 unitati, intr-o usoara scadere (-10,83%, 2011:434). Se observa insa o expansiune sustinuta a marcii pe tot mai multe segmente, cu o crestere puternica in segmentul limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupa prima pozitie in piata cu 339 unitati (+18,95%, 2011: 285). Chiar daca aproape 2 din 3 unitati livrate a fost un model din gama X (1359 unitati BMW X1, X3, X5 si X6 au ajuns in acest an la clienti, 62,88% din totalul livrarilor), marca si-a extins prezenta si catre segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Toruing si BMW Seria 5 Toruing. in total 59 de astfel de modele au ajuns la clienti in 2012, fata de numai 8 anul precedent.
Noul client BMW – ce optiuni sunt importante
Negru, alb si gri reprezinta topul optiunilor in ceea ce priveste culorile. Chiar daca raman conservatori in aceasta privinta, se observa o schimbare importanta a clientului marcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. Astfel, finantarea devine o tema tot mai importanta. in intervalul 2009 – 2012, daca marca a inregistrat o crestere de aproximativ 90%, numarul de automobile BMW cumparate prin leasing a crescut cu 250%. in 2012, trei din patru clienti achizitionau un automobil in leasing, fata de unul din doi in 2009. Extinderea continua a pachetului de produse BMW Financial Services a jucat un rol deosebit de important in acest sens.
In acest moment clientul poate opta pentru costuri reduse de finantare (cu dobanda 0%), servicii de finantare in lei cu dobanda fixa, sub rata inflatiei (de pana la 1,99%), sau finantare cu rata redusa pana la jumatate si posibilitatea schimbarii automobilului o data la trei ani (BMW Select).
xDrive, diesel si modele de inalta performanta
Sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive este disponibil pe o gama tot mai extinsa de modele, cele mai noi care au primit aceasta tehnologie fiind BMW Seria 6 si BMW Seria 1. Aproximativ trei din patru modele BMW livrate in Romania sunt echipate cu aceasta tehnologie, in timp ce peste 90% din optiuni merg catre un motor diesel.
In acelasi timp, bazandu-se pe o gama noua de produse cu calitati exceptionale, BMW ramane alegerea numarul unu in ceea ce priveste modelele de inalta performanta. 8 modele M, dintre care 7 M5 au ajuns in 2012 in Romania. Noul propulsor de trei litri diesel cu trei turbine a deschis noua gama de modele M Performance. Acesta ofera un maxim de 381 CP si un impresionat cuplu 750 Nm. Este inima celui mai rapid sedan diesel de serie si celui mai rapid SUV diesel de serie din lume, chiar daca competitia are in oferta propulsoare diesel de cilindree mai mare, cu mai multi cilindri. De la debutul in Romania, la jumatatea lui 2012, au fost livrate 23 unitati cu acest motor, din care 13 BMW X6, 5 BMW Seria 5 si 4 BMW X5.
Tehnologii
A crescut, de asemenea, interesul clientilor pentru tehnologii avansate. O data cu extinderea disponibilitatii sistemului Head-Up Display la o gama tot mai mare de modele, inclusiv noul BMW Seria 3, acesta a intrat in optiunea a peste 5% dintre clienti.
BMW a fost primul producator de automobile care a oferit internet pe automobil in Romania, deja din toamna anului 2010. Solutia inregistreaza o evolutie continua si diversificarea numarului de aplicatii, de la Twitter si Facebook, la browsing, web-radio sau functii precum Google Search sau streetview. Unul din zece automobile sunt echipate deja cu o aplicatie de conectare la internet si tendinta este crescatoare, mai ales ca sistemul este disponibil optional pentru toata gama de modele.
Evolutia MINI
MINI a incheiat anul cu o crestere de peste 15%, ajungand la 168 de unitati. Daca MINI Roadster si Coupe raman modele de nisa, mai bine de 55% din optiunile clientilor au fost adjudecate de varianta clasica de caroserie, hatchback. Cu 35% din totalul vanzarilor, MINI Countryman, primul model cu 4 usi si tractiune integrala al marcii, este al doilea ca popularitate.
Imaginea extrovertita a marcii este demonstrata si de optiunea pentru culori, cu rosu ocupand prima pozitie, cu o cota de aproximativ 40%.
In ceea ce priveste motorizarile, 15% dintre clienti au optat pentru Cooper S, propulsorul de 1,6 litri TwinScroll Turbo care dezvolta 184 CP, versiunea sportiva depasita ca performanta doar de exclusivistul John Cooper Works. Pentru aceasta din urma au optat trei clienti in acest an. Dupa debutul mai multor variante de motoare in ultimii ani, diesel-ul devine tot mai interesant pentru clientii de MINI, 19% dintre acestia optand pentru un propulsor pe motorina.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!