No SSO cookie

Salonul Auto Paris 2014: Suzuki a lansat noul Vitara

voteaza
(0/ 0)
Salonul Auto Paris 2014: Suzuki a lansat noul Vitara
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Suzuki a lansat astăzi, la Salonul Auto de la Paris, noul model Vitara. Deși este o mașină complet nouă, și-a păstrat pedigree-ul de SUV 4x4, acestuia fiindu-i adăugate noua tehnologie ALLGRIP 4WD, un design cu totul nou, cu posibilități multiple de personalizare, echipamente avansate de siguranță și conectivitate, plus un consum de combustibil mult îmbunătățit

 
 

Noul Vitara vine cu roți cu diametru mai mare și cu o gardă la sol mai mare. Combinația acestora cu sistemul ALLGRIP cu patru moduri de rulare se pare că va fi una reuşită. Siguranța activă a fost mărită prin dotarea cu Radar Break Support, sistem care utilizează un radar cu microunde de ultimă generație pentru a preveni coliziunile. Greutatea mașinii a fost scăzută prin utilizarea oțelului de înaltă rezistenţă, fapt care, combinat cu noua cutie automată cu 6 rapoarte și cu sistemul Auto Start Stop, asigură o scădere a consumului de combustibil. La capitolul protecția mediului stă destul de bine, modelul cu tracțiune faţă și transmisia manuală cu 5 trepte realizează emisii de CO2 de numai 123g/km.

Noul Vitara vine cu un design absolut nou, modern și tineresc. În premieră, este oferită posibilitatea personalizării combinațiilor de culori, atât la interior cât și la exterior, astfel încât mașina să respecte cât mai fidel dorințele proprietarului. Acesta poate alege acum din 15 variante de culori, dintre care trei sunt noi-nouțe: Atlantis Turquoise Pearl Metallic, Horizon Orange Metallic și Savannah Ivory Metallic. De asemenea, are la dispoziție două pachete de accesorii: Urban Package, care oferă o linie sofisticată mașinii cu ajutorul unor elemente cromate și Rugged Package, care amplifică senzația de duritate specifică offroad.

Noul Vitara oferă două variante de motor, ambele de 1,6 litri. Cel pe benzină dezvoltă 120CP  la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 156Nm la 4.400 rpm, iar diesel-ul dezvoltă 120 CP la 3.750 rpm și 320Nm la 1.750 rpm. Cu propulsorul pe benzină pot fi combinate două transmisii: una manuală, cu 5 trepte și una automată cu 6 rapoarte și cu posibilitatea schimbării vitezelor manual, cu ajutorul padelelor de pe volan. Pentru motorul diesel, transmisia este manuală cu 6 trepte.

Sistemul ALLGRIP cu patru moduri de funcţionare este identic cu cel de pe S-Cross, despre care am scris în cadrul Drive Test-ului de aici şi este noua tehnologie Suzuki care continuă istoria succeselor în domeniul tracțiunii 4x4. Dacă modul AUTO asigură economia de combustibil, celelalte trei au grijă să conformeze mașina la condițiile de drum. Modul SPORT este indicat în cazul traseelor virajate și favorizează un stil dinamic de condus, modul SNOW este ideal pentru suprafațele cu aderență mică, iar modul LOCK este cel care pune accentul cel mai mult pe caracterul off-road al noului Vitara și vă va scoate din cele mai dificile situații, din zăpadă mare, noroi sau nisip.

Roțile din față au suspensii MacPherson cu rigiditate crescută pentru o mai bună stabilitate a șofatului, în timp ce roțile din spate au punte semirigidă cu arc elicoidal. Sistemul de frânare are discuri ventilate pe față și discuri pline pe spate.

La capitolul siguranţă este prezent noul RBS (Radar Brake Support), un sistem de siguranță care funcționează cu un radar cu microunde și care are rolul de a preîntâmpina accidentele. Dacă detectează posibilitatea unei coliziuni, sistemul avertivează sonor și vizual șoferul asupra pericolului. Dacă pericolul de impact crește, RBS activează asistența la frânare și mărește intensitatea frânării de urgență. Dacă impactul este iminent, sistemul frânează automat vehiculul. La capitolul siguranță pasivă, noul Vitara oferă o gamă decentă de tehnologii: 7 airbaguri frontale și laterale, centuri de siguranță pretensionate, un sistem care împiedică deplasearea înapoi a pedalei de frână, dar și un sistem de protecție și de micșorare a efectelor în cazul impactului cu un pieton. De asemenea, nou Vitara oferă sistemul ACC (Adaptive Cruise Control) care combină cruise-control-ul cu RBS, astfel încât mașina va încetini automat pentru a menține o distanță sigură față de mașina din față. La capitolul siguranță pasivă, tehnologia TECT (Total Effective Control Technology) asigură o protecție excelentă pentru ocupanții mașinii în cazul unui impact, prin folosirea la fabricarea habitaclului a oțelului de înaltă rezistenţă.

Dimensiunile modelului japonez sunt de 4.175mm în lungime, 1.775mm în lăţime,  1.610mm şi un ampatament de 2.500mm. Garda minimă la sol este de 185mm, iar volumul portbagajului este de 375l.

Noul SUV va intra în producție la fabrica Suzuki din Ungaria la începutul lui 2015 și va fi distribuit pe piețele europene, urmând ca mai târziu să fie oferit și celorlalte piețe mondiale.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3033 :: 17.81MB