No SSO cookie

Programul "Rabla" a oferit subventii de peste 400 de milioane de euro

voteaza
(5/ 1)
Programul
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

De la lansare, programul "Rabla" a oferit subventii de peste 400 de milioane de euro, fiind scoate din circulatie peste 450.000 de automobile.

 
 

Programul "Rabla" a avut succes printre romani de cand a fost lansat. Astfel ca intre 2005 si 2012, prin intermediul acestui program, statul a reusit sa scoata din circulatie aproximativ 450.000 de automobile.

Subventiile oferite au depasit pragul de 400 de milioane de euro, achizitionandu-se peste 215.000 de masini noi. Chiar si asa, in 2007 varsta medie a unui autoturism era de 11 ani, iar in 2012 aceasta a urcat la 13 ani. Datele au fost oferite de DRPCIV.

Dar de ce a crescut varsta medie a unui autoturism?
Statul este de vina, desigur. Asta pentru ca beneficiile aduse de programul "Rabla" au fost anulate de introducerea celebrei taxe de poluare. Aceasta a reusit sa incurajeze importul de masini second-hand.

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania a declarat: "Realitatea demonstreaza ca indiferent de cele mai bune intentii ale programului "Rabla", trebuie optimizata in primul rand taxa de poluare. Mai mult, noul timbru de mediu nu doar ca va sustine imbatranirea, ci o va incuraja deoarece taxa se va micsora cu pana la 90% in cazul masinilor foarte vechi. In acest context, banii cheltuiti pana acum pe programul "Rabla" sunt aruncati pur si simplu pe geam".

Noul timbru de mediu va intra in vigoare in luna martie. Acesta prevede o crestere a taxei pentru masinile Euro 3 si 4, dar o micsorare cu pana la 90% in cazul masinilor mai vechi de 10-15 ani.

Ramane sa vedem care va fi varsta medie a unui automobil in 2013. Probabil va mai creste cu niste ani.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2868 :: 22.19MB