No SSO cookie

Programul "Rabla" a oferit subventii de peste 400 de milioane de euro

voteaza
(5/ 1)
Programul
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

De la lansare, programul "Rabla" a oferit subventii de peste 400 de milioane de euro, fiind scoate din circulatie peste 450.000 de automobile.

 
 

Programul "Rabla" a avut succes printre romani de cand a fost lansat. Astfel ca intre 2005 si 2012, prin intermediul acestui program, statul a reusit sa scoata din circulatie aproximativ 450.000 de automobile.

Subventiile oferite au depasit pragul de 400 de milioane de euro, achizitionandu-se peste 215.000 de masini noi. Chiar si asa, in 2007 varsta medie a unui autoturism era de 11 ani, iar in 2012 aceasta a urcat la 13 ani. Datele au fost oferite de DRPCIV.

Dar de ce a crescut varsta medie a unui autoturism?
Statul este de vina, desigur. Asta pentru ca beneficiile aduse de programul "Rabla" au fost anulate de introducerea celebrei taxe de poluare. Aceasta a reusit sa incurajeze importul de masini second-hand.

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania a declarat: "Realitatea demonstreaza ca indiferent de cele mai bune intentii ale programului "Rabla", trebuie optimizata in primul rand taxa de poluare. Mai mult, noul timbru de mediu nu doar ca va sustine imbatranirea, ci o va incuraja deoarece taxa se va micsora cu pana la 90% in cazul masinilor foarte vechi. In acest context, banii cheltuiti pana acum pe programul "Rabla" sunt aruncati pur si simplu pe geam".

Noul timbru de mediu va intra in vigoare in luna martie. Acesta prevede o crestere a taxei pentru masinile Euro 3 si 4, dar o micsorare cu pana la 90% in cazul masinilor mai vechi de 10-15 ani.

Ramane sa vedem care va fi varsta medie a unui automobil in 2013. Probabil va mai creste cu niste ani.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1807 :: 17.79MB