Jaguar a dezvăluit în această seară câteva fotografii și cu viitorul model sportiv S, care va primi prize de aer de dimensiuni mari în partea inferioară a barei din față, alături de proeminența prezentă pe capotă, specifică tuturor modelelor Jaguar. Un nou design este prezent și în zona celui de-al treilea rând de geamuri, în timp ce linia dreaptă prezentă pe lateral oferă mașinii un aspect numit de oficialii mărcii “lungime vizuală”.
Interiorul beneficiază de elemente întâlnite pe XE, XJ sau pe actualul XF, astfel că avem aici grilele care se închid și se deschid automat la apăsarea butonului de pornire al motorului. Cu toate acestea, acum sunt prezente mai multe pe lateralele bordului, pentru că zona centrală este rezervată display-ului touchscreen de 10,2 inch. Deja familiar, comutator retractabil al cutiei de viteze automate este de asemenea prezent pe noul model.
La fel ca și pentru alte modele din gama Jaguar Land Rover, este disponibil un sistem de sunet Meridian, de această dată cu nu mai puțin de 17 difuzoare și o putere de 825W. Panoul de instrumente principal este un ecran de 12,3 inch extrem de configurabil, în timp ce farurile full LED sunt montate în premieră pe un model Jaguar.
La fel ca și XE, XF este dezvoltat pe o platformă cu o arhitectură bazată în mare parte pe aluminiu, astfel că este mai ușor cu 190 kg față de modelul anterior. Ampatamentul este cu 51 mm mai lung, chiar dacă mașina este cu 7 mm mai scurtă față de actualul model. Inginerul șef Ian Hoban promite că va fi mai mult spațiu la cap, deși mașina este mai scundă cu 3 mm. Portbagajul de 540 litri este mai mare față de Mercedes-Benz Clasa E sau BMW Seria 5.
Dinamica este îmbunătățită datorită unei platforme cu 28% mai rigidă și cu 11% mai ușoară, în timp ce în partea din față există o suspensie cu brațe duble în formă de A realizate din aluminiu, la fel ca pe F-Type.
Servodirecția electrică, alături de tracțiunea integrală, vor fi disponibile la fel ca în cazul altor modele Jaguar. O parte din motorizările alese pentru noul model sunt cele care și-au făcut debutul odată cu XE, respectiv propulsoarele diesel de 2,0 litri cu 161 CP sau 178 CP, din familia Ingenium.
Va fi disponibilă și o versiune revizuită a propulsorului de 3,0 litri twin-turbodiesel cu 296 CP și 700 Nm, în timp ce motorul de 3,0 litri V6 pe benzină cu 375 CP va fi curpins, de asemenea, în oferta noului model.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!