Este singurul model din segmentul său care foloseşte o structură monococă construită preponderent din aluminiu. Această structură extrem de robustă, şi totuşi uşoară, împreună cu suspensia faţă cu braţe duble triunghiulare şi suspensia punte spate multi-link sunt fundamentale pentru dinamica modelului XE.
Expertiza Jaguar în construcţia structurilor din aluminiu se pare că asigură rezultate cel puţin interesante în ceea ce priveşte consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon, iar datorită noilor motorizări diesel Ingenium, modelul XE poate înregistra chiar şi valori de 3.8l/100 km şi 99g/km CO2, devenind cel mai economic Jaguar de până acum şi intrând cu adevărat în concurenţă directă cu BMW Seria 3, Audi A4 şi Mercedes-Benz Clasa C. Dispunând de motorul supraalimentat de 3.0-litri V6, pe benzină, motor împrumutat de la Jaguar F-TYPE, varianta XE S este capabilă să atingă o acceleraţie de la 0 la 100 km în 5,1 secunde.
Jaguar XE, ce utilizează intensiv aluminiul, este primul model dezvoltat pe baza noii arhitecturi modulare Jaguar Land Rover. Ampatamentul lung de 2,835 mm şi poziţia joasă a scaunelor îi conferă proporţii ideale şi un profil aerodinamic, aducând un aer sportiv atât exteriorului cât şi interiorului noului model britanic.
Interiorul spaţios oferă un înalt nivel de confort, iar materialele şi finisajele specifice unui model premium întăresc lupta în segmentul său. Sistemul infotainment InControl, complet nou, oferă tehnologii de ultimă generaţie pentru a conecta maşina şi pasagerii cu restul lumii. Ecranul tactil de 8-inch oferă un acces uşor şi intuitiv către toate funcţiile disponibile şi aplicaţiile mobile iOS şi Android.
Sistemul de tracţiune All Surface Progress Control (ASPC), dezvoltat în baza experienţei offroad a grupului Jaguar Land Rover, poate restabili în câteva secunde tracţiunea prin control electronic.
Tehnologia de proiecţie laser permite sistemului Head Up Display să genereze imagini clare şi cu un contrast ridicat (cum ar fi detaliile despre viteză şi navigaţie), care rămân vizibile chiar şi în lumina directă a soarelui.
O cameră video stereo este montată în spatele oglinzii retrovizoare pentru a oferi o imagine 3D a drumului: aceste date de mare precizie sunt folosite pentru funcţii precum frânarea autonomă de urgenţă şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare.
XE este şi primul model Jaguar echipat cu sistem de direcţie servoasistat electric, britanicii lăduându-se că va fi reglat pentru a oferi un răspuns bun, cu un consum de energie scăzut, comparativ cu sistemele hidraulice. Din punct de vedere al cumpărătorului, Jaguar se laudă cu cel mai mic cost total al deţinerii unui model din portofoliu, dar şi cu cel mai mic nivel al emisiilor înregistrate de un model Jaguar până în prezent.
Modelul Jaguar XE va dispune de trei motorizări. Două motorizări de 2,0 litri, Diesel, dezvoltând 163 CP şi, respectiv, 180 CP, două motorizări de 2,0 litri, pe benzină, dezvoltând 200 CP şi, respectiv, 240 CP şi o motorizare de 3,0 litri, pe benzină, dezvoltând 340 CP.
Echiparea ce stă la baza gamei XE se va numi Pure, urmată de Prestige, Portfolio, R-Sport şi S, cel mai orientat către performanţă model XE. Acesta îşi răsplăteşte şoferii cu manevrabilitatea de excepţie şi rafinamentul motorului supraalimentat V6 de 3.0-litri, dezvoltând 340 CP şi un cuplu de 450 Nm.
Modelul XE va fi disponibil spre vânzare în România începând cu primăvara anului 2015.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!