No SSO cookie

Opel si Vauxhall continua sa fie pe rosu

voteaza
(0/ 0)
Opel si Vauxhall continua sa fie pe rosu
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

General Motors trebuie sa mai piarda un miliard de dolari pentru a rentabiliza Opel si Vauxhall.

 
 

Saptamana trecuta, General Motors a dat publicitatii datele privind realizarile companiei, in anul 2011. Divizia europeana a inregistrat pierderi de 747 milioane $ din venitul brut, adica fara a lua in calcul taxele, accizele si dobanzile aferente veniturilor. Chiar daca suma este astronomica, reprezinta o crestere, fata de anul 2010, cand Opel si Vauxhall au cauzat companiei GM pierderi de 1,95 miliarde $. In ultimii 13 ani, cele doua branduri au costat compania americana nici mai mult, nici  mai putin de 15,6 miliarde $.

Insa tumultul european al pietei auto este departe de a se fi incheiat, iar estimarile pentru anul 2012 sunt si ele departe de a fi mai putin sumbre. Conform analistilor financiari, Opel si Vauxhall vor cauza si in acest an pierderi de 1,2 miliarde dolari.


"Va trebui sa potrivim cererea cu oferta, iar cererea este in scadere" a declarat Dan Akerson, CEO GM. Avand in vedere faptul ca productia diviziei europene a scazut cu 20% in ultimul trimestru al anului 2011, GM este pregatit sa opereze taieri drastice in Europa, desi pana acum a negat cu vehementa aceasta posibilitate.

Restructurarile pot fi o optiune individuala, la fel cum poate fi luata in calcul si posibilitatea inchiderii firmelor, sau vanzarii catre un alt producator, insa toate au un pret. Si potrivit specilistilor, pretul este de un miliard de dolari.

Analistul american Joseph Spak, in prezent specialist RBC la New York, estimeaza ca restructurarile Opel vor costa compania-mama in jur de 600 milioane $ numai pentru anul in curs si inca 400 milioane $ pentru 2013. Acesta a scris onota destinata investitorilor in care ii avertizeaza ca acestea sunt cheltuieli minime pentru a salva posibilitatea unor castiguri ulterioare.


Si colegul acestuia, de cealalta parte a oceanului, Joseph Amaturo, de la Buckingham Research Group, estimeaza costurile GM ca fiind in jurul unui miliard de dolari americani, asta in cazul in care americanii doresc sa restabileasca pozitia Opel si Vauxhall la linia de plutire.


Brian Johnson, analist la Barclays Capital, estimeaza ca General Motors va trebui sa faca reduceri de personal cifrate la 4.000 de angajati, iar pretul total al marasmului Opel/Vauxhall ii va costa pe americani si mai mult, adica 1,2 miliarde $. El a adaugat ca restructurarile vizate ar putea sa ridice totusi valoarea profitului de pe urma actiunilor companiei General Motors.
Astfel, el crede ca revenirea pe pozitiei pierduta a unei cote de piata, laolalta cu o mai buna rentabilizare a  capacitatilor de productie, sunt posibile printr-o restructurare care ar putea insa genera, la final, profituri din valoarea actiunilor. Acesta este continutul comunicatului pe care Johnson l-a trimis investitorilor GM.




 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3676 :: 22.2MB