Potrivit unor surse din cadrul GM, americanii cauta solutii pentru a rezolva problemele financiare ale lui Opel, insa vanzarea marcii nu este un scenariu realist.
“Akerson (Dan Akerson, CEO GM, n.r.), este satul pana peste cap de Opel, iar revenirea financiara a marcii nu prea capata contur,” a declarat sursa. Akerson a fost acum ceva vreme in favoarea vanzarii lui Opel, insa potrivit unor alte surse, legaturile operationale ale diviziei germane in cadrul grupului american sunt prea puternice pentru o asemenea masura radicala.
Toate aceste pareri se bat cap-in-cap cu o serie de articole aparute atat in presa germana, cat si in cea internationala, conform carora fostul Numar 1 mondial ar fi totusi interesat de vanzarea lui Opel. Sursele agentiei Reuters spun insa ca nu a fost demarat un “proces formal de vanzare”.
Opel continua sa inregistreze pierderi inca din 2009, anul in care GM a iesit din procedura de faliment, dar aparent germanii sunt pe calea cea buna in a atinge “break even”-ul in acest an si sa se reintoarca in zona de profit in 2012.
Pe de alta parte, imaginea lui Opel a avut foarte mult de suferit in Europa, mai ales pe piata germana, iar reintoarcerea vanzarilor suficient de profitabile s-ar putea sa nu fie chiar atat de aproape.
Fata de vanzarea marcii insa, o optiune ceva mai realista ar fi incheierea unei aliante cu un alt producator european, asa cum GM a avut cu ceva vreme in urma cu FIAT - pentru a reduce costurile de dezvoltare si de productie si pentru a creste rentabilitatea lui Opel.
De asemenea, nu ar trebui exclusa nici posibilitatea atragerii unei investitii din partea unei firme chinezesti, asiaticii fiind in ultimii ani extrem de interesati de a se extinde pe pietele de pe Batranul Continent.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!