Inspirată de cea mai recentă interpretare a filosofiei de design "sculptura fluidă 2.0", noua versiune a modelui i20 a fost concepută în cadrul Centrului de Design din Europa al Hyundai Motor. Echipa de designeri a oferit părții frontale a modelului un aspect îndrăzneț, cu grila hexagonală poziționată mai jos, atât din rațiuni estetice, cât și tehnice. O grilă orizontală, îngustă unește cele două blocuri optice, care includ proiectoare cu funcție dublă, lumini de zi și lumini de poziție cu tehnologie LED.
Este construit pe o platformă nouă și ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm. Caroseria este cu 40 mm mai lungă (4.035 mm) și cu 16 mm mai joasă (1.474 mm). Noul model este cu 24 mm mai lat (1.734 mm), ceea ce îl poziționează printre cele mai late din clasa sa.
În comparație cu predecesorul său, ocupanții locurilor din față beneficiază de un spațiu la cap superior cu 33 mm (1.038 mm), un spațiu pentru picioare sporit (+24 mm, ajungând la 1.098 mm), 6 mm în plus la șolduri (1.301 mm) și 15 mm suplimentari la spațiul pentru umeri (1.365 mm). În partea din spate, spațiul pentru cap este de 978 mm, spațiul pentru picioare de 794 mm și pentru umeri de 1.350 mm, ceea ce permite unui număr de trei adulți să călătorească confortabil.
Capacitatea portbagajului a fost marită cu 10%, noul model devenind astfel liderul clasei sale cu 326 de litri (față de 295 litri modelul anterior), cu spătarul banchetei din spate în poziție verticală. Atunci când bancheta din spate este complet rabatată, volumul portbagajului ajunge la 1.042 litri.
Ocupanții locurilor din față beneficiază de o cotieră care poate fi încuiată, completând astfel spațiile sigure de depozitare. Conducătorul auto și pasagerul față au, de asemenea, acces și la suportul pentru ochelarii de soare, montat în plafonieră.
Noua generație i20 dispune de tehnologii care nu se regăsesc în echiparea altor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System - LDWS). Fiecare nou model este echipat în standard atât cu sistem de management al stabilității vehiculului (Vehicle Stability Management - VSM), cât și cu program electronic de stabilitate (Electronic Stability Program - ESP), care acționează împreuna pentru a reduce patinarea și derapajul roților și pierderea controlului autovehiculului în condiții de aderență redusă.
Noul i20 a fost dotat, pentru prima dată, cu sistemul de asistență la pornirea în rampă (Hill Start Assist Control - HAC), precum și cu sistem de monitorizare a presiunii aerului în pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems - TPMS), pentru liniștea, confortul și siguranța conducătorului auto. Pentru vizibilitate optimă, noul i20 beneficiază de faruri adaptive, cu funcție de iluminare în viraje.
Noul Hyundai i20 este disponibil pe piața locală cu două motorizări, care respectă normele de poluare Euro 6 privind emisiile de noxe. Cumpărătorii care preferă propulsoarele pe benzină pot opta pentru cunoscutul 1,25 litri „Kappa” cu patru cilindri, care dezvoltă 84 CP, disponibil în doua variante de echipare, Comfort și Highway. Această versiune oferă un consum mixt de combustibil de 5.1 l / 100 km, ceea ce echivalează cu emisii de CO2 de 119 g / km. Motorul diesel „U-II” de 1,1 litri cu trei cilindri dezvoltă 75 CP. Greutatea de bază a acestuia a fost redusă față de modelul precedent cu 14 kg, rezultând un consum mixt de 3,8 l / 100 km și emisii de CO2 de 99 g / km.
Prețurile pentru noul Hyundai i20 în România pornesc de la 8.653 euro + TVA sau 10.730 euro cu TVA inclus.
În acest preț este inclusă garanția de 5 ani fără limită de kilometri care va însoți fiecare nou model i20 comercializat. Acest pachet, include, de asemenea, 5 ani de asistență rutieră și 5 ani de verificări periodice ale vehiculului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!