No SSO cookie

Noul Astra BiTurbo - cel mai puternic Astra diesel din toate timpurile

voteaza
(5/ 1)
Noul Astra BiTurbo - cel mai puternic Astra diesel din toate timpurile
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Gama de modele Opel Astra este îmbunătăţită prin lansarea unei variante noi de motorizare diesel cu performanţe remarcabile în materie de putere: unitatea cu 4 cilindri 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm.

 
 
  • Gama Astra, disponibilă acum cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, cu o putere de 195 cp şi 400 Nm cuplu
  • Viteză maximă de până la 226 km/h şi un consum de carburant redus până la 4,9 l/100 km
  • Disponibil în variantele cu cinci uşi, GTC coupé şi Sports Tourer
  • Designul sportiv şi incisiv reflectă performanţa dinamică
  • Tehnologie BiTurbo secvenţială sofisticată cu două intercoolere

Autovehiculul este disponibil în trei variante de caroserie: hatchback cu cinci uşi, GTC coupé şi Sports Tourer station wagon. Nicio altă marcă nu oferă o gamă atât de extinsă de modele diesel de înaltă performanţă în segmentul de autovehicule compacte. Astra BiTurbo CDTI cu cinci uşi atinge o viteză maximă de 226 km/h, fiind astfel cel mai rapid model diesel Astra din toate timpurile (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Motorul BiTurbo asigură performanţe puternice şi o plăcere unică în timpul conducerii, fiind în acelaşi timp deosebit de eficient.  Dispunând de tehnologia Start/Stop de reducere a consumului de carburant, dotare standard pentru toate modelele Astra BiTurbo, varianta GTC are un consum de doar 4,9 l/100 km (variantele Sports Tourer şi hatchback cu cinci uşi: 5,1 l/100 km). Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului GTC este de numai 129 g/km (în timp ce variantele hatchback şi station wagon înregistrează o valoare a emisiilor de 134 g/km).

Lansat la începutul anului 2012 pe modelul Insignia, vârful de lance al mărcii Opel, motorul de 195 cp introduce tehnologia BiTurbo secvenţială sofisticată în dotarea gamei Astra, tehnologie care presupune utilizarea a două intercoolere. Noile variante Astra de înaltă performanţă pot fi comandate începând din toamnă şi sunt programate să ajungă în reprezentanţe până la sfârşitul acestui an.

Acceleraţie lină cu eliminarea întârzierii turbinei

Motorul diesel BiTurbo cu patru cilindri al modelului Insignia dispune de două turbocompresoare de dimensiuni diferite, ce acţionează fie individual, fie ca un ansamblu. Turbocompresorul mai mic asigură o accelerare extrem de rapidă la turaţii scăzute ale motorului. Acest lucru permite obţinerea unui răspuns rapid din partea pedalei de acceleraţie, eliminând astfel efectul nedorit de întârziere a turbinei. Începând de la o turaţie de 1.250 rpm, şoferul poate utiliza imediat un cuplu motor de 320 Nm, reprezentând 80% din cuplul total de 400 Nm generat într-o gamă de turaţii cuprinse între 1.750 şi 2.500 rpm.

În gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare funcţionează împreună, iar turbocompresorul mai mare comprimă în prealabil aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul mai mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de eşapament către turbocompresorul mai mare. În consecinţă, şoferul beneficiază în continuare de o acceleraţie puternică. La turaţii mai mari (începând de la aproximativ 3.000 rpm), toate gazele circulă direct către turbocompresorul mai mare, menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze mai ridicate.

Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de turaţii scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de accelerație o sensibilitate sporită în gama de turaţii medii. Cantitatea de aer din motor este reglată în funcţie de gama de turaţii şi necesităţile celor două turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turaţii scăzute, un intercooler suplimentar, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea cantității mici de aer pe cale directă către camera de combustie. În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare şi mai puternic intervine din ce în ce mai mult în proces. Fluxul său de aer mai mare este răcit prin intermediul unui intercooler de dimensiuni mai mari.

Întrucât configuraţia compartimentului motorului pentru modelul Astra diferă de cea a modelului Insignia, inginerii au optat pentru o soluţie inteligentă de integrare prin împărţirea internă a modulului intercooler într-un intercooler mai mic şi unul mai mare. Este o configuraţie diferită de cea a motorului BiTurbo din dotarea modelului Insignia, în cadrul căruia intercoolerele sunt situate în locuri diferite. Ambele intercoolere integrate în motorul BiTurbo al modelului Astra sunt răcite cu aer.

Designul interior şi exterior sportiv şi incisiv subliniază nivelul înalt de performanţă

Noile variante BiTurbo diesel de înaltă performanţă ale modelelor cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC au un design exterior chiar mai sportiv şi mai incisiv. Părţile frontale ale variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer şi hatchback cu 5 uşi) reflectă performanţele remarcabile şi natura mai agresivă a acestor autovehicule. Partea superioară a grilei radiatorului are o formă similară cu cea a modelului GTC Astra; totuşi, bara din faţă este vopsită întotdeauna în culoarea caroseriei, iar variantele BiTurbo hatchback cu cinci uşi şi Sports Tourer prezintă o nouă bară în formă de aripă la nivelul grilei radiatorului. Secţiunea inferioară de admisie a aerului a fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce priveşte designul sportiv: zona în care partea centrală a grilei radiatorului se uneşte cu partea exterioară a fost proiectată în formă de înotătoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai agresiv. Cadrul geamurilor laterale prezintă inserţii cromate la variantele 5 uşi şi Sports Tourer, în timp ce la GTC partea inferioară este neagră. În spate, cele două ţevi de eşapament aduc o formă mai proeminentă barei de protecţie, special adaptată. Toate aceste elemente îi conferă autovehiculului o postură atletică.

La interiorul variantelor Astra BiTurbo, tapiţeriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic utilizată pentru marginile scaunelor.  Cusăturile şi tivurile scaunelor, inserţiile portierelor şi maneta schimbătorului de viteze de culoare Roşu Magic accentuează atmosfera sportivă din interior. Un nou volan din piele cu secţiunea inferioară plată şi covoraşele speciale cu margini roşii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor Astra BiTurbo.

Variantele BiTurbo beneficiază de oferta largă de tehnologii specifice Astra

Cel mai puternic model diesel dezvoltat până în prezent, Opel Astra BiTurbo este prevăzut, de asemenea, cu multe alte funcţii premium de sporire a nivelului de siguranţă şi confort disponibile pentru noua gamă de modele Astra. Acestea includ a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Modelele BiTurbo Sports Tourer şi cu cinci uşi sunt prevăzute cu o cameră video pentru mers înapoi.

Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar în oferta mărcilor concurente. Una dintre acestea este ultima generaţie a sistemului inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon şi multiple funcţii de iluminare inteligentă, ce includ asistentul pentru faza lungă, iluminarea dinamică în curbe, iluminarea în viraje şi distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de condiţiile actuale de drum, inclusiv cele meteorologice.

FlexRide pentru dinamică de vârf – GTC cu HiPerStrut

Dinamica de conducere a variantei BiTurbo a modelului Astra a fost îmbunătăţită prin modificarea bucşelor, reducerea gărzii la sol cu ajutorul arcurilor mai rigide şi o nouă punte spate cu efect de ruliu minimizat.

Pe lângă actualele caracteristici dinamice de conducere ale modelului Astra, clienţii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum şi oferă trei moduri de funcţionare: modul standard, modul „Tour” pentru o călătorie confortabilă şi modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic. Sistemul FlexRide special adaptat pentru varianta BiTurbo garantează o performanţă optimă în timpul conducerii şi un răspuns mai prompt din partea autovehiculului.

La fel ca toate modelele GTC Astra şi OPC, varianta GTC Astra BiTurbo este echipată standard cu suspensia HiPerStrut (High Performance Struts) pe puntea faţă, pentru o conducere şi o manevrabilitate şi mai sportive. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă, permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa autovehiculului.

Pentru un nivel sporit de confort, toate modelele Astra sunt disponibile cu scaune faţă ergonomice, inclusiv variantele BiTurbo. Scaunele certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) reduc solicitările la nivelul spatelui şoferului şi pasagerului din faţă.

Parbrizul panoramic este o altă dotare opţională care adaugă o notă premium interiorului modelelor GTC, variantele BiTurbo şi OPC nefăcând excepţie. Parbrizul exclusivist patentat de Opel se întinde până la mijlocul acoperişului, şoferul şi pasagerii beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (2)

scris de alehandro70

Tehnologia biturbo e prea complicata..nu cred ca are fiabilitate...la turatii mici nu are atata fortza turbo cel mic,si apoi sa primeasca aer de la cel mare? pai oricum ajunge la 100.ooo ture si mai bagi aer cald in el,pt ca intercoolerul nu va putea face fatza...cum rezista? Eu merg pe mana celor de la VW cu motoarele Tsi,TFSI,care la turatii mici au un compresor mecanic,care nu depinde,cum e turbina de gazele evacuate.. Opelul Astra,nu ar fi chiar asa de urat,dar va fi in service prea des...

scris de adrian-

O masina asa urata avea nevoie de un motor care sa atraga.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4687 :: 18.71MB