Am condus timp de câteva ore modelele MINI John Cooper Works prezente la eveniment și am putut să ne convingem de ținuta de drum ireproșabilă și de potențialul sportiv pe care îl are această versiune, cu un preț de vânzare în România de 32.550 Euro, inclusiv TVA.
Ceea ce am putut remarca pe tot parcursul evenimentului este faptul că dacă se dorește o utilizare preponderent urbană, confortul resimțit la bordul noului model este unul foarte bun atunci când se rulează în modurile GREEN sau MID, iar când adrenalina ajunge la cote ridicate și plănuiți o evadare de câteva ore pe un circuit sau preferați un feeling sportiv la condusul pe autostradă, spre exemplu, modul SPORT este cel recomandat în aceste situații. Odată trecut pe SPORT transmisia automată cu 6 rapoarte schimbă treptele mai eficient din punctul de vedere al puterii disponibile în orice moment, suspensia și direcția se rigidizează foarte perceptibil, iar sunetul produs de evacuarea cu un caracter sportiv îi poate face pe mulți să își dorească această ”jucărie” cât mai repede în garajul lor.
Modelul este disponibil deja pentru comenzi în România și marchează debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodată un model de serie al mărcii premium din Marea Britanie, mai exact un propulsor pe benzină de 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generaţii MINI TwinPower Turbo. Puterea a crescut până la 231 CP şi este susţinută de o acustică plină de emoţie datorită designului specific al pistoanelor, turbocompresorului şi sistemului de evacuare. Chiar dacă pe mulți, imediat ce aud de o asemenea putere și o cilindree destul de mare în era downsizing-ului, ar putea să-i sperie consumul, oficial cei de la MINI se laudă cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km şi emisii CO2 de 155 g/km.
Puterea motorului a crescut cu 10% în comparaţie cu modelul precedent, în timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibilă o transmisie manuală, cu şase trepte, sau, opţional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu şase trepte. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (cu 0,2 secunde mai puțin faţă de versiunea precedentă) cu transmisie manuală, respectiv 6,1 secunde (cu 0,6 secunde mai puțin) cu transmisie automată, în timp ce repriza 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunătăţită la 5,6 secunde (cu 0,6 secunde mai puțin). Tehnologie suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistem sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jantele din aliaj uşor de 17 ţoli, cu design John Cooper Works Race Spoke.
Pentru prima dată este disponibilă o servodirecţie gestionată electromecanic cu Servotronic, precum şi posibilitatea comandării opţional a amortizoarele adaptive (Dynamice Damper Control), ceea ce asigură o experienţă cu un nivel ridicat al confortului pentru un astfel de model sportiv.
În echiparea standard este oferit Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii) ce include Dynamic Traction Control (DTC / control dinamic al tracţiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al diferenţialului blocant) şi Performance Control (un mod sportiv al DSC).
Designul exterior este optimizat aerodinamic şi pentru a amplifica imaginea sportivă: bară faţă specifică modelului, cu prize largi de aer pentru răcire, care ocupă spaţiul alocat proiectoarelor de ceaţă la MINI Hatch (3 uşi), design distinctiv al pragurilor uşilor şi al barei spate, spoiler spate John Cooper Works.
Apariţie inconfundabilă este asigurată şi prin elementele de design specifice modelului MINI John Cooper Works: faruri LED cu semnalizatoare de culoare albă, contururi distinctive ale pasajelor roţilor, grilă a radiatorului John Cooper Works, elementul de design care integrează semnalizatoarele laterale şi hayon cu inscripţie John Cooper Works, sistem sport de evacuare distinctiv şi culoare nouă Rebel Green pentru caroserie, disponibilă exclusiv pentru noul MINI John Cooper Works.
Interiorul are ambianţa caracteristică unui automobil sport: scaune sport John Cooper Works exclusivie cu tapiţerie Dinamica şi cu tetiere integrate, praguri John Cooper Works, volan John Cooper Works cu butoane multifuncţionale şi clapete de schimbare a vitezelor în combinaţie cu transmisia sport Steptronic cu şase trepte, levier John Cooper Works al schimbătorului sau selectorului de viteze, afişaje în cockpit, monitor central de informaţii şi cheie în design specific modelului, pedale şi suport pentru piciorul conducătorului din oţel inoxidabil, tapiţerie antracit a plafonului, precum şi pachetul Driving Excitement disponibil standard.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!