No SSO cookie

Mazda primeste vesti bune de la Euro NCAP

voteaza
(0/ 0)
Mazda primeste vesti bune de la Euro NCAP
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sistemul Mazda destinat monitorizarii partii din spate a autovehiculelor va primi premiul "Euro NCAP Advanced".

 
 

Sistemul Mazda Rear Vehicle Monitoring (RVM) destinat monitorizarii asa numitului unghi mort, in care vizibilitatea este redusa pentru sofer, si disponibil pe modelele Mazda3, Mazda6 si CX-7 va fi distins cu premiul "Euro NCAP Advanced" in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt de luna viitoare.

Reprezentantii Euro NCAP au analizat sistemul Mazda RVM si au fost impresionati de numeroasele beneficii de siguranta pe care le ofera. Acesta asista soferul pentru a evita situatiile periculoase sau coliziunile cu alte vehicule ce pot aparea in momentul schimbarii benzii de deplasare. Doi senzori radar, fiecare montat in lateralele spoilerului din spate, masoara in mod constant distanta pana la vehiculele apropiate si viteza aproximativa a acestora.

La viteze mai mari de 60 km/h sistemul RVM avertizeaza conducatorul auto printr-un indicator luminos situat la interior in zona oglinzilor laterale daca un autovehicul se afla in unghi mort sau daca in lateral se va afla vreo masina in urmatoarele 5 secunde provenind din zona monitorizata ce se intinde pana la 50 m in spate. Daca soferul actioneaza semnalul de schimbare a directiei de mers in sensul vehiculului care se apropie, martorul va lumina intermitent si un sunet va avertiza conducatorul sa nu schimbe banda. Sistemul este proiectat sa functioneze in orice conditii meteorologice si sa detecteze toate tipurile de vehicule, inclusiv cele de mici dimensiuni cum sunt motocicletele.

Conform datelor Mazda aproape 5% dintre accidentele auto au loc intre vehicule care se deplaseaza in acelasi sens, iar aproximativ 80% dintre acestea sunt cauzate de schimbarea benzii de deplasare. Avand in vedere specificatiile sistemului, RVM poate duce la evitarea a pana la jumatate din aceste accidente.

Mazda a fost primul constructor auto japonez care a lansat sistemul de monitorizare a partii din spate a autovehiculului in Europa prin modelul Mazda6 in 2008. Ulterior sistemul a fost introdus si in echiparea modelelor Mazda3 si CX-7 in 2009 si va fi inclus si in dotarea noii Mazda CX-5 care va fi prezentata in premiera la Frankfurt in septembrie alaturi de Mazda3 facelift.


"Euro NCAP Advanced" premiaza sistemele de siguranta care integreaza tehnologii avansate

Incepand cu 2010, "Euro NCAP Advanced" a inceput sa premieze constructorii auto care introduc in productia de serie noi tehnologii de siguranta care demonstreaza beneficii vizibile de siguranta pentru consumatori.

Euro NCAP este o organizatie independenta alcatuita din asociatii de consumatori, cluburi auto si autoritati de transport din diferite tari europene. Aceasta acorda cotatii de siguranta pentru autovehicule incepand cu 1997.

Siguranta a fost dintotdeauna o prioritate pentru Mazda. Mazda3 a primit cotatia maxima de 5 stele in cadrul testelor de siguranta Euro NCAP din 2009 (pentru pasageri adulti, protectia copiilor, protectia pietonilor si sistemele de asistenta). Mazda6 a fost cotata similar in acelasi an, in timp ce Mazda2 (2007) si Mazda5 (2005) au primit 5 stele pentru protectia adultilor (prin sistemul de testare anterior).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2547 :: 17.86MB