No SSO cookie

Geneva 2013: Mitsubishi CA-MiEV

voteaza
(5/ 1)
Geneva 2013: Mitsubishi CA-MiEV
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Mitsubishi prezinta conceptul CA-MiEV, un vehicul electric interurban cu autonomie de 300 kilometri.

 
 

Mitsubishi s-a concentrat serios asupra gamei de vehicule electrice. De ani de zile, i-MiEV este o prezenta constanta la saloanele auto, in standul japonezilor.
La Geneva Motor Show 2013, Mitsubishi a prezentat o versiune i-MiEV care se inscrie mai degraba intr-o linie de design familiara flotelor de masini ale viitorului nu foarte indepartat, care folosesc energiile alternative.

Insa aici este mult mai mult de discutat in afara formei masinii.  Autonomia standard oferita de i-MiEV este de 100 kkilomewtri. Conceptul CA-MiEV, unde CA vine de la "Compact and Advanced", are o autonomie estimata la 300 kilometri, asigurata de acumulatori lithium-ion de 28 kWh si un motor/invertor/incarcator cu greutate redusa, care ofera 80 kWh. Aceste cifre sunt uluitoare, daca avem ca termen de comparatie vehiculele electrice din clasa compacta si medie, aflate astazi pe piata, care au o autonomie in jurul a 130-160 kilometri.

Evident, cifrele pot fi dicutabile, insa Mitsubishi precizeaza ca este vorba despre un vehicul electric interurban, altminteri, o folosinta strict urbana ar putea altera aceste cifre, depinzand la modul extrem de conditiile de trafic. Insa din datele oferite de Mitsubishi, aflam ca modelul CA-MiEV asigura o autonomie suficienta pentru "in jur de o saptamana in conditiile unui trafic normal european". Iar daca este nevoie de si mai mult, Mitsubishi sugereaza ca in spatiul destinat acumulatorilor cu o forma plata, exista loc suficient pentru adaugarea unui set care extinde autonomia. Si pentru a veni in intampinarea nevoilor soferilor, CA-MiEV are in dotare tehnologii ca WiTricity, adica incarcare wireless sau posibilitatea ca vehiculul sa trimita automat un email in cazul in care a fost furat. Este asadar, un fel de vehicul al viitorului, nu-i asa? La care se adauga un coeficient aerodinamic de 0,26 si lampile in forma de bumerang.

Mitubishi nu intentioneaza sa introduca CA-MiEV in productia de serie, reprezentand mai degraba o prezentare a tehnologiilor pe care Mitsubishi Motor Company doreste sa le introduca pe termen mediu si mediu-lung pe vehiculele pe care le va produce la nivel mondial. Aceasta inseamna si ca anumite "bunatati" prezentate astazi sub forma conceptului CA-MiEV, se vor regasi pe viitoarele versiuni Peugeot iOn sau Citroen C-Zero, ambele folosind deja tehnologia i-MiEV.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.2474 :: 17.88MB