Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Restul Lumii
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
T u d o r
E vorba de 30 sau 40 kg diferenta de masa minim admisa intre FWD si RWD, conform regulamentului. E ceva dar nu e prea mult, mai ales daca tinem cont si de faptul ca un RWD constructiv e mai bine echilibrat pe axe si asta ii reduce din handicapul diferentelor de greutate.
air_wolf
QUOTE (hdi @ May 14 2009, 09:47 PM) *
By the way: cine zice ca BMW nu e mai bun si mai fun decat Subaru? N-am auzit pe nimeni.


eu ziceam si sustin in continuare. astea cu electronica sint

@rebel: ca sa nu ma mai repet de 100 de ori, ia si citeste asta, e un tutorial bun - valabil pentru toti care cred ca 4x4<>AWD<>4WD

@glc: eu am fost surprins de motorul 1.2 16v de la fiat. motor de turatie, merge superb daca nu cobori sub 4500rpm. daca ar fi sa aleg miine intre motoare de pina in 1500 aspirate, pe ala l-as lua cu ochii inchisi.

in fond, cu orice masina te poti distra, totul e sa vrei. e incredibil cite poti face cu o masina, totul e sa te tina corazon-ul si sa-ti inhibi instinctul de conservare.
T u d o r
GLC, tractiunea integrala e in WRC tocmai pentru ca aia alearga prin paduri. Idem pentru Paris - Dakar si altele. WRC e un campionat care se poarta pe zapada, noroi, drum pietruit si asfalt. Noi cred ca vorbim de asfalt aici, e logic ca integrala e mai buna pe dealuri sau vai.
Diesel
GLC, WRC e atat de tare incat Subaru s-au retras dupa cativa ani in care au luat bataie iar Citroen pentru ca s-au plictisit.

Stiai ca WRC are o grupa junior cu motoare de maxim 1.6 si FWD?

Se pare ca trebuie sa scriu pe fiecare pagina sau sa adaug in semnatura, masina mea nu este un varf al perfomantelor. Este suficient de fun pentru cum se prezinta. Daca vii la urmatoarea intalnire pe circuit, te pun in dreapta si vei face ca nevasta lui Ricardo Patrese.
hdi
QUOTE (air_wolf @ May 14 2009, 10:49 PM) *
QUOTE (hdi @ May 14 2009, 09:47 PM) *
By the way: cine zice ca BMW nu e mai bun si mai fun decat Subaru? N-am auzit pe nimeni.


eu ziceam si sustin in continuare. astea cu electronica sint

@rebel: ca sa nu ma mai repet de 100 de ori, ia si citeste asta, e un tutorial bun - valabil pentru toti care cred ca 4x4<>AWD<>4WD



Sssst! Vezi sa nu te-auda astia ca fac urat. Mai nou si Subaru e tot cu circuite integrate dar bu-i bai. Pana se manifesta ele, AWD-ul ramane permanent si mecanic. Electronica e doar un back-up iar pt off-road stii tu mai bine ce scule iti trebuie. Banuiesc ca Subaru nu e pe lista.
Rebel
QUOTE (air_wolf @ May 14 2009, 05:49 PM) *
@rebel: ca sa nu ma mai repet de 100 de ori, ia si citeste asta, e un tutorial bun - valabil pentru toti care cred ca 4x4<>AWD<>4WD


Cred ca ai gresit destinatarul.
Exista diferente intre ele, tutorialul tau le si expune desi cam vag dar macar confirma pentru altii ceea ce spuneam cau cateva pagini in urma.
In plus, existe diferente (mod de abordare) intre sisteme similare (AWD de ex.) insa se pare ca multi confunda "independent transfer case" cu "married transfer case".
hdi
QUOTE (Diesel @ May 14 2009, 10:57 PM) *
vei face ca nevasta lui Ricardo Patrese.


Ce, vongole alla marinara?

Daca deschid un "Kia vs. Restul lumii" te bagi? Si scriem in subtitlu ca AWD is boring si Kia FWD e desul de fun (in romana). thumbsup.gif

LE: sper ca nu consideri nimic din ce-am scris anterior ca fiind ceva personal pt. ca nu este.
T u d o r
Ok, hai sa facem un comparo ipotetic. Sa luam pe de-o parte Outback pentru ca a fost amintit de cateva ori aici. Poate fi diesel sau benzina, nu are importanta. Important e ca are AWD si ca e putin mai inalt decat un break. De cealalta parte sa luam o Alfa 159 break de putere asemanatoare. Poate fi si ea diesel sau benzina.

Intrebarea e: Care e mai rapida? Cea mai joasa, cu suspensia mai ferma si sportiva si cu tractiune doar fata, sau cea cu centrul de greutate mai sus, mai "barca" dar cu o tractiune superioara? Care evita mai usor un obstacol intalnit in drum pe nepregatite? Atentie spun "pe nepregatite", adica fara ca reflexele sa fie controlate. smile.gif

Pana la urma o masina e mai rapida si mai stabila si mai cum vreti voi daca a fost conceputa in scopul ala. Luam ca exemplu STI cand discutam de Legacy sau de Obk? Pai de ce sa nu luam direct un BMW de F1 daca vorbim de BMW? smile.gif Tot RWD e si tot bemveu, nu?

LE: HDI, te rog ca pe langa mistouri sa incerci sa si vii cu ceva in discutie.
mariusdruta
Off

As vrea si eu o rezervare la micul Ricardo, dar asta doar daca se hotaraste sa dea pe spate si restul Europei smile.gif
Circuitul inteleg ca a fost floare la ureche, is curios cum a fost sa mergi mai mult de o suta de km pe autostrada smile.gif
Diesel
Pentru ca suntem inca la Subaru vs restul lumii... am aflat ce e in neregula cu Impreza, ca tot a zis Halba de Prodrive P2


Are prea putina electronica sau prost configurata smile.gif

Tudor, as propune sa comparam STI cu M3-ul din generatia veche. S-ar incadra binisor la cai putere si la pret... ma rog, nou vs sh, boom al creditarii vs criza.
air_wolf
QUOTE (Rebel @ May 14 2009, 11:08 PM) *
QUOTE (air_wolf @ May 14 2009, 05:49 PM) *
@rebel: ca sa nu ma mai repet de 100 de ori, ia si citeste asta, e un tutorial bun - valabil pentru toti care cred ca 4x4<>AWD<>4WD


Cred ca ai gresit destinatarul.
Exista diferente intre ele, tutorialul tau le si expune desi cam vag dar macar confirma pentru altii ceea ce spuneam cau cateva pagini in urma.
In plus, existe diferente (mod de abordare) intre sisteme similare (AWD de ex.) insa se pare ca multi confunda "independent transfer case" cu "married transfer case".


"Four-wheel drive, 4WD, 4x4 ("four by four"), or AWD ("all wheel drive") is a four-wheeled vehicle with a drivetrain that allows all four wheels to receive torque from the engine simultaneously. While many people associate the term with off-road vehicles, powering all four wheels provides better control in normal road cars on many surfaces, and is an important part of rally racing." - ce spun ei
vs
"1. Sistemul AWD nu este doar "putin altfel" ci total diferit de un 4X4. La 4X4 poti disengage 4X4 si differentialul poate fi blocat." - ce spui tu.

nu, n-am gresit destinatarul: orice autovehicul care are tractiune pe cele 4 roti este 4x4 sau AWD. cum se cheama sistemul si ce caracteristi care conteaza mult mai putin in discutia de pe acest topic.

@hdi: sssshhhhhhh! smile.gif
Rebel
pai daca trebuie atunci depun aici diferentele. In plus tu ai citit in linkul ta numai inceputul. Sunt dezamagit. confused.gif

Tot in linkul tau zice asa:

All-wheel drive (AWD) is often used to describe a "full time" 4WD that may be used on dry pavement without destroying the drivetrain, although the term may be abused when marketing a vehicle.[3] AWD can be used on dry pavement because it employs a center differential, which allows each tire to rotate at a different speed. ("Full-Time" 4WD can be disengaged and the center differential can be locked, essentially turning it into regular 4WD. On the other hand, AWD cannot be disengaged and the center differential cannot be locked.[4][5]) This eliminates driveline binding, wheel hop, and other driveline issues associated with the use of 4WD on dry pavement. With vehicles with more than four wheels, AWD means all wheels drive the vehicle, to varying degrees of engagement, while 4WD means only four of the wheels drive the vehicle continuously.

Deci exact ce spuneam eu mai inainte!


________________________________________________________________________________

Si acum o sumara descriere a fiecarui sistem


4-Wheel-Drive and All-Wheel-Drive Systems -- Know Your Options

More and more often, 4-wheel drive and all-wheel drive are becoming popular options not only for SUVs, but cars as well. All SUVs and pickup trucks offer 4WD systems, and even some minivans like the Toyota Sienna and Pontiac Montana, offer available AWD systems. Oftentimes, more than one system is available for any given vehicle, leaving consumers puzzled.

With so many options to choose from, it's easy for drivers to get confused by a barrage of acronyms, each more meaningless than the last. For most consumers, there are three basic options: Full-time 4WD, part-time 4WD, or all-wheel drive. Although each system has its own merits, one thing is certain--any 4WD system will make your vehicle less fuel efficient and more complicated to repair and maintain.

On the other hand, with 4WD you are less likely to get stuck in snow or mud. Most consumers want 4WD because it adds a measure of security to a vehicle, but finding out and deciding which system is right for you is both an important and complex job. Choose wisely.

Part-time 4WD
This most basic system provides a choice of settings that can be changed depending on your driving situation, but cannot be left engaged on dry pavement. If it is, the transfer case will wear, resulting in mechanical damage. The settings range from 2WD, 4WD High, and 4WD Low. In vehicles that have part-time 4WD, each of the four wheels constantly gets 25% of the torque to prevent wheelspin when in the High or Low setting. In newer models, the driver can shift from 2WD to 4WD High while driving, but must come to a complete stop to shift into the 4WD Low setting. 4WD Low should only be engaged in extreme off-road situations. One drawback of part-time 4WD is that it must be continually engaged and then disengaged in conditions of light rain or snow. This type of system is best for people who really don't need 4WD, but occasionally go off-roading and want a little extra security when it snows.

Full-time 4WD
Unlike part-time 4WD, full-time 4WD, is just that--a system that can continually remain operating. This more advanced, convenient form of 4WD allows you to choose between all of the same settings, but can remain engaged while on dry pavement. Added to the High and Low settings is an automatic or full-time 4WD setting. As with part-time 4WD, the shift from High to Low must be made during a complete stop on most vehicles. Full-time 4WD is best for people who regularly drive in slippery conditions where constant shifting between 2WD and 4WD can become tedious.

All-Wheel Drive
All-wheel drive is similar to full-time 4WD in that the system is always sending power to the wheels with the most traction, but AWD has no 2WD switch. It is always operating in 4WD mode. When the road gets slippery, the AWD system locks the axles and automatically distributes power to all four of the tires. In many cases, AWD vehicles have no on/off switch. Some AWD systems are more rugged than others, though most can't be taken into extreme off-road situations. If the AWD system allows the driver to switch to a "low" range gearing setting, like in the Dodge Durango and Toyota 4Runner, then it is probably intended for severe off-road use. AWD systems work well in cars and crossover vehicles because they don't add much weight and make them true all-weather vehicles.

Safety Misconceptions
While 4WD and AWD may maximize traction better than 2WD, that doesn't necessarily translate into making it a safer vehicle. Oftentimes, drivers believe that because they can accelerate in snow just as quickly as on dry roads, they can do the same in terms of cornering and braking. On the contrary, 4WD and AWD do little to aid in cornering and nothing for braking ability on wet, snowy roads. Once moving, the physics of 2WD, 4WD, and AWD systems are pretty much the same. Rather than rely on AWD or 4WD, it's a better idea to think of them as an insurance policy that's there when you need it.

For most consumers, a set of quality all-season tires is a much better and less-expensive alternative to pricey and complex all-wheel-drive systems. Even the most advanced 4WD vehicle will be left spinning its wheels in the snow if they are shod with performance or touring tires.

Take a look at what kind of driving you normally do. Once you determine what type of vehicle best suits your needs, you can assess what type of system you need to get the job done. In some cases it may simply be 2WD with snow tires. In others, you may want to consider a more "robust" 4WD system with a low-range option. To help get a clear view off all your options, take a look at the following chart, sorted by vehicle class, that lists all the 2005 vehicles that offer AWD or 4WD systems.

Compact Car Drive Type
Mitsubishi Lancer all-wheel drive
Pontiac Vibe all-wheel drive
Subaru Impreza all-wheel drive
Suzuki Aerio all-wheel drive
Toyota Matrix all-wheel drive



Compact pickup truck Drive Type
Chevrolet Colorado 4-wheel drive
Dodge Dakota 4-wheel drive, all-wheel drive
Ford Ranger 4-wheel drive
GMC Canyon 4-wheel drive
Mazda B-Series 4-wheel drive
Nissan Frontier 4-wheel drive, all-wheel drive
Toyota Tacoma 4-wheel drive



Compact sport-utility vehicle Drive Type
BMW X3 all-wheel drive
Ford Escape all-wheel drive
Honda CR-V all-wheel drive
Honda Element all-wheel drive
Hyundai Santa Fe all-wheel drive
Hyundai Tucson all-wheel drive
Jeep Liberty 4-wheel drive
Jeep Wrangler 4-wheel drive
Kia Sportage all-wheel drive
Land Rover Freelander all-wheel drive
Mazda Tribute all-wheel drive
Mercury Mariner all-wheel drive
Mitsubishi Outlander all-wheel drive
Saturn Vue all-wheel drive
Subaru Baja all-wheel drive
Subaru Forester all-wheel drive
Suzuki Grand Vitara 4-wheel drive
Toyota RAV4 all-wheel drive



Full-size van Drive Type
Chevrolet Express all-wheel drive
GMC Savana 4-wheel drive



Large car Drive Type
Chrysler 300 all-wheel drive
Dodge Magnum all-wheel drive
Ford Five Hundred all-wheel drive
Mercury Montego all-wheel drive



Large pickup truck Drive Type
Chevrolet Avalanche 4-wheel drive
Chevrolet Silverado 1500 4-wheel drive, all-wheel drive
Chevrolet Silverado HD 4-wheel drive
Dodge Ram 1500 4-wheel drive, all-wheel drive
Dodge Ram 2500/3500 4-wheel drive
Ford F-150 4-wheel drive
Ford F-250/350 Super Duty 4-wheel drive
GMC Sierra 1500 4-wheel drive, all-wheel drive
GMC Sierra HD 4-wheel drive
Lincoln Mark LT all-wheel drive
Nissan Titan 4-wheel drive
Toyota Tundra 4-wheel drive



Large sport-utility vehicle Drive Type
Chevrolet Tahoe and Suburban 4-wheel drive
Ford Excursion 4-wheel drive
Ford Expedition 4-wheel drive
GMC Yukon/Denali 4-wheel drive, all-wheel drive
Nissan Armada 4-wheel drive
Toyota Sequoia 4-wheel drive



Midsize car Drive Type
Subaru Outback and Legacy all-wheel drive
Volkswagen Passat all-wheel drive


Midsize sport-utility vehicle Drive Type
Buick Rendezvous all-wheel drive
Chevrolet Blazer 4-wheel drive
Chevrolet Equinox all-wheel drive
Chevrolet TrailBlazer 4-wheel drive
Chrysler Pacifica all-wheel drive
Dodge Durango all-wheel drive
Ford Explorer 4-wheel drive, all-wheel drive
Ford Explorer Sport Trac 4-wheel drive
Ford Freestyle all-wheel drive
GMC Envoy 4-wheel drive
Honda Pilot all-wheel drive
Isuzu Ascender 4-wheel drive
Isuzu Axiom 4-wheel drive
Isuzu Rodeo 4-wheel drive
Jeep Grand Cherokee all-wheel drive
Kia Sorento 4-wheel drive
Mercury Mountaineer all-wheel drive
Mitsubishi Endeavor all-wheel drive
Mitsubishi Montero 4-wheel drive
Nissan Murano all-wheel drive
Nissan Pathfinder 4-wheel drive
Nissan Xterra 4-wheel drive
Pontiac Aztek all-wheel drive
Suzuki XL-7 4-wheel drive
Toyota 4Runner 4-wheel drive, all-wheel drive
Toyota Highlander all-wheel drive



Minivan Drive Type
Buick Terraza all-wheel drive
Chevrolet Astro all-wheel drive
Chevrolet Uplander all-wheel drive
Chevrolet Venture all-wheel drive
Chrysler Town & Country all-wheel drive
Dodge Caravan all-wheel drive
GMC Safari all-wheel drive
Pontiac Montana all-wheel drive
Pontiac Montana SV6 all-wheel drive
Saturn Relay all-wheel drive
Toyota Sienna all-wheel drive


Premium compact car Drive Type
Audi A4 all-wheel drive
BMW 3-Series all-wheel drive
Jaguar X-Type all-wheel drive
Mercedes-Benz C-Class all-wheel drive
Saab 9-2X all-wheel drive
Volvo S40 and V50 all-wheel drive



Premium large car Drive Type
Audi A8 all-wheel drive
Mercedes-Benz S-Class/CL-Class all-wheel drive
Volkswagen Phaeton all-wheel drive
Volvo S80 all-wheel drive



Premium large sport-utility vehicle Drive Type
Cadillac Escalade all-wheel drive
Hummer H1 4-wheel drive
Hummer H2 all-wheel drive
Infiniti QX56 all-wheel drive
Land Rover Range Rover all-wheel drive
Lexus LX 470 all-wheel drive
Lincoln Navigator 4-wheel drive
Mercedes-Benz G-Class all-wheel drive
Toyota Land Cruiser all-wheel drive


Premium midsize car Drive Type
Acura RL all-wheel drive
Audi A6/allroad quattro all-wheel drive
Cadillac STS all-wheel drive
Infiniti G35 all-wheel drive
Lexus GS all-wheel drive
Mercedes-Benz E-Class all-wheel drive
Volvo S60 all-wheel drive
Volvo V70/XC70 all-wheel drive



Premium midsize sport-utility vehicle Drive Type
Acura MDX all-wheel drive
BMW X5 all-wheel drive
Buick Rainier all-wheel drive
Cadillac SRX all-wheel drive
Infiniti FX all-wheel drive
Land Rover Discovery all-wheel drive
Land Rover LR3 all-wheel drive
Lexus GX 470 all-wheel drive
Lexus RX all-wheel drive
Lincoln Aviator all-wheel drive
Mercedes-Benz M-Class all-wheel drive
Porsche Cayenne all-wheel drive
Saab 9-7X all-wheel drive
Volkswagen Touareg all-wheel drive
Volvo XC90 all-wheel drive



Premium sporty/performance car Drive Type
Audi TT all-wheel drive
Porsche 911 all-wheel drive
hdi
QUOTE ( T u d o r @ May 14 2009, 11:15 PM) *
LE: HDI, te rog ca pe langa mistouri sa incerci sa si vii cu ceva in discutie.


incercam sa o las asa cum a picat dar daca insisti...a mai fost asta (e un topic luuung si complicat)? Nu e cu Subaru dar este despre FWD vs RWD vs AWD (quattro); de remarcat este ce face FWD-ul atunci cand intalneste un obstacol pe asfalt si ce fac celelalte 2. Nu e nici iarna, nici zapada si nici off road.
http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM
hdi
http://www.youtube.com/watch?v=ydva0Ce3brk -scuze pentru limbaj rolleyes.gif
Diesel
hdi, am pus clipul asta acu vreo 2 saptamani p-aici pe undeva.

Vicky trage concluzia ca "RWD inspires most confidence". Iar in cazul FWD lasa problema deschisa cu frana de mana si cu ESP-ul. Testul facut de ea e trecut cu brio de orice FWD cu ESP.

Ideea e ca noi combatem aici AWD-ul. Noi astia muritorii de rand cu FWD oftam de pe margine.
Rebel
Si pentru alti "cunoscatori de renume" biggrin.gif

TRANSFER CASE

* The transfer case receives power from the transmission and sends it to both the front and rear axles. This can be done with a set of gears, but the majority of transfer cases manufactured today are chain driven.[1] On some vehicles, such as four wheel drive trucks or vehicles intended for off-road use, this feature is controlled by the driver. The driver can put the transfer case into either "two wheel drive" or "four wheel drive" mode. This is sometimes accomplished by means of a shifter, similar to that in a manual transmission. On some vehicles this may be electronically operated by a switch instead. Some vehicles, such as all wheel drive sports cars, have transfer cases that are not selectable. Such a transfer case is permanently "locked" into all-wheel-drive mode.

* The transfer case may contain one or more sets of "low range gears". Low range gears are engaged with a shifter or electronic switch. On many transfer cases this shifter is the same as the one that selects 2WD or 4WD operation as described above. Low range gears slow down the vehicle and increase the torque available at the axles. Low-range gears are used during slow-speed or extreme off road maneuvers, such as rockcrawling, or when pulling a heavy load. Again, on all wheel drive sports cars this feature is often absent. Some very large vehicles, such as heavy equipment or military trucks, have more than one low-range gear.


LOW RANGE! Deci exact ce spuneam eu mai sus:
QUOTE (Rebel @ May 14 2009, 02:59 PM) *
...
4X4 in fapt se bazeaza pe o maneta suplimentara sau pe un switch pentru a comuta din 4X2 in 4X4 HI (se numeste Shift On the Fly, operatia putand fi executata si in timpul mersului); pentru a intra insa in 4X4 LOW trebuie sa pui masina in neutral , operatia neputand fi executata in timpul mersului.


Electronic Shift On-the-Fly (ESOF) transfer cases have a dash-mounted selector switch or buttons with front sealed automatic locking axle hubs. Unlike the manual transfer case, this system has a transfer case motor and vacuum operated front hubs. To engage or disengage, the vehicle can be completely stopped or moving at any speed under 55 mph

Si se explica exact ce spuneam mai sus, lucru pentru care multi fac greseli:

Transfer cases are also classified as either "independent" or "married". "Married" transfer cases are bolted directly to the transmission. Sometimes a "married" transfer case is an integral part of the transmission and the two components share the same housing, as is commonly found on modern Subaru products

Sper ca am lamurit-o. Si linkul pentru "specialisti":

http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_case
hdi
QUOTE (Diesel @ May 15 2009, 12:18 AM) *
hdi, am pus clipul asta acu vreo 2 saptamani p-aici pe undeva.

Vicky trage concluzia ca "RWD inspires most confidence". Iar in cazul FWD lasa problema deschisa cu frana de mana si cu ESP-ul. Testul facut de ea e trecut cu brio de orice FWD cu ESP.

Ideea e ca noi combatem aici AWD-ul. Noi astia muritorii de rand cu FWD oftam de pe margine.


Nu te victimiza. Si eu am un FWD si imi place f. mult.
Cele 2 clipuri ar fi argumente pt. ce face AWD-ul in viata de zi cu zi. Atat tu cat si Tudor insistati sa spuneti ca AWD ofera avantaje certe doar in conditii speciale: zapada, off-road etc si ca in viata de zi cu zi e doar o cheltuiala inutila pornind de la pretul de achizitie si incheind cu consumul. Mai spuneti ca pe drumuri virajate AWD nu-ti permite sa rulezi cu viteza mai mare decat FWD si ca practic este acelasi lucru.
Combateti AWD-ul, este absolut OK insa nu cred ca e corect sa puneti semnul de egalitate intre AWD si FWD. Mie mi se pare o abordare putin simplista si ca ignorati in mod constient avantajele in situatii gen: carosabil ud, manevre bruste nepremeditate samd.
Tu spui si ca AWD e boring iar o anumita FWD e destul de fun. Nu e putin ciudat?
Diesel
Cu banii de Impreza 2.0 cumpar un Cee'D si imi raman bani sa ma duc pana la Euroring si inapoi de vreo 6-7 ori. Sau cumpar un Fiat Bravo cu 1.4 T-Jet de 150CP si am cea mai frumoasa compacta de pe piata.
Astea sunt comparatiile in acceasi clasa. Cam la acelasi nivel de fun.

Pentru o canititate dubla de distractie, Mazda MX5 are LSD la motorizarea de top si e pe la aceeasi bani cu Impreza.

In conditii imprevizibile nu fac pe viteazul, d-asta sunt foarte bucuros ca am ajuns pe circuit. Iar pentru un plus de siguranta exista ESP.
Rebel
QUOTE (air_wolf @ May 14 2009, 06:46 PM) *
nu, n-am gresit destinatarul: orice autovehicul care are tractiune pe cele 4 roti este 4x4 sau AWD. cum se cheama sistemul si ce caracteristi care conteaza mult mai putin in discutia de pe acest topic.

Ce frumos le-ai bagat pe toate in aceeasi oala. Tocmai caracteristicile le fac diferite si nu putin ci foarte mult. Tocmai despre asta este vorba si aici: in ce difera. Ca daca ar fi toate la fel si ar functiona identic atunci le-am mai alege numai dupa culoare si eventual forma stopului.
Tot in linkul furnizat de tine zice:
"With vehicles with more than four wheels, AWD means all wheels drive the vehicle, to varying degrees of engagement, while 4WD means only four of the wheels drive the vehicle continuously".
Drept e, toate trag dar nu la fel. Poate asa invata si altii ca in cazul AWD exista un "hocus-pocus" care isi face treaba sa trimita torque-ul in diferite locatii in functie de ceea ce comanda primita.
ozz86651
QUOTE
Safety Misconceptions
While 4WD and AWD may maximize traction better than 2WD, that doesn't necessarily translate into making it a safer vehicle. Oftentimes, drivers believe that because they can accelerate in snow just as quickly as on dry roads, they can do the same in terms of cornering and braking. On the contrary, 4WD and AWD do little to aid in cornering and nothing for braking ability on wet, snowy roads. Once moving, the physics of 2WD, 4WD, and AWD systems are pretty much the same. Rather than rely on AWD or 4WD, it's a better idea to think of them as an insurance policy that's there when you need it.

For most consumers, a set of quality all-season tires is a much better and less-expensive alternative to pricey and complex all-wheel-drive systems. Even the most advanced 4WD vehicle will be left spinning its wheels in the snow if they are shod with performance or touring tires.


Buei cum ii dau in judecata pe astia ca mi-au citat un post de pe aici verymad.gif
ozz86651
QUOTE
incercam sa o las asa cum a picat dar daca insisti...a mai fost asta (e un topic luuung si complicat)? Nu e cu Subaru dar este despre FWD vs RWD vs AWD (quattro); de remarcat este ce face FWD-ul atunci cand intalneste un obstacol pe asfalt si ce fac celelalte 2. Nu e nici iarna, nici zapada si nici off road.
http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM


Tzeapa majora.
Partea cu sensul giratoriu e evident adevarata, toata lumea stie asta. FWD e subviurator, RWD e supravirator si AWD depinde (in general subvirator). Partea cu pinguinul...hm. In primul rind ca iar o luam de-a capul cu o comparatie foarte proasta, 3 masini cu mase diferite, cauciucuri diferite, suspenisii si echilibrari foarte diferite. BMW-ul e cel mai bine echilibrat intre cele 3 masini si Alfa are o groza de greutate pe fata. Cam asa iese si in teste. Concindenta? Da daca pastram aceleasi masini dar cumva prin magie punem pe alfa RWD si pe BMW FWD, ce iese?
Apoi daca tie iti iese un pinguin pe strada nu tragi de volan si te urci pe acceleratie, ci tragi de volan si LASI acceleratia. Sau pui frina. Lasa-ma cu piloti d-astia de tv care pe deasupra si stiu dupa ce curba e pinguinul, ca asa e usor sa demonstrezi ce vrei. De altfel gagica a si spus foarte clar "if you power through". IF. IF. Sa-mi spui daca ti-ai amintit de ce a zis ea cind iti sare un biciclist la 3m in fata pe DN1.

PS: numai mie mi se pare ca alfa aia a intrat mai repede ca celelalte in curba?
ozz86651
Uitati alt "test" (publicitate) de tot risul facut de nemti:
http://www.youtube.com/watch?v=ydva0Ce3brk&NR=1

Da, e evident si se stie ca AWD pleaca mai repede pe ud si evident poti sa dai mai tare in acceleratoe. Dar daca faceau testul corect cred ca nu le iesea suficient de mare diferenta asa s-au gindit sa-l manipuleze putin. Pai eu cred ca noi toti pe aici am condus pe ploaie FWD si unii si RWD sau AWD. Chiar asa, stateati pe loc? Da, daca te lasi mai violent pe acceleratie derapeaza rotile, da cu putina bunavointa si FWD/RWD pleaca decent de repede de pe loc. Da daca chiar vrei sa demsontrezi ca nu poti pleca de pe loc, turezi la rosu si dai drumu la ambreiaj dintr-o bucata.
pista
@ozz
http://www.youtube.com/watch?v=ydva0Ce3brk&NR=1

Probabil ca suprafata de test a fost gheata(sau un material cu aderenta scazuta comparabila) si apa a fost numai cireasa pe tort. Cred ca numai asa se explica diferentele foarte mari.
Daca e gheata stropita cu apa rezultatul vazut nu e departe de realitate. Ce parere ai ?
GLC120
QUOTE (ozz86651 @ May 15 2009, 02:29 AM) *
Tzeapa majora.
Partea cu sensul giratoriu e evident adevarata, toata lumea stie asta. FWD e subviurator, RWD e supravirator si AWD depinde (in general subvirator). Partea cu pinguinul...hm. In primul rind ca iar o luam de-a capul cu o comparatie foarte proasta, 3 masini cu mase diferite, cauciucuri diferite, suspenisii si echilibrari foarte diferite. BMW-ul e cel mai bine echilibrat intre cele 3 masini si Alfa are o groza de greutate pe fata. Cam asa iese si in teste. Concindenta? Da daca pastram aceleasi masini dar cumva prin magie punem pe alfa RWD si pe BMW FWD, ce iese?
Apoi daca tie iti iese un pinguin pe strada nu tragi de volan si te urci pe acceleratie, ci tragi de volan si LASI acceleratia. Sau pui frina. Lasa-ma cu piloti d-astia de tv care pe deasupra si stiu dupa ce curba e pinguinul, ca asa e usor sa demonstrezi ce vrei. De altfel gagica a si spus foarte clar "if you power through". IF. IF. Sa-mi spui daca ti-ai amintit de ce a zis ea cind iti sare un biciclist la 3m in fata pe DN1.

PS: numai mie mi se pare ca alfa aia a intrat mai repede ca celelalte in curba?


Sunt perfect de acord.

Vad ca rebel continua sa justifice cu pagini intregi de "argumente" prostiile spuse initial despre 4x4. Desi nicaieri in textele citate nu se vorbeste de 4x4 ci de ALTE DENUMIRI inventate de oameni care trebuie sa-si vanda si ei masinile cumva. Prin brosuri, pentru ca la showroom daca intrebi ce fel de sistem de tractiune/diferentiale are masina i-ai omorat intantaneu. Incep sedinte, telefoane.... stati ca asta e problema de service.

Citat: "The automotive media shares a lot of the responsability for the confusion. Factual errors are common, so is the careless use of the various terms interchanebly"

Inca ceva, este diferenta mare intre teoria referitoare la tractiunea integrala pentru masini de strada (Xdrive, quatro, WRC, Subaru) si teoria valabila pentru SUV-uri/masini de teren. De obicei materialele se refera la una din categorii si nu sunt amestecate intre ele.

Care e mai buna pe sosea mecanica sau electronica ? E mai greu de dat un verdict.
Care e mai buna in offroad ? E mai usor de dat un verdict.

E obligatoriu sa tragem vreo concluzie despre CEL MAI BUN SISTEM de tractiune ? Nu putem posta doar argumente/informatii si fiecare sa aleaga ce crede, cand isi cumpara masina ?

air_wolf ai dreptate despre motoarele mici, anul trecut credeam ca 1.4 TSI este minunea lumii... Anul asta mi se pare ca noul Prius e minunea.....
ozz86651
QUOTE
Daca e gheata stropita cu apa rezultatul vazut nu e departe de realitate. Ce parere ai ?


Ba e foarte departe de realitate. Pe gheata nu pleca nici mama lu subaru cu tot awd-ul lui. Pe gheata toate masinile sint egale, tractiunea nu conteaza. Nu cunosc germana dar presupun ca era doar asfalt sau beton cu apa. Adica daca foarta de frecare la FWD e 0 si la RWD e 0, la AWD o sa fie 0+0=0. AWD-ul nu poate in nici un caz face mai mult decit suma la FWD si RWD.
In anii mei traiti in nord estul american, unde sint ierni adevarate cu un metru de zapada nins intr-o noapte, am vazut o groaza de subaruri si alte awduri care nu puteau iesi din locul de parcare, in timp ce masini FWD faceau cercuri in jurul lor. Pleaca subaru mai repede pe aderenta scazuta in conditii identice? Sigur, cu 10-20% mai repede, cu un metru doi in fata. Dar nu mai era senzational. Diferenta aia de 10% in nici un caz nu compenseaza lipsa unor cauciuri mai noi sau doar mai bune.
GLC120
Ozz, ai dreptate cu pneurile. Un FWD cu pneuri de iarna e de preferat unui AWD cu pneuri stock, fara discutie.

Pe de alta parte orice gheata ar fi, aderenta nu e ZERO, chiar daca nu e suficienta sa miste masina. Deci la AWD aderenta este 2 x ceva mic si evident cu pneuri identice ai sanse mult mai mari sa pleci sau sa faci cercuri in parcare.
hdi
QUOTE (ozz86651 @ May 15 2009, 09:46 AM) *
QUOTE
Daca e gheata stropita cu apa rezultatul vazut nu e departe de realitate. Ce parere ai ?


Ba e foarte departe de realitate. Pe gheata nu pleca nici mama lu subaru cu tot awd-ul lui. Pe gheata toate masinile sint egale, tractiunea nu conteaza. Nu cunosc germana dar presupun ca era doar asfalt sau beton cu apa. Adica daca foarta de frecare la FWD e 0 si la RWD e 0, la AWD o sa fie 0+0=0. AWD-ul nu poate in nici un caz face mai mult decit suma la FWD si RWD.
In anii mei traiti in nord estul american, unde sint ierni adevarate cu un metru de zapada nins intr-o noapte, am vazut o groaza de subaruri si alte awduri care nu puteau iesi din locul de parcare, in timp ce masini FWD faceau cercuri in jurul lor. Pleaca subaru mai repede pe aderenta scazuta in conditii identice? Sigur, cu 10-20% mai repede, cu un metru doi in fata. Dar nu mai era senzational. Diferenta aia de 10% in nici un caz nu compenseaza lipsa unor cauciuri mai noi sau doar mai bune.


Eu zic ca era marmura stropita cu apa. Nu e vreo inventie majora. Astfel de teste se fac pt. a simula gheata.
Cu o forta de frecare=0 deja am descoperit un perpetuum mobile de speta I. Nu e cazul insa. In industrie, materialul utilizat acolo unde se doreste sa se reduca forta de frecare este teflonul (PTFE) care are un coeficient de frecare miu=0.1 adimensional. Nu exista material cu frecare 0.

LE: pt. comparatie, la frecarea metal pe metal miu=0.3
ozz86651
Gheata e materia aia pe care cind opresti masina, iti pleaca lateral din cauza curburii drumului (ca sa se scurga apa de la ploaie) si se sprijia in parapetul de pe margine. Sau daca oprestii intro panta de 2 grade iti placa masina la vale cu toate rotile blocate. Si daca te dai jos din masin aluneci si-ti spargi capul. Pe gheata aderenta e aproape 0. Si chiar daca n-ar fi, o data ce ai plecat trebuie sa mai si opresti de preferinta nu in bara aluia din fata. AWD nu opreste mai repede.
ozz86651
Coeficientul de frecare intre gheata si otelul din patine e 0.005, deci vorbim de cu totul alte masuri. Pentru pietrele alea care arunca canadienii pe gheata e 0.016.

Water ice at temperatures not far below 0 °C is remarkable for low coefficients of around 0.05 for static friction and 0.04–0.02 for dynamic friction, but these figures increase as the temperature diminishes.
GLC120
Intai ai zis ca nu pleaca, acum ca nu opreste. Am chiar si sapca, sa stii.

ozz, mi s-a parut rezonabil ce ai scris pana acum, brusc vrei sa ne demonstrezi ca AWD e o prostie inutila?
hdi
QUOTE (ozz86651 @ May 15 2009, 10:18 AM) *
Water ice at temperatures not far below 0 °C is remarkable for low coefficients of around 0.05 for static friction and 0.04–0.02 for dynamic friction, but these figures increase as the temperature diminishes.


Coeficientul de frecare se masoara pt. perechi de materiale (asa cum ai exemplificat cu gheata-lama patina). Fraza scrisa in limba de import are o relevata destul de mica pt ca vorbeste de gheata si atat. Pun pariu ca smirghel-gheata e mai mare de 0.05. Interesant ar fi de stiut cat este cel pt. gheata-cauciuc. In fine...nu e 0 si 4 roti reprezinta dublul a 2 roti.

Pana acum cei care contestau AWD-ul admitea totusi ca pe zapada sau gheata este totusi superior tractiunii pe o singura punte. Acum vad ca discutia se radicalizeaza: FWD-urile faceau cercuri in jurul AWD-urilor incapabile sa plece de pe loc. Sa stii ca si eu fug mai repede decat un M3 caruia ii pun roti triunghiulare.

AWD nu opreste mai repede decat FWD sau RWD. Corect. Si? Ce legatura are cu discutia? Nimeni nu a afirmat contrariul. Pe acelasi principiu zic si eu ca AWD nu are raza de bracare mai mica. Sper ca am ajutat cu asta.
GLC120
hdi, cand vom termina cu aceste mituri populare? M3 este M3, si nu pierde mult din performante daca ii pui roti triunghiulare. Chiar trebuie sa cautam grafice si cu asta acum ??

pe un sfert de mila s-ar putea chiar sa castige desi pe primii 5m e foarte slab. blink.gif
HalbaSus
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 09:40 AM) *
hdi, cand vom termina cu aceste mituri populare? M3 este M3, si nu pierde mult din performante daca ii pui roti triunghiulare. Chiar trebuie sa cautam grafice si cu asta acum ??

pe un sfert de mila s-ar putea chiar sa castige desi pe primii 5m e foarte slab. blink.gif


GLC, inteleg ironia, dar la adresa cui se adreseaza... daca ziceai de kia, intelegeam ca e vorba de diesel, dar M3... cine a zis ca M3-ul e mai bun pe gheata ? sau cu roti triunghiulare ?
Iar framanti aluatul inexistent ?
G e o r g e
QUOTE (HalbaSus @ May 15 2009, 11:27 AM) *
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 09:40 AM) *
hdi, cand vom termina cu aceste mituri populare? M3 este M3, si nu pierde mult din performante daca ii pui roti triunghiulare. Chiar trebuie sa cautam grafice si cu asta acum ??

pe un sfert de mila s-ar putea chiar sa castige desi pe primii 5m e foarte slab. blink.gif


GLC, inteleg ironia, dar la adresa cui se adreseaza... daca ziceai de kia, intelegeam ca e vorba de diesel, dar M3... cine a zis ca M3-ul e mai bun pe gheata ? sau cu roti triunghiulare ?
Iar framanti aluatul inexistent ?

da thumbsup.gif
GLC120
I-am scris lui Hdi. E voie ? rebel ce masina are, in comuniune trup si suflet, mai tare decat Ferrari, te iau lacrimile...?

Halbasus, mi se pare ca m-ai cam luat la tinta. Poti sa ne spui ceva si despre Subaru sau AWD, sau trebuie sa discutam numai in registrul tau de panificatie filozofica?


ozz86651
QUOTE
ozz, mi s-a parut rezonabil ce ai scris pana acum, brusc vrei sa ne demonstrezi ca AWD e o prostie inutila?


Nu. Vreau sa demonstrez ca utilitatea lui (care exista, dar e marginala pentru oamenii obisnuiti) e umflata cu pompa de marketing. Dintr-un avantaj de 5-10% sau cit o fi se transforma in miracolul lumii. Ca sint tot felul d eoameni care cred ca awdul ii ajuta pe gheata sau la evitat pinguini.
Iar cu gheata, fac sute de km anual prin zapada. Pun lanturi, scot lanturi, dau la lopata, d-astea. Stii cite masini cu AWD sau 4x4 vad care nu-s capabile sa plece de pe loc? O multime. O multime care se invirt in mijlocul drumului. O multime care aluneca in sant si nu pot sa iasa.

QUOTE
Acum vad ca discutia se radicalizeaza: FWD-urile faceau cercuri in jurul AWD-urilor incapabile sa plece de pe loc. Sa stii ca si eu fug mai repede decat un M3 caruia ii pun roti triunghiulare.


Daca vrei poze si dovezi trebuie sa astepti pina la iarna viitoare.
G e o r g e
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 11:42 AM) *
I-am scris lui Hdi. E voie ? rebel ce masina are, in comuniune trup si suflet, mai tare decat Ferrari, te iau lacrimile...?

Halbasus, mi se pare ca m-ai cam luat la tinta. Poti sa ne spui ceva si despre Subaru sau AWD, sau trebuie sa discutam numai in registrul tau de panificatie filozofica?

knock knock
hdi
QUOTE (G e o r g e @ May 15 2009, 11:52 AM) *
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 11:42 AM) *
I-am scris lui Hdi. E voie ? rebel ce masina are, in comuniune trup si suflet, mai tare decat Ferrari, te iau lacrimile...?

Halbasus, mi se pare ca m-ai cam luat la tinta. Poti sa ne spui ceva si despre Subaru sau AWD, sau trebuie sa discutam numai in registrul tau de panificatie filozofica?

knock knock


Avanti!
Dar sensibila mai e lumea astazi. Eu propun sa spunem versuri. OK?
hdi
Ozz,
Nu e nevoie de dovezi, sunt convins ca ceea ce spui e real. Nedumerirea mea este ca tu crezi ca asta se intampla nu din cauza anvelopelor de vara (sa zicem) ci din cauza ineficientei sistemelor AWD, 4x4 etc. Exemplul cu M3 nu a fost intamplator. Degeaba ai o bomba de masina daca o incalti in papuci.
Sunt de acord cu tine si la chestia cu marketingul. De ce ar fi scutit AWD-ul de marketing? Noi ne straduim aici sa spunem ca e mai bun in anumite situatii (pe zapada) insa nu sustinem ca e cu 100% mai bun sau ne straduim sa spunem ca AWD e mai prost ca RWD in alte situatii.

As face si o aroganta ca sa pastrez spiritul aprins insa nu am inspiratie.
pista
ozz,
poate nu e gheata ci un material care vrea sa imite/modeleze gheata. La inceput in germana vorbeste despre "Eis" adica gheata, nici eu nu am inteles perfect aceasta propozitie. E un film de marketing, cele cu 2WD accelereaza prea mult ? Sigur ca da, inclusiv cu AWD reusea sa patineze pe loc daca accelera prea mult. S-a folosit o suprafata care sa scoata in evidenta avantajele AWD fata de 2WD.
Eu nu doresc sa intru in polemici cu tine ozz, daca doream incepeam ca tu te-ai referit prima data la suprafata uda in explicatiile tale comentand filmuletul. smile.gif
HalbaSus
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 11:42 AM) *
I-am scris lui Hdi. E voie ? rebel ce masina are, in comuniune trup si suflet, mai tare decat Ferrari, te iau lacrimile...?

Halbasus, mi se pare ca m-ai cam luat la tinta. Poti sa ne spui ceva si despre Subaru sau AWD, sau trebuie sa discutam numai in registrul tau de panificatie filozofica?


1. Nu, nu i-ai scris lui hdi, daca ii scriai lui o faceai prin mesaj privat. Intr-adevar te-ai adresat lui hdi, dar ai facut-o public cu intentia de a ironiza sau a lua la misto pe cineva.
2. Sa nu crezi ca nu e permis, sau ca ma deranjeaza pe mine ca iei la misto pe cineva. De aia exista combat. Ai procedat regulamentar. Ce nu inteleg (si ma deranjeaza nu ca si moderator, ci ca si simplu membru/cititor de topic) este: de unde mama dracului ai scos-o cu M3-ul ? Adica noi vorbeam de sisteme AWD, tu te iei de M3. Ahhh, vrei sa te iei de rebel ? No problem ! Dar de unde stii tu ca are sau nu M3 ? Ca eu nu l-am vazut sa zica asa ceva. El lauda sistemul de tractiune integrala BMW tu te legi fix de M3 care e RWD. La fel a fost si cu kia... discutam despre RWD vs AWD (ca stabilisem deja ca FWD e pacalit) tu te iei de kia (care e FWD si destul de slab pe deasupra, dupa cum chiar si proprietarul ei recunostea).

Sa zic ceva de subaru si awd ?

Pai am zis de awd destul de mult, cu comparatii intre C320 si C320 4-matic... De subaru nu zic nimic pentru ca nu am avut si nici macar nu am condus nici un subaru. Am vrut sa merg la drive-test anul trecut dar reprezentanta din oradea si-a inchis definitiv portile dupa doar 3-4 luni de activitate (probabil au vandut toate subaru-urile si au ramas fara activitate)... deh', asa-mi trebuie daca nu m-am grabit... poate acum aveam si eu o masina adevarata.
GLC120
QUOTE (HalbaSus @ May 15 2009, 12:36 PM) *
Sa zic ceva de subaru si awd ?

Pai am zis de awd destul de mult, cu comparatii intre C320 si C320 4-matic... De subaru nu zic nimic pentru ca nu am avut si nici macar nu am condus nici un subaru. Am vrut sa merg la drive-test anul trecut dar reprezentanta din oradea si-a inchis definitiv portile dupa doar 3-4 luni de activitate (probabil au vandut toate subaru-urile si au ramas fara activitate)... deh', asa-mi trebuie daca nu m-am grabit... poate acum aveam si eu o masina adevarata.


Halbasus aici este Subaru vs.... Ar trebui sa stii ceva despre Subaru sau sa te interesezi. Nu ai condus, esti prea sensibil, propun sa te mai pregatesti.

Si am o intrebare pentru tine, pari un mare moderator: vad o multime de posturi gen "knock knock" sau un emoticon din acela frumos. Are vreunul in fisa postului sa faca N posturi pe ora/zi/ luna? Transmite vreo informatie utila? Face misto de cineva si nu ne prindem ? Ce vrea de la noi ?

Alta intrebare: nu sunteti cam multi care va insirati pe cartea de vizita masinile germane si le ridicati in slavi pe orice tema, chiar si pe topic-ul culinar?

Ma gandesc ca la fel cum tu nu pricepi nici o poanta, poate si eu sunt depasit spiritual de aceste posturi scurte si la obiect.

Daca nu ma lasi in pace, voi posta ce am vazut pe un sticker pus pe frigider intr-un bar. Nu cred ca vei rezista psihic blink.gif

air_wolf
QUOTE (Rebel @ May 15 2009, 01:01 AM) *
QUOTE (air_wolf @ May 14 2009, 06:46 PM) *
nu, n-am gresit destinatarul: orice autovehicul care are tractiune pe cele 4 roti este 4x4 sau AWD. cum se cheama sistemul si ce caracteristi care conteaza mult mai putin in discutia de pe acest topic.

Ce frumos le-ai bagat pe toate in aceeasi oala. Tocmai caracteristicile le fac diferite si nu putin ci foarte mult. Tocmai despre asta este vorba si aici: in ce difera. Ca daca ar fi toate la fel si ar functiona identic atunci le-am mai alege numai dupa culoare si eventual forma stopului.
Tot in linkul furnizat de tine zice:
"With vehicles with more than four wheels, AWD means all wheels drive the vehicle, to varying degrees of engagement, while 4WD means only four of the wheels drive the vehicle continuously".
Drept e, toate trag dar nu la fel. Poate asa invata si altii ca in cazul AWD exista un "hocus-pocus" care isi face treaba sa trimita torque-ul in diferite locatii in functie de ceea ce comanda primita.


pai sint in aceeasi oala. vrei sau nu vrei sa recunosti. difera modul de implementare. masina de spalat, chiar daca e cu manivela sau cu motor cu reactie, tot masina de spalat este.
GLC120
QUOTE (ozz86651 @ May 15 2009, 11:50 AM) *
Iar cu gheata, fac sute de km anual prin zapada. Pun lanturi, scot lanturi, dau la lopata, d-astea. Stii cite masini cu AWD sau 4x4 vad care nu-s capabile sa plece de pe loc? O multime. O multime care se invirt in mijlocul drumului. O multime care aluneca in sant si nu pot sa iasa.


Ozz sper sa nu te superi. Poate e adevarat ce spui.

1- la noi aici vedem rar masini in sant sau intoarse indiferent de tractiune, vremea e mult mai blanda decat la San Francisco
2- numarul prostilor cu masini mari 4x4 e mai ridicat, daca discutam proportional
3- numarul cocalarilor de trafic cu BMW e mult mai mare proportional
4- numarul cocalarilor de forum cu masini germane de lux este mult mai ......... decat.......... si.............din cauza ca ........
5- foarte multi nu isi pun anvelope de iarna pentru ca ei au 4x4 si nu e nevoie (vezi pct 2)
6- maximum de fun la volan il obtin pe ninsoare/zapada. Conditia este sa nu fie drumul aglomerat/blocat de alte masini, camioane.... Daca este loc, e ca la jocurile mecanice din prima generatie cand celelalte masini stau pe loc si trebuia doar sa-i ocolesti. Am si niste argumente: viteze mai mici, riscuri mai mici, uzura neglijabila a masinii, aer curat, peisaj. Halbasus, daca ai fi pe scaunul din dreapta sunt sigur ca te-ai simti ca Nicu Constantin in rolul lui Segiu Nicolaescu.
7- sunt de acord ca pentru a te deplasa pe sosea nu e nevoie de AWD, am mai spus ca e chestie de gust. AWD e o dotare optionala, fiecare decide pentru el. La fel ca pentru motorizarea Diesel, cutia automata, tipul caroseriei (break, monovolum, SUV, coupe, convertible...). Alte mici chestii de marketing pentru care oamenii platesc intr-o veselie.

Halbasus sper ca vei intelege ce e serios si ce e la misto. Ai voie sa analizezi textul cu maxim 2 prieteni, si maxim 10 pm-uri si 3 telefoane ajutatoare. Nu mai posta inainte sa pricepi, aici e combat, nu patiserie. Mult succes.
HalbaSus
GLC, sunt convins ca in viata reala esti o persoana deosebit de agreabila, sper ca la una din intalniri sa iti putem cunoaste si aceasta latura.
Sa raspund punctual (dupa cum chiar tu ai constatat, asa cum tu nu pricepi glumele mele, la fel nu pricep nici eu glumele tale - suntem incompatibili din punct de vedere umoristic - drept urmare o sa incerc sa ma abtin de la glume (desi nu promit ca o sa reusesc pe topicul asta)):

QUOTE
Halbasus aici este Subaru vs.... Ar trebui sa stii ceva despre Subaru sau sa te interesezi. Nu ai condus, esti prea sensibil, propun sa te mai pregatesti.

De vreo 4-5 pagini se discuta despre sisteme de tractiune IN GENERAL si nu despre subaru in particular. Cred ca e suficient ca am condus masini cu tractiune fata/spate/integrala ca sa pot exprima o parere pertinenta. Nu am facut nici o referire la subaru pentru ca a) nu era vorba de subaru cool.gif nu am cunostinte detaliate despre aceste masini. Daca ar fi reprezentanta subaru in oradea as merge fara sa ezit la un drive-test. Nu consider insa ca merita efortul sa merg in alta localitate sa testez o masina doar ca sa ma pregatesc. Sau vrei sa spui ca cei care nu au condus subaru pana acum nu au voie sa posteze in acest topic ?

QUOTE
Si am o intrebare pentru tine, pari un mare moderator: vad o multime de posturi gen "knock knock" sau un emoticon din acela frumos. Are vreunul in fisa postului sa faca N posturi pe ora/zi/ luna? Transmite vreo informatie utila? Face misto de cineva si nu ne prindem ? Ce vrea de la noi ?

M-ai confundat cu George, el a condus o groaza de subaru-uri (ce-i drept d-alea naspa, cu roti aurii, bleahh sick.gif ), dar se pare ca nici el nu e suficient de pregatit in domeniu. Sau poate considera ca nivelul acestui topic nu merita mai mult de cateva cuvinte.

QUOTE
Alta intrebare: nu sunteti cam multi care va insirati pe cartea de vizita masinile germane si le ridicati in slavi pe orice tema, chiar si pe topic-ul culinar?


Say what ??? blink.gif Arata-i cu dejetu' sa-i vedem si noi ! La cine te referi ? Banuiesc ca nu la mine, daca vei cauta o sa gasesti o groaza de postari anti-bmw, anti-vw, anti-audi, anti-opel, anti-mercedes. Departe de mine de a ridica in slavi tehnologia germana. Si sincer in afara de rebel care uneori cade in capcana marketingului german nu am vazut postari elogioase la adresa masinilor nemtesti... iar rebel n-are nici o masina in semnatura... soooo... ne spui si tu la cine te-ai referit ?

QUOTE
Halbasus sper ca vei intelege ce e serios si ce e la misto. Ai voie sa analizezi textul cu maxim 2 prieteni, si maxim 10 pm-uri si 3 telefoane ajutatoare. Nu mai posta inainte sa pricepi, aici e combat, nu patiserie. Mult succes.


Vai ce aluzie subtila... ce sa zic... multumesc la fel ! Sa stii ca fiind moderator in combat zone iti dau permisiunea scrisa sa imi spui direct ca sunt prost/imbecil/etc... sa fiu nevoit sa-mi fortez cei doi neuroni pentru a deduce acest lucru din aluziile tale.
pmhoria
QUOTE (FAR EASTERN @ May 15 2009, 11:48 AM) *

In sfarsit vad si eu cam despre ce e vorba... cu AWD-ul asta. Dar totusi celelalte masini chiar asa de slabe sa fie cand urca o panta? Adica accelerezi si nicio roata nu se misca?
Poate sa-mi zica si mie unul care se pricepe?
Mersi.

LE: adica am mai vazut si alte emisiuni auto in care chiar si un tuareg TDI urca o panta mai bine ca un forester... ce sa mai inteleg io din asta?
Rebel
QUOTE (air_wolf @ May 15 2009, 07:30 AM) *
.....
pai sint in aceeasi oala. vrei sau nu vrei sa recunosti. difera modul de implementare. masina de spalat, chiar daca e cu manivela sau cu motor cu reactie, tot masina de spalat este.


@Air Wolf

Air Wolf, este incorect asa le bagi pe toate in aceeasi oala. Tocmai diferenta intre manivela si motorul cu reactie ne determina sa facem alte alegeri si tot ele sunt cele care le fac mai incete sau mai rapide, cu o tractiune mai buna sau nu, sau... in conformitate cu teoria ta .. sa spele mai bine sau nu.
Si masinile da spalat sunt diferite , nu intamplator cele cu incarcare frontala spala mai bine, consuma mai putina apa, mai putina enrgie, sunt mai eficiente.

Sistemele de tractiune SUNT DIFERITE iar daca nu ar fi nu ai vedea milioane de discutii pe internet si in reviste gen AWD versus 4X4; la fel cum nu s-ar justifica titlul Subaru versus restul. Ce sa-ti spun Subaru versus lumii...

Sistemele de tractiune nasc controverse, unele sunt mai bune ca altele, unele exceleaza in anumite conditii altele in alte conditii, unele sunt mai sigure si mai rapide altele nu.

Pana la urma degeaba incerci sa dregi problema, greseala este fundamentala si singura justificare intemeiata la acest capitol este incapatanarea sau refuzul de a accepta diferenta dintre ele, diferenta discutata si dezbatuta in milioane de articole.
Inclusiv ARTICOLUL PUS DE TINE spune clar ca sunt diferite, ti-am subliniat ceea ce scoate in evidenta textul tau. Reia ceea ce am scris eu cu doua pagini in urma si vezi unde este greseala. In fapt, multumesc, tot ceea ce scrie textul depus de tine confirma la modul clar ceea ce eu sustineam in postarile mele anterioare.
Dar, ai dreptate: toate sunt masini. dara daca ne-am rezuma la teoria ta atat de saraca, forumul acesta nu ar mai exista.

________________________________________________
@GLC
Iti scriu din punct de vedere moderare. Altfel nu ma obosesc cu tine.

Acesta este un text de-al tau:
QUOTE (GLC120 @ May 15 2009, 08:06 AM) *
...
2- numarul prostilor cu masini mari 4x4 e mai ridicat, daca discutam proportional
3- numarul cocalarilor de trafic cu BMW e mult mai mare proportional
4- numarul cocalarilor de forum cu masini germane de lux este mult mai ......... decat.......... si.............din cauza ca ........
...



Pe acest forum avem tot felul de persoane, posesori de diferite masini, inclusiv 4X4, BMW, etc.
Daca te mai aud cu "cocalari de forum", "prosti" si alte epitete referitoare la membrii nostri ai cuvantul meu ca iti dau vacanta.
Nimeni nu are dreptul sa foloseasca un atare limbaj indiferent ca poseda, Dacia, Subaru sau BMW!

Si cu asta am incheiat!
T u d o r
Bai mi-e rau. Va lasa omul singuri o zi si voi va paruiti ca aia micii in fata blocului.

So, pe rand si sper sa-mi amintesc tot ce am in minte sa replic. Daca nu-mi iese (desi n-am masina germana de lux deci in principiu as putea fi inteligent), reiau ca am voie ca moderator sa editez propriile mele posturi. Un beneficiu de invidiat. smile.gif

Eu (si nici ceilalti din ce am vazut eu) nu am spus ca AWD de pe Subaru sau de aiurea e useless. Nu e useless pentru Pista care urca pana la casa si trebuie s-o faca in orice conditii meteo, nu e useless pentru Bob care are o pasiune pentru plimbatul pe coclauri, nu e useless pentru Victor care e innebunit dupa ski si vrea sa se apropie de partie cat e posibil. Sunt convins ca nici pentru ceilalti colegi cu Subaru de aici nu e useless. Fiecare are un motiv pentru care si-a luat o masina cu 20 cm garda la sol si tractiune integrala. Eu nu incerc sa judec pe nimeni. Am spus insa ca pentru mine o masina AWD ar fi useless. Pentru ca eu merg pe sosea si atat. Pentru ca eu merg pe sosea in asa fel incat nu-mi trebuie AWD. Poate sunt un bun sofer teehee.gif si nu simt nevoia de a avea tractiune pe toate rotile cand soferesc cotetul pe drumurile asfaltate ale patriei. biggrin.gif Pinguinii sunt din ce in ce mai rari prin partile astea si incerc si eu sa-i evit cum pot. Oricum NU accelerand cand ii vad ca-mi sar brusc in fata de dupa un colt cu intentii suicidale vizibile. mellow.gif Ma lasa fix rece performantele incredibile ale Subaru sau oricare alta marca de integrale pe gheata la deal. Dar ca idee, daca ati vazut filmele de marketing de la Audi ati observat cu siguranta ca sistemul Quattro e cel mai bun din lume. Daca nu ati vazut asta, va pun la dispozitie filmul cu BMW care face cele mai bune tractiuni integrale din lume. In cazul putin probabil in care nici asta n-a vazut nimeni, am alt film cu Mitsubishi care are cele mai bune tractiuni integrale din lume. Si Toyota are unele si Nissan si Ford si Roman Diesel. Faptul ca una urca mai bine sau mai prost pe o astfel de suprafata pe care eu niciodata nu voi fi prezent cu masina va imaginati ce mult imi afecteaza simturile.

Eu am vorbit de fiecare data (si am delimitat discutia de aspectul off road, zapada, noroi samd) despre sosea si plusurile/minusurile fiecarui sistem de tractiune pe sosea. Adica in locul in care folosim efectiv masinile. Nu-mi pasa deloc daca masina mea ar sti sa pluteasca mai bine decat alta pe apa pentru ca nu o bag acolo.

So, parerea mea e ca o masina e mai buna decat alta pe sosea daca poate suporta acceleratii laterale superioare. Nu tractiune, ca acceleratia nu e de tipul on/off. Pedala de acceleratie imi permite sa accelerez atat cat am nevoie sau cat e posibil. Setarea suspensiei este un factor care imbunatateste sau din contra, inrautateste stabilitatea pe curbe. De asemenea, franele trebuie sa fie dintre cele mai bune. Directia precisa si care iti transmite ce se petrece cu rotile este un alt atu extrem de important.


Iata aici cateva masini care s-au intrecut pe un circuit oarecare. A se vedea unde se afla Mugen Honda Civic sau Civic Type R in top. Nu sunt printre primele, sunt chiar la coada clasamentului, dar uitati-va bine la diferentele de putere intre masini si la diferentele de timpi. Ca sa nu mai spun de tractiunea FWD, care sucks big time.
G e o r g e
tudor , fwd sucks , rwd sucks , awd rulz .

imi aduc aminte de cand ma certam si eu cu unul impulse pe acilea smile.gif in care eu sustineam ca la banii care ii dai pe subaru nu ai ce sa iei mai bun . el sustinea tehnologia germana dar pe care plateai dublu.

daca ar fi singura masina din familie as lua subaru , la mine nu a fost , asa ca am devenit cocalar de forum in masini de lux . bine , care face multi km in oras si afara , in ambuteiaje si a vrut automata si diesel ca e rational din cand in cand (destul de rar recunosc)

propun atunci intalnire ca intre barbati , pe circuti , timpi cronometrati , sa vedem diferentele reale. eu vin cu masina cocalarista si diesel pe deasupra (blasfemie , masina diesel ... astia de faceau doar benzine bleah ) si voi veniti cu subaru . piept la piept , roata la roata , acelasi cirucit . si sa vedem care o are mai mare .... se poate mai baieti ? copii , ca altfel nu pot sa va spun, calmati'va ce naiba .

si asta vine de la un dereglat care in urma cu ani de zile sustinea subaru (nu ca nu il sustin in continuare !) cu ardoare si pasiune. dar sunt chestiile alea cu idolul de piatra ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.