Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Restul Lumii
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42
hdi
@Diesel

1-nu m-am referit la drifturi pe asfalt. Poate pentru tine, chestia asta este culmea smecheriei insa in clipul ala sunt multe alte chestii in afara driftului pe asfalt. Nu m-am referit la el din simplul motiv ca nu ma impresioneaza si nici nu am ajuns la nivelul la care sa arunc cu anvelopele doar ca sa alunec cu masina pe asfalt. De fapt, daca pui 4 ciurucuri de gume o sa faci drifturi si cu masina ta, in giratoriile din Mamaia. Fara sa vrei. Unde e smecheria? Pentru mine greutatea nu ar fi sa alunec, ci sa alunec controlat. Dar asta tine de sofer, nu de masina.

2-nu e prea magulitor sa musti din momeli desi nu asta am dorit sa fie acel 555. Parca 555 erau si niste baterii chinezesti. Hai sa o spun in clar: nu imi place Subaru pentru ca acum nu stiu cati ani participa cu ceva sanse la WRC. Daca ar fi fost asa, imi luam un Koleos ca tot sunt suporterul lui Alonso.

Asa ca, ar fi mai bine sa fii atent la ce spun decat sa incerci sa intuiesti ce vreau sa spun.
Acum, hai sa-ti zic cum mi-a explicat mie cineva vorba aia cu "o intorci ca la Ploiesti". Nu stiu daca este adevarat insa e o varianta.
In Ploiesti este un bulevard, marginit de castani, care pornea prin anii 30-40 din centru si se termina in cladirea garii. Acum in fata garii a aparut un giratoriu, o pasarela etc. Ei bine, in anii 30-40, pe bulevardul asta se organizau intreceri de motociclete care porneau din centru si aveau linia de sosire in fata garii. Datorita vitezei mari si a distantei scurte dintre cladirea garii si linia de finish, concurentii erau obligati sa franeze la finalul cursei driftand (ca tot iti place tie) si intorcand motocicleta. Cam cum fac pustii cu bicicletele.... Voila'.
LooLee
QUOTE (hdi @ Jul 17 2009, 07:38 PM) *
In Ploiesti este un bulevard, marginit de castani, care pornea prin anii 30-40 din centru si se termina in cladirea garii. Acum in fata garii a aparut un giratoriu, o pasarela etc.

Yeah, yeah, he's God damd right. M-am invartit si eu de cateva ori pe acolo. thumbsup.gif
God gave rock'n roll to you, God gave rock'n rolll to everyone!
Mircea104901
QUOTE (Diesel @ Jul 17 2009, 04:14 PM) *
- un subarist forumist afirma cu admiratie ca a durat 8 ani proiectarea motorului BD, deci trebuie sa fie un motor bun. nu, a durat 8 ani sa il bage intre roti si va dura inca 8 ani sa vina cu un motor BD mai mare.

Din punct de vedere estetic masina arata de mananca pamantul cam ca Loganul cu spoiler. Din pacate cei 150cp nu ajuta.

PS: astept sa ma contraziceti cu o stire de motor BD mai mare de 2 litri smile.gif


O sa vezi H6 diesel. Dar cel mai probabil, inainte de toate, un 2l si peste 200CP. WRX-ul diesel.

A durat 8 ani sa-l bage intre roti pt ca au vrut cuplu mare, fara a sacrifica fiabilitatea. Se pare ca le-a reusit. Bravo lor. Puteau sa foloseasca un artificiu si sa mearga cu alezaj mai mare si cursa mai mica, sa fie in trend cu altii (sa scoata motoare pe banda rulanta), dar, cum spunea cineva pe-aici, se pare ca filozofia lor e: decat sa investim in nush ce briz-briz-uri, mai bine cautam un aliaj mai bun pt cutie, lagare, rulmenti, etc. Daca ar tine-o tot asa...

Pentru expertii in wiki si pasiuni: http://ro.wikipedia.org/w/index.php?title=...t&redlink=1
HalbaSus
Si ce anume e asa mare smecherie la boxerul diesel ? 2.0 150 cp o fi fost impresionant in 2003... dar acum este cu mult in urma competitiei:
VAG: TDI 170 cp
Opel: CDTI 190 cp
BMW: 2.0d - 177, 123d - 204 cp

Mi se pare mie sau motorul subaru este cu 13-36% mai slab decat competitia ?

LooLee
QUOTE (HalbaSus @ Jul 18 2009, 05:15 AM) *
Si ce anume e asa mare smecherie la boxerul diesel ?

Este super silentios. Mult mai silentios decat la Volvo si BMW
HalbaSus
Uite o parere subiectiva a lui Jeremy Clarkson. Clarkson poate fi acuzat de multe lucruri, ca nu ii plac nemtii... sau francezii... sau italienii... dar nu poate fi acuzat ca nu ii place subaru in general si subaru outback in mod special, intr-unul din editorialele lui chiar a facut o analiza obiectiva si a ajuns la concluzia ca cea mai buna masina din lume este subaru outback - doar ca el ar lua o alfa brera... probabil din cauza... eeerm... pasiunii ?

Totusi iata ce zice despre motorul diesel de pe outback (pentru cei care nu au avut timp sa citeasca tot articolul):

QUOTE
And . . . I’m repeating myself. You probably already know that I am a huge fan of the Legacy. And what you want to know is: the new engine. Any good?

No. It’s crap. Normally, diesels are happiest at low revs in a high gear. Not the Legacy. It has the torque of a pencil sharpener, the life and soul of a corpse. You need to be in first until the whole engine has revved itself clean off its mountings, and even then when you go for second it judders and shivers in protest.

I don’t care if it uses only a gallon of fuel every 6m miles; it is just not worth the bother. And to make matters worse it’s not available with an automatic gearbox.

The Legacy with a petrol engine? Yes. Definitely. It has bingo wings, a great suit, the right moustache and a silly hat in the shape of a mad sunroof. If it could talk, you know it would sound like Edward Fox. It’s a brilliant all-rounder. But the diesel? Not in a million years.
Diesel
Motorul de 2L BD este patrat adica are alezaj 86mm si cursa 86mm. Motoarele pe benzina de la Subaru au cursa scurta, se preteaza la turatii mari, totul e ok thumbsup.gif

Sa ne uitam la concurenta:
- PSA 2.0 HDi 85x88, 161cp, 340Nm
- PSA 1.6 HDi 75x88.3, 110cp, 285Nm
- Renault 1.5dCi 76x80.5, 105cp, 240Nm
- Renault 2.0dCi 84x90, 175cp, 380Nm / 150cp, 340Nm
- Kia/Hyundai 1.6CRDi 77.2x84.5, 126cp, 240Nm
- Kia/Hyundai 2.0CRDi 83x92, 139cp, 305Nm (trist)
- Toyota 2.0 D-4D, 86x86, 126cp, 300Nm (cel mai trist)
- Toyota 2.2 D-4D, 86x96, 180cp, 400Nm (asa da)
- VAG 2.0 TDI 81x95.5, 170cp, 350Nm
- Fiat 1.9 MJet 82x90.4, 150cp, 305Nm
- Alfa Romeo 2.0 JTDM 83x90.4, 170cp, 360Nm
(sursa: carfolio.com se pare ca e greu al naibii sa aflii detalii d-astea despre motoare)

Deci sa recapitulam, valorile dupa tipul motorului de tip A X B sunt Alezaj x Cursa masurate in mm. Alezaj mare / cursa scurta rezulta turatii mari, putere mare, cuplu mic. Alezaj mic / cursa lunga rezulta turatii mici, putere mica, cuplu mare.

Ce observam in lista de motoare diesel a producatorilor europeni? cursa este in general mai lunga decat alezajul. Singura exceptie este Toyota cu motorul de 2.0 cu aceleasi dimensiuni ca BD dar performante slabe. Din motivul asta am introdus motorul lor de 2.2 ca sa se vada ca sunt pe calea cea buna.

In concluzie, Subaru chiar a facut un artificiu, un compromis, cu motorul BD, a scurtat cursa pistoanelor si a pierdut cuplu, asa cum zice Jeremy Clarkson smile.gif (hi5 catre Halba, nici macar nu ne-am vorbit)
air_wolf
dieselul e imposibl sa nasca pasiuni:
- dieselul face bolc-bolc, fata de bezina care face vroum-vroum
- dieselul n-are turatii
- dieselul n-are zvic, chiar si astea noi comparate tot cu motoare pe benzina noi
- dieselul e mai scump la intretinere dar e mai eficient la consum

ce pate sa nasca pasiuni este forma masinii. la capitolul asta subaru nu sta roz. am mai spus; subaru este o masina urita, dar originala. legacy-ul nu e un monument de frumusete, dar comparativ cu bmw-ul banglit ese infinit mai frumoasa - pentru mine!
foresterul, prima generatie, mi-a placut foarte mult. la ultima generatie au facut grila sa semene cu cea de la chrysler - oribila masina, ca aspect. tribca e un monument de uritenie - parerea mea.
outback-ul imi place. e genul de masina practica, in care poti sa bagi o gramada de chestii - asta daca iti iei break-ul. astia de la subaru nu s-au gindit sa vinda in romania varianta sedan. cred ca aveau toti cocalarii orgasm: sa conduci un sedan inaltat.

@diesel: thumbsup.gif foarte frumos ai vorbit despe alezajxcursa thumbsup.gif

avantajul motorului boxer consta si in echlibru. este un motor echilibrat iar la diesel chiar se simte asta.
GLC120
Mai intai as vrea sa imi fac autocritica. Recunosc ca este ciudat sa raspunzi unor baieti cu mult tupeu si putina scoala, care te jignesc si fara sa scrie nimic. Mai intai AWD era boring acum motorul Diesel este boring, ce scriem aici este garbage...... Engleza frate la greu, noi stim si limbi straine, nu numai masini!

Avand insa in vedere ca si specialisti cu renume ii aplauda unsure.gif constat si eu ca motorul patrat de la Subaru are cursa scurta. Dar unde este cuplul mic ? 350 Nm e mic pe langa exemplele alea mirobolante ? unsure.gif
La 1000 rpm motorul poate merge mai impiedicat, daca asta e un criteriu sa aruncati Subaru la gunoi, OK, luati voi masini bune si combateti din proprie experienta. Air wolf, eu inteleg ca vrei sa impaci pe toata lumea, dar la ce cuplu a renuntat Subaru ? Tu daca ai face un motor asta ar fi obiectivul, sa aiba cuplu la 1000 rpm si sa mergi intre doua semafoare in ultima treapta ?
Eu sunt convins ca problema remarcata de Clarkson se datoreaza cutiei de viteze initiale, in 5 trepte. Diferenta mare intre treptele 1 si 2, cand incetinesti la intersectii e greu sa mentii treapta 2. E o "problema" de care s-a discutat mult pe topicurile Subaru unde apar de 87 de ori mai multe probleme decat tampeniile vagi si jignitoare enuntate aici.

Nu inteleg nici de ce ar trebui sa explic pasiunile mele unor oameni care isi cumpara una dintre cele mai ieftine masini ever, cu cel mai mic motor disponibil si ne pun sa venim sa le facem drifturi, declarand ca 150 CP sunt vai mama lor.

Sunt genul de baieti care in permanenta stiu mai bine. Au un rahat de masina dar orice ii spui rezulta ca si a ta e un rahat pentru ca are el o carte acasa blink.gif cu masini adevarate de 500CP si 1000Nm care fac ravagii si pe sosea si pe circuit.

Va sfatuiesc sa dati dovada de mai multa retinere cand declarati ca X este plictistor sau Y e urat. Sunt chestii subiective, imposibil de probat. Se poate spune si mai delicat: "Mie Legacy si Outback mi se par groaznice, cand ma depasesc inchid ochii ca sa nu sufar. Nu e periculos pentru ca dispar repede din orizontul privirii mele agere. In plus, am si pilot automat !"

Cu motorul Toyota de 2.0L care apare din tabel ca prostul clasei, chiar nu se sesizeaza nimeni? Cati ati condus o astfel de masina ? Conteaza mult cand caii aia trag toti in aceeasi directie !
StefanVVTi
QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 04:00 AM) *
Va sfatuiesc sa dati dovada de mai multa retinere cand declarati ca X este plictistor sau Y e urat. Sunt chestii subiective, imposibil de probat.

Perfect adevarat! Daca ne-ar placea tuturor acelasi lucru...s-ar produce o singura masina!
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 04:00 AM) *
Air wolf, eu inteleg ca vrei sa impaci pe toata lumea, dar la ce cuplu a renuntat Subaru ? Tu daca ai face un motor asta ar fi obiectivul, sa aiba cuplu la 1000 rpm si sa mergi intre doua semafoare in ultima treapta ?


habar n-am si nu ma intereseaza. motorul diesel sux. pe orice masina. asta o spune unul care are diesel si a avut si benzinare, motoare mari, nu motoras de stergatoare. eu il laudam pe diesel pentru pasajul asta:

QUOTE
Alezaj mare / cursa scurta rezulta turatii mari, putere mare, cuplu mic. Alezaj mic / cursa lunga rezulta turatii mici, putere mica, cuplu mare.


btw, vezi ca mi-am luat un R5 cu motor de 875cc... thumbsup.gif

si ce vrei, foresterul actual e chiar urit. dar asta depinde de gusturi.
HalbaSus
QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 03:00 AM) *
Recunosc ca este ciudat sa raspunzi unor baieti cu mult tupeu si putina scoala, care te jignesc si fara sa scrie nimic.

Ohhh, dar cata profunzime in aceste cuvinte... acum sincer nu stiu de ce te miri: daca aveam si noi mai multa scoala luam si noi subaru si nu mai exista acest topic. Nu am luat subaru, n-avem scoala, ne pricepem doar sa jignim (aia cu alezajul mi s-a parut de mare efect, mai rau ca de mama cum ar veni).

QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 03:00 AM) *
Mai intai AWD era boring acum motorul Diesel este boring, ce scriem aici este garbage...... Engleza frate la greu, noi stim si limbi straine, nu numai masini!

Subaru a considerat timp de cateva decenii ca motorul diesel este o tampenie plictisitoare. A fost constrans de piata europeana sa scoata si un diesel. Brusc dieselul ar trebui sa devina "distractiv" ? (ca sa nu mai fiu acuzat ca folosesc englezisme). Lupul_de_aer are dreptate, motoarele diesel nu au cum sa fie pasionante, distractive sau mai stiu eu cum... sunt economice, au cuplu mare la turatie mica (mai putin BD) dar suna jalnic si nu sunt deloc distractive... Faptul ca au evoluat de la stadiul de tractorase ambulante care iti spargeau timpanul la relanti si vibra toata caroseria de la ele nu inseamna ca au devenit placute. Tot "pac-pac-poc" fac, doar ca o fac mai incet.

QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 03:00 AM) *
Nu inteleg nici de ce ar trebui sa explic pasiunile mele unor oameni care isi cumpara una dintre cele mai ieftine masini ever, cu cel mai mic motor disponibil si ne pun sa venim sa le facem drifturi, declarand ca 150 CP sunt vai mama lor.

Sunt genul de baieti care in permanenta stiu mai bine. Au un rahat de masina dar orice ii spui rezulta ca si a ta e un rahat pentru ca are el o carte acasa blink.gif cu masini adevarate de 500CP si 1000Nm care fac ravagii si pe sosea si pe circuit.


Adica cei cu masini mai ieftine ca a ta nu isi pot exprima parerea despre bolidul tau ? Dar cei cu masini mai scumpe pot ? Sau pot comenta doar cei care au o masina cu exact acelasi pret ca si masina ta ?


QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 03:00 AM) *
Va sfatuiesc sa dati dovada de mai multa retinere cand declarati ca X este plictistor sau Y e urat. Sunt chestii subiective, imposibil de probat. Se poate spune si mai delicat: "Mie Legacy si Outback mi se par groaznice, cand ma depasesc inchid ochii ca sa nu sufar. Nu e periculos pentru ca dispar repede din orizontul privirii mele agere. In plus, am si pilot automat !"

As vrea sa-ti atrag atentia asupra catorva greseli de ortografie, se zice "cand le depasesc inchid ochii ca sa nu sufar" si nu "cand ma depasesc inchid ochii ca sa nu sufar", respectiv "Nu e periculos pentru ca dispar repede din oglinda retrovizoare" si nu "Nu e periculos pentru ca dispar repede din orizontul privirii mele agere"

QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 03:00 AM) *
Cu motorul Toyota de 2.0L care apare din tabel ca prostul clasei, chiar nu se sesizeaza nimeni? Cati ati condus o astfel de masina ? Conteaza mult cand caii aia trag toti in aceeasi directie !

Sa stii ca la asta nu m-am gandit... dar acum ca zici mi-ai deschis ochii... caii de la masina mea nu trag toti in aceasi directie, ca daca pun schimbatorul in R atunci masina merge in spate, nu stiu cati cai trag in spate dar si daca trag numai 20-30 deja e rau de tot... ar insemna sa am doar vreo 190 de cp care trag in fata, din care ~30 de cai care trag in fata trebuie sa anuleze efectul celor 30 care trag masina in spate... deci imi raman efectiv doar ~160 cp care trag in fata. Chestia asta se simte cel mai bine cand ridic piciorul de pe acceleratie, masina incetineste vizibil, unii zic ca e de la frana de motor dar eu cred ca e de la caii care trag in spate... Ptiu drace, de aia nu merge cum trebuie agregatul meu. Da' las ca ma duc la service si le zic sa-mi intoarca sensul cailor, sa traga toti in aceasi directie.
Diesel
36182451.gif GLC ai fost absolut previzibil. Acum daca raspund ca si cum ultimul tau post ar fi despre mine, incepi sa fluieri a paguba si zici ca ma simt cu musca pe caciula. Ma abtin smile.gif daca ai ceva sa imi zici direct, nu e nici o problema. Daca ai dificultati cu username-ul, poti sa te adresezi cu Adrian.

Te invit sa detaliezi care baieti cu mult tupeu si putina scoala te-au jignit (sau v-au jignit). De asemenea te invit sa ne arati niste articole obiective unde specialistii apreciaza motorul BD de la Subaru (da stiu, sa citesc din nou cele 91 de pagini. nu pot pentru ca ma apuca rasul la prima)

Cu motorul ala de 2.0 D-4D pus pe o Corolla ultima versiune m-am intrecut in demaraj de pe loc pana la ~120kmh si motorul meu cel mic a iesit la egalitate.
HalbaSus
Diesel, nu te simti ca despre mine vorbea, io recunosc sincer ca am chiulit cat am putut de la scoala am ales cea mai ieftina masina cu cei mai putini cai (ma rog, pe hartie ei sunt destul de multi, dar trag in toate partile de descreierati ce sunt... ahh... mi-am dat seama ca la mine situatia e si mai grava pentru ca am doua viteze de mers in spate... iti dai seama ce harababura e pe saraca masina ?).

BTW: Faptul ca ai iesit la egalitate cu o corolla care avea un motor in care toti caii trag intr-o singura directie este din cauza ca la tine caii, nu doar ca trag in aceasi directie dar sunt asezati in paralel, iar la toyota sunt asezati in serie, ori e la mintea cocosului ca 109 cai asezati in paralel trag mai tare decat 126 asezati in serie. E vorba de distributia copitelor pe sosea.
hdi
QUOTE (Diesel @ Jul 18 2009, 12:20 PM) *
Sa ne uitam la concurenta:
- PSA 2.0 HDi 85x88, 161cp, 340Nm
- Kia/Hyundai 1.6CRDi 77.2x84.5, 126cp, 240Nm
- Kia/Hyundai 2.0CRDi 83x92, 139cp, 305Nm (trist)

@Diesel,
Pe langa faptul ca amesteci mere cu pere si glume coreene cu motoare, primul exemplu din lista este dovada irefutabila ca vorbeste internetul din tine. Noi ne suim in ele, ne tinem de volan, le alergam pe sosea, pe munte, prin zapada. Tu ii dai cu Wikipedia si te plimbi cu KIA pe benzina si gata! ai inteles tot despre motoare diesel si incepi sa ne inveti si pe noi. Poate ar fi mai nimerit sa mai casti gura pe ici-pe colo ca sa mai prinzi si tu cate ceva din lumea reala. Primul motor din lista l-am condus pe minim 4 masini. Eu stiu cati cai are motorul ala si cum se misca. Cand cineva iti spune in mod plastic despre cai care nu trag unul hais si altul cea, tu ce intelegi? Mai nimic. Niste multi cai si Nmetri pusi pe o Kia se vor calca in picioare iar la roti vor ajunge doar cei mai rezistenti (vom numi deci Kia-masina spermatozoid) in timp ce pe o masina serioasa, facuta de niste oameni care stiu cu obiectul, caii aia vor ajunge la roata doar putin transpirati dar vor ajunge toti. Hai sa fim mai rezervati cand dam verdicte in privinta valorii unor motoare diesel despre care nu stim NIMIC. Am avut si eu o coreeana de 90cp si nu reuseam sa ma tin de un prieten care avea o Fabia cu motor de vreo 70cp parca (mai putini, oricum). Cand depaseam cu coreeana, trebuia sa opresc AC-ul desi pe hartie cei 90cp ar fi fost suficienti ca sa nu fie nevoie de artificii din astea... Intelegi acum de ce nu e cazul sa fii atat de categoric cand vorbesti despre masini stand la volanul unei coreene? Experianta virtuala e buna si ea insa nu face nici cat o ceapa degerata in fata experientei directe, din lumea reala.
Tu ceri sa vezi parerea unor specialisti. E normal nu? Nu ai cum sa ai pareri proprii doar vazand fotografiile masinilor. De cate ori am vorbit noi despre ceva ce nu stim? Sa zicem despre masina lui @Halba. Eu habar nu am ce e in stare sa faca masina aia. Ca sa fiu sincer, nici macar nu stiu cum arata prea bine. Dar mi-am permis eu vreodata sa emit vreo parere despre performantele ei, despre utilitatea ei, despre cat de fun sau boring este. Acum poate vei intelege ce vrea sa zica expresia "mult tupeu".

@Halba,
Conduci o masina diesel cu motor puternic insa nu m-am lamurit daca atunci cand ne explici despre BD o faci din carti sau chiar stii ce vorbesti. In rest ce sa zic, trage-i tare ca ai de recuperat.
Apropos de Clarkson: chiar vrei sa-ti insusesti parerile lui despre motoare diesel? Daca iti place Clarkson, de ce nu faci ca el? De ce nu-ti faci o parere personala inainte de a vorbi sau crezi ca si el casca gura la Stig si vine sa povesteasca in emisiune? Dar oare lui Stig cine ii spune ce sa creada?

@Air_Wolf
Pasiunile se nasc din forma masinii? E un punct de vedere original. Altii ne spuneau ca se nasc atunci cand rostesti supercar. Motoarele diesel nu nasc pasiuni. Motoarele diesel SuX! Oare ce inseamna pasiune? Eu am inteles termenul asta in sens larg. Am inteles ca pasiune ar putea fi si pornirea aia lipsita de logica de a te baga si pe tine si masina in noroi pana la gat, prin ape, gropi, paduri etc, dupa care vii acasa plin de tarana si in gaura ....., cu masina busita. Apoi timp de o saptamana o repari cat de cat, o cureti cat de cat si cand lumea se odihneste si se simte bine (a se citi week-end) tu te duci sa te chinui din nou, sa te bagi pana la gat in noroi, sa impingi la masina, sa o strici iar etc. Eu sunt de acord ca si asta poate fi o pasiune desi nu o inteleg. Nici nu trebuie sa o inteleg pt. ca nu am aroganta de a le stii eu pe toate mai bine decat altii. Nu am aroganta de a spune nimanui ce are voie sa-i placa si ce nu, care este lista obiectelor/activitatilor/persoanelor pentru care poate face o pasiune/hobby.
Diesel
hdi, mi se pare trist ca faci atatea presupuneri despre mine. Mai ales ca presupunerile tale sunt gresite. De asemenea este trist cum eu vin cu detalii tehnice si mi se dau raspunsuri legate de experienta la volan si alte asemenea replici.

Te rog sa imi explici unde am amestecat merele cu perele si sa ne spui care sunt cele 4 masini pe care le-ai condus cu motorul 2.0HDi de la PSA.

Lista aceea de motoare are rostul de a ilustra solutiile tehnice adoptate de diferiti producatori si a fost un raspuns la afirmatia lui Mircea despre alezaj si cursa. Poate nu trebuia sa pun puterile si cuplul pentru ca unele din motoarele alea vin in mai multe variante. Am pus versiunile de top ca sa se vada de ce sunt capabile, in tonul comparatiei lui Halba.
ozz86651
Io-s inginer si metaforele astea cu caii care trag in diferite directii nu le inteleg. Adica sa inteleg ca pe acest forum DESPRE MASINI exista un curent de opinie conforma caruia caii de la Kia sint mai amariti decit caii de la "firme care stiu ce fac"? Si ca linga numarul de cai trebuie sa punem si producatorul motorului ca sa aflam cit de puternic e el de fapt?
Bah, voi stiti ca cifele alea de aci nu le pune fiecare firma cum vrea ea, una cai mai mari, alta cai mai mici sau magari da mai multi, ci sint niste proceduri standardizate pentru a-i afla?
air_wolf
QUOTE (hdi @ Jul 19 2009, 07:15 PM) *
@Air_Wolf
Pasiunile se nasc din forma masinii? E un punct de vedere original. Altii ne spuneau ca se nasc atunci cand rostesti supercar. Motoarele diesel nu nasc pasiuni. Motoarele diesel SuX! Oare ce inseamna pasiune? Eu am inteles termenul asta in sens larg. Am inteles ca pasiune ar putea fi si pornirea aia lipsita de logica de a te baga si pe tine si masina in noroi pana la gat, prin ape, gropi, paduri etc, dupa care vii acasa plin de tarana si in gaura ....., cu masina busita. Apoi timp de o saptamana o repari cat de cat, o cureti cat de cat si cand lumea se odihneste si se simte bine (a se citi week-end) tu te duci sa te chinui din nou, sa te bagi pana la gat in noroi, sa impingi la masina, sa o strici iar etc. Eu sunt de acord ca si asta poate fi o pasiune desi nu o inteleg. Nici nu trebuie sa o inteleg pt. ca nu am aroganta de a le stii eu pe toate mai bine decat altii. Nu am aroganta de a spune nimanui ce are voie sa-i placa si ce nu, care este lista obiectelor/activitatilor/persoanelor pentru care poate face o pasiune/hobby.


ai scris foarte frumos si ai identificat ca eu am o pasiune pentru o activitate care implica o masina. smile.gif

in general am o pasiune pentru masini. pe unele mi le-as dori in garaj mai mult decit pe altele. mi se pare absolut normal ca forma masinii sa fie cea care sa-mi trezeasca dorinta de a o avea. apoi vin performantele. uite, clio williams de exemplu: este o masina care se conduce ca un kart. este geniala la trenul de rulare si la motor. dar are o forma de... clio. masina asta n-o sa nasca pasiuni prin forma ci doar prin performante. dar pina la ele, forma primeaza. mi-as dori una doar pentru distractia de a o conduce, chestie care dispare repede.

supercar... depinde ce intelege fiecare prin supercar. pentru mine supercar-ul este o masina care a facut ceva la viata ei. pentru altii e o combinatie de aspect+performante. pentru altii doar performante in stare pura. iar pentru altii exclusivismul. toti avem dreptate, pentru ca poate gindim diferit.

pentru ca tot sintem pe aici, incerc sa inteleg de ce ar face vreunul din noi o pasiune pentru diesel, nu pentr a-l arata cu degetul ci efectiv pentru a-i intelege unele argumente aduse in discutii. pentru ca daca ai o pasiune pentru diesel, cred ca e pierdere de timp sa-ti elogiez acelasi model de masina dar pe benzina, char daca ala are mai multi cai, scoate mai putin fum, are mai putine filtre, are un zgomot mai placut, e mai distractiva la condus, are mai putine kg.

repet: ma astept ca motorul boxer diesel sa fie mult mai echilibrat decit un diesel normal. hdi, ne poti spune diferentele dintre el si motorul de pe peugeot? dar sa fii sincer. glc, diferentele dintre motorul de pe subaru si motorul de pe LC?

uite, eu sint curios de rapoartele din diferentiale si din cutie, la outback diesel vs outback benzina si forester diesel vs forester benzina. mie astea imi spun mai mult la un 4x4 decit puterea motorului.
hdi
QUOTE (Diesel @ Jul 19 2009, 08:23 PM) *
hdi, mi se pare trist ca faci atatea presupuneri despre mine.


Nu e deloc trist. Threadul asta e facut din presupuneri in proportie de 98%. Foarte putini dintre cei care ne explica despre Subaru, diferitele lui malformatii (ca de exemplu BD) sau excrescente inutile (AWD) o fac avand o minima experienta practica cu ceea ce inseamna un Subaru. Toti ceilalti vorbesc din Wikipedia, Clarkson sau alti specialisti.

Ai amestecat merele cu perele punand intr-o lista de motoare serioase si 2 coreene. Insasi alaturarea asta ma face sa presupun inca o data ca nici cu astea nu ai mers. Si nu vreau sa spun mai mult.

Faptul ca intrebi care sunt cele 4 masini echipate cu 2.0HDI pe care le-am condus eu este inca o proba ca nu esti familiarizat cu subiectul motoare diesel. Daca as fi vrut ca conduc 8 masini diferite echipate cu motorul asta, aveam de unde alege. Hai sa vedem: Peugeot 407, Ford Kuga, Mazda6, Volvo C30. Interesant, nu? Si chiar am mers cu ele, nu e nici internet, nici Clarkson.

Acum, ca sa-mi intregesc si eu cunostintele despre motorul asta, pe ce model apare cu puterea de 161cp? Merci.

@Air_wolf
Discutia despre motoarele HDI e o discutie prea serioasa pt. a fi purtata pe Combat. Iti voi raspunde cu placere intr-un ambient mai linistit.
Diesel
In Franta motorul de 2.0HDi disponibil pe 407 Coupe are 163cp (cp/ps/bhp se masoara diferit):
http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=199430
http://www.peugeot.fr/produits/407/Coupe/Motorisations/

Chiar eu am specificat ca motorul de 2.0CRDi este nasol cand te uiti la performante. Dar sunt nevoit sa ma repet, lista nu are ca scop evidentierea performantelor motoarelor, ci a solutiilor tehnice.
GLC120
Cateva precizari de ordin tehnic.

Sa chiulesti de la scoala nu e ceva rau deci sa nu se simta nimeni vexat. Halba, chiar nu ma refeream la tine. Te rog frumos sa nu cumva sa o iei ca un compliment, dar chiar nu ma refeream la tine. Sunt alti (minim) 3 baieti care in afara de tupeu si low IQ nu pot demonstra absolut nimic, desi se forteaza periodic.

Eu nu fac intreceri de demaraj organizate si nici nu am de gand. Ceea ce acesti baieti nu inteleg si nu cred ca vor intelege vreodata este ca unele masini/motoare nu au nevoie de asa ceva. Pur si simplu iesi cu ea pe sosea. drive.gif

air_wolf, dai iarasi verdicte, desi am mai discutat despre Diesel vs benzina si pe alt topic. Nu voi incepe sa discut despre rahatul de motor Diesel de 3000cmc de pe Landcruiser pentru ca dupa criteriille voastre ar trebui casat si interzis. Are numai 173 CP si 410 Nm.

Luati voi motoare mici pe benzina (by the way astea nici nu trag, nici nu fac zgomot, nici nu sunt economice ci sunt numai ieftine si cu taxe mici) faceti intreceri oriunde prindeti unul la fel de destept si trageti concluzii sau emiteti "date oficiale" apoi faceti misto de oricine e incantat de o masina pe care nu o intelegeti.

air_wolf poate realizezi ce e cu Subaru asta, avem amandoi Landcruiser, eu sunt foarte incantat, banuiesc ca si tu. Totusi despre domeniul auto avem vreo 3 idei comune, restul de 87 sau 870 sunt usor opuse unsure.gif Tu ai masina aia din cu totul alte motive decat mine. La Subaru e altfel, avem de discuta intre noi. rolleyes.gif

Cu "caii in aceeasi directie" este iarasi o lipsa de experienta si o mare superficialitate. Daca voi credeti ca orice motor cu putere declarata X si cuplu declarat Y se comporta la fel, va doresc mult noroc cand cumparati o masina. Aveti mare nevoie. 140-150 CP aveau multe motoare Diesel de 2000-2200cmc, VW, PSA, FORD, Kia/Hyundai, BMW, Honda, Renault, ... dar diferentele in ce priveste performanta sunt uriase. Faptul ca undeva la 3600-4000rpm ajung pe banc la puterea cutare are relevanta numai pentru o comparatie, mai departe intervin multi factori.

In pofida cifrelor, la 2000cmc Diesel motoarele pe care le-as dori pe masina de sosea ar fi in ordine: BMW, Subaru, Toyota. Daca as lua BMW as lua reglajul de baza adica puterea cea mai mica disponibila pe modelul respectiv.
Motorul Diesel e mai eficient, are cuplu mai mare si durabilitate mai mare. Pentru mine erau argumente suficiente chiar si acum 10 ani cand motoarele erau departe de performantele de astazi. Acum la aceeasi cilindree gasesti aceeasi putere Diesel vs benzina. Nici nu mai vorbim de cuplu. Pentru mine, indiferent de aplicatie (oras, sosea, autostrada, marfa, padure) singura problema ramane pretul, la unii producatori (Honda unsure.gif ) nu merita.
Chestia cu cursa scurta cuplu mic unsure.gif ... e originala. Poate exista vreo teorie reala dar datele din tabel nu confirmau in nici un caz asa ceva. Cred ca e vorba de aceeasi superficialitate cronica a romanilor:
"omul e serios nene, isi sustine afirmatiile cu tabele, date oficiale.... nici nu trebuie sa le verificam, sunt sigur 87, sa il aplaudam tovarasi".

Nu inteleg cum e sa ai o masina cu un motoras de 100 CP super impinsi, si sa te miri in public ce rahat de masina, e una de 150 CP. Pare ceva SF dar pasiune nu inseamna neaparat liniute, drift, 250 CP sau pneuri f.... pe circuit. E greu de priceput dar pana la pagina 174 va intelege toata lumea si vom semna un proces verbal.








T u d o r
QUOTE
Ai amestecat merele cu perele punand intr-o lista de motoare serioase si 2 coreene. Insasi alaturarea asta ma face sa presupun inca o data ca nici cu astea nu ai mers. Si nu vreau sa spun mai mult.


Care-i problema cu motoarele coreene? unsure.gif Nu sunt de nasul celor mari? 1.6 CRDi din ce am citit si eu pe wikipedia si alte izvoare de invatatura de pe net este un motor foarte laudat. De altfel, poti sa incerci pentru inceput sa-l compari cu hdi-ul de pe 307. Nu mi se pare sa se faca de rusine, desi 1.6 hdi e inca in top din multe puncte de vedere. 115 cai din 1.6 cilindree mi se pare o realizare mult mai mare decat 126 din 2.0, cu toate ca acesta ultimul este de sorginte japoneza ba chiar si mai mult, e inrudit prin alianta cu Subaru, deci in principiu "state of the art".
Daca as avea o masina coreeana m-as simti jignit de afirmatia ta, cea pe care am citat-o. Mi se pare ca un om elegant cum cred ca esti ar trebui sa gandeasca mai mult cand arunca in stanga si-n dreapta cu noroi. Daca vrei sa-l jignesti si sa-l umilesti personal pe Diesel e dreptul tau, dar de ce sa dai in toti la nimereala?! Credeam ca de la un posesor de masina japoneza n-ar fi trebuit sa aud generalizari de-astea de genul "germana frate!" sau "masinile frantuzesti si italiene sunt de kkt"...
GLC120
QUOTE ( T u d o r @ Jul 20 2009, 12:32 AM) *
Care-i problema cu motoarele coreene? unsure.gif Nu sunt de nasul celor mari? 1.6 CRDi din ce am citit si eu pe wikipedia si alte izvoare de invatatura de pe net este un motor foarte laudat. De altfel, poti sa incerci pentru inceput sa-l compari cu hdi-ul de pe 307. Nu mi se pare sa se faca de rusine, desi 1.6 hdi e inca in top din multe puncte de vedere. 115 cai din 1.6 cilindree mi se pare o realizare mult mai mare decat 126 din 2.0, cu toate ca acesta ultimul este de sorginte japoneza ba chiar si mai mult, e inrudit prin alianta cu Subaru, deci in principiu "state of the art"..


Iar sarim de la una la alta? Doar-doar ne prindeti fara sapca? CAND A APARUT ACCENT AVEA UN SUPER DIESEL DE 1500cmc. TOT 115 CP AVEA SI ALA. Problema nu este atat cu masinile cat cu cifrele astea anuntate cu mult tupeu. Daca pe forum mai intelegi, in brosuri sau pe site e mai enervant.

Tot respectul pentru Toyota care anunta numai 126 CP. Probabil sunt mai prosti si nu se pricep nici la masini nici la motoare.
Ca in orice domeniu exista firme mai serioase si altele mai smechere. SMT e oricum cea mai tare ! blink.gif

Tudor acolo era vorba de motoare Diesel de 2L, celelate erau de umplutura. Chiar iti place motorul de la Hyundai ?
hdi
@Tudor,
Am sters raspunsul pentru ca in mare ti-a raspuns GLC.
Cat priveste jignirile, umilinta si alte cuvinte din astea melodramatice fara nicio legatura cu ceea ce am scris eu.... ma abtin sa-ti dau o replica tocmai pt. ca nu stiu cum as putea s-o fac si sa raman elegant in acelasi timp.
Diesel
Pentru ca tot ne invartim in jurul cifrelor, m-am uitat la Hyundai si pe Sonata cu face-lift motorul de 2.0CRDi are 150cp (148 bhp) exact cat Subaru. Ce ironie. Ma rog, doar 305Nm intre 1800-2500rpm. Detalii aici: http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=193039

As vrea sa revin un pic la argumentul initial. Subaru abia au inghesuit motorul diesel de 2L sub capota si eu cred ca nu se poate inghesui un motor mai mare (sau mai puternic). Motorul Boxer Diesel este rezultatul unui compromis. As vrea sa combateti asta. Da, o versiune H6 ar fi interesanta, bravo lor daca reusesc (nu uitati sa dati macar un link cu asta).
klm
CITAT(hdi @ Jul 17 2009, 10:56 PM) *
In problema cu muritu' prost, nu-ti pune nadejdea in mine. Cum a lasat Dumnezeu, asa ramane.

Eu am invatat destul de multe: am inceput cu "mama", "tata", am invatat sa nu mai ud scutecul apoi au venit si altele insa daca tu crezi ca mori cum te-a lasat Dumnezeu nu poate decat sa-mi para rau pentru tine.
CITAT(V_I_C_T_O_R @ Jul 17 2009, 11:50 PM) *
Va rog sa-l remarcati pe KLM la secunda 40 36182451.gif .

N-am vazut filmuletul insa sunt convins ca nu apar pe acolo wink.gif.
CITAT(GLC120 @ Jul 19 2009, 04:00 AM) *
Mai intai as vrea sa imi fac autocritica. Recunosc ca este ciudat sa raspunzi unor baieti cu mult tupeu si putina scoala, care te jignesc si fara sa scrie nimic.
[...]
Nu inteleg nici de ce ar trebui sa explic pasiunile mele unor oameni care isi cumpara una dintre cele mai ieftine masini ever, cu cel mai mic motor disponibil si ne pun sa venim sa le facem drifturi, declarand ca 150 CP sunt vai mama lor.

Sunt genul de baieti care in permanenta stiu mai bine. Au un rahat de masina dar orice ii spui rezulta ca si a ta e un rahat pentru ca are el o carte acasa blink.gif cu masini adevarate de 500CP si 1000Nm care fac ravagii si pe sosea si pe circuit.

Nu te-ai gandit niciodata ca unii nu au nevoie de multi cai? Ce nevoie are lumea de motoare mari pentru masini de oras?!
CITAT(HalbaSus @ Jul 19 2009, 01:40 PM) *
ma rog, pe hartie ei sunt destul de multi, dar trag in toate partile de descreierati ce sunt... ahh... mi-am dat seama ca la mine situatia e si mai grava pentru ca am doua viteze de mers in spate... iti dai seama ce harababura e pe saraca masina

CITAT(ozz86651 @ Jul 19 2009, 10:13 PM) *
exista un curent de opinie conforma caruia caii de la Kia sint mai amariti decit caii de la "firme care stiu ce fac"? Si ca linga numarul de cai trebuie sa punem si producatorul motorului ca sa aflam cit de puternic e el de fapt?

Daca tin bine minte a fost o discutie similara pe "germane vs japoneze" in care nu mai stiu cine spunea ca 200 cp de pe Accord cantaresc mai mult decat 500 pe un Porsche, nu mai stiu proportia insa poti cauta in acel topic si iti poti calcula exact cati cp japonezi are harbul tau de masina smile.gif.

Deci dicutiile se pot purta si in domeniul tehnic; o sa ignor rautatile si exteriorizarea frustrarilor (intr-adevar, prostii au mintea mai odihnita asa ca o sa-i las sa castige) si o sa intreb de ce nu se pot lua in considerare informatiile de pe wikipedia? Scuzati-ma, insa eu nu am testat (si nu cred ca o voi face vreodata) Ford 500GT insa stiu (de la Top Gear) cam cum ar putea merge.
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Jul 20 2009, 12:25 AM) *
air_wolf, dai iarasi verdicte, desi am mai discutat despre Diesel vs benzina si pe alt topic. Nu voi incepe sa discut despre rahatul de motor Diesel de 3000cmc de pe Landcruiser pentru ca dupa criteriille voastre ar trebui casat si interzis. Are numai 173 CP si 410 Nm.

Luati voi motoare mici pe benzina (by the way astea nici nu trag, nici nu fac zgomot, nici nu sunt economice ci sunt numai ieftine si cu taxe mici) faceti intreceri oriunde prindeti unul la fel de destept si trageti concluzii sau emiteti "date oficiale" apoi faceti misto de oricine e incantat de o masina pe care nu o intelegeti.

air_wolf poate realizezi ce e cu Subaru asta, avem amandoi Landcruiser, eu sunt foarte incantat, banuiesc ca si tu. Totusi despre domeniul auto avem vreo 3 idei comune, restul de 87 sau 870 sunt usor opuse unsure.gif Tu ai masina aia din cu totul alte motive decat mine. La Subaru e altfel, avem de discuta intre noi. rolleyes.gif


glc, nu dau verdicte pentru ca nu-s curte judecatoreasca si nici nu emit opinii definitive. sa-mi vorbesti mie de taxe si motoare mici este un pic penibil, da trecem peste asta.
pai tocmai, amindoi avem LC, tu ai subaru, eu am mers destul de mult cu subaru.

INTIMPLATOR si doar absolut intimplator, stiu si cum se prepara un subaru. tot absolut intimplator, socrul meu e bun prieten cu cei de la prodrive. intimplator am trecut un pic si pe la oreca. si pe la ultimate suspension. daca te uiti citeva pagini mai in spat o sa vezi esapamente facute e madac pentru subaru. eu chiar am mers cu subaru 555.

si citind pe aici stau si ma gindesc la urmatoarea chestie: unii abia asteapta porsche-ul diesel.

dar vad ca nici un posesor cu gura mare de subaru nu cunoaste niste chestii pe care un "pasionat" le viseaza: rapoartele transmisiei - cit fata,cit spatele, cit centralul, cit in cutii. de ce evitati intrebarea? va agatati de caii motorului ca de colacul de salvare in toate discutiile. baieti, unimogul ae 90 de cai si nici unul nu-l miscati. oare cum este posibil? unsure.gif un tractor U650 are vreo 60 de cai si nici pe ala nu-l trageti...

QUOTE
Chestia cu cursa scurta cuplu mic unsure.gif ... e originala. Poate exista vreo teorie reala dar datele din tabel nu confirmau in nici un caz asa ceva. Cred ca e vorba de aceeasi superficialitate cronica a romanilor:
"omul e serios nene, isi sustine afirmatiile cu tabele, date oficiale.... nici nu trebuie sa le verificam, sunt sigur 87, sa il aplaudam tovarasi".


glc, cunosti cuplul unei masini de formula 1? al unei motociclete? stii principiile de functionare? stii pe dracu, daca ai emis asa o aberatie. cursa scurta = turatii mari si cuplu mic - masinile de formula 1. cursa lunga = turatii mici si cuplu mare - adica tractor. iata o teorie reala.
HalbaSus
QUOTE
Motorul Diesel e mai eficient, are cuplu mai mare si durabilitate mai mare. Pentru mine erau argumente suficiente chiar si acum 10 ani cand motoarele erau departe de performantele de astazi. Acum la aceeasi cilindree gasesti aceeasi putere Diesel vs benzina. Nici nu mai vorbim de cuplu. Pentru mine, indiferent de aplicatie (oras, sosea, autostrada, marfa, padure) singura problema ramane pretul, la unii producatori (Honda unsure.gif ) nu merita.


Vezi ca Nm aia se masoara la volanta, nu la roata, pana la roata se mai trece printr-o cutie de viteze, iar daca iei in calcul demultiplicarea atunci vei obtine cuplu similar la diesel si benzina. Practic o cutie buna poate sa puna in valoare un motor la fel cum o cutie proasta poate distruge un motor. Ma uitam acum la datele de la legacy diesel vs benzina, ambele au 150 cp la cilindree de 2.0, au aceasi viteza maxima (209 la benzina, 208 la diesel) dar demarajul e mult mai bun la diesel. Eu zic ca asta se datoreaza cutiei mai lungi de pe benzinar, la o liniuta (de 1 km sa zicem) sunt aproape convins ca ar castiga benzina. In schimb cutia scurta a dieselului il ajuta sa obtina un timp 0-100 spectaculos.



James Kilowatt
QUOTE (GLC120 @ Jul 19 2009, 06:58 PM) *
Chiar iti place motorul de la Hyundai ?



Mie imi place, chiar si versiunea de 88CP.... e voie? blush.gif Apropo de motoare de kkt si cai care trag in toate directiile, ala de hyundai da cei 88CP descreierati pe o treime din plaja de turatie, de pe la 2900 pe la 4000rpm, nu ca altii care se lauda cu un "varf" de putere punctual sau pe 2-300rpm... In plus ii da pe dyno (chiar si vreo 3-4 in plus) chiar si cu un motor nu tocmai nou. Iar pierderila masurate nu sunt cu nimic mai mari decat la opel sau vw (masinile care au fost inaintea mea la dyno).
In plus, motoarele de hyundai sunt de fapt de origine europeana, italiana mai exact. De la wikipedia citire.

Neste baeti de la neste reviste auto au facut masuratori de consum pe bune si rahatul meu "corean" consuma de exemplu REAL mai putin decat mult-laudatul 1.6HDI pus pe Mazda 2....
klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 20 2009, 11:53 AM) *
De la wikipedia citire.

Nu e bine, ce poti invata dintr-o enciclopedie?! Crezi ca al de Volter, Monteschio, Didro, Ruso stiau sa coase nasturi cand au facut l'ensiclopedi?! s-au chinuit degeaba sa scrie 17 volume...
T u d o r
Hdi, nu trebuie sa te superi si nici sa te abtii daca simti nevoia sa ma jignesti. Aici sunt la fel ca oricine, chiar daca sunt moderator. Interventia mea a fost motivata de faptul ca nivelul discutiei coborase prea mult si mi s-a parut urat modul in care ai pus problema. Daca vei reciti la rece ce ai scris in postul din care citasem eu, probabil imi vei da dreptate. Daca nu, ...nu.
Mircea104901
Informatiile din Wikipedia sunt, in mare parte, adevarate. Spun in mare parte pt ca este o enciclopedie deschisa, in care oricine poate adauga/modifica articole, indiferent daca este in cunostinta de cauza sau nu.
Deci nu pot fi luate "de bune" toate informatiile. Eu o folosesc mai mult cu scop orientativ. Wikipedia <> Larousse,Encarta,etc.
hdi
QUOTE (HalbaSus @ Jul 20 2009, 10:52 AM) *
Practic o cutie buna poate sa puna in valoare un motor la fel cum o cutie proasta poate distruge un motor.

thumbsup.gif tocmai asta e ideea; nu datele de pe hartie (cp si Nm) sunt cele care fac diferenta ci masina in ansamblul ei; astia erau caii aia care trageau alandala.

@James
Despre 1.6HDI nu stiu sa se fi acreditat ideea ca ar fi cel mai economic motor. Nu este nici pe departe gurmand dar sigur ca exista motoare si mai economice. Cu toate astea, la o cilindree in jurul valorii de 1600cmc este greu sa gasesti ceva mai bun, chiar si dupa atatia ani de la lansare.

@Diesel,
Sigur ca BD este rezultatul unui compromis. De fapt cred ca orice motor este rezultatul unui compromis si nu e nimic rau in asta. Oricum, BD nu este motorul suprem ci este doar diferit. Caracteristicile pe hartie se incadreaza in valorile medii, nu sunt nici prea-prea nici foarte-foarte. Diferenta apare la proba practica, acolo unde se manifesta "anomaliile" care darama esafodajele create pe baza datelor din internet. Cam acelasi lucru se intampla si cu primul diesel Honda care misca masinile lor absolut impresionant, desi au "doar" 140cp. Actual diesel Honda are 150cp insa masinile nu mai au aceeasi exuberanta (deocamdata doar Accordul a avut nesansa sa-l primeasca). Mi-ar fi greu sa aleg intre cele 2 daca s-ar pune problema strict a performantelor dinamice.
T u d o r
Cu dieselul nou de la Honda inca nu am mers, pentru ca e in afara oricarei discutii din punctul meu de vedere. Ma refer aici la pretul total aberant la care urca masina cu el. In schimb am mers cu cel vechi pus atat pe CRV cat si pe Accordul vechi. Nu e impresionant! Chiar nu e, e ca un motor pe benzina caruia i-ai retezat din plaja de turatii tocmai partea cea mai frumoasa, cea de high revs.
G e o r g e
cu vechiul 2.2 chipuit am mers si eu ... e mistoc motorul , dar la fel ca si tudor, te astepti sa traga mai departe si cand el hop gata turatia .

e ok pt un diesel. la fel ca toate dieselurile de altfel , consum redus ... bine mai putin la 3.0 meu , am un nou all time record de 23% in oras pe o distanta de 25km. dry.gif
hdi
QUOTE (G e o r g e @ Jul 20 2009, 01:33 PM) *
cu vechiul 2.2 chipuit am mers si eu ... e mistoc motorul , dar la fel ca si tudor, te astepti sa traga mai departe si cand el hop gata turatia .

e ok pt un diesel. la fel ca toate dieselurile de altfel , consum redus ... bine mai putin la 3.0 meu , am un nou all time record de 23% in oras pe o distanta de 25km. dry.gif


Pai e motor diesel, nu? Deocamdata nu le fac astia sa suie pana la 7000rpm. Numai ca omiti un lucru. Dieselul trage pana la 4000rpm cat 2 motoare pe benzina cu putere similara. Acum ce ai vrea? Sa si traga ca 2 motoare, sa suie si pana la 7000?
Consumul nu este asa redus, papa un pic mai mult decat concurenta.
Oricum, e un motor deosebit daca stii sa-l apreciezi. thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 10:21 AM) *
glc, cunosti cuplul unei masini de formula 1? al unei motociclete? stii principiile de functionare? stii pe dracu, daca ai emis asa o aberatie. cursa scurta = turatii mari si cuplu mic - masinile de formula 1. cursa lunga = turatii mici si cuplu mare - adica tractor. iata o teorie reala.


Tare asta! Eu nu am emis nimic, doar spunema ca exemplele date vde colegul tau sunt idioate si nu confirma teorie emisa de el.

air_wolf cu motoarele mici nu ma refeream la tine. Ai tu vreun motor de 1400 sau 1600. Remarc insa ca astia sunt vcei mai nervosi.

James vorbeam de motorul de 2000 cmc Diesel.

Cititi si voi mai cu atentie, vi se pare ca nu am cu cine sa combat aici ? blink.gif
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Jul 20 2009, 12:55 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 10:21 AM) *
glc, cunosti cuplul unei masini de formula 1? al unei motociclete? stii principiile de functionare? stii pe dracu, daca ai emis asa o aberatie. cursa scurta = turatii mari si cuplu mic - masinile de formula 1. cursa lunga = turatii mici si cuplu mare - adica tractor. iata o teorie reala.


Tare asta! Eu nu am emis nimic, doar spunema ca exemplele date vde colegul tau sunt idioate si nu confirma teorie emisa de el.

air_wolf cu motoarele mici nu ma refeream la tine. Ai tu vreun motor de 1400 sau 1600. Remarc insa ca astia sunt vcei mai nervosi.

James vorbeam de motorul de 2000 cmc Diesel.

Cititi si voi mai cu atentie, vi se pare ca nu am cu cine sa combat aici ? blink.gif


QUOTE
Chestia cu cursa scurta cuplu mic unsure.gif ... e originala. Poate exista vreo teorie reala dar datele din tabel nu confirmau in nici un caz asa ceva.


vrei s-o intorci dar nu tine. fix asta ai scris. mi se pare ok sa nu stii asta si sa recunosti. dar sa te dai rotund si apoi s-o dai la intors asta nu-mi mai place si nu tine cu mine. poate alti useri apreciaza asa ceva, eu nu.

nu ti-am zis ca mi-am luat un R5 de 875cc? am luat-o pentru oras. mortala ascutitoarea. are rupta o piesa care tine puntea spate. trebuie s-o ranforsez un pic. are... 34 de cai la origine. cred ma mai sint vreo 20 pe sub capota. trag de rupe! a rupt bridele care tin puntea spate. iti dai seama ce forta are? mr. muscolo ii zic de azi. sau scrat.

am o idee: o intra motorul de toyota in R5? sau unul audi V6... daaaaaaa. hmmmm... sa pun motorul de 267cp, dar trebuie sa pun transmisia pe spate... complicat. mai bine o urc cu totul pe sasiul de la toyota cealalta si fac o RoYota5 biggrin.gif



HalbaSus
QUOTE
nu ti-am zis ca mi-am luat un R5 de 875cc? am luat-o pentru oras. mortala ascutitoarea. are rupta o piesa care tine puntea spate. trebuie s-o ranforsez un pic. are... 34 de cai la origine. cred ma mai sint vreo 20 pe sub capota. trag de rupe! a rupt bridele care tin puntea spate. iti dai seama ce forta are? mr. muscolo ii zic de azi. sau scrat.


Iar vorbesti prostii... nu ti s-a explicat destul de clar ca motoarele mici pe benzina nici nu trag si nici nu fac vroom-vroom. Eu zic sa ii pui un diesel, consuma mai putin, si rezista mai mult (am inteles ca la dieseluri nu se strica niciodata pompa de injectie, turbina sau alte piese care sa coste peste 1000 de euro).
air_wolf
QUOTE (HalbaSus @ Jul 20 2009, 03:23 PM) *
QUOTE
nu ti-am zis ca mi-am luat un R5 de 875cc? am luat-o pentru oras. mortala ascutitoarea. are rupta o piesa care tine puntea spate. trebuie s-o ranforsez un pic. are... 34 de cai la origine. cred ma mai sint vreo 20 pe sub capota. trag de rupe! a rupt bridele care tin puntea spate. iti dai seama ce forta are? mr. muscolo ii zic de azi. sau scrat.


Iar vorbesti prostii... nu ti s-a explicat destul de clar ca motoarele mici pe benzina nici nu trag si nici nu fac vroom-vroom. Eu zic sa ii pui un diesel, consuma mai putin, si rezista mai mult (am inteles ca la dieseluri nu se strica niciodata pompa de injectie, turbina sau alte piese care sa coste peste 1000 de euro).


he he... un compresor mecanic sa-i dublez puterea laugh.gif
GLC120
QUOTE (Diesel @ Jul 18 2009, 12:20 PM) *
Motorul de 2L BD este patrat adica are alezaj 86mm si cursa 86mm.

Sa ne uitam la concurenta:
- PSA 2.0 HDi 85x88, 161cp, 340Nm
- Renault 2.0dCi 84x90, 175cp, 380Nm / 150cp, 340Nm
- Kia/Hyundai 2.0CRDi 83x92, 139cp, 305Nm (trist)
- Toyota 2.0 D-4D, 86x86, 126cp, 300Nm (cel mai trist)
- VAG 2.0 TDI 81x95.5, 170cp, 350Nm
- Fiat 1.9 MJet 82x90.4, 150cp, 305Nm
- Alfa Romeo 2.0 JTDM 83x90.4, 170cp, 360Nm
(sursa: carfolio.com se pare ca e greu al naibii sa aflii detalii d-astea despre motoare)

Deci sa recapitulam, valorile dupa tipul motorului de tip A X B sunt Alezaj x Cursa masurate in mm. Alezaj mare / cursa scurta rezulta turatii mari, putere mare, cuplu mic. Alezaj mic / cursa lunga rezulta turatii mici, putere mica, cuplu mare.

Ce observam in lista de motoare diesel a producatorilor europeni? cursa este in general mai lunga decat alezajul. Singura exceptie este Toyota cu motorul de 2.0 cu aceleasi dimensiuni ca BD dar performante slabe. Din motivul asta am introdus motorul lor de 2.2 ca sa se vada ca sunt pe calea cea buna.

In concluzie, Subaru chiar a facut un artificiu, un compromis, cu motorul BD, a scurtat cursa pistoanelor si a pierdut cuplu, asa cum zice Jeremy Clarkson smile.gif (hi5 catre Halba, nici macar nu ne-am vorbit)


air_wolf, daca nu ai remarcat pana acum eu imi asum parerile exprimate, chiar si atunci cand sunt inexacte.
Ce vezi tu de aplaudat aici? E vorba de motoare normale Diesel. Din exemplele prezentate unde vezi tu cuplu proportional cu (virgula) cursa pistonului? Boxer Diesel cel compromis si patrat are 350Nm la 1800rpm.
Deci nu numai ca nu am auzit de aceasta teorie dar nici nu cred ca e valabila pentru motoare normale. Ce legatura are formula 1 si motocicletele cu subiectul de fata ?
Scuze, dar nu stiu nici macar ce e ala R5 (in afara de motorul standard de pe Touareg). Poti te rog sa traduci?

Halba, iti reamintesc ca zi de zi eu folosesc un autoturism imparabil de 70CP. Deci nu m-as lega de cineva pe criteriul puterii sau cilindreei. Aici vorbeam cu baieti care imi explicau ca 150 CP de la un Diesel sunt varza si nu ai ce pretentii/pasiuni/performante......
Daca e greu de priceput iti explic si altfel. Ca fericit posesor de Boxer Diesel mi s-ar parea penibil si jenant sa iti spun (pe forum) ca cei aprox 224 CP ai tai de pe C320CDI sunt un rahat, pentru ca iti ofera performante sportive mediocre si nu se compara cu masinile X si Y, pe care le-am vazut eu la un prieten, si care pot bate la liniute chiar si celebra masina Z. Cred acum ai priceput si esti impresionat pana la lacrimi. down.gif

Ca sa consumi 24 in oras cu o limuzina mica (Diesel de 3000cmc) trebuie nu numai motor performant dar si un stil de condus foarte precis. Eu cred ca idealul romanesc de a consuma 100L/100km in oras nu trebuie adandonat. Exista Hummer, exista motoare de peste 6000cmc.... Daca vrei poti! Aceasta e o pasiune adevarata care merita sustinuta. yes.gif




Diesel
Cursa pistonului nu este singurul parametru care influenteaza cuplul. Cursa pistonului influenteaza insa in mod direct limita turatiilor (din cauza frecarii) si dimensiunea motorului. Problema la Subaru tine de dimensiunea motorului. Puterea si cuplu sunt date de ansamblul de parametri ai motorului, reglajele valvelor, turbina, raportul de compresie, etc.

Sunt pe fuga, intre timp am aflat ca sunt 3 motoare de 2L cu 400Nm, povestesc despre ele cand am timp.
HalbaSus
QUOTE
Daca e greu de priceput iti explic si altfel. Ca fericit posesor de Boxer Diesel mi s-ar parea penibil si jenant sa iti spun (pe forum) ca cei aprox 224 CP ai tai de pe C320CDI sunt un rahat, pentru ca iti ofera performante sportive mediocre si nu se compara cu masinile X si Y, pe care le-am vazut eu la un prieten, si care pot bate la liniute chiar si celebra masina Z. Cred acum ai priceput si esti impresionat pana la lacrimi. down.gif


Nu ai fi deloc penibil, cei 224 cp ai mei ar fi cu adevarat sportivi daca ar fi pe o caroserie de ~1000 de kile si ar fi benzinari... si cu schimbator manual sau secvential (si eventual pusi pe spate).
Dar intr-o masina de ~1800 de kile, diesel, cu schimbator automat sunt... suficienti. Nu spectaculosi, nu sportivi nu te dau pe spate, nu iti creaza pasiuni nebanuite. Intreaga masina nu a fost gandita pentru a oferi cine stie ce senzatii, sau sa nasca nu stiu ce pasiuni. Te duce de la A la B si o face intr-o maniera rapida si civilizata. Exista C63AMG care deja e pentru cei pasionati (si dotati din punct de vedere financiar).
Si da, masina mea nu o sa se compare niciodata nici macar cu o honda S2000 (care e chiar ceva mai ieftina) la capitolul senzatii tari, pasiune, etc... Ca sa folosesc o comparatie cu femei:
- Outback-ul e o gospodina desavarsita, odata pe luna face dragoste seara cu lumina stinsa.
- C320-ul e o gospodina bunicica, odata pe saptamana face dragoste si odata pe luna incearca o pozitie noua.
- S2000-ul (sau WRX STI sau ce alta super sportiva vrei tu) e un fel de starleta porno... nu stie sa gateasca, nu face curatenie... dar f**e din toate pozitiile.

Ca te casatoresti cu o gospodina, e normal, e rational... dar probabil ca daca te-ai ghida strict dupa pasiune ai lua-o pe Jenna Jameson smile.gif
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Jul 20 2009, 04:03 PM) *
QUOTE (Diesel @ Jul 18 2009, 12:20 PM) *

Alezaj mare / cursa scurta rezulta turatii mari, putere mare, cuplu mic. Alezaj mic / cursa lunga rezulta turatii mici, putere mica, cuplu mare.


air_wolf, daca nu ai remarcat pana acum eu imi asum parerile exprimate, chiar si atunci cand sunt inexacte.
Ce vezi tu de aplaudat aici? E vorba de motoare normale Diesel. Din exemplele prezentate unde vezi tu cuplu proportional cu (virgula) cursa pistonului? Boxer Diesel cel compromis si patrat are 350Nm la 1800rpm.
Deci nu numai ca nu am auzit de aceasta teorie dar nici nu cred ca e valabila pentru motoare normale. Ce legatura are formula 1 si motocicletele cu subiectul de fata ?
Scuze, dar nu stiu nici macar ce e ala R5 (in afara de motorul standard de pe Touareg). Poti te rog sa traduci?

Halba, iti reamintesc ca zi de zi eu folosesc un autoturism imparabil de 70CP. Deci nu m-as lega de cineva pe criteriul puterii sau cilindreei. Aici vorbeam cu baieti care imi explicau ca 150 CP de la un Diesel sunt varza si nu ai ce pretentii/pasiuni/performante......
Daca e greu de priceput iti explic si altfel. Ca fericit posesor de Boxer Diesel mi s-ar parea penibil si jenant sa iti spun (pe forum) ca cei aprox 224 CP ai tai de pe C320CDI sunt un rahat, pentru ca iti ofera performante sportive mediocre si nu se compara cu masinile X si Y, pe care le-am vazut eu la un prieten, si care pot bate la liniute chiar si celebra masina Z. Cred acum ai priceput si esti impresionat pana la lacrimi. down.gif

Ca sa consumi 24 in oras cu o limuzina mica (Diesel de 3000cmc) trebuie nu numai motor performant dar si un stil de condus foarte precis. Eu cred ca idealul romanesc de a consuma 100L/100km in oras nu trebuie adandonat. Exista Hummer, exista motoare de peste 6000cmc.... Daca vrei poti! Aceasta e o pasiune adevarata care merita sustinuta. yes.gif


uite, am subliniat pasajul pentru care diesel merita felicitat. asta este, nu toti ne pricepem la motoare si la functionarea lor. teoria asta este valabila pentru orice motor.
formula 1 are o mare legatura... cuplul unei masini de F1 este undeva in jur de 250-300Nm in timp ce puterea se duce la 600cp. interesant nu? motorul de motocicleta are si el importanta lui: este un motor de turatie cu multi cai si cuplu mic - era un alt exemplu in care cursa este mica, turatiile multe, puterea mare si cuplul mic.

uite, alt exemplu de la mine din casa:
HJ61 - alezaj 91 x cursa 102 = 135 hp la 3500 rpm cu 312 Nm la 2000 rpm.
FJ62 - alezaj 94 x cursa 95 = 155 hp la 3750 rpm cu 303 Nm la 2000 rpm.

un avantaj al motoarelor de turatii joase este ca se uzeaza mai greu. asta e unul din motivele pentru care un diesel mare de toyota tine 800.000km si un benzinar mare tine vreo 500.000km.

R5 este renault 5...
GLC120
QUOTE (Diesel @ Jul 20 2009, 04:17 PM) *
Cursa pistonului nu este singurul parametru care influenteaza cuplul. Cursa pistonului influenteaza insa in mod direct limita turatiilor (din cauza frecarii) si dimensiunea motorului. Problema la Subaru tine de dimensiunea motorului. Puterea si cuplu sunt date de ansamblul de parametri ai motorului, reglajele valvelor, turbina, raportul de compresie, etc.

Sunt pe fuga, intre timp am aflat ca sunt 3 motoare de 2L cu 400Nm, povestesc despre ele cand am timp.


air_wolf cum era cu intorsul care nu tine ? Mai ai niste aplauze in tolba?
Cu mine poti sa o intorci cum/cat vrei, m-am obisnuit deja dupa primele 87 de pagini. 39110506.gif

Halba, vezi ca exista un forum culinar. Cred ca se poate discuta serios pe acest subiect. Ma gandesc chiar sa deschid un nou topic, dar nu stiu pe ce arie: "parasute celebre si importanta unui BMW decapotabil (sic) in stabilirea unei colaborari". Caut acum un moderator care sa fie de partea noastra, te tin la curent.


klm
CITAT(G e o r g e @ Mar 9 2009, 09:28 AM) *
GLC120, generalizezi aiurea si tragi concluzii pe info extrase din context.

Parerile unora chiar merita ignorate.
CITAT(air_wolf @ Jul 20 2009, 09:21 AM) *
si citind pe aici stau si ma gindesc la urmatoarea chestie: unii abia asteapta porsche-ul diesel.

Oare fraza asta sa fie legata de pasiunea pentru Subaru? "Am facut 1111.11111 km cu 30.000000000001 l de motorina!"
pmhoria
QUOTE (HalbaSus @ Jul 20 2009, 03:25 PM) *
Si da, masina mea nu o sa se compare niciodata nici macar cu o honda S2000 (care e chiar ceva mai ieftina) la capitolul senzatii tari, pasiune, etc... Ca sa folosesc o comparatie cu femei:
- Outback-ul e o gospodina desavarsita, odata pe luna face dragoste seara cu lumina stinsa.
- C320-ul e o gospodina bunicica, odata pe saptamana face dragoste si odata pe luna incearca o pozitie noua.
- S2000-ul (sau WRX STI sau ce alta super sportiva vrei tu) e un fel de starleta porno... nu stie sa gateasca, nu face curatenie... dar f**e din toate pozitiile.

Ca te casatoresti cu o gospodina, e normal, e rational... dar probabil ca daca te-ai ghida strict dupa pasiune ai lua-o pe Jenna Jameson smile.gif


Asta ar merita pusa la semnatura, dar e prea lunga... thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (air_wolf @ Jul 20 2009, 04:49 PM) *
un avantaj al motoarelor de turatii joase este ca se uzeaza mai greu. asta e unul din motivele pentru care un diesel mare de toyota tine 800.000km si un benzinar mare tine vreo 500.000km.

R5 este renault 5...


In sfarsit o veste buna dupa atatea castane. Bravo, e a doua idee cu care suntem de acord. Auzi, dar sigur 3000cmc e mare ? unsure.gif Astept urgent confirmare, ce ma fac daca stabilesti ca e mic si tine numai 500.000 km?

Esti bun sa citesti exemplele cu motoare Diesel de 2000cmc. Nu vorbeam de Landcruiser, nici de motociclete, nici de Unimog! Cica Subaru a renuntat la cuplu ca sa faca motorul mic. La ce cuplu a renuntat, poti sa ne spui? 350Nm e de ras?
Mircea104901
QUOTE (Diesel @ Jul 20 2009, 10:17 AM) *
Cursa pistonului nu este singurul parametru care influenteaza cuplul. Cursa pistonului influenteaza insa in mod direct limita turatiilor (din cauza frecarii) si dimensiunea motorului.


Limitarea turatiilor este data la diesel de greutatea mai mare a pistoanelor/bielelor(elementelor in miscare) care trebuie sa fie asa din cauza ca trebuie sa fie mai solide pt a rezista unor forte de compresie mai mari decat la motoarele pe benzina (aprinderea realizandu-se prin compresie). Masa mai mare -> inertie mai mare - coroborat cu cursa mai lunga => dezastru la turatii de 7000rpm turned.gif
Tot asa, la un alezaj mai mare (presupunand ca avem aceasi forta de explozie, desi e mai mare la benzina) forta exploziei se distribuie pe o suprafata mai mare a pistonului => o forta de "impingere" mai redusa a pistonului fata de un alezaj (~=diametru piston) mai mic. Stiind ca cuplu = forta x bratul fortei => cuplul e mai mare la o forta de "impingere" mai mare.

Coeficientul de frecare este intr-adevar proportional cu viteza cu care se realizeaza frecarea => la turatii mai mari, si frecarea este mai mare (transforma o parte din energia cinetica in caldura)
GLC120
QUOTE (klm @ Jul 20 2009, 04:55 PM) *
Oare fraza asta sa fie legata de pasiunea pentru Subaru? "Am facut 1111.11111 km cu 30.000000000001 l de motorina!"


Este cea mai mare minciuna din tot topicul. verymad.gif Citatul corect era 1111 km cu 30.1 L.

Si sa stii ca este un caz exceptional, e noua sosea care coboara lin din Tibet. Era un STI la care schimbasera motorul dupa 400,000 km, ca sa testeze noul boxer Diesel. Ce oameni rai !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.