Cateva precizari de ordin tehnic.
Sa chiulesti de la scoala nu e ceva rau deci sa nu se simta nimeni vexat. Halba, chiar nu ma refeream la tine. Te rog frumos sa nu cumva sa o iei ca un compliment, dar chiar nu ma refeream la tine. Sunt alti (minim) 3 baieti care in afara de tupeu si low IQ nu pot demonstra absolut nimic, desi se forteaza periodic.
Eu nu fac intreceri de demaraj organizate si nici nu am de gand. Ceea ce acesti baieti nu inteleg si nu cred ca vor intelege vreodata este ca unele masini/motoare nu au nevoie de asa ceva. Pur si simplu iesi cu ea pe sosea.
air_wolf, dai iarasi verdicte, desi am mai discutat despre Diesel vs benzina si pe alt topic. Nu voi incepe sa discut despre rahatul de motor Diesel de 3000cmc de pe Landcruiser pentru ca dupa criteriille voastre ar trebui casat si interzis. Are numai 173 CP si 410 Nm.
Luati voi motoare mici pe benzina (by the way astea nici nu trag, nici nu fac zgomot, nici nu sunt economice ci sunt numai ieftine si cu taxe mici) faceti intreceri oriunde prindeti unul la fel de destept si trageti concluzii sau emiteti "date oficiale" apoi faceti misto de oricine e incantat de o masina pe care nu o intelegeti.
air_wolf poate realizezi ce e cu Subaru asta, avem amandoi Landcruiser, eu sunt foarte incantat, banuiesc ca si tu. Totusi despre domeniul auto avem vreo 3 idei comune, restul de 87 sau 870 sunt usor opuse
Tu ai masina aia din cu totul alte motive decat mine. La Subaru e altfel, avem de discuta intre noi.
Cu "caii in aceeasi directie" este iarasi o lipsa de experienta si o mare superficialitate. Daca voi credeti ca orice motor cu putere declarata X si cuplu declarat Y se comporta la fel, va doresc mult noroc cand cumparati o masina. Aveti mare nevoie. 140-150 CP aveau multe motoare Diesel de 2000-2200cmc, VW, PSA, FORD, Kia/Hyundai, BMW, Honda, Renault, ... dar diferentele in ce priveste performanta sunt uriase. Faptul ca undeva la 3600-4000rpm ajung pe banc la puterea cutare are relevanta numai pentru o comparatie, mai departe intervin multi factori.
In pofida cifrelor, la 2000cmc Diesel motoarele pe care le-as dori pe masina de sosea ar fi in ordine: BMW, Subaru, Toyota. Daca as lua BMW as lua reglajul de baza adica puterea cea mai mica disponibila pe modelul respectiv.
Motorul Diesel e mai eficient, are cuplu mai mare si durabilitate mai mare. Pentru mine erau argumente suficiente chiar si acum 10 ani cand motoarele erau departe de performantele de astazi. Acum la aceeasi cilindree gasesti aceeasi putere Diesel vs benzina. Nici nu mai vorbim de cuplu. Pentru mine, indiferent de aplicatie (oras, sosea, autostrada, marfa, padure) singura problema ramane pretul, la unii producatori (Honda
) nu merita.
Chestia cu cursa scurta cuplu mic
... e originala. Poate exista vreo teorie reala dar datele din tabel nu confirmau in nici un caz asa ceva. Cred ca e vorba de aceeasi superficialitate cronica a romanilor:
"omul e serios nene, isi sustine afirmatiile cu tabele, date oficiale.... nici nu trebuie sa le verificam, sunt sigur 87, sa il aplaudam tovarasi".
Nu inteleg cum e sa ai o masina cu un motoras de 100 CP super impinsi, si sa te miri in public ce rahat de masina, e una de 150 CP. Pare ceva SF dar pasiune nu inseamna neaparat liniute, drift, 250 CP sau pneuri f.... pe circuit. E greu de priceput dar pana la pagina 174 va intelege toata lumea si vom semna un proces verbal.