QUOTE (Rebel @ May 5 2009, 06:16 PM)
Revenind la discutie in sine, AWD este usor mai rapid la plecarea de pe loc doar daca masinile sunt egale la greutate (greutatea surplusului provenita din sistemul AWD de la Xi sa fie egala cu greutatea adusa de optiunile de pe i) datorita amprentei torque-ului pe toate rotile.
Dar asta nu este o regula generala intrucat mai multe elemente au un cuvant de spus. BMW 528i de exemplu este mai rapid in 0-60 decat fratele sau BMW 528Xi.
Desi rebel ne tot contrazice de cateva pagini, postul de mai sus este exact ce spunem noi, si contrazice teorema originala a lui f1anatic.
E si asta o arta, sa spui acelasi lucru, explicand insa ca cei care au spus-o inainte sunt paraleli cu subiectul, demagogi, fara substanta.... Peste ocean acolo, lucrurile se misca mai repede, probabil e greu sa tinem pasul cu ei.
By the way desi am citit chiar si ceva "magazine"
in domeniu, nu am vazut niciodata parametrul Nm/kg. Este o alta inventie originala a lui f1anatic. Asta era doar o chestie conexa, trebuia numai sa argumenteze teorema de baza ca AWD pleaca mai repede de pe loc pe primii 7 m (ca mingea de handbal
).
Hai sa mai vedem niste "opinie generala" pe care e util sa o cunosti inainte sa te apuci de inventat teoreme si unitati de masura.
"Traction and grip:
Apparently AWD brings traction and grip to higher level because the tractive effort is shared by 4 wheels instead of two. This enable higher cornering limit, especially in rough roads and wet conditions. Since it was introduced in 1980 to rally cars, AWD proved its superiority in this aspect.
Weight penality and power loss:
Because the driving mechanism of the additional wheels has frictional loss, AWD consumes a little bit more power than 2WD cars. Anyway, this is still a fraction compare with the increased weight. Most AWD systems weigh 50-100kg more than a 2WD system, thus deteriorate acceleration as well as fuel consumption."
E adevarat ca exista si exceptii, dar sa spunem acum ca de fapt e exact pe dos e cam extravagant. Aveti mila, nu ne ignorati, impartasiti-ne din experienta voastra peste-oceanica
Cum dreaq pleaca Nissan-ul FWD mai repede? Parca FWD era prostul clasei, se duce greutatea pe spate, pierde aderenta, vai mama lui.... De mirare ca nu o ia inapoi cand apesi brusc acceleratia....