No SSO cookie

Istoria Mini

voteaza
(0/ 0)
Istoria Mini
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Trident Cars Ltd era un producator de masini englez din Woodbridge, Suffolk, intre 1965 si 1974. A fost redeschisa in 1976 in Ipswich. Noua companie si-a oprit productia in 1977-78.

 
 

Prima lor masina, Clipper, a fost initial produsa ca prototip TVR, un coupe atractiv cu doua locuri, din otel si aluminium, cu design marca Englishman Trevor Frost, cunoscut ca Trevor Fiore si responsabil si de modelul Elva GT160, si construit in Italia de Fissore. A fost lansat la Salonul Auto de la Geneva. Pe langa cele trei coupe-uri, a mai fost construit si un prototip decapotabil.

Din cauza crizei financiare a companiei TVR, proiectul a fost trimis catre unul dintre dealeri, W.J. (Bill) Last, care a creat o companie separata de Trident Cars pentru a produce masinile. Masinile erau initial echipate cu motoare Ford de 4.7 litri V8, intr-un sasiu care era o copie a celui folosit de Austin-Healey 3000 si cu un design similar cu prototipul, doar ca folosea fibra de sticla. Masina a fost proiectata pentru a atinge un maximum de viteza de 150 mph, timpul de a ajunge de la 0-60 mph fiind de 5 secunde. Era disponibila ca masina completa sau sub forma de kit. Masinile erau scumpe, versiunea kit costand 1.923 de lire. In 1967 a fost lansata pe piata o versiune cu un motor mai mic, de 2.5, Ford V6.

O a doua masina, Ventuer, a fost lansata in 1969, avand o caroserie asemanatoare si fiind echipata cu un motor Ford de 2.5 l V6, dar acum pe un sasiu mai mare, Triumph TR6, conferind vehicului suspensie independenta. In aceeasi perioada s-a renuntat la varianta de motor V6 pentru modelul Clipper. In 1971, masina costa 2.300 de lire in forma kit.

Datorita problemelor cu motorul Ford, pe modelele Venturer a fost plasat un motor Chrysler 5.4 l V8 din 1971 si numele s-a schimbat in Tycoon. Masina costa acum 3250 de lire in forma completa. Anumite masini au fost echipate cu un motor in line Triumph de 6 2.5 l.

Problemele legate de motor si de climatul financiar din 1970 au dus la inchiderea companiei in 1974. A fost facuta o incercare de a relua productia in 1977 si au fost realizate chiar cateva unitati.

Intre 1965 si 1978 au fost produse 39 de unitati Clipper, 84 Venturer si 7 Tycoons.

In mai 1999 a fost infiintata o noua companie Trident, la Fakenham, Norfolk pentru a dezvolta si produce maisini sport cu doua locuri – modelul Iceni, folosind motoare GM de 3.2 l V6. In 2002 compania si-a schimbat numele in Broadley Performance Vehicles plc.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0539 :: 17.78MB