Masina se asigura la o valoare cat mai apropiata de cea reala, pe baza facturii de achizitie a vehiculului sau pe baza valorii de catalog. La acea valoare este calculat un grad de uzura, pe baza unui tabel propriu fiecarui asigurator, in functie de varsta masinii (calculata de la data fabricatiei), ce se scade din valoarea de nou, obtinandu-se valoarea ramasa a masinii. Optional, este adaugata o valoare a dotarilor suplimentare, obtinandu-se suma asigurata.
Asigurarea Casco acopera doar daunele produse la autoturismul asigurat. Obligatia asiguratorului casco este ca, in urma unui eveniment asigurat, sa plateasca readucerea autoturismului la starea dinaintea producerii evenimentului. De regula, sunt acoperite cheltuielile cu reparatiile daunelor provocate in urma unui accident in trafic, indiferent de cine este vinovat; avarie in parcare cu autor cunoscut sau necunoscut). De asemenea, polita Casco mai acopera si o avarie totala, furtul unor parti din masina, inclusiv roata de rezerva. Tot la această situatie se includ si avariile produse masinii de catre hot: geam spart, bord deteriorat, etc. In ultima instanta, casco acopera si furtul total al vehiculului asigurat.
Legislatia in vigoare prevede ca orice dauna la masina trebuie reclamata la politie. Aproape toti asiguratorii solicita documentele emise de politie.
Sunt si daune pe care o polita casco nu le acopra. Este vorba despre: daunele provocate atunci cand soferul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a conduce; atunci cand masina nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a circula; cand soferul nu are calitatea fata de proprietar solicitata expres in polita; avarii produse la anvelope, care nu au afectat si jentile; avarii produse de rularea cu autovehicolul prin apa; avarii produse de stropirea cu substante chimice corozive; avarii produse cu buna stiinta de catre proprietar; avarii produse de catre proprietar sau membrii familiei acestuia, din postura de pasageri sau pietoni, atunci cand masina se afla parcata; furtul cu chei potrivite.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de carmenflorin 11 December 2011 21:47
Asigurarea Casco este buna pentru cine si-o permite.
scris de ovyy 28 November 2011 19:08
Este destul de buna, eu am de 6 ani, fara incidente....si sper sa nu am nevoie de ea. Ma intreb cand voi avea cum se va comporta firma de asigurare....
scris de sims 28 November 2011 14:48
este mai mult decat necesara pentru ca atunci cand n-o ai si o patesti chiar iti vine sa plangi
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!