No SSO cookie

Despre codurile de avertizare si cum sa conducem pe timp de iarna

voteaza
(4/ 1)
Despre codurile de avertizare si cum sa conducem pe timp de iarna
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
4.0

Sa invatam putin despre culorile codurilor de avertizare si cum sa ne comportam pe drumurile publice in conditiile actuale

 
 

Pentru ca traim intr-o perioada dificila din punctul de vedere al conditiilor meteo si pentru ca auzim la televizor de diverse coduri, (rosu, portocaliu, galben) am zis sa va facem o scurta prezentare a semnificatiei lor si sa va oferim cateva sfaturi pentru condus.

Cel mai des auzim de codul galben si portocaliu
COD ROSU - sunt prognozate fenomene meteorologice de intensitate foarte mare (vant puternic, ninsori puternice, ploi abundente, descarcari electrice, grindina, canicula, ger).
Exista riscuri majore.
COD PORTOCALIU - sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase de intensitate mare (vant, ninsori puternice, descarcari electrice, canicula, ger).
Riscurile sunt majore si in acest caz.
COD GALBEN - sunt prognozate fenomene meteorologice specifice perioadei anului insa gradul de pericol este temporar (averse, descarcari electrice, intensificari de vant, temperaturi scazute sau ridicate, ninsori).
Riscurile sunt medii.
COD VERDE - nu sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase

Acum ca am acoperit semnificatia codurilor de avertizare vom vorbi despre cum trebuie sa conducem pe timp de iarna.
1. Ar fi ideal sa folositi cea mai mare treapta de viteza (exceptie facand momentele in care coborati dealuri). Prin aceasta metoda veti limita cuplul oferit de motor iar un cuplu mai mic este egal cu o probabilitate mai mica de a derapa.
2. Avand in vedere ca vizibilitatea e redusa in aceasta perioada ar fi bine sa curatati gheata si zapada de pe toate geamurile si de pe faruri inainte de pornire.
3. Incercati sa conduceti cat mai calm fara a apela la miscari bruste.
4. Ar fi foarte bine sa pastrati o distanta mai mare intre d-voastra si vehiculul din fata. Acest lucru este ideal in cazul in care carosabilul este acoperit cu polei si intervine nevoia de franare.

Inainte de a porni la un drum lung in aceasta perioada faceti urmatoarele:
Verificati nivelul lichidului anti-freeze
Verificati stergatoarele parbrizului si lichidul pentru ele (sa nu folositi apa, in nici un caz)
Verificati nivelul uleiului in motor
Verificati cauciucurile si presiunea acestora
Verificati indicatoarele de avarie
Verificati daca sistemul de incalzire functioneaza

Situatii neprevazute pot sa apara in orice moment in astfel de conditii meteo. De aceea sfatul nostru este sa va pregatiti bine inainte de a porni la drum, mai ales daca porniti la un drum lung.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1384 :: 22.19MB