No SSO cookie

Despre codurile de avertizare si cum sa conducem pe timp de iarna

voteaza
(4/ 1)
Despre codurile de avertizare si cum sa conducem pe timp de iarna
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
4.0

Sa invatam putin despre culorile codurilor de avertizare si cum sa ne comportam pe drumurile publice in conditiile actuale

 
 

Pentru ca traim intr-o perioada dificila din punctul de vedere al conditiilor meteo si pentru ca auzim la televizor de diverse coduri, (rosu, portocaliu, galben) am zis sa va facem o scurta prezentare a semnificatiei lor si sa va oferim cateva sfaturi pentru condus.

Cel mai des auzim de codul galben si portocaliu
COD ROSU - sunt prognozate fenomene meteorologice de intensitate foarte mare (vant puternic, ninsori puternice, ploi abundente, descarcari electrice, grindina, canicula, ger).
Exista riscuri majore.
COD PORTOCALIU - sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase de intensitate mare (vant, ninsori puternice, descarcari electrice, canicula, ger).
Riscurile sunt majore si in acest caz.
COD GALBEN - sunt prognozate fenomene meteorologice specifice perioadei anului insa gradul de pericol este temporar (averse, descarcari electrice, intensificari de vant, temperaturi scazute sau ridicate, ninsori).
Riscurile sunt medii.
COD VERDE - nu sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase

Acum ca am acoperit semnificatia codurilor de avertizare vom vorbi despre cum trebuie sa conducem pe timp de iarna.
1. Ar fi ideal sa folositi cea mai mare treapta de viteza (exceptie facand momentele in care coborati dealuri). Prin aceasta metoda veti limita cuplul oferit de motor iar un cuplu mai mic este egal cu o probabilitate mai mica de a derapa.
2. Avand in vedere ca vizibilitatea e redusa in aceasta perioada ar fi bine sa curatati gheata si zapada de pe toate geamurile si de pe faruri inainte de pornire.
3. Incercati sa conduceti cat mai calm fara a apela la miscari bruste.
4. Ar fi foarte bine sa pastrati o distanta mai mare intre d-voastra si vehiculul din fata. Acest lucru este ideal in cazul in care carosabilul este acoperit cu polei si intervine nevoia de franare.

Inainte de a porni la un drum lung in aceasta perioada faceti urmatoarele:
Verificati nivelul lichidului anti-freeze
Verificati stergatoarele parbrizului si lichidul pentru ele (sa nu folositi apa, in nici un caz)
Verificati nivelul uleiului in motor
Verificati cauciucurile si presiunea acestora
Verificati indicatoarele de avarie
Verificati daca sistemul de incalzire functioneaza

Situatii neprevazute pot sa apara in orice moment in astfel de conditii meteo. De aceea sfatul nostru este sa va pregatiti bine inainte de a porni la drum, mai ales daca porniti la un drum lung.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0781 :: 22.14MB