No SSO cookie

PREZENTARE Mazda RX-8

voteaza
(0/ 0)
PREZENTARE Mazda RX-8
Prezentari · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mazda RX-8: Putere rotativă

 
 
[poza1s]Modelul Mazda RX-8 va fi lansat în 2003 şi a fost realizat pe baza prototipului RX-EVOV prezentat pentru prima dată în octombrie 1999 la Salonul Auto de la Tokyo. RX-8 şi Renesis reprezintă o combinaţie revoluţionară între un autovehicul sport de performanţă cu 4 portiere şi un motor rotativ, adaptat pentru a atinge performanţe superioare. Noul Mazda RX-8 este prevăzut cu 4 portiere. Cele două portiere din spate se deschid în sens opus portierelor din faţă. Datorită acestui sistem „mai clasic”, cu stâlp central, RX-8 are un aspect de automobil sport pur, dotat în acelaşi timp cu pachetul de patru portiere şi patru scaune. [poza2s]Deşi oferă spaţiu suficient pentru 4 adulţi, noul model Mazda RX-8 nu-şi dezminte caracteristicile de bază proprii unui autovehicul sport, datorită poziţionării frontale a motorului şi formei care reflectă interesul proiectanţilor pentru aspect sport fără compromisuri. Având console scurte în faţă şi spate, aripi şi bare de protecţie distinctive, capota motor bombată, noul model RX-8 ilustrează potenţialul său de performanţă. Grila pentagonală a radiatorului, o construcţie comună tuturor autovehiculelor Mazda, funcţionează ca sistem de admisie aer. Datorită motorului compact Renesis, stâlpul A al modelului RX-8 poate fi deplasat în faţă şi dispus în unghi ascuţit, deplasând optic centrul de greutate şi masa autovehiculului către partea din spate. [poza3s]Inginerii Renesis au primit sarcina de a dezvolta un motor de aproximativ aceeaşi putere efectivă ca şi motorul bi-turbo13 B. Totuşi, proiectanţii s-au concentrat pe realizarea unui motor cu consum redus de combustibil şi nivel scăzut al emisiilor. Aceste obiective au fost realizate odată cu crearea noului motor Mazda Renesis. Motorul cu răcire cu apă-dotat cu două pistoane rotative şi camere de combustie cu o capacitate de 645 cm³ fiecare - atinge puteri între 240 CP şi 250 CP la o turaţie de 8500 rpm. Cuplul maxim al motorului, de 220 Nm se obţine la 7500 rpm, ceea ce face ca acesta să fie cel mai puternic motor rotativ fără turbină de supraalimentare. [poza4s]Motorul are nevoie de o cantitate de ulei cu 50% mai mică şi respectiv cu 40% mai puţin combustibil decât predecesorul său. De asemenea, se rezolvă problema cantităţii însemnate de emisii, asociată cu motoarele rotative din generaţiile anterioare. Renesis emite sub 19 grame CO, 22 grame HC şi 14 grame de Nox, şi se aliniază normelor Euro IV. Împreună cu toate sistemele accesorii, Renesis este aproximativ la fel de mare ca un motor cu 4 cilindri în linie. Blocul motor are o înălţime de numai 338 mm şi este aproape la fel de înalt ca şi cutia de viteze. Motorul rotativ compact, ampatamentul lung de 2,70 m şi scaunele sport care asigură economie de spaţiu, oferă un habitat generos. Spaţiul pentru cap, umeri şi genunchi este comparabil cu cel al limuzinelor sport convenţionale. [poza5s]Şasiul noului Mazda RX-8 se sprijină pe roţi de 18-inci echipate cu pneuri de 225/45 ZR 18, sistemul de suspensii cu bare A duble asigură caracteristici de manevrabilitate excelente. Autovehiculul este echipat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ABS şi DSC. Carcasa motorului RX-8 are secţiune transversală închisă, ceea ce contribuie la rigiditatea şasiului. În timp ce majoritatea autovehiculelor cu motor frontal şi tracţiune pe spate necesită arbori conducători cu lagăre centrale de osie pentru a asigura rigiditatea corespunzătore, la modelul RX-8 distanţa între cutia de viteze şi diferenţial este suficient de scurtă pentru a avea nevoie de un singur arbore conducător, din compozit de carbon, ceea ce reduce masa totală a autovehiculului. [poza6s]Pentru interior, designerii de la Mazda au optat pentru o combinaţie între tradiţional şi modern. Vitezometrul şi tahometrul au aspectul instrumentelor clasice, cu ace indicatoare. Tahometrul are poziţia zero în punctul „orei şase” de pe ceas, adecvată pentru un autovehicul cu turaţie mare. Toate comenzile sunt uşor accesibile pentru şofer. Consola centrală precum şi consola spate, placate cu argintiul specific, accentuează aspectul sport al autovehiculului. Dotările standard ale vehiculului, destinate siguranţei pasagerilor, includ airbag-uri inteligente faţă şi laterale.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

imi place masinuta :red: :roll: :wow: :sick: :kiss:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1052 :: 22.1MB