No SSO cookie

PREZENTARE: Subaru Impreza WRX STI

voteaza
(0/ 0)
PREZENTARE: Subaru Impreza WRX STI
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Subaru Impreza WRX STI - Dr. Jekyl şi Mr. Hyde

 
 
[poza1s]"Nu oricine este făcut pentru a conduce un Impreza STI!". Acestea sunt cuvintele lui Eugen Ionescu Cristea, multiplu campion naţional de raliuri şi copilotul meu în experienţa trăită la volanul acestui monstru de 265 de CP. Cu toate că nu este o maşină extrem de scumpă - costă 29.950 de euro, fără taxe - şi acest lucru o face foarte accesiilă pentru o anumită clasă de clienţi, Impreza WRX STI este o maşină pentru oameni speciali, mai exact pentru aceia dintre şoferii care îşi doresc sportivitate, adrenalină şi plăcerea pilotajului. Atenţie! A nu se confunda plăcerea pilotajului cu cea a condusului, fiincă în cazul acestei maşini, nu se poate vobi de o şoferie obişnuită, ci de artă şi precizie. Pentru a struni cum se cuvine motorul boxer supraalimentat turbo, este nevoie n numai de îndemânare ci şi de feeling. [poza2s]STI răspunde cu plăcere comenzilor care i se dau, însă nu se simte bine decât controlată de picioare energice, care o turează peste 4.000 de rot/min - trebuie ţinut cont de faptul că Impreza, la cei 265 de CP are un cuplu deosebit, de 343 Nm, iar performanţele sale de vârf sunt accesibile între 5.000 şi 6.000 de turaţii/min. În fond, Subaru Imprza WRX STI are două personalităţi contrastante, întocmai ca Dr. Jekyll şi Mr. Hyde. Prima dintre acestea, regăsită până la 3.500 de ture, ne dezvăluie o maşină cuminte, cu design robust, aşezată şi ascultătoare, dar care lasă să se înţeleagă că există ceva dedesuătul acestor lucruri, întocmai ca personalitatea blândă dar tumultoasă a doctorului Jekyll. Între 3.500 şi 4.000 dec rot/min se petrece transformarea, adică intră în funcţiune turbina, arătînd cealaltă faţă a maşinii - Fiara. Cu motorul turat la peste 4.000 de rot/min, bestia este gata să înghită şoselele cu o poftă de nebănuit. [poza3s]Armele sale, pe lângă forţa herculeană a motorului sunt cutia de viteze excelent etajată, în reprize scurte, pentru a permite utilizarea propulsorului în regimuri de turaţie ridicată, transmisia integrală, ce oferă o aderenţă de invidiat, precum şi direcţia extrem de precisă la care se adaugă frânele tari şi suspensia rigidă, astfel ca maşina să nu balanseze în curbe. Întocmai ca în povestea lui Jekyll şi Hyde, partea care are o pregnanţă mai puternică şi mai dinamică în ecuaţia personalităţii lui Subaru Impreza WRX STI este caracterul vulcanic, aproape sălbatic al acesteia. Odată intrată în funcţiune turbina, Maşina începe să se simtă bine în pielea sa şi să arate tot ce a fost învăţată să facă. Pentru a descoperi această latură este însă nevoie de exerciţiu, de experienţă solidă în arta pilotajului şi de nevi de oţel, fiindcă la regimurile de putere pe care le oferă un STI, alături de tendinţa şoferilor de a conduce o astfel de maşină cu viteze mari, o singură greşeală poarte fi fatală pentru maşină, ca să nu luăm în calcul alte accidente mai grave. Poziţia la volan este un element important când conduci fiara. Scaunele sport rebuie să se muleze perfect pe trupul pilotului, astfel încât acesta să simtă maşina prin porii pielii. Ambreiajul este extrem de tare, având o poziţie unică pentru schimbatul rapoartelor, astfel că este nevoie de ceva timp ca să te obişnuieşti cu el. După cum spunea copilotul meu, singura funcţie a ambreiajului este pentru schimbat vitezele, el nu se acţionează niciodata în tandem cu frâna. La rândul ei, frâna se foloseşte înainte de viraje sau la reducerea bruscă a vitezei, aproape întotdeauna cu schimbarea vitezei într-o treapta inferioară. Maşina acceptă foarte docilă frânele de motor, graţie faputului că la orice motor puternic, ridicarea piciorului de pe acceleraţie încetineşte substanţial maşina. În ciuda aşteptărilor unora, maşina se contuce blând, fără a fi bruscată. Virajele necesită întotdeauna a fi puţin anticipate, iar volanul se roteşte gentil, gesturile sincopate fiind un real pericol pentru aderenţa şi stabilitatea maşinii în curbe. În principiu însă, dacă sunt respectate sfaturile pe care Eugen Ionescu Cristea le împărtăşeşte ci dărnicie în micul său curs de pilotaj Subaru, această maşină nu va dezamăgi niciodată. Pe şosea, stabilitatea maşinii este de excepţie. Chiar şi la viteze ridicate, 130-140 km/oră, maşină stă lipită de şosea, pastrându-şi traiectoria, rulând ca pe şine. Senzaţia de putere pe care o crează turbina şi zgomutul coloanei de aer înghiţită prin priza de pe capotă, sunt completate de acceleraţia rapidă şi de solicitarea pe care motorul o impune şoferului. Impreza STI nu este o maşină pentru leneşi. Atenţia trebuie să fie distributivă, pe de o parte la traseu, pe de altă parte la manevratul cutiei de viteze, fiindcă odată intrată turbina în funcţiune acest lucru devine un element care nu se negociază. Dacă în oraş, de la stop la stop, unde nu este nevoie să turezi motorul la maximum, poţi circula numai în vitezele 1 şi 2, la drum mai lung, cu ceva cunoştinţe la bord şi cu ceva experienţă la condus poţi atinge rapid cele 6 trepte care la are cutia. STI este o maşină care se lasă descoperită. pentru aceasta este însă nevoie de timp, răbdare şi practică. Pentru a te bucura de o astfel de maşină, mulţi dintre cei care aspiră la una, sau chiar şi dintre cei care o posedă deja, trebuie să accepte că nu s-au născut învăţaţi. Şi credeţi-mă, a învăţa să pilotezi un Subaru este un lucru obligatoriu pentru cineva care ţine la viaţa lui atunci când îl conduce. În rest, Dr. Jekyll şi Mr. Hyde pot fi foarte prietenoşi, docili şi extrem de recunoscători. Cadoul lor este sportivitatea, plăcerea condusului şi prestanţa. Cu aceste trei atuuri, fiţi siguri că foarte multe dintre maşinile din peisajul stradal al României vă vor face loc pentru depăşire. În rest, nu uitaţi de centura de siguranţă! Leonard Ancuţa, Maşini.Ro

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0891 :: 22.1MB