No SSO cookie

PREMIERA: Renault prezinta Fluence

voteaza
(0/ 0)
PREMIERA: Renault prezinta Fluence
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Renault prezinta Fluence: sportiva, senzuala si seducatoare

 
 
[poza1s]Fluence, ultimul concept car Renault, este un coupé sport haut de gamme, cu patru locuri. Caroseria sa fluida si habitaclul primitor sunt descrise de linii simple si volume imbietoare. Pentru Patrick le Quément, directorul departamentului de design de la Renault, “Fluence se inscrie in traditia marilor caroserii frantuzesti”. Conceptul a fost prezentat astazi, 4 iunie, in cadrul prestigiosului concurs de eleganta automobilistica Louis Vuitton Classic, din Anglia. Prin Fluence, Renault isi exprima viziunea asupra unei teme automobilistice majore: cea a unui coupé haut de gamme, cu patru locuri. Misiunea a fost indeplinita. “Fluence este, in acelasi timp, un desen si o sculptura. Ea inglobeaza o personalitate marcanta, generozitate, eleganta si fluiditate ”, afirma Patrick le Quément. [poza2s]Fluence este un coupé lung de 4,60 m, ale carui forme voluptuoase iau nastere din liniile simple si structurate. Acest concept car exprima intr-un spirit modern tema pe care se bazeaza universul automobilelor coupé: placerea vitezei. Ideea este evocata de opozitia, deosebit de dinamica din punct de vedere vizual, dintre partea din fata inclinata si cea din spate, verticala. Desenul partii frontale este remarcabil de simplu: absenta calandrului pune in evidenta binecunoscutul romb. Designul farurilor, aflate in prelungirea lampilor de semnalizare deosebit de fine, subliniaza puritatea si fluiditatea partii din fata. Un sir dublu de diode electroluminiscente, orientate sub diferite unghiuri, este amplasat in spatele a doua lentile curbate, fabricate din sticla transparenta. Diodele sunt alimentate in functie de unghiul de bracaj al volanului si permit o iluminare multidirectionala la viraje. Doua orificii de admisie a aerului prelungesc si accentueaza desenul farurilor. [poza3s]Ca raspuns la linia fluida a partii din fata, cea din spate exprima o energie deosebita datorita profilului vertical. Impresia de energie este accentuata de contrastul dintre aripile mari, subliniate de lampile de semnalizare discrete si alungite si o parte centrala mai inalta, vopsita intr-o culoare contrastanta. Intre cele doua extremitati contrastante, desenul automobilului este organizat pe un plan orizontal: linii de forta, formate in partea din fata, se intalnesc in centrul haionului. Doua dintre ele parcurg in lungime fiecare flanc al vehiculului de o maniera aproape simetrica. Alte doua deseneaza capota, apoi plafonul si luneta din spate. Partea inferioara a caroseriei, tratata cu aluminiu, inconjoara caroseria si contribuie la gestionarea fluxurilor de aer de o maniera asemanatoare cu cea a jantelor. Rotile de 22 de toli accentueaza promisiunea placerii de a conduce acest automobil. [poza4s]“Interiorul este simplu si remarcabil. Armonia sa este naturala“, afirma Patrick le Quément. Suprafata vitrata creeaza o luminozitate care amplifica intensitatea culorii dominante – “rosu Margaux”. Fiecare dintre scaunele imbracate in piele este fixat pe o sina. Portiunile laterale ale sezutului si spatarului se desfac o data cu deschiderea usilor ca o invitatie de a patrunde in habitaclu. Ulterior, sistemul permite reglarea adecvata a rezematorilor laterale. Cotierele din panourile usilor se regleaza odata cu scaunele. Plansa de bord imbracata in piele rosie si bej, pare formata dintr-o foaie infasurata si decupata in centru. Tema se regaseste si in desenul consolei centrale care inglobeaza comenzi intuitive, concepute conform conceptului “Touch Design”. [poza5s]Cu ajutorul unui joystick, conducatorul automobilului are posibilitatea sa selecteze functiile principale ale vehiculului, putandu-le citi ulterior pe un ecran escamotabil, amplasat in partea superioara a tabloului de bord. Contoarele ofera un afisaj digital si unul analogic. Confortul partii din spate s-a bucurat de o atentie deosebita. Bancheta invaluitoare este mare si primitoare. Captusit cu piele de culoare “rosu Margaux”, portbagajul cu un volum de 396 dm3 dispune de doua compartimente de depozitare laterale. Accesul se face prin haionul care prezinta o cinematica inedita: acesta aluneca pe deasupra acoperisului, gratie unui brat articulat plasat in centrul sau. Astfel, accesul la portbagaj nu este impiedicat de nici o structura laterala. Motorul pe benzina 3.5 V6, pozitionat in fata, dezvolta 280 CP si ofera o reala placere a conducerii automobilului indiferent de viteza. Trenurile de rulare si sasiul, reglate cu o deosebita finete, permit o deplasare rapida si agila, indiferent de tipul de drum. Placerea de a conduce acest automobil este similara cu cea oferita de o berlina haut de gamme. Cutia de viteze automata cu sase trepte si comanda prin impulsuri ofera un confort excelent si o utilizare ireprosabila.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1143 :: 17.85MB