No SSO cookie

PREMIERA: Renault prezinta Fluence

voteaza
(0/ 0)
PREMIERA: Renault prezinta Fluence
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Renault prezinta Fluence: sportiva, senzuala si seducatoare

 
 
[poza1s]Fluence, ultimul concept car Renault, este un coupé sport haut de gamme, cu patru locuri. Caroseria sa fluida si habitaclul primitor sunt descrise de linii simple si volume imbietoare. Pentru Patrick le Quément, directorul departamentului de design de la Renault, “Fluence se inscrie in traditia marilor caroserii frantuzesti”. Conceptul a fost prezentat astazi, 4 iunie, in cadrul prestigiosului concurs de eleganta automobilistica Louis Vuitton Classic, din Anglia. Prin Fluence, Renault isi exprima viziunea asupra unei teme automobilistice majore: cea a unui coupé haut de gamme, cu patru locuri. Misiunea a fost indeplinita. “Fluence este, in acelasi timp, un desen si o sculptura. Ea inglobeaza o personalitate marcanta, generozitate, eleganta si fluiditate ”, afirma Patrick le Quément. [poza2s]Fluence este un coupé lung de 4,60 m, ale carui forme voluptuoase iau nastere din liniile simple si structurate. Acest concept car exprima intr-un spirit modern tema pe care se bazeaza universul automobilelor coupé: placerea vitezei. Ideea este evocata de opozitia, deosebit de dinamica din punct de vedere vizual, dintre partea din fata inclinata si cea din spate, verticala. Desenul partii frontale este remarcabil de simplu: absenta calandrului pune in evidenta binecunoscutul romb. Designul farurilor, aflate in prelungirea lampilor de semnalizare deosebit de fine, subliniaza puritatea si fluiditatea partii din fata. Un sir dublu de diode electroluminiscente, orientate sub diferite unghiuri, este amplasat in spatele a doua lentile curbate, fabricate din sticla transparenta. Diodele sunt alimentate in functie de unghiul de bracaj al volanului si permit o iluminare multidirectionala la viraje. Doua orificii de admisie a aerului prelungesc si accentueaza desenul farurilor. [poza3s]Ca raspuns la linia fluida a partii din fata, cea din spate exprima o energie deosebita datorita profilului vertical. Impresia de energie este accentuata de contrastul dintre aripile mari, subliniate de lampile de semnalizare discrete si alungite si o parte centrala mai inalta, vopsita intr-o culoare contrastanta. Intre cele doua extremitati contrastante, desenul automobilului este organizat pe un plan orizontal: linii de forta, formate in partea din fata, se intalnesc in centrul haionului. Doua dintre ele parcurg in lungime fiecare flanc al vehiculului de o maniera aproape simetrica. Alte doua deseneaza capota, apoi plafonul si luneta din spate. Partea inferioara a caroseriei, tratata cu aluminiu, inconjoara caroseria si contribuie la gestionarea fluxurilor de aer de o maniera asemanatoare cu cea a jantelor. Rotile de 22 de toli accentueaza promisiunea placerii de a conduce acest automobil. [poza4s]“Interiorul este simplu si remarcabil. Armonia sa este naturala“, afirma Patrick le Quément. Suprafata vitrata creeaza o luminozitate care amplifica intensitatea culorii dominante – “rosu Margaux”. Fiecare dintre scaunele imbracate in piele este fixat pe o sina. Portiunile laterale ale sezutului si spatarului se desfac o data cu deschiderea usilor ca o invitatie de a patrunde in habitaclu. Ulterior, sistemul permite reglarea adecvata a rezematorilor laterale. Cotierele din panourile usilor se regleaza odata cu scaunele. Plansa de bord imbracata in piele rosie si bej, pare formata dintr-o foaie infasurata si decupata in centru. Tema se regaseste si in desenul consolei centrale care inglobeaza comenzi intuitive, concepute conform conceptului “Touch Design”. [poza5s]Cu ajutorul unui joystick, conducatorul automobilului are posibilitatea sa selecteze functiile principale ale vehiculului, putandu-le citi ulterior pe un ecran escamotabil, amplasat in partea superioara a tabloului de bord. Contoarele ofera un afisaj digital si unul analogic. Confortul partii din spate s-a bucurat de o atentie deosebita. Bancheta invaluitoare este mare si primitoare. Captusit cu piele de culoare “rosu Margaux”, portbagajul cu un volum de 396 dm3 dispune de doua compartimente de depozitare laterale. Accesul se face prin haionul care prezinta o cinematica inedita: acesta aluneca pe deasupra acoperisului, gratie unui brat articulat plasat in centrul sau. Astfel, accesul la portbagaj nu este impiedicat de nici o structura laterala. Motorul pe benzina 3.5 V6, pozitionat in fata, dezvolta 280 CP si ofera o reala placere a conducerii automobilului indiferent de viteza. Trenurile de rulare si sasiul, reglate cu o deosebita finete, permit o deplasare rapida si agila, indiferent de tipul de drum. Placerea de a conduce acest automobil este similara cu cea oferita de o berlina haut de gamme. Cutia de viteze automata cu sase trepte si comanda prin impulsuri ofera un confort excelent si o utilizare ireprosabila.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0914 :: 17.77MB