No SSO cookie

Noul Ford Mondeo-Prezentare detaliata

voteaza
(0/ 0)
Noul Ford Mondeo-Prezentare detaliata
Prezentari · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Designul noului Ford Mondeo are un impact vizual instantaneu.

 
 

1.jpg
Elementele distinctive ale conceptului Ford "design kinetic " sunt evidente la fiecare dintre cele trei caroserii - eleganta si clasica limuzina cu patru usi, flexibilul si cochetul break cu cinci usi sau versiunea Wagon inteligenta si spatioasa.

Fiecare detaliu din designul vehiculului Mondeo a fost studiat meticulos pentru a reflecta cu acuratete pozitia sa pe care echipa a gandit-o inca de la inceput. Chiar si nuantele caroseriei au fost selectate cu atentie pentru a sublinia faptul ca Mondeo nu este numai un autovehicul de prestigiu,
2.jpg
dar este si unul al prezentului.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul model este cu putin mai mare decat modelul anterior. De exemplu, varianta cu 5 usi este mai lunga cu 47 mm si mai lata cu 120 mm ( inclusiv oglinzile) decat modelul precedent, confirmand astfel pozitia de lider in categoria vehiculelor de mari dimensiuni.

Vazut frontal, iese in evidenta noua fata a vehiculului Mondeo, caracterizata prin grila trapezoidala, un element de ‘kinetic design’ care este recunoscut din ce in ce mai mult ca

3.jpg
parte a noii identitati Ford, prezent deja la mai multe modele recente, incluzand S-MAX si recent reproiectatul Ford C-MAX.

Grila superioara este flancata de farurile alungite de mari dimensiuni. Diferentele dintre serii sunt evidente in detaliile grilelor, modelele Ghia si Ghia X fiind recunoscute prin utilizarea a trei bare orizontale cu elemente de crom, iar Titanium si Titanium X prin reteaua rectangulara argintie existenta in grilele de sus si de jos.

4.jpg
Ambele modele superioare au un cadru de crom in jurul grilelor de sus si de jos. Modelele Ambient si Trend prezinta o retea rectangulara neagra pentru ambele grile, grila de sus fiind inconjurata de un finisaj de crom deschis.

Datorita locatiei senzorului, vehiculele echipate cu regulator de viteza adaptabil (ACC -Adaptive Cruise Control) utilizeaza aceleasi modele de grile ca modelul Titanium.
Farurile acopera cea mai mare suprafata utilizata vreodata la un autoturism Ford avand diferite stiluri proprii; filtrele albastre speciale pentru farurile optionale cu
5.jpg
halogen si
sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFS) cu bixenon le ofera calitati asemanatoare unei pietre pretioase chiar si atunci cand farurile au iluminarea laterala in pozitia cea mai de jos posibil.

Capota include doua „nervuri" pe suprafata sa, care au ca efect crearea unui aspect exterior puternic ce tradeaza calitatile dinamice ale automobilului. Liniile delicate si rotunjite ale barei de protectie din fata ofera automobilului o prezenta aparte, reduc impactul vizual al consolei fata si chiar ajuta soferul la parcare.

6.jpg
De vreme ce stopul nu este situat in spatele lunetei la niciuna dintre cele trei caroserii, echipa de proiectare a putut utiliza un geam de culoare gri mai inchis.

Noul concept Mondeo al ‘designului kinetic’ se regaseste si in interiorul spatios ce a fost modelat pentru a oferi stil si a aduce un plus de calitate. Pozitia la volan a soferilor noului Mondeo va fi
una mai joasa si mai sportiva, creandu-se acea atmosfera de „cockpit feel".

Spatiul pentru picioare si umeri pentru locurile din fata a fost marit de la 24 mm la 52 mm.Pozitia inaltata a schimbatorului de viteze - impreuna cu posibilitatea selectarii pozitiei volanului si a scaunelor din fata - asigura soferul ca poate opta pentru cea mai confortabila pozitie, ceea ce ii ofera o vizibilitate sporita, fara ca elementele structurale sau de design interior sa reprezinte un obstacol.

Pentru a optimiza interiorul si vizibilitatea, inginerii Ford au dezvoltat si au utilizat pentru prima data pe noul Mondeo sistemul Computer Aided Virtual Engineering - inginerie avansata asistata de calculator (CAVE).

CAVE utilizeaza o combinatie de computere si proiectoare pentru a crea un interior virtual la scara reala. Noi nivele superioare de maiestrie sunt evidente la noul Mondeo. La modelele Ghia si Titanium este utilizat un nou material care accentueaza consola centrala si continua pe stalpii A pentru a incadra panoul central.

Utilizarea atenta a accentelor de stil ‘piano black' pentru interior adauga valoare si creeaza un interes suplimentar si un simt tactil de inalta calitate pentru suprafetele importante. Consola centrala are o mare varietate de finisari in functie de serie si in tot habitaclul este utilizat un material placut la atingere pentru a sublinia calitatea si rafinamentul interiorului.
Nuanta de baza a bordului la modelele Ambiente este negrul, in timp ce la alte serii clientii pot alege dintre mai multe culori, negru, albastru sau biscuit, plus au la dispozitie optiuni suplimentare pentru scaune sau tapiterie. Atat panoul de bord cat si usile au nuante de material in functie de model, de la lemn inchis la culoare pentru modelele Ghia si Ghia X la crom mat pentru Titanium si Titanium X.

Noul Mondeo dispune de un scaun reglabil in 8 pozitii, furnizand reglare separata fata/spate, pe inaltime, unghiul pernei si inclinarea spatarului. Scaunul pentru sofer reglabil in 8 pozitii este o dotare standard pentru modelul Ghia X si este disponibil ca optiune pentru toate celelalte serii, cu exceptia Ambiente care este dotat cu scaun reglabil manual cu 2 pozitii si reglaj lombar.

Pasagerii noului Mondeo care calatoresc in spate beneficiaza acum de un nivel ridicat de confort si de accesorii care contribuie la aspectul de limuzina al noului Mondeo.
Vantul, zgomotul produs de motor si de vant au fost luate in consideratie rezultatul fiind ca pasagerii din fata si spate pot acum sa se bucure mult mai usor de o conversatie, fara sa fie nevoie sa ridice vocea.

Cel de-al doilea rand de scaune ale celor trei caroserii este fractionabil 60/40.Spatarul scaunului se pliaza pentru a oferi mai mult spatiu necesar bagajelor. In toate cazurile nu este necesara indepartarea tetierelor pentru a plia scaunul.
Varianta Wagon beneficiaza in mod evident de cel mai mare spatiu de incarcare dintre cele trei caroserii - maxim 1745 de litri atunci cand vehiculul este in modul cu 2 locuri. Toate versiunile Mondeo au integrata ca dotare standard o mufa auxiliara de conectare de 3,5 mm. Aceasta este localizata in torpedo si permite conectarea dispozitivelor audio portabile la sistemul multimedia al vehiculului.

Superlativul in materie de afisaje este noul sistem Ford Convers+ care reprezinta o dotare standard la seria „modern tehno" Titanium si Titanium X si este optional - in timpul anului 2007 - la seriile Trend si Ghia. Acest sistem are un afisaj color de 15 cm pozitionat intre un vitezometru special creat si tahimetru ofera soferului un control vizual asupra functiilor multimedia si audio, inclusiv asupra mufei auxiliare de intrare si controlului telefonului.

Noul Ford Mondeo este primul model de serie Ford care foloseste sistemul premiat EasyFuel de alimentare fara buson. Exista doua beneficii majore generate de acest sistem. In primul rand, datorita lipsei unui buson conventional ce trebuie indepartat inainte de alimentarea vehiculului, soferul trebuie sa atinga mai putine obiecte, reducand posibilitatea de a se murdari pe maini de benzina. In al doilea rand, o inovatie speciala in dezvoltarea acestei caracteristici a fost crearea unui inhibator special pentru combustibil.

O alta inovatie de la Ford este sistemul de asistenta la pornirea din panta - HLA (Hill Launch Assist) - este disponibil pe noul Mondeo: Folosind sistemul de franare, HLA este activat atunci cand vehiculul stationeaza pentru a evita deplasarea lui accidentala. Sistemul de directie valabil pentru toate cele trei tipuri de caroserii si toate tipurile de motoare este hidraulic cu cremaliera si pinion.

Prevazut ca baza cu pneuri 205/55 R 16, ecartamentul fata la 1,589 mm este cu 67 mm mai lat decat la modelul anterior, iar cel spate este de 1,605 mm, cu 68 mm mai lat. Aceasta modificare ofera o stabilitate mai mare, o aderenta sporita la viraje si un control mai bun al rularii. Pentru noul Mondeo, Ford a optat din nou pentru sistemul de suspensii fata MacPherson, cu accent pus pe precizia si calitate.

Clientii noului Mondeo pot alege dintr-o gama diversa de motoare printre care cele Duratec HE de 2,0 litri si 145 CP, varfurile de gama Duratec de 2,5 litri, 250 CP in 5 cilindri pe benzina. Linia Duratorq pe motorina debuteaza cu rafinatul Duratorq TDCi de 1,8 litri cu 100 CP, cuplat la transmisia manuala Durashift cu 5 viteze. Este disponibila o versiune de 125 CP, la care puteti alege intre transmisie manuala Durashift intre cu 5 sau 6 viteze.

Consumul real scazut de combustibil ofera noului Mondeo un cost de proprietate fiabil. Ford nu faca rabat nici de la siguranta, in plus fata la sistemul de franare antiblocare (ABS) standard, cu distributia electronica a fortei de franare pe cele doua punti (EBD) si cu programul de control electronic al stabilitatii imbunatatit (ESP), inclusiv asistenta electronica la franare (EBA), Ford introduce de asemenea la noul Mondeo o gama de tehnologii disponibile care ridica semnificativ nivelul de siguranta: (Adaptive Cruise Control - ACC) optional cu sistem de avertizare (FA) audio si vizuala in caz de coliziune si reducerea coliziunii prin franare, sistemul de control interactiv al dinamicii vehiculului (IVDC), (CCD) sistem de avertizare luminoasa in caz de pericol cu activare automata, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri (TPMS), sistemul optional de asistenta la pornirea in panta (HLA).Noile Ford Mondeo rezuma filosofia Ford "Feel the difference" si reprezinta un pas inainte pentru gama de autovehicule Ford de mari dimensiuni, dezirabilitatea fiind ultimul obiectiv in dezvoltarea sa.

"Vrem ca noul model sa schimbe fundamental perceptia generala despre Ford Mondeo in Europa," a spus Joe Bakaj, vicepresedinte Ford Europa pentru Dezvoltarea Produsului. "Noul Mondeo a consolidat toate punctele forte ale predecesorului sau, dar acum are un design mai emotionant, mai mult rafinament, mai multa tehnologie si mai multa prezenta. Suntem mandri de el si stim ca si clientii nostri vor fi la fel."

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (5)

scris de Anonim

ATENTIE!noul mondeo este una din cele mai mari greseli ale mele tinand cont de faptul ca este cea mai rigida masina care am avut-o..daca stai bine cu rinichi,atunci pot spune ca masina este ok.

scris de Anonim

conduc un nou Mondeo de vreo 2500 km. motorul de 2000cmc tdci de 130 cp . este foarte confortabil , extrem de nervos , consum mediu 7,9l . in viteza a sasea , pe drum lung , cu greu mergi cu doar 140km/ora. sunt incantat si sper sa nu am probleme cu el.

scris de Admin

Multumim pentru avertizare. Greseala a fost corectata, te mai asteptam si cu alte comentarii.

scris de Alexandru_33175

@Admini: aveti scapat o mica greseala in text. In antepenultimul fragment mai exact. "Clientii noului Mondeo pot alege dintr-o gama diversa de motoare printre care cele Duratec HE de 2,0 litri si 145 CP, varfurile de gama Duratec de 2,5 litri, 250 CP in 5 cilindri pe motorina." Dragi mei, aceste motorizari sunt cele pe benzina si nu pe motorina. Motorul de 2.5 in 5 cilindri in linie fiind cel de la Volvo, motor cu care este echipat si Noul Focus ST. O zi buna! P.S. - Scuze pentru corectura!

scris de tweety_bebelino

Noul Mondeo este o masina completa, totul incanta design-ul, comportamentul pe sosea, dotarile, calitatea materialelor. Este exceptionala!!!!!

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1245 :: 18.78MB