Elementele distinctive ale conceptului Ford
"design kinetic " sunt evidente la fiecare dintre cele trei caroserii -
eleganta si clasica limuzina cu patru usi, flexibilul si cochetul break
cu cinci usi sau versiunea Wagon inteligenta si spatioasa.
Fiecare detaliu din designul vehiculului Mondeo a fost studiat
meticulos pentru a reflecta cu acuratete pozitia sa pe care echipa a
gandit-o inca de la inceput. Chiar si nuantele caroseriei au fost
selectate cu atentie pentru a sublinia faptul ca Mondeo nu este numai
un autovehicul de prestigiu, dar este si unul al prezentului.
Din punct de vedere al dimensiunilor, noul model este cu putin mai mare decat modelul anterior. De exemplu, varianta cu
5 usi este mai lunga cu 47 mm si mai lata cu 120 mm ( inclusiv
oglinzile) decat modelul precedent, confirmand astfel pozitia de lider
in categoria vehiculelor de mari dimensiuni.
Vazut frontal, iese in evidenta noua fata a
vehiculului Mondeo, caracterizata prin grila trapezoidala, un element
de ‘kinetic design’ care este recunoscut din ce in ce mai mult ca parte
a noii identitati Ford, prezent deja la mai multe modele recente,
incluzand S-MAX si recent reproiectatul Ford C-MAX.
Grila superioara este flancata de farurile alungite de mari dimensiuni. Diferentele dintre serii sunt evidente in detaliile grilelor, modelele
Ghia si Ghia X fiind recunoscute prin utilizarea a trei bare orizontale
cu elemente de crom, iar Titanium si Titanium X prin reteaua
rectangulara argintie existenta in grilele de sus si de jos.
Ambele modele superioare au un cadru de crom in jurul grilelor de sus
si de jos. Modelele Ambient si Trend prezinta o retea rectangulara
neagra pentru ambele grile, grila de sus fiind inconjurata de un
finisaj de crom deschis.
Datorita locatiei senzorului, vehiculele echipate cu regulator de
viteza adaptabil (ACC -Adaptive Cruise Control) utilizeaza aceleasi
modele de grile ca modelul Titanium.
Farurile acopera cea mai mare suprafata utilizata vreodata la un autoturism Ford avand diferite stiluri proprii; filtrele albastre speciale pentru farurile optionale cu halogen si sistemul
de iluminare frontala adaptiva (AFS) cu bixenon le ofera calitati
asemanatoare unei pietre pretioase chiar si atunci cand farurile au
iluminarea laterala in pozitia cea mai de jos posibil.
Capota include doua „nervuri" pe suprafata sa, care au ca efect crearea
unui aspect exterior puternic ce tradeaza calitatile dinamice ale
automobilului. Liniile delicate si rotunjite ale barei de protectie din
fata ofera automobilului o prezenta aparte, reduc impactul vizual al consolei fata si chiar ajuta soferul la parcare.
De vreme ce stopul nu este situat in spatele lunetei la niciuna dintre
cele trei caroserii, echipa de proiectare a putut utiliza un geam de
culoare gri mai inchis.
Noul concept Mondeo al ‘designului kinetic’ se regaseste si in
interiorul spatios ce a fost modelat pentru a oferi stil si a aduce un
plus de calitate. Pozitia la volan a soferilor noului Mondeo va fi una
mai joasa si mai sportiva, creandu-se acea atmosfera de „cockpit feel".
Spatiul pentru picioare si umeri pentru locurile din fata a fost marit
de la 24 mm la 52 mm.Pozitia inaltata a schimbatorului de viteze -
impreuna cu posibilitatea selectarii pozitiei volanului si a scaunelor
din fata -
asigura soferul ca poate opta pentru cea mai confortabila pozitie, ceea
ce ii ofera o vizibilitate sporita, fara ca elementele structurale sau
de design interior sa reprezinte un obstacol.
Pentru a optimiza interiorul si vizibilitatea, inginerii Ford au
dezvoltat si au utilizat pentru prima data pe noul Mondeo sistemul
Computer Aided Virtual Engineering - inginerie avansata asistata de
calculator (CAVE).
CAVE utilizeaza o combinatie de computere si proiectoare pentru a crea
un interior virtual la scara reala. Noi nivele superioare de maiestrie
sunt evidente la noul Mondeo. La modelele Ghia si Titanium este
utilizat un nou material care accentueaza consola centrala si continua
pe stalpii A pentru a incadra panoul central.
Utilizarea atenta a accentelor de stil ‘piano black' pentru interior
adauga valoare si creeaza un interes suplimentar si un simt tactil de
inalta
calitate pentru suprafetele importante. Consola centrala are o mare
varietate de finisari in functie de serie si in tot habitaclul este
utilizat un material placut la atingere pentru a sublinia calitatea si
rafinamentul interiorului.
Nuanta de baza a bordului la modelele Ambiente este negrul, in timp ce
la alte serii clientii pot alege dintre mai multe culori, negru,
albastru sau biscuit, plus au la dispozitie optiuni suplimentare pentru
scaune sau tapiterie. Atat panoul de bord cat si usile au nuante de
material in functie de model, de la lemn inchis la culoare pentru
modelele Ghia si Ghia X la crom mat pentru Titanium si Titanium X.
Noul Mondeo dispune de un scaun reglabil in 8 pozitii, furnizand
reglare separata fata/spate, pe inaltime, unghiul pernei si inclinarea
spatarului. Scaunul pentru sofer reglabil in 8 pozitii este o dotare
standard pentru modelul Ghia X si este disponibil ca optiune pentru
toate celelalte serii, cu exceptia Ambiente care este dotat cu scaun reglabil manual cu 2 pozitii si reglaj lombar.
Pasagerii noului Mondeo care calatoresc in spate beneficiaza acum de un
nivel ridicat de confort si de accesorii care contribuie la aspectul de
limuzina al noului Mondeo.
Vantul, zgomotul produs de motor si de vant au fost luate in
consideratie rezultatul fiind ca pasagerii din fata si spate pot acum
sa se bucure mult mai usor de o conversatie, fara sa fie nevoie sa
ridice vocea.
Cel de-al doilea rand de scaune ale celor trei caroserii este
fractionabil 60/40.Spatarul scaunului se pliaza pentru a oferi mai mult
spatiu necesar bagajelor. In toate cazurile nu este necesara
indepartarea tetierelor pentru a plia scaunul.
Varianta Wagon beneficiaza in mod evident de cel mai mare spatiu de
incarcare dintre cele trei caroserii - maxim 1745 de litri atunci cand
vehiculul este in modul cu 2 locuri. Toate versiunile Mondeo au
integrata ca dotare standard o mufa auxiliara de conectare de 3,5 mm.
Aceasta este localizata in torpedo si permite conectarea dispozitivelor
audio portabile la sistemul multimedia al vehiculului.
Superlativul in materie de afisaje este noul sistem Ford Convers+ care
reprezinta o dotare standard la seria „modern tehno" Titanium si
Titanium X si este optional - in timpul anului 2007 - la seriile Trend
si Ghia. Acest sistem are un afisaj color de 15 cm pozitionat intre un
vitezometru special creat si tahimetru ofera soferului un control
vizual asupra functiilor multimedia si audio, inclusiv asupra mufei
auxiliare de intrare si controlului telefonului.
Noul Ford Mondeo este primul model de serie Ford care foloseste
sistemul premiat EasyFuel de alimentare fara buson. Exista doua
beneficii majore generate de acest sistem. In primul rand, datorita
lipsei unui buson conventional ce trebuie indepartat inainte de
alimentarea vehiculului, soferul trebuie sa atinga mai putine obiecte,
reducand posibilitatea de a se murdari pe maini de benzina. In al
doilea rand, o inovatie speciala in dezvoltarea acestei caracteristici
a fost crearea unui inhibator special pentru combustibil.
O alta inovatie de la Ford este sistemul de asistenta la pornirea din
panta - HLA (Hill Launch Assist) - este disponibil pe noul Mondeo:
Folosind sistemul de franare, HLA este activat atunci cand vehiculul
stationeaza pentru a evita deplasarea lui accidentala. Sistemul de
directie valabil pentru toate cele trei tipuri de caroserii si toate
tipurile de motoare este hidraulic cu cremaliera si pinion.
Prevazut ca baza cu pneuri 205/55 R 16, ecartamentul fata la 1,589 mm
este cu 67 mm mai lat decat la modelul anterior, iar cel spate este de
1,605 mm, cu 68 mm mai lat. Aceasta modificare ofera o stabilitate mai
mare, o aderenta sporita la viraje si un control mai bun al rularii.
Pentru noul Mondeo, Ford a optat din nou pentru sistemul de suspensii
fata MacPherson, cu accent pus pe precizia si calitate.
Clientii noului Mondeo pot alege dintr-o gama diversa de motoare
printre care cele Duratec HE de 2,0 litri si 145 CP, varfurile de gama
Duratec de 2,5 litri, 250 CP in 5 cilindri pe benzina. Linia Duratorq
pe motorina debuteaza cu rafinatul Duratorq TDCi de 1,8 litri cu 100
CP, cuplat la transmisia manuala Durashift cu 5 viteze. Este
disponibila o versiune de 125 CP, la care puteti alege intre transmisie
manuala Durashift intre cu 5 sau 6 viteze.
Consumul real scazut de combustibil ofera noului Mondeo un cost de
proprietate fiabil. Ford nu faca rabat nici de la siguranta, in plus
fata la sistemul de franare antiblocare (ABS) standard, cu distributia
electronica a fortei de franare pe cele doua punti (EBD) si cu
programul de control electronic al stabilitatii imbunatatit (ESP),
inclusiv asistenta electronica la franare (EBA), Ford introduce de
asemenea la noul Mondeo o gama de tehnologii disponibile care ridica
semnificativ nivelul de siguranta: (Adaptive Cruise Control - ACC)
optional cu sistem de avertizare (FA) audio si vizuala in caz de
coliziune si reducerea coliziunii prin franare, sistemul de control
interactiv al dinamicii vehiculului (IVDC), (CCD) sistem de avertizare
luminoasa in caz de pericol cu activare automata, sistem de
monitorizare a presiunii din pneuri (TPMS), sistemul optional de
asistenta la pornirea in panta (HLA).Noile Ford Mondeo rezuma filosofia
Ford "Feel the difference" si reprezinta un pas inainte pentru gama de
autovehicule Ford de mari dimensiuni, dezirabilitatea fiind ultimul
obiectiv in dezvoltarea sa.
"Vrem ca noul model sa schimbe fundamental perceptia generala despre
Ford Mondeo in Europa," a spus Joe Bakaj, vicepresedinte Ford Europa
pentru Dezvoltarea Produsului. "Noul Mondeo a consolidat toate punctele
forte ale predecesorului sau, dar acum are un design mai emotionant,
mai mult rafinament, mai multa tehnologie si mai multa prezenta. Suntem
mandri de el si stim ca si clientii nostri vor fi la fel."
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 8 July 2008 08:19
ATENTIE!noul mondeo este una din cele mai mari greseli ale mele tinand cont de faptul ca este cea mai rigida masina care am avut-o..daca stai bine cu rinichi,atunci pot spune ca masina este ok.
scris de Anonim 5 May 2008 20:30
conduc un nou Mondeo de vreo 2500 km. motorul de 2000cmc tdci de 130 cp . este foarte confortabil , extrem de nervos , consum mediu 7,9l . in viteza a sasea , pe drum lung , cu greu mergi cu doar 140km/ora. sunt incantat si sper sa nu am probleme cu el.
scris de Admin 15 October 2007 11:25
Multumim pentru avertizare. Greseala a fost corectata, te mai asteptam si cu alte comentarii.
scris de Alexandru_33175 11 October 2007 16:58
@Admini: aveti scapat o mica greseala in text. In antepenultimul fragment mai exact. "Clientii noului Mondeo pot alege dintr-o gama diversa de motoare printre care cele Duratec HE de 2,0 litri si 145 CP, varfurile de gama Duratec de 2,5 litri, 250 CP in 5 cilindri pe motorina." Dragi mei, aceste motorizari sunt cele pe benzina si nu pe motorina. Motorul de 2.5 in 5 cilindri in linie fiind cel de la Volvo, motor cu care este echipat si Noul Focus ST. O zi buna! P.S. - Scuze pentru corectura!
scris de tweety_bebelino 2 October 2007 18:56
Noul Mondeo este o masina completa, totul incanta design-ul, comportamentul pe sosea, dotarile, calitatea materialelor. Este exceptionala!!!!!
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!