No SSO cookie

EXTRA: Dacia Logan

voteaza
(0/ 0)
EXTRA: Dacia Logan
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Logan: de la automobilul imposibil la vehiculul de performanţă

 
 
La finele anilor 90 perspectivele industriei de automobile evoluează cu rapiditate. Cele mai mari trei pieţe mondiale, Europa Occidentală, Statele Unite şi Japonia au devenit pieţe de reînnoire care nu mai oferă un potenţial de creştere considerabil. 80% din populaţia globului nu a avut până atunci decât un acces restrâns la automobil, dar apar pieţe noi, dinamice şi promiţătoare. „În 1995, pentru a asigura creşterea rentabilă a Renault, am luat hotărârea de a orienta expansiunea întreprinderii pe pieţele din afara Europei „ ne reaminteşte Louis Schweitzer, Preşedinte Director General al Renault, care anunţă cu această ocazie un obiectiv de vânzări de 4 milioane de unităţi pe an pentru grupul Renault la orizontul anului 2010. Amploarea acestei provocări precum şi condiţiile reuşitei sale sunt identificate. Regiunile de creştere sunt în acelaşi timp foarte vaste din punct de vedere geografic şi foarte diversificate. În schimb au anumite caracteristici comune. Economiile lor au indici de creştere ridicaţi dar cu evoluţii ciclice marcate. Clienţii potenţiali aparţin unei clase mijlocii care are o dezvoltare progresivă şi care reprezintă principalul vector de creştere al pieţei de automobile. Aceşti noi cumpărători sunt foarte bine informaţi cu privire la oferta internaţională de automobile dar nu au întotdeauna capacitatea de a achiziţiona o maşină nouă modernă. Atunci când cumpărarea unui automobil este posibilă, aceasta este considerată adesea şi ca o investiţie. Alte caracteristici ale acestor pieţe sunt condiţiile de utilizare adesea severe, cu regimuri climatice câte odată extreme, o reţea de drumuri deosebit de degradată, o întreţinere neregulată precum şi o supraîncărcare frecventă a vehiculelor. În fine unele dintre aceste pieţe sunt închise pentru importuri, în scopul de a proteja industria locală şi de a determina constructorii internaţionali producă la faţa locului. Obiective: preţ, fiabilitate, durabilitate, însoţite de cea mai bună tehnologie Renault. Plecând de la această constatare, Renault a lansat în 1998 studiul unui proiect de vehicul familial, modern, robust şi fiabil comercializat la preţ de bază de 5.000 de euro. În anul următor Jean-Marie Hurtiger este numit director al acestui proiect: „ A fost o provocare pasionantă. Trebuia să pornim de la o foaie albă de hârtie pentru a realiza primul vehicul pus la punct de Renault pentru a fi comercializat la început în afara Europei Occidentale şi având un program care este fără îndoială pilotat de imperativele economice”. De la început, obiectivul este de a răspunde aşteptărilor unei clientele pentru care a avea un automobil reprezintă o investiţie foarte importantă şi care situează preţul, fiabilitatea precum şi durabilitatea pe primul loc al criteriilor care determină cumpărarea. A doua etapă a proiectului a intervenit la începutul lui 1999 cu prilejul cumpărării constructorului de automobile român Dacia. Renault obţine astfel un sit de producţie care este depăşit din punct de vedere tehnic, dar cu un potenţial foarte competitiv, situat în inima pieţelor vizate din Europa centrală şi orientală. „Totul era de făcut, trebuia să refacem complet atât situl de producţie cât şi organizarea sa şi acestea în termen de mai puţin de cinci ani. Dar am putut conta pe angajamentul lui Renault precum şi pe valoarea colaboratorilor noştri români” îşi aminteşte Christian Esteve, primul director al Dacia numit de Renault. Piteşti, primul sit de asamblare în România, a fost modernizat în întregime şi adus la un nivel (în materie de eficacitate, calitate) similar cu cel al tuturor siturilor industriale ale grupului Renault, care se numără printre cele mai performante ale industriei mondiale de automobile. Logan: un automobil modern, confortabil, accesibil unei vaste clientele internaţionale Vehiculul în sine, care va primi numele de Logan, este definit destul de repede, macheta sa apropiindu-se deja de versiunea finală încă din toamna anului 1999. Proiectarea sa este preluată în totalitate de forţele ingineriei Renault, care îşi au baza la Technocentre, în apropierea Parisului. Va fi într-o primă fază un vehicul tricorp cu cinci locuri adevărate şi un portbagaj încăpător, de concepţie simplă şi care satisface normele în materie de emisii poluante şi de securitate în vigoare în Uniunea Europeană. În ceea ce priveşte motorizarea, Renault îşi dă seama de interesul deosebit de a utiliza motoarele sale pe benzină de 1,4 l şi 1,6 l, care sunt fiabile şi economice. La finele anului 2001 vehiculul tricorp este înscris într-un program mai vast care cu timpul va include mai multe caroserii şi motorizări pentru a putea astfel răspunde cât mai bine cerinţelor impuse de diferitele profiluri de clientelă, pentru utilizări care sunt adesea mixte, atât familiale cât şi profesionale. În iunie 2004 Renault prezintă Logan care este primul vehicul al programului X90. Berlină tricorp, Logan oferă un raport preţ/confort care nu are echivalent pe piaţă, cu cinci locuri adevărate şi un portbagaj foarte încăpător. Prestaţiile sale corespund exact specificului utilizărilor vizate, cu deosebire în termeni de fiabilitate şi de robusteţe. Concepţia sa modernă corespunde standardelor internaţionale, normelor Uniunii Europene precum şi normelor din ţările unde va fi comercializat. El oferă de asemenea toate elementele fundamentale ale unui vehicul modern, cu prestaţii dinamice şi o securitate care se situează la nivelul standardelor europene, precum şi cu un design atrăgător şi valorizant. Produsul este în întregime de origine Renault (concepţia, tehnologia, proiectarea, baza rulantă şi grupul moto propulsor). Modelul va fi de altfel vândut sub marca Renault pe anumite pieţe. Hotărârea de a utiliza marca Dacia sau marca Renault va depinde de caracteristicile fiecărei pieţe, precum şi de anterioritatea şi specificul prezenţei firmei Renault pe aceste pieţe. În ţările Europei Centrale, în Turcia, în Maghreb şi în Orientul Mijlociu, Logan, sub marca Dacia, va consolida oferta Renault. Logan se va poziţiona pe segmentul vehiculelor de intrare în gamă care într-o ţară cum este Polonia reprezintă 30% din piaţa auto. Pe alte pieţe, unde prezenţa lui Renault este limitată, Logan va fi un vehicul de cucerire pentru marca Renault. Astfel, în Rusia, Logan va purta marca Renault şi se va adresa segmentului de vehicule noi vândute între 8.000 şi 10.000 de euro, ceea ce reprezintă 90% din întreaga piaţă. Caracterul modern şi calitatea lui Logan, tehnica sa în întregime de origine Renault, precum şi comercializarea sa de către reţelele Renault, vor sprijini construcţia imaginii mărcii Dacia. Cinci situri de producţie prevăzute încă de la lansare Programul de dezvoltare internaţională a fost elaborat la mijlocul anului 2002. În afara uzinei pilot de la Piteşti în România, producţia modelului Logan este de acum prevăzută în Rusia, în Maroc, în Columbia şi în Iran, de fiecare dată cu aceeaşi logică: a produce la costurile cele mai avantajoase, cât mai aproape de piaţa de desfacere. În luna februarie 2003 a fost anunţată o investiţie de 230 de milioane de euro în Rusia, în partenariat cu primăria Moscovei, pentru construirea unei unităţi de producţie cu o capacitate iniţială de 60.000 de vehicule pe an. În iulie 2003 Renault decide să investească 22 de milioane de euro în Maroc pentru o linie de fabricaţie la uzina de la Somaca, având o capacitate de 30.000 de unităţi pe an. S-a luat apoi hotărârea de a asambla maşina în Columbia, la Medellin, începând din anul 2006, cu o capacitate de 44 000 vehicule pe an şi o investiţie de 16 milioane de euro. Ultima decizie majoră o reprezintă Iranul, odată cu anunţarea, creării lui Renault Pars, o societate comună cu firme din industria de automobile iraniană, în vederea asamblării locale a modelului Logan începând din 2006 cu o investiţie de 300 de milioane de euro şi o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi pe an. Renault abordează lansarea programului X90 cu ambiţia de a vinde 700.000 vehicule pe an la orizontul anului 2010.

 

Cuvinte cheie:
Dacia | Logan | X90 |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1201 :: 22.14MB