No SSO cookie

DRIVE-TEST: Dacia Solenza

voteaza
(0/ 0)
DRIVE-TEST: Dacia Solenza
Prezentari · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia Solenza 1.9 Diesel – o maşină care dă speranţe românilor

 
 
[poza1s]Alternativa diesel a fost până acum pentru români doar posibilitatea de a achiziţiona o maşină de import. După cum arată statisticile APIA, din totalul de 74.594 autoturisme vândute în primele 9 luni ale anului, doar 23,4% dintre acestea, adică 17.431 vehicule au fost echipate cu motorizări pe motorină. Mai mult, dintre acestea, 17.016 maşini provin din import, ceea ce înseamnă că industria românească a produs în intervalul consemnat numai 415 maşini. [poza2s]Această cifră nu arată decât faptul că piaţa românească avea cu adevărat nevoie de un produs fiabil care să restabilească proporţia benzină-diesel, aceasta fiind aproximativ egală în ţările din vestul Europei. Dacia a venit în această toamnă cu un nou produs, Dacia Solenza 1.9 diesel, o variantă menită să resusciteze vânzările companiei, aşteptate în acest an, indicând 72.500 de unităţi, cu circa 20% mai mult faţă de anul trecut. [poza3s]Noua gamă diesel pentru Solenza are două variante de echipare, Confort şi Avantage, ambele fiind echipate cu motorul 1,9D, care dezvoltă 63 CP şi un cuplu maxim de 120 Nm. Trebuie precizat că acest motor este deja testat pe gama Dacia Pick-up diesel, unde a obţinut rezultate deosebite. Echipa www.masini.ro a realizat săptămâna trecută un drive test cu varianta Avantage, astfel că în continuare o să vă prezint câteva dintre impresiile pe care ni le-a lăsat prima berlină diesel a uzinelor Dacia. [poza4s]Primul lucru pe care îl remarci urcând în această maşină, în echiparea de top, este lipsa aerului condiţionat. Este păcat pentru cei de la Dacia că Solenza Diesel nu benefiiază de acest atu, poate covârşitor în privinţa alegerii unei maşni româneşti la un preţ apropiat de cel al unei maşini de import. Un al doilea fapt, după ce porneşti motorul sunt vibaţiile motorului, relativ puternice, care creează un soi de “siguranţă” tipic românească, adică spui simplu că te afli într-un produs româneasc. Demarând însă, ai o primă surpriză! Motorul Renault Dci, care echipa o generaţie anterioară a modelului Clio, se comportă binişor pe Dacia noastră, maşina arătând o bună disponibilitate spre un condos destul de nervos. [poza5s]Mai mult în circa două sute de metri, Dcia noastră reuşea să zburde cu 100km/oră în viteza a treia, fără să “ţipe” foarte tare, cu toate că nu este chiar indicat să aplicaţi acest tratament maşinii dumneavoastră…Despe demaraj putem spune că este acceptabil în vitezele a doua şi a treia, asemănător altor modelelor diesel de pe piaţă. Putem spune că din acest punct de vedere este o maşină normală, fără excelenţe deosebite dar fără defecte flagrante. Vorbind de neajunsuri însă, trebuie neapărat remarcată absenţa servodirecţiei, fapt care face ca direcţia Solenza Diesel să fie greoaie, obositoare, ceea ce arată o manevrabilitate mai scăzută a maşinii comăparativ cu variant ape benzină. [poza6s]În schimb, un plus care să contracareze această lipsă este cutia de viteze, aceeaşi care echipează modelele Renault Megane II sau Laguna. Această transmisie este destul de elastică şi surprinde destul de bine posibilităţile motorului. Consumul mixt al acestui model, indicat în fişa tehnică este de 5,6 litri / 100 km. Echipa www.maşini.ro a condos acest model numai în oraş, în aglomeraţie, stopuri, coloane de maşini, condiţii de ploaie, astfel că am înregistrat un consum puţin peste 8 litri/100 km. [poza7s]În privinţa confortului interior, ne-a surprins lipsa scrumierei, un obiect atât de necesar fumătorilor, dar am considerat Solenza un fel de automobile ecologic. Radio-ul este destul de performant, însă parcă boxele ar trebui să fie puţin mai bune, pentru a nu distorsiona. Sistemul de încălzire s-a comportat normal, la fel şi dezaburitorul de geamuri. Preţurile gamei diesel sunt de 6.100 euro, pentru varianta Confort, şi de 6.520 euro pentru varianta Avantage, care are în plus ca dotare airbag, radiocasetofon patru boxe, proiectoare ceaţă, geamuri electrice faţă şi bare de protecţie în uşi. [poza8s]Aceste preţuri sunt oarecum similare variantei pe benzină, care însă este o maşină mai bine echipată, cu un sistem audio mai bun, cu aer condiţionat şi servodirecţie. Pentru mulţi însă, econonomia de conbustibil va fi un factor hotărâtor, mai ales în cazul oamenilor mai puţin pretenţioşi, astfel că sperăm că acest model îşi va găsi cu uşurinţă clientele. Mai mult, acest produs este cel mai ieftin Diesel de pe piaţă, ceea ce aduce o calitate în plus acestei maşini de dimensiuni medii, spaţioase şi fiabile numite Dacia Solenza 1.9 diesel.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (4)

scris de Anonim

mai ieftina decat loganul si mult mai buna la dotari mai ales cea cu motor de 1.9Diesel e prea tare masina ceea c loganu detine un diesel de 1.5:(

scris de Anonim

de ce nu se mai fabrica ? concurenta la logan ?????????????????????????? :vampire:

scris de Anonim

una dintre cele mai reusite masini din gama dacia....:X :D

scris de Anonim

faine masini mear celi simie una :coolsmile: :coolsmirk: :coolgrin: :coolhmm: :coolmad: :coolcheese: :red: :sick: :P :-S :question: :exclaim: :snake: :-) mu imi dat si mie una

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0705 :: 17.77MB